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市場調査レポート
商品コード
1450867
南北アメリカの冷凍生地 - 市場規模と予測、地域のシェア、動向、成長機会分析レポート:製品タイプ別、特性別、カテゴリ別、流通チャネル別Americas Frozen Dough Market Size and Forecast, Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Product Type, Nature, Category, Distribution Channel |
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南北アメリカの冷凍生地 - 市場規模と予測、地域のシェア、動向、成長機会分析レポート:製品タイプ別、特性別、カテゴリ別、流通チャネル別 |
出版日: 2024年02月20日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即納可能
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南北アメリカの冷凍生地市場は、2022年の42億7,000万米ドルから2030年には65億米ドルに成長すると予想されます。2022年から2030年までのCAGRは5.4%で成長する見込みです。
冷凍生地市場は、消費者の嗜好の変化、ライフスタイルの変化、ベーカリー製品に対する需要の増加によって牽引されています。同市場には、パン、ピザ生地、ペストリー、その他の生地ベースの製品が含まれます。市場動向には、職人技を駆使したグルテンフリーの冷凍生地製品の人気上昇やパッケージングの革新が含まれます。さらに、ビスケットやクッキーは冷凍という側面があるため、ポーションコントロールに柔軟性があります。一度に数枚ずつ焼くことで、消費者は食べ残しが古くなる心配をすることなく、焼きたての温かいお菓子を楽しむことができます。このような柔軟性は、特に少人数の家庭で暮らしている人々や、贅沢を心して管理したい人々にとって貴重です。
南北アメリカの冷凍生地市場は、カテゴリー別にグルテンフリーと従来型に区分されます。2022年には、グルテンフリー・セグメントが大きな市場シェアを占め、予測期間中に最も急成長するセグメントとなる見込みです。グルテンフリーの冷凍生地は、従来の穀物原料の代わりに白米粉、タピオカ澱粉、大豆粉が配合されています。人々の健康への関心の高まりが、グルテンフリーの冷凍生地市場を牽引する主な要因です。グルテンフリーの食事は、セリアック病やグルテンの摂取に関連するその他の病状の症状を緩和するのに役立ちます。そのため、冷凍生地メーカーはグルテン・フリー製品の製品ポートフォリオを拡大し、幅広い消費者層を取り込み、グルテン・フリー食品の長期的な見通しを高めることに注力しています。加えて、グルテンフリーの冷凍生地は、パン、ピザ生地、ペストリーなど、さまざまな焼き菓子を、細心の注意を払ってグルテンフリーのベーキング準備をすることなく堪能することを可能にします。
消費者は健康的な食生活と活動的なライフスタイルの必要性をより強く認識するようになっており、それが健康的なスナックやインスタント朝食商品を好む原動力となっています。さらに、多忙な仕事のスケジュールのため、人々は時間と労力の節約に役立つ、すぐに食べられ、電子レンジで温められ、すぐに調理できる食品を求めています。冷凍生地の需要が急増しているため、クラウン・ベーカリーズやゼネラル・ミルズといった大手メーカーは、技術革新や製品ラインの拡大に取り組んでいます。カナダは、冷凍ベーカリー製品の一人当たり消費量が増加していることから、冷凍生地の重要な市場となっています。グルテンフリーの冷凍生地に対する需要の増加からも明らかなように、同国の人々は健康やフィットネスへの関心が高まっています。増大する消費者の需要を満たすため、メーカーはグルテンフリーの冷凍生地の新しい品種を発表しています。また、多忙なスケジュールが一般化するにつれ、消費者は味と品質に妥協しない便利な代替食品を求めています。
パン、ピザ生地、ペストリー生地などの冷凍生地製品は、便利な食事の準備を求める個人や家族に手間のかからないソリューションを提供することで、この需要に合致しています。冷凍生地メーカーは、顧客層を拡大し、国内の新たな消費動向に対応するため、革新的な製品を発売しています。また、グルテンフリーやクリーンラベルの製品を様々なフレーバーで発売し、消費者を惹きつけています。メキシコの冷凍生地市場は、製品のバラエティと品質の面で革新が起きています。メーカー各社は、舌の肥えた消費者の進化する嗜好に対応するため、冷凍生地の味、食感、栄養プロファイルの向上に注力しており、その結果、多様な嗜好や食生活の嗜好に対応するプレミアム冷凍生地や特殊冷凍生地製品が利用できるようになっています。
J&J Snack Foods Corp、Rhodes International Inc、Athens Foods Inc、Guttenplan's Frozen Dough Inc、General Mills Inc、Goya Foods Inc、Pepperidge Farm Inc、Gonnella Baking Co、Bridgford Foods Corp、Okanagan Frozen Dough ULCは、南北アメリカの冷凍生地市場の大手企業です。これらの企業は、地理的プレゼンスと消費者基盤を拡大するためにM&Aや製品発売を採用しています。
南北アメリカの冷凍生地市場全体の規模は、一次情報と二次情報の両方を用いて算出されています。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。また、データを検証し、より分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しました。このプロセスの参入企業には、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家や、南北アメリカの冷凍生地市場を専門とするバリュエーション専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが含まれています。
Americas frozen dough market is expected to grow from US$ 4.27 billion in 2022 to US$ 6.50 billion by 2030. It is expected to grow at a CAGR of 5.4% from 2022 to 2030.
The frozen dough market is driven by changing consumer preferences, lifestyles and increased demand for bakery products. The market encompasses bread, pizza crusts, pastries, and other dough-based products. Market trends include the rising popularity of artisanal and gluten-free frozen dough products and innovation in packaging. Furthermore, the frozen aspect of the biscuits and cookies provides flexibility in portion control. Baking just a few at a time means consumers can enjoy warm, freshly baked treats without worrying about leftovers going stale. This flexibility is valuable, especially for those living in smaller households or wanting to manage their indulgence mindfully.
Based on category, the Americas frozen dough market is segmented into gluten-free and conventional. In 2022, gluten-free segment held a significant market share and is expected to be the fastest-growing segment during the forecast period. Gluten-free frozen dough is combined with white rice flour, tapioca starch, and soy flour to replace traditional grain ingredients. The rising health concerns among people are a major factor driving the market for gluten-free frozen dough. A gluten-free diet helps ease symptoms of celiac disease and other medical conditions linked with gluten consumption. Thus, frozen dough manufacturers are focusing on expanding their product portfolio of gluten-free products to attract a broader consumer base and enhance the long-term prospects of gluten-free foods. In addition, gluten-free frozen dough allows individuals to indulge in a range of baked treats, such as bread, pizza crusts, or pastries, without the need for meticulous gluten-free baking preparations.
Consumers are becoming more aware of the necessity of a healthy diet and active lifestyle, which drives the preference for healthy snacks and instant breakfast items. Moreover, due to hectic work schedules, people seek ready-to-eat, microwavable, and ready-to-prepare food products that help them save time and effort. Owing to the burgeoning demand for frozen dough, giant manufacturers such as Crown Bakeries and General Mills engage in innovation and product line expansion. Canada is a significant market for frozen dough due to the country's increasing per capita consumption of frozen bakery products. People in the country are more concerned about their health and fitness, as evident from the increasing demand for gluten-free frozen dough. To meet growing consumer demand, manufacturers are introducing new varieties of gluten-free frozen dough. In addition, as busy schedules become more prevalent, consumers seek convenient food alternatives that don't compromise taste and quality.
Frozen dough products, including bread, pizza crust, and pastry dough, align with this demand by providing a hassle-free solution for individuals and families looking for convenient meal preparation. Manufacturers of frozen dough are launching innovative products to expand their clientele and meet emerging consumer trends in the country. They are also launching gluten-free and clean-labeled products in various flavors to attract consumers. The frozen dough market in Mexico is experiencing innovation in terms of product variety and quality. Manufacturers are focusing on enhancing the taste, texture, and nutritional profile of their frozen dough offerings to meet the evolving preferences of discerning consumers, resulting in the availability of premium and specialty frozen dough products that cater to a diverse range of tastes and dietary preferences.
J&J Snack Foods Corp, Rhodes International Inc, Athens Foods Inc, Guttenplan's Frozen Dough Inc, General Mills Inc, Goya Foods Inc, Pepperidge Farm Inc, Gonnella Baking Co, Bridgford Foods Corp, and Okanagan Frozen Dough ULC, are among the leading players in the Americas frozen dough market. These companies are adopting mergers & acquisitions and product launches to expand their geographic presence and consumer bases.
The overall Americas frozen dough market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights. Participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers-along with external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the Americas frozen dough market.