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市場調査レポート
商品コード
1339939
冷凍生地市場の2030年までの予測- 製品別、流通チャネル別、地域別の世界分析Frozen Dough Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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冷凍生地市場の2030年までの予測- 製品別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の冷凍生地市場は2023年に240億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.1%で成長し、2030年には389億1,000万米ドルに達する見込みです。
冷凍生地は、未調理または部分的に調理された食品で、2ヵ月を超える期間低温で保存されます。これらは低温冷蔵庫や冷凍庫で保管されることが多いです。ケーキ、クッキー、マフィン、ピザ生地、その他の商品は、冷凍または冷蔵生地を使って作ることができます。冷蔵/冷凍生地製品市場は、世界で最も急成長している食品加工部門のひとつです。冷凍生地から作られる製品は、肉やその他の高カロリー食品よりも健康的とみなされています。
米国冷凍食品協会(AFFI)によると、パンデミックの影響で冷凍生地の売上は2020年に21%増加し、消費者はこれまで以上に冷凍食品を購入するようになっています。
消費者は菜食主義を採用する割合が増加しています。動物由来の食品を食べる代わりに、菜食主義または植物ベースの食生活を実践しようとする人が多いです。大手企業は現在、ヴィーガン産業に参入し、消費者にヴィーガン冷凍生地を提供しています。また、ヴィーガン食品の選択肢もいくつかあります。eating pastry、Hungryroot、Simple Truthといった大手企業は、パン、ペストリー、ビスケット、クッキー用の冷凍ヴィーガン生地を販売しています。これらの要素は、予測期間を通じて冷凍生地製品の世界市場を強化すると予測されます。
冷凍生地製品は指定された温度で保管する必要があるため、製造業者や流通業者は適切な包装と保管施設を持つことに大きな関心を寄せています。製造業者もまた、包装と保管に関する問題に対処しています。生地の腐敗や腐敗は非常に早いです。消費者が口にする食品の賞味期限は、消費者が考えることです。賞味期限切れの製品は有害で低品質だと考えられています。生地は使用前に腐敗を防ぐために適切に包装し、保管しなければなりません。さらに、業界の生産者には必要なインフラがなかったり、購入する資金がなかったりするため、大量生産された商品を適切に保管することは難しいです。こうした要因が市場拡大の妨げになる可能性があります。
今日、多くの店舗がウェブサイトを開設しており、顧客はそこで会社や商品の詳細を読むことができます。インターネット・プラットフォームでは、幅広い品揃えと価格比較が可能なため、顧客はオンラインでの購入を増やしています。大手企業は、顧客が他のユーザーによるレビューを読んだり、複数のベンダーが提供するさまざまな店舗、製品、価格を比較したりできる一方で、実店舗や店舗を必要としないため、この恩恵を受けています。これは、購入した冷凍生地についても同様です。このことが市場の成長を後押ししています。
グルテン・ネットワークは冷凍生地の保管によって害され、生地のガス封入能力も低下し、プロービング工程も長くなります。グルテン・ミセルに穴が開くことで、生地はグルテン・マトリックスに深刻なダメージを受ける。冷凍工程はデンプンの構造を変化させ、消化酵素による消化を難しくします。血圧が上昇し、栄養価が低下する可能性があります。さらに、冷凍された生地は粘度が高くなり、パン粉のような食感になることもあります。これらの事実はすべて、市場の拡大を妨げています。
COVID-19の大流行時には食品産業が閉鎖されたため、COVID-19ウイルスの罹患率の上昇は世界の冷凍生地事業に悪影響を及ぼし、主要企業は低成長に耐えざるを得なかっています。一方、国内市場の消費者は、外出や人との接触を避けるために、より多くの冷凍食品を欲していました。さらに、インターネット販売チャネルが稼働し、冷凍食品やチルド食品を顧客の玄関先まで届けるようになっていました。その結果、COVID-19の流行のさなか、冷凍生地市場は成長を示しました。
パンセグメントは、世界中でパン生地の消費量が多いことから、有利な成長が見込まれます。冷凍生地の製造にはほとんど時間がかからず、個人の好みに合わせて簡単にカスタマイズできます。さらに、安定した品質と風味を保証できます。試作と焼成の手順は同じだが、冷凍の代用品を使うことで、生地を一から準備する必要が完全になくなります。保存性を高めるために冷凍されるため、消費者は食品の鮮度を保つために保存料を加える必要がありません。必要なものを使うだけで、より多くのものを保存・販売できるため、冷凍パンは食品廃棄を減らすのに役立ちます。
世界中でインターネットとスマートフォンが普及していることから、オンライン・セグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。現在では、多くの小売業者がウェブサイトを開設しており、顧客はそこで事業や製品について詳しく知ることができます。インターネット・プラットフォームでは、多種多様な商品や価格比較が可能なため、顧客はオンラインでの購入が増えています。物理的な店舗や店頭はもはや必要ないため、これは大規模なプレーヤーに利益をもたらします。このカテゴリーの成長は、マーケティング、プロモーション、スポンサーとの提携を利用したアイテムのハイライトによって加速されました。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。可処分所得の増加により消費者の自由時間が縮小し、ライフスタイルが変化するにつれて、冷凍食品に対する消費者の支出は増加すると予測されます。ファストフード・チェーンは、東南アジア、中国、インドで洋食の人気が高まっていることから、これらの地域での製品提供を増やして利益を上げるはずであり、これはアジア太平洋地域の冷凍ベーカリー産業にも貢献します。
予測期間中、欧州のCAGRが最も高いと予測されます。この地域の食品市場の発展は、働く女性の割合の増加、食生活の変化、すぐに食べられる食品の入手のしやすさによって助けられると予測されます。さらに、インターネット利用の拡大が、欧州諸国におけるオンライン食品配達の増加とともに、冷凍ベーカリー・ビジネスに新たな可能性を開くと予想されます。
According to Stratistics MRC, the Global Frozen Dough Market is accounted for $24.07 billion in 2023 and is expected to reach $38.91 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. Frozen dough is uncooked or partially cooked food products that are kept at a low temperature for a period of time longer than two months. They are frequently kept in cryogenic refrigerators or freezers. Cakes, cookies, muffins, pizza crust, and other goods can be made using frozen or chilled dough. The refrigerated/frozen dough products market is one of the fastest-growing global food processing divisions. Products made from frozen dough are regarded as healthier than meat or any other high-calorie food.
According to the American Frozen Food Institute (AFFI), the sales of frozen dough increased by 21% in 2020 due to the pandemic and consumers were purchasing frozen foods more than ever.
Consumers are adopting veganism at an increasing rate. Instead of eating foods derived from animals, many try to follow vegan or plant-based diets. Major companies are now stepping into the vegan industry and providing consumers with vegan frozen dough. There are also several vegan food options available. The biggest companies, such as eating pastry, Hungryroot, and Simple Truth, sell frozen vegan dough for bread, pastries, biscuits, and cookies. These elements are predicted to strengthen the global market for frozen dough products throughout the course of the forecast period.
Since frozen dough products need to be stored at specified temperatures, producers and distributors are very concerned about having the right packaging and storage facilities. Manufacturers also deal with issues with packing and storage. The outcome of the dough spoils or goes bad extremely quickly. The shelf life of the food that consumers eat is something they consider. Products that have expired are thought to be harmful and of low quality. The dough has to be properly wrapped and kept to prevent spoilage before use. Additionally, it is challenging to adequately store mass-produced goods since industry producers lack the necessary infrastructure or lack the finances to buy them. Such factors may impede market expansion.
Many stores today have websites where clients may read more about the company and its offerings. Due to the availability of a wide range of items and price comparisons on internet platforms, customers are making more online purchases. The big players benefit from this since it eliminates the need for physical outlets or stores while allowing customers to read reviews made by other users and compare different stores, products, and prices offered by multiple vendors. This is true for the exact frozen dough purchased. This factor is driving the market growth.
The gluten network is harmed by frozen dough storage, which also reduces the dough's capacity to contain gases and lengthens the proving process. By developing holes in the gluten micelles, dough can suffer serious damage to the gluten matrix. The freezing process alters the structure of the starch, making it more difficult for digestive enzymes to digest. Blood pressure might increase, and nutritional value could decline. Additionally, frozen dough may have a thicker consistency and a little more crumbly texture. All of these facts are impeding market expansion.
Since the food industry was shut down during the COVID-19 pandemic, the rising incidence of the corona virus had a negative effect on the global frozen dough business, forcing key companies to endure weak growth. On the other hand, consumers in the domestic market wanted more frozen food to avoid going outside or interacting with people. Additionally, the internet sales channel was running and was delivering frozen and chilled food items to customers' doorsteps. As a result, in the midst of the COVID-19 epidemic, the market for frozen dough saw growth.
The bread segment is estimated to have a lucrative growth, due to the high consumption of bread dough's across the globe. It takes little time to produce frozen bread dough, and it may be easily customized to suit individual tastes. Additionally, it can guarantee consistently good quality and flavor. While the proving and baking procedures are same, using frozen substitutes fully eliminates the need to prepare dough from scratch. The consumer does not need to add preservatives to keep the food fresh because it is frozen to increase shelf life. By simply using what you need while preserving and selling more, frozen bread helps you decrease food waste.
The online segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the growth of internet penetration and smart phones around the globe. Nowadays, a lot of retailers have websites where customers may learn more about the business and its products. Customers are making more online purchases because to the availability of a wide variety of products and price comparisons on internet platforms. Since physical shops or storefronts are no longer necessary, this benefits the larger players. The category growth was accelerated by the use of marketing, promotions, and sponsored alliances to highlight items.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. As consumer's free time shrinks and their lifestyles alter as a result of having more disposable cash, consumer expenditure on frozen meals is predicted to grow. Fast food chains should profitably increase their product offerings in Southeast Asia, China, and India as a result of the growing popularity of Western meals in these regions, which will also help the Asia Pacific frozen bakery industry.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The development of the regional food market is anticipated to be aided by the increase in the proportion of working women, changing dietary habits, and the accessibility of ready-to-eat food items. Additionally, it is anticipated that growing internet usage would open up new potential for frozen bakery businesses, along with an increase in online food delivery in European nations.
Some of the key players profiled in the Frozen Dough Market include: The Schwan Food Company, General Mills, Inc., Nestle SA, Rich Products Corporation, Conagra Brands, Inc., Aryzta AG, Lantmannen Unibake International, Vandemoortele NV, J&J Snack Foods Corp., Grupo Bimbo, Campbell Soup Company Inc, Hain Celestial Group, Dawn Food Products Inc., Guttenplan's, Gonnella Baking Company, CSM Ingredients, Bridgford Foods Corporation, Ajinomoto, Europastry and Tyson Foods Inc.