市場調査レポート
商品コード
1457068
プレバイオティクス市場-2024年から2029年までの予測Prebiotics Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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プレバイオティクス市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年02月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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プレバイオティクス市場は、2022年に53億2,600万米ドルと評価され、CAGR 8.85%で成長し、2029年には96億4,300万米ドルの市場規模に達します。
プレバイオティクスは人間の消化管に存在する難消化性繊維です。プレバイオティクスは、人間の腸内に存在する善玉菌の重要な食物源として機能します。プレバイオティクスの今後の市場は、様々な食品材料生産者、食品加工業者、製造業者が栄養食の需要の高まりを利用する方法を探し続けているため、かなり有望です。
プレバイオティクスは、食品・飲食品業界において、砂糖を使用せずに甘味を出したり、食感を良くするなど、幅広い用途があります。プレバイオティクスを食品の原材料として使用すれば、砂糖不使用の食品に対する需要の高まりに応えることができます。メーカーは、プレバイオティクスの世界の需要に応えることで、この機会を活用しています。
プレバイオティクスの健康上の利点に対する消費者の意識の高まりと食物繊維の豊富な食品の消費の増加は、予測期間中にプレバイオティクス成分の需要を促進すると予測されます。さらに、世界人口の間で胃腸障害の有病率が上昇していることから、消費者は栄養豊富な成分から作られた食品を求めざるを得なくなっており、これは市場にプラスの影響を与えています。世界各地でのスポーツやフィットネス活動の増加は、スポーツ栄養製品や栄養補助食品におけるプレバイオティクス成分の需要を促進しています。これは分析期間を通じて市場の成長を後押ししています。
プレバイオティクスは1,400種類以上の食品や飲料に含まれています。いくつかのエンドユーザーセグメントのメーカーは、低カロリーの食事を作るためにプレバイオティック原料を使用しており、これがプレバイオティック原料の成長を促進しています。ガラクトオリゴ糖(GOS)とフラクトオリゴ糖(FOS)は消化器系に良いため、食品加工セグメントで頻繁に利用されています。その結果、プレバイオティクス市場は予測期間中に拡大すると予想されます。
製造コストの高さ、製品に関する認知度の低さ、ミネラル成分の過剰摂取などは、市場の成長を阻害する要因のひとつです。プレバイオティクスを大量に摂取すると、ガスや膨満感の増加など一時的な胃腸障害を引き起こす可能性があります。
アジア太平洋のプレバイオティクス市場は大きく成長すると予想されます。
アジア太平洋は主要な飲食品市場の一つであり、世界のプレバイオティクス産業で発展する可能性を秘めています。この地域は人口が多く、生乳生産が盛んであるため、乳製品の地域的な拡大と消費が促進され、需要の増加が予測されます。インド、中国、日本など、牛乳や乳製品を多く生産している国では、食感の利点や砂糖不使用の乳製品を作るためにプレバイオティクスを使用しています。また、オーストラリアの顧客は、肥満やその他の腸関連障害の軽減を助けるために、プレバイオティクスを含む食品ベースの栄養剤を求めています。アジア太平洋におけるプレバイオティクスの応用の増加は、プレバイオティクスビジネスを世界的に増加させると予想されます。
The prebiotics market is evaluated at US$5.326 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 8.85% reaching the market size of US$9.643 billion by the year 2029.
Prebiotics are nondigestible fibers found in the human digestive tract. Prebiotics serve as an important food source for the good bacteria found in the human gut. The future market for prebiotics is quite promising, as various food ingredient producers, food processors, and manufacturers continue to look for methods to capitalize on the rising demand for nutritional meals.
Prebiotics have a broad range of applications, including a sweeter taste without the use of sugar and textural benefits in the food and beverage industry. The use of prebiotics as ingredients in food would help cater to the rising demand for sugar-free food items. Manufacturers are capitalizing on the opportunity by meeting the global demand for prebiotics.
Rising consumer awareness of the health benefits of prebiotics, as well as increased consumption of fiber-rich foods, is predicted to drive demand for prebiotic ingredients during the forecast period. Furthermore, the rising prevalence of gastrointestinal disorders among the global population is compelling consumers to seek out food products made from nutrient-rich ingredients, which positively affects the market. Increasing sports and physical fitness activities in various parts of the world drives the demand for prebiotic ingredients in sports nutrition products and dietary supplements. This is boosting market growth throughout the analysis period.
Prebiotics can be found in over 1,400 different foods and drinks. Manufacturers in several end-user sectors are using prebiotic ingredients to make low-calorie meals, which is fuelling prebiotic ingredient growth. Galactooligosaccharides (GOS) and fructooligosaccharides (FOS) are frequently utilized in the food processing sector because they are good for the digestive system. As a result, the prebiotics market is expected to expand over the projected period.
High manufacturing costs, a lack of awareness about the products, and overconsumption of mineral ingredients are some of the factors that are likely to impede market growth. When prebiotics are consumed in large quantities, they might cause temporary gastrointestinal issues such as increased gas and/or bloating.
The Asia Pacific prebiotics market is anticipated to grow significantly.
The Asia Pacific is one of the major food and beverage markets, with the potential to develop in the global prebiotics industry. The large population in this region and native milk production, which are promoting the regional expansion and consumption of dairy products, are projected to drive up demand. Countries that produce a lot of milk and milk products, such as India, China, and Japan, are using prebiotics for textural benefits and creating sugar-free dairy products. Australian customers are also looking for food-based nutritional drugs that include prebiotics to assist in reducing obesity and other gut-related disorders. The increasing application of prebiotics in Asia-Pacific is expected to increase the prebiotics business globally.