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市場調査レポート
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1457068

プレバイオティクス市場-2024年から2029年までの予測

Prebiotics Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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プレバイオティクス市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

プレバイオティクス市場は、2022年に53億2,600万米ドルと評価され、CAGR 8.85%で成長し、2029年には96億4,300万米ドルの市場規模に達します。

プレバイオティクスは人間の消化管に存在する難消化性繊維です。プレバイオティクスは、人間の腸内に存在する善玉菌の重要な食物源として機能します。プレバイオティクスの今後の市場は、様々な食品材料生産者、食品加工業者、製造業者が栄養食の需要の高まりを利用する方法を探し続けているため、かなり有望です。

プレバイオティクスは、食品・飲食品業界において、砂糖を使用せずに甘味を出したり、食感を良くするなど、幅広い用途があります。プレバイオティクスを食品の原材料として使用すれば、砂糖不使用の食品に対する需要の高まりに応えることができます。メーカーは、プレバイオティクスの世界の需要に応えることで、この機会を活用しています。

市場動向:

プレバイオティクスの健康上の利点に対する消費者の意識の高まりと食物繊維の豊富な食品の消費の増加は、予測期間中にプレバイオティクス成分の需要を促進すると予測されます。さらに、世界人口の間で胃腸障害の有病率が上昇していることから、消費者は栄養豊富な成分から作られた食品を求めざるを得なくなっており、これは市場にプラスの影響を与えています。世界各地でのスポーツやフィットネス活動の増加は、スポーツ栄養製品や栄養補助食品におけるプレバイオティクス成分の需要を促進しています。これは分析期間を通じて市場の成長を後押ししています。

市場の促進要因:

  • プレバイオティクスの健康効果に関する意識の高まり

プレバイオティクスは1,400種類以上の食品や飲料に含まれています。いくつかのエンドユーザーセグメントのメーカーは、低カロリーの食事を作るためにプレバイオティック原料を使用しており、これがプレバイオティック原料の成長を促進しています。ガラクトオリゴ糖(GOS)とフラクトオリゴ糖(FOS)は消化器系に良いため、食品加工セグメントで頻繁に利用されています。その結果、プレバイオティクス市場は予測期間中に拡大すると予想されます。

市場抑制要因:

  • 認知度の欠如。

製造コストの高さ、製品に関する認知度の低さ、ミネラル成分の過剰摂取などは、市場の成長を阻害する要因のひとつです。プレバイオティクスを大量に摂取すると、ガスや膨満感の増加など一時的な胃腸障害を引き起こす可能性があります。

アジア太平洋のプレバイオティクス市場は大きく成長すると予想されます。

アジア太平洋は主要な飲食品市場の一つであり、世界のプレバイオティクス産業で発展する可能性を秘めています。この地域は人口が多く、生乳生産が盛んであるため、乳製品の地域的な拡大と消費が促進され、需要の増加が予測されます。インド、中国、日本など、牛乳や乳製品を多く生産している国では、食感の利点や砂糖不使用の乳製品を作るためにプレバイオティクスを使用しています。また、オーストラリアの顧客は、肥満やその他の腸関連障害の軽減を助けるために、プレバイオティクスを含む食品ベースの栄養剤を求めています。アジア太平洋におけるプレバイオティクスの応用の増加は、プレバイオティクスビジネスを世界的に増加させると予想されます。

主要発展:

  • 2023年3月、史上初のリンゴ酢グミのメーカーであるGoli(R)Nutrition Inc.は、初のプレ+ポスト+プロバイオティクス3in1グミを発売し、プロバイオティクス市場に進出します。
  • 2022年1月、Fi Asia Indonesia 2022で、機能性・健康材料開発のリーダーであるFrieslandCampina Ingredientsは、最近開発したBiotis(R)GOS-OP High Purityをアジア太平洋市場に紹介しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 プレバイオティクス市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • フラクトオリゴ糖(FOS)
  • ガラクトオリゴ糖(GOS)
  • イヌリン
  • その他

第6章 プレバイオティクス市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 プレバイオティクス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Abbott
  • Tereos Group
  • Cargill, Incorporated
  • Danone S.A.
  • Ingredion
  • Kerry Inc.
  • Roquette
  • NEXIRA
  • Yakult Pharmaceutical Industry Co., Ltd.
目次
Product Code: KSI061611651

The prebiotics market is evaluated at US$5.326 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 8.85% reaching the market size of US$9.643 billion by the year 2029.

Prebiotics are nondigestible fibers found in the human digestive tract. Prebiotics serve as an important food source for the good bacteria found in the human gut. The future market for prebiotics is quite promising, as various food ingredient producers, food processors, and manufacturers continue to look for methods to capitalize on the rising demand for nutritional meals.

Prebiotics have a broad range of applications, including a sweeter taste without the use of sugar and textural benefits in the food and beverage industry. The use of prebiotics as ingredients in food would help cater to the rising demand for sugar-free food items. Manufacturers are capitalizing on the opportunity by meeting the global demand for prebiotics.

MARKET TRENDS:

Rising consumer awareness of the health benefits of prebiotics, as well as increased consumption of fiber-rich foods, is predicted to drive demand for prebiotic ingredients during the forecast period. Furthermore, the rising prevalence of gastrointestinal disorders among the global population is compelling consumers to seek out food products made from nutrient-rich ingredients, which positively affects the market. Increasing sports and physical fitness activities in various parts of the world drives the demand for prebiotic ingredients in sports nutrition products and dietary supplements. This is boosting market growth throughout the analysis period.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing awareness regarding the health benefits of prebiotics

Prebiotics can be found in over 1,400 different foods and drinks. Manufacturers in several end-user sectors are using prebiotic ingredients to make low-calorie meals, which is fuelling prebiotic ingredient growth. Galactooligosaccharides (GOS) and fructooligosaccharides (FOS) are frequently utilized in the food processing sector because they are good for the digestive system. As a result, the prebiotics market is expected to expand over the projected period.

MARKET RESTRAINTS:

  • Lack of awareness.

High manufacturing costs, a lack of awareness about the products, and overconsumption of mineral ingredients are some of the factors that are likely to impede market growth. When prebiotics are consumed in large quantities, they might cause temporary gastrointestinal issues such as increased gas and/or bloating.

The Asia Pacific prebiotics market is anticipated to grow significantly.

The Asia Pacific is one of the major food and beverage markets, with the potential to develop in the global prebiotics industry. The large population in this region and native milk production, which are promoting the regional expansion and consumption of dairy products, are projected to drive up demand. Countries that produce a lot of milk and milk products, such as India, China, and Japan, are using prebiotics for textural benefits and creating sugar-free dairy products. Australian customers are also looking for food-based nutritional drugs that include prebiotics to assist in reducing obesity and other gut-related disorders. The increasing application of prebiotics in Asia-Pacific is expected to increase the prebiotics business globally.

Key Developments:

  • In March 2023, the makers of the first apple cider vinegar gummy in history, Goli(R) Nutrition Inc. ("Goli(R)"), are expanding into the probiotic market with the launch of the first 3-in-1 pre+post+probiotic gummy.
  • In January 2022, at Fi Asia Indonesia 2022, FrieslandCampina Ingredients, a leader in the development of functional and healthful ingredients, introduced its recently created Biotis(R) GOS-OP High Purity to the Asia-Pacific market.

Segmentation:

By Product Type

  • Fructo-oligosaccharides (FOS)
  • Galacto-oligosaccharides (GOS)
  • Inulin
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • France
  • Germany
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. PREBIOTICS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fructo-oligosaccharides (FOS)
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Galacto-oligosaccharides (GOS)
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Inulin
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. PREBIOTICS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. PREBIOTICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. Germany
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Thailand
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Indonesia
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Abbott
  • 9.2. Tereos Group
  • 9.3. Cargill, Incorporated
  • 9.4. Danone S.A.
  • 9.5. Ingredion
  • 9.6. Kerry Inc.
  • 9.7. Roquette
  • 9.8. NEXIRA
  • 9.9. Yakult Pharmaceutical Industry Co., Ltd.