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市場調査レポート
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1308742

プレバイオティクス市場の2030年までの予測- 成分別、疾患タイプ別、人口動態別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Prebiotics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Ingredients (Fructo-oligosaccharide, Inulin, Galacto-oligosaccharides and Other Ingredients), Disease Type, Demography, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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プレバイオティクス市場の2030年までの予測- 成分別、疾患タイプ別、人口動態別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、プレバイオティクスの世界市場は2023年に82億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは16.9%で成長し、2030年には246億米ドルに達する見込みです。

プレバイオティクスは消化されない水溶性繊維で、大腸内の有益な細菌の増殖を助ける。プレバイオティクスには、免疫機能や消化機能の改善、人の血糖値やコレステロール値のコントロールなど、多くの健康上の利点があります。アスパラガス、チコリの根、ニンニク、タマネギなどにはプレバイオティクスが多く含まれています。プレバイオティクスには、飲食品の食感を良くしたり、砂糖を加えずに甘味を出したりするなど、様々な用途があります。さらに、プレバイオティクスは乳量を増やし、酪農家畜の成長を助ける。

National Dairy Development Board(NDDB)によると、インドの乳製品需要は2030年までに2億6,650万トンに達すると予測されています。

市場力学:

促進要因

腸内健康のためのプレバイオティクス消費の増加

プレバイオティクス市場は、腸の健康を目的としたプレバイオティクス消費の増加により収益が伸びています。プレバイオティクス原料は、砂糖代替品や低カロリー食品を作るために多くの最終用途産業で使用されています。飲食品業界で広く使用されているFOSイヌリン、マンナンオリゴ糖(MOS)、ガラクトオリゴ糖(GOS)は消化器系に優しく、腸内の善玉菌の増殖を促し、腸の健康を増進します。プレバイオティクスは、肥料のような働きをすることで、腸内の善玉菌の発育を促進します。多くの果物や野菜に含まれており、特に複合糖質の一種である食物繊維やレジスタントスターチを含むものが多いです。

抑制要因:

健康上の利点に関する認識不足

プレバイオティクス製品の健康上の利点に対する消費者の意識の低下が、市場の収益成長を制限しています。飲食品業界ではプレバイオティクス製品の品揃えが限られており、飲食品製品にプレバイオティクス成分が含まれていることに関する一般的な知識が不足していることが一因となっています。さらに、消費者がプレバイオティクス製品の利点について無知であることと、効果的なマーケティング戦略がないことが、いずれも市場成長を制限しています。

機会:

低糖・低脂肪食品に対する消費者の需要の高まり

味や食感を損なわずに糖分や脂肪分を抑えた食品・飲料製品に対する消費者の需要が高まっていることから、プレバイオティクスやその他の植物性オリゴ糖の人気が高まると予想されます。肥満率の上昇に伴い、市場はさらに拡大すると予想されます。プレバイオティクスの需要も、プロバイオティクスやその他の結腸内細菌の増殖を促進し、胃腸や免疫系の機能を強化する能力があることから、予測期間中に増加すると予想されます。

脅威

プレバイオティクスの過剰摂取

プレバイオティクスの世界市場の成長を阻害する重大な要因は、プレバイオティクスの過剰摂取による下痢、胃食道逆流、腹痛などの副作用です。予測期間中にこの市場の成長を阻害すると予想されるもう一つの要因は、原材料価格の変動です。

COVID-19の影響:

消費者が免疫系を強化するサプリメントを好むため、COVID-19期間中にプレバイオティクス・サプリメントの需要が増加しました。食品、飲料、乳製品はどの店舗でも容易に入手できるため、検疫期間中は需要が高まる。しかし、物流網が寸断された結果、プレバイオティクスの売上は苦戦しています。

飲食品セグメントは予測期間中最大になると予想される:

予測期間中、飲食品分野が最大のシェアを占めました。この分野の市場シェアが大きいのは、主に消費者の健康に対する意識の高まりとプレバイオティクス食品添加物に対する需要の高まりによるものです。さらに、この分野の成長は、健康的で活動的なライフスタイルを送る人々の傾向、飲食品分野の新製品開発への投資増加、健康効果への認識によっても後押しされています。

ガラクトオリゴ糖(GOS)分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる:

ガラクトオリゴ糖(GOS)の使用量が増加しているため、このセグメントは近い将来大きな成長の可能性を持つと予想されます。さらに、カルシウム吸収促進による骨ミネラル化の改善、大腸がんの予防、ビフィズス菌の増殖、ヒト乳オリゴ糖の代替など、数多くの健康上の利点があります。

最大のシェアを持つ地域:

プレバイオティクスの市場シェアが最も高いのはアジア太平洋地域です。アジア太平洋市場の開拓に影響を与える主な要因の一つは、この地域に有名なリーダーが存在することです。同地域の人口の多さと豊富な生乳供給が乳製品の拡大と消費を促進しているため、需要の増加が予想されます。プレバイオティクスは、牛乳・乳製品の主要生産国であるインド、中国、日本などの国々で、砂糖不使用で食感の良い乳製品の製造に使用されています。アジア太平洋地域ではプレバイオティクスの有用性が高まっており、プレバイオティクス事業は世界の成長が見込まれています。

CAGRが最も高い地域:

豚インフルエンザや豚流行性下痢ウイルス(PEDv)のような危険な動物疾病の発生率が上昇しているため、腸管細胞における危険な病原体の付着を防止するための動物飼料原料の需要が高まっており、予測期間中、世界のプレバイオティクス市場において欧州が最も高い成長率を示すと予測されます。これが同地域の市場収益を押し上げています。さらに、乳児用調製粉乳における母乳のプレバイオティクス代替が市場拡大を加速させています。

主な発展:

2023年5月、Cargill社はワシントン州に新たな施設を建設し、小売飼料事業を拡大します。Grangerの新しい小売飼料施設は、既存の小売飼料のフットプリントを拡大し、太平洋北西部地域の小売顧客と農場・牧場の顧客により良いサービスを提供することを可能にします。

2023年4月、Abbott 社は、末梢および冠動脈疾患の治療に使用される革新的なアテレクトミーシステムを有する医療機器会社であるCardiovascular Systems, Inc.(CSI)の買収を完了したと発表しました。

2022年11月、Cargill とOwensboro Grain Company(ケンタッキー州オーエンズボロにある 5 代目家族経営の大豆加工施設および製油所)は、Cargill が最終契約を締結したと発表しました。

レポート内容

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、阻害要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な一般的動向をマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 プレバイオティクスの世界市場:成分別

  • フラクトオリゴ糖(FOS)
  • イヌリン
  • ガラクトオリゴ糖(GOS)
  • マンナンオリゴ糖(MOS)
  • 単糖類
  • 二糖類
  • その他の成分
    • チコリフルクタン
    • パイロデキストリン
    • ラクチュロース

第6章 プレバイオティクスの世界市場:疾患タイプ別

  • 糖尿病
  • 感染症
  • 心血管疾患
  • 骨粗鬆症
  • 炎症性腸疾患(IBD)
  • 免疫調節
  • その他の疾患タイプ

第7章 プレバイオティクスの世界市場:人口動態別

  • 小児
  • 成人
  • 老人

第8章 プレバイオティクスの世界市場:エンドユーザー別

  • 飲食品
    • 乳製品
    • 穀類
    • 焼成食品
    • 発酵肉製品
    • 乾燥食品プレバイオティクス
    • その他飲食品
  • 栄養補助食品
    • 食品サプリメント
    • 栄養補助食品
    • 特殊栄養素
    • 乳児用食品
  • 飼料用プレバイオティクス

第9章 プレバイオティクスの世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
  • BENEO GmbH
  • Bright Food(Group)Corp. Ltd.
  • Cargill Inc.
  • Cosucra Groupe Warcoing SA
  • FrieslandCampina
  • Jarrow Formulas, Inc.
  • Kraft Foods Group, Inc.
  • Parmalat S.p.A
  • Roquette Freres
  • Royal Cosun
  • The Kraft Heinz Company
  • Yakult Honsha Co., Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Prebiotics Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Prebiotics Market Outlook, By Ingredients (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Prebiotics Market Outlook, By Fructo-oligosaccharide (FOS) (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Prebiotics Market Outlook, By Inulin (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Prebiotics Market Outlook, By Galacto-oligosaccharides (GOS) (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Prebiotics Market Outlook, By Mannan-oligosaccharide (MOS) (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Prebiotics Market Outlook, By Monosaccharide (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Prebiotics Market Outlook, By Disaccharides (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Prebiotics Market Outlook, By Other Ingredients (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Prebiotics Market Outlook, By Chicory Fructans (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Prebiotics Market Outlook, By Pyrodextrins (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Prebiotics Market Outlook, By Lactulose (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Prebiotics Market Outlook, By Disease Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Prebiotics Market Outlook, By Diabetes (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Prebiotics Market Outlook, By Infectious (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Prebiotics Market Outlook, By Cardiovascular Diseases (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Prebiotics Market Outlook, By Osteoporosis (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Prebiotics Market Outlook, By Inflammatory bowel disease (IBD) (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Prebiotics Market Outlook, By Immunomodulation (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Prebiotics Market Outlook, By Other Disease Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Prebiotics Market Outlook, By Demography (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Prebiotics Market Outlook, By Paediatric (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Prebiotics Market Outlook, By Adult (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Prebiotics Market Outlook, By Geriatric (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Prebiotics Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Prebiotics Market Outlook, By Food & Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Prebiotics Market Outlook, By Dairy Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Prebiotics Market Outlook, By Cereals (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Prebiotics Market Outlook, By Baked Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Prebiotics Market Outlook, By Fermented Meat Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Prebiotics Market Outlook, By Dry Food Prebiotics (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Prebiotics Market Outlook, By Other Food & Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Prebiotics Market Outlook, By Dietary Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Prebiotics Market Outlook, By Food Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Prebiotics Market Outlook, By Nutritional Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Prebiotics Market Outlook, By Specialty Nutrients (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Prebiotics Market Outlook, By Infant Foods (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Prebiotics Market Outlook, By Animal Feed Prebiotics (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, Asia Pacific, South America and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23442

According to Stratistics MRC, the Global Prebiotics Market is accounted for $8.2 billion in 2023 and is expected to reach $24.6 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.9% during the forecast period. Prebiotics are soluble fibers that cannot be digested and help the growth of beneficial bacteria in the large intestine. Prebiotics have a number of health advantages, including improving immune and digestive function and controlling blood sugar and cholesterol levels in people. Asparagus, chicory root, garlic, onion, and other foods are high in prebiotics. Prebiotics have many uses, including improving the texture of food and beverages and giving them a sweeter taste without adding any sugar. Furthermore, prebiotics aid in boosting milk production and enhancing dairy animals' growth.

According to the National Dairy Development Board (NDDB), the demand in India is projected to reach 266.5 million metric tonnes for dairy products by 2030.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing consumption of prebiotics for gut health

The prebiotic market is experiencing revenue growth as a result of rising prebiotic consumption for gut health. Prebiotic ingredients are used by numerous end-use industries to create sugar substitutes and low-calorie foods. Widely used in the food and beverage industry, FOS Inulin, Mannan-Oligosaccharide (MOS), and Galacto-Oligosaccharide (GOS) are gentle on the digestive system, encourage the growth of beneficial bacteria in the gut, and enhance gut health. Prebiotics promote the development of beneficial bacteria in the gut by acting as fertilizers. Many fruits and vegetables contain them, especially those that have fiber and resistant starch, which are examples of complex carbohydrates.

Restraint:

Lack of awareness regarding the health benefits

The decline in consumer awareness of the health advantages of prebiotic products is limiting market revenue growth. The food and beverage industry's limited selection of prebiotic products and the general lack of knowledge about the inclusion of prebiotic ingredients in food and beverage products are contributing factors. Additionally, consumers' ignorance of the advantages of prebiotic products and the lack of effective marketing strategies are both limiting market growth.

Opportunity:

Growing consumer demand for low sugar and fat foods

Prebiotics and other plant-based oligosaccharides are expected to become more popular as a result of growing consumer demand for food and drink products with lower sugar and fat contents without compromising taste or texture. The market is anticipated to grow even more as obesity rates rise. Demand for prebiotics is also anticipated to increase over the forecast period due to their ability to boost the growth of probiotics and other colon bacteria as well as enhance gastrointestinal and immune system functions.

Threat:

Excessive dosage of prebiotics

A significant factor impeding the growth of the global prebiotics market is the side effects of taking prebiotics in excess, which include diarrhea, gastroesophageal reflux, and abdominal pain. Another factor that is anticipated to impede this market's growth over the forecast period is fluctuating raw material prices.

COVID-19 Impact:

Due to consumers' preference for immune system-boosting supplements, demand for prebiotic supplements increased during COVID-19. Food, drinks, and dairy products are in higher demand during quarantine because they are readily available in all stores. However, the prebiotic's sales have suffered as a result of the logistical networks' disruption.

The food & beverages segment is expected to be the largest during the forecast period:

During the forecast period, the food and beverage segment held the largest share. The significant market share of this sector is primarily attributable to consumers' growing awareness of their health and the rising demand for prebiotic food additives. Additionally, the segment's growth is also being fueled by people's propensity for leading healthy, active lifestyles, rising investments in the development of new products in the food and beverage sector, and awareness of health benefits.

The galacto-oligosaccharides (GOS) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

Due to the increasing usage of galactooligosaccharides (GOS), this segment is anticipated to hold significant growth potential in the near future. Furthermore, it has numerous health benefits, including improvement in bone mineralization by stimulating calcium absorption, prevention of colon cancer, growth of bifidobacteria, and replacement of human milk oligosaccharides.

Region with largest share:

The largest market share for prebiotics is expected to be held by Asia-Pacific. One of the primary factors influencing the development of the Asia-Pacific market is the presence of well-known leaders in the region. Due to the area's large population and abundant local milk supply, which are fostering the expansion and consumption of dairy products there, demand is anticipated to rise. Prebiotics are used in the production of dairy products that are sugar-free and have a better textural consistency in nations like India, China, and Japan, which are major producers of milk and milk products. The prebiotics business is expected to grow globally as a result of prebiotics' increasing utility in Asia-Pacific.

Region with highest CAGR:

Due to the rising incidence of dangerous animal diseases like swine flu and porcine epidemic diarrhea virus (PEDv), which has fueled demand for animal feed ingredients to prevent dangerous pathogen adhesion in intestinal cells, Europe is predicted to experience the highest growth rate in the global prebiotics market during the forecast period. This is helping to boost market revenue in the region. Additionally, the substitution of prebiotics for breast milk in infant formulas is accelerating market expansion.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Prebiotics Market include Abbott Laboratories, BENEO GmbH, Bright Food (Group) Corp. Ltd., Cargill Inc. ,Cosucra Groupe, Warcoing SA, FrieslandCampina, Jarrow Formulas, Inc., Kraft Foods Group, Inc., Parmalat S.p.A, Roquette Freres, Royal Cosun, The Kraft Heinz Company and Yakult Honsha Co., Ltd.

Key Developments:

In May 2023, Cargill expands retail feed operation with plans for new facility in Washington state to service region's customers. The new Granger retail feed facility expands their existing retail feed footprint, enabling to better service the retail customers and their farm and ranch customers in the Pacific Northwestern region.

In April 2023, Abbott announced it has completed the acquisition of Cardiovascular Systems, Inc. (CSI), a medical device company with an innovative atherectomy system used in treating peripheral and coronary artery disease.

In November 2022, Cargill and Owensboro Grain Company, a fifth-generation family-owned soybean processing facility and refinery located in Owensboro, Ky., announced that they have entered into a definitive agreement where Cargill.

Ingredients Covered:

  • Fructo-oligosaccharide (FOS)
  • Inulin
  • Galacto-oligosaccharides (GOS)
  • Mannan-oligosaccharide (MOS)
  • Monosaccharide
  • Disaccharides
  • Other Ingredients

Disease Types Covered:

  • Diabetes
  • Infectious
  • Cardiovascular Diseases
  • Osteoporosis
  • Inflammatory bowel disease (IBD)
  • Immunomodulation
  • Other Disease Types

Demographies Covered:

  • Paediatric
  • Adult
  • Geriatric

End Users Covered:

  • Food & Beverages
  • Dietary Supplements
  • Animal Feed Prebiotics

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Prebiotics Market, By Ingredients

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Fructo-oligosaccharide (FOS)
  • 5.3 Inulin
  • 5.4 Galacto-oligosaccharides (GOS)
  • 5.5 Mannan-oligosaccharide (MOS)
  • 5.6 Monosaccharide
  • 5.7 Disaccharides
  • 5.8 Other Ingredients
    • 5.8.1 Chicory Fructans
    • 5.8.2 Pyrodextrins
    • 5.8.3 Lactulose

6 Global Prebiotics Market, By Disease Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Diabetes
  • 6.3 Infectious
  • 6.4 Cardiovascular Diseases
  • 6.5 Osteoporosis
  • 6.6 Inflammatory bowel disease (IBD)
  • 6.7 Immunomodulation
  • 6.8 Other Disease Types

7 Global Prebiotics Market, By Demography

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Paediatric
  • 7.3 Adult
  • 7.4 Geriatric

8 Global Prebiotics Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Food & Beverages
    • 8.2.1 Dairy Products
    • 8.2.2 Cereals
    • 8.2.3 Baked Food
    • 8.2.4 Fermented Meat Products
    • 8.2.5 Dry Food Prebiotics
    • 8.2.6 Other Food & Beverages
  • 8.3 Dietary Supplements
    • 8.3.1 Food Supplements
    • 8.3.2 Nutritional Supplements
    • 8.3.3 Specialty Nutrients
    • 8.3.4 Infant Foods
  • 8.4 Animal Feed Prebiotics

9 Global Prebiotics Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Abbott Laboratories
  • 11.2 BENEO GmbH
  • 11.3 Bright Food (Group) Corp. Ltd.
  • 11.4 Cargill Inc.
  • 11.5 Cosucra Groupe Warcoing SA
  • 11.6 FrieslandCampina
  • 11.7 Jarrow Formulas, Inc.
  • 11.8 Kraft Foods Group, Inc.
  • 11.9 Parmalat S.p.A
  • 11.10 Roquette Freres
  • 11.11 Royal Cosun
  • 11.12 The Kraft Heinz Company
  • 11.13 Yakult Honsha Co., Ltd.