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市場調査レポート
商品コード
1308732
電気自動車用電池市場の2030年までの予測- 電池タイプ別、材料タイプ別、電池形態別、電池容量別、推進力別、車種別、方式別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Electric Vehicle Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Material Type, Battery Form, Battery Capacity, Propulsion, Vehicle Type, Method, End User and By Geography |
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電気自動車用電池市場の2030年までの予測- 電池タイプ別、材料タイプ別、電池形態別、電池容量別、推進力別、車種別、方式別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、電気自動車用電池の世界市場は2023年に687億5,000万米ドルを占め、2030年には2,749億8,000万米ドルに達し、予測期間中のCAGRは21.9%で成長すると見込まれます。
電池は、電気化学プロセスを利用して化学エネルギーを電気エネルギーに変換する装置です。電気回路では、電子がある物質から別の物質に移動するときに電気化学反応が起こる。バッテリーは、電気自動車が必要とするモーターと充電システムのすべてのニーズを満たすために頻繁に作られています。一般的な電気自動車のバッテリーパックは、18~30個の並列セルを直列に接続したクラスターで構成され、必要な推進電圧を生成します。
欧州連合(EU)の「グリーン・ディール政策」によると、EVのシェアは増加し、予測期間中にリチウムイオン電池の需要をさらに押し上げる可能性が高いです。グリーンディール政策は、2050年までにカーボンニュートラルの目標を達成するため、2030年までに炭素排出量を50%以上削減することを目標としています。
従来の自動車に対する環境への懸念が高まり続ける中、世界中の政府が代替燃料車の使用を支援しています。EV(電気自動車)はゼロ・エミッション車であり、環境に有益な公共交通機関として国際的な人気を集めています。いくつかの国の政府は、税金の免除や還付、補助金、EVの駐車料金や通行料金の減免、充電の無料化など、EVの使用を奨励する財政的インセンティブを提供しています。中国、米国、ドイツなどの主要EV市場は、EV充電インフラや、より高速で効率的な充電方法の研究開発に多くの投資を行っています。
中国は世界のリチウムイオン電池の75%、正極製造能力の70%、負極製造能力の85%を供給しています。さらに、欧州は世界の組み立てのおよそ4分の1を担当しているが、そのうちの20%を占めるコバルト加工はわずかなサプライチェーンにすぎないです。さらに、韓国と日本の経済は、原材料加工の下流にあるサプライチェーンの大部分を占めており、特に正極材と負極材の高度な技術的製造において、パンデミックによるEV販売の急増は、サプライチェーンの耐久力にストレスを与えました。COVID-19期間中の電池生産施設の閉鎖や、電池サプライチェーンに関わる国家間の政治的緊張が原料不足を招き、市場拡大をさらに妨げると予測されます。
電気自動車に使用される二次電池の一種であるリチウムイオン電池は、ニッケル・カドミウム二次電池や鉛二次電池と比較してエネルギー密度が高いです。他のタイプの電池と比較して、リチウムイオン電池は、主に有利な容量対重量比のために、ますます人気が高まっています。リチウムイオン電池は通常、従来の電池よりも高価ですが、ライバル企業の研究開発努力の結果、そのコストは低下し始めています。リチウムイオンバッテリーは他のバッテリー技術よりも非常に安全であるため、すべてのバッテリーメーカーは、バッテリーが故障した場合に顧客を保護するために、安全規制とガイドラインに従うようにしています。したがって、上記のすべての要因が市場成長の原動力となっています。
電池原料の中で、コバルトが現在最も調達リスクを抱えています。これは、需要のダイナミックな増加が予想され、それに伴う供給の制約があるためです。現在、リチウムの採掘が許可されているのは、オーストラリア、チリ、アルゼンチンの数社のみで、世界供給の60%以上を占めているのは4社のみです。しかし、現在のリチウム・ブームは、リチウム・ビジネスが多くの変化を経ていることを示しています。そして、EVの生産コストの高さが、EVが広く受け入れられるための大きな障壁となっています。電気自動車のハッチバック、クロスオーバー、SUVの購入コスト全体は、予想されるバッテリー価格の低下と研究開発費の減少により、ICE車のレベルに達するまで低下すると予測され、EVへの需要が高まると思われます。
COVID-19のパンデミック時に自動車セクターが崩壊したにもかかわらず、世界中の政府が提供する有利な法的枠組みにより、EV車の需要は増加し続けた。多くの国では、流行前からCO2排出量規制やゼロエミッション車(ZEV)要件などの重要な規制を実施していました。20カ国以上が、2021年まで従来型自動車の販売を制限するか、すべての新車販売をBEVとすることを要求しています。そのため、COVID-19の流行によるeVehicleの販売増加が世界市場の拡大を後押ししました。
軽量でエネルギー密度が高く、効率的な運用が可能な電気自動車用電池の需要が高まっていることから、リチウムイオンバッテリー部門は有利な成長を遂げると推定されます。さらに、リチウムイオンバッテリーは現在、ハイブリッド電気自動車だけでなく、すべての純電気自動車でも一次情報として使用されています。さらに、今後数年間は、電気自動車用電池のエネルギー密度を高めるために、さまざまなリチウムイオン化学物質の研究開発と使用に対するメーカーの取り組みが、大きな収益開発の見通しにつながると予測されます。
バッテリー電気自動車(BEV)セグメントは、予測期間中にCAGRが最も高くなると予測されます。これは、気候変動対策と化石燃料への依存度低減のために、欧州やその他の新興国でゼロエミッション車への需要が高まっているためです。加えて、BEVは運転コストが安いため、発展途上国で受け入れられつつあり、近い将来、同分野の成長に影響を与えると予想されます。しかし、充電のための信頼できるインフラがない国では、ハイブリッド車の需要が高まっています。
リチウムイオン電池の使用は、中国、日本、インドのような国々で電気自動車の利用が増加していることに加え、都市化や電力購入平価の上昇によって自動車需要が旺盛なため、この地域で大幅に増加すると予測されます。エネルギー効率基準などの有利な規制、ピーク電力料金の上昇、技術の進歩により、プロジェクト開発者は商業・産業(C&I)部門により注目するようになっています。これは主に中国とインドの堅調な経済成長によるもので、この地域ではリチウムイオンベースのエネルギー貯蔵システムの需要が高まると予想されます。
予測期間中、欧州のCAGRが最も高いと予測されるが、これは電気自動車の普及が進み、電池のニーズが高まるためです。これは、同地域が気候変動と闘うために策定された厳格な規則と汚染防止基準を遵守するようになったためです。例えば、欧州では2021年の販売台数が中国に次いで2番目に多かっています。IEAは、2021年に欧州で230万台が販売されたと推定しています。その他の特典として、欧州各国のEV導入に対する補助金、インセンティブ、税制上の優遇措置とともに、好ましい規制環境がこの地域での市場拡大を加速すると予測されます。
2022年7月、サムスンSDIはマレーシアのセレンバンに2つ目の電池生産施設の建設を開始しました。この工場では2024年にPRiMX 21700円筒形電池の生産を開始します。同社は2025年まで段階的に14億米ドルを投資します。この工場で生産される電池は、主に電気自動車(EV)、超小型モビリティ、その他さまざまな用途に使用されます。
2020年3月、BYDは薄型の個別電池で構成されるブレード電池システムの発売を発表しました。単一電池の厚さは約1.35cmで、従来製品よりも占有スペースが50%削減されます。
2020年7月、パナソニックホールディングス株式会社は、日本ファインセラミックスセンター(JFCC)および名古屋大学サステイナビリティ材料・システム研究所と共同で、全固体電池のリチウムイオン動態をナノメートルオーダーでリアルタイムに可視化する技術を開発したと発表しました。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Battery Market is accounted for $68.75 billion in 2023 and is expected to reach $274.98 billion by 2030 growing at a CAGR of 21.9% during the forecast period. A battery is a device that uses an electrochemical process to transform chemical energy into electric energy. In an electrical circuit, an electrochemical reaction happens when electrons move from one substance to another. The battery is frequently made to meet all of the needs of the motor(s) and charging system needed by an electric vehicle. A typical Electric Vehicle battery pack is made up of clusters of 18-30 parallel cells connected in series to produce the required propulsion voltage.
According to the European Union, 'Green Deal policy' by the, the share of EVs is likely to increase, further driving the demand for lithium-ion batteries during the forecast timeframe. 'Green Deal Policy' aims to reduce the carbon emission by more than 50% by 2030 to achieve carbon neutrality target by 2050.
As environmental concerns about conventional cars continue to mount, governments all over the world are supporting the use of alternative fuel vehicles. EVs, or electric cars, are zero-emission vehicles that are gaining international popularity for environmentally beneficial public transit. Several national governments offer financial incentives to encourage the use of EVS, including tax exemptions and refunds, subsidies, reduced parking/toll charges for EVs, and free charging. Leading EV markets like China, the US, and Germany are investing a lot in EV charging infrastructure as well as R&D for faster and more efficient charging methods.
China provides 75% of the world's lithium-ion batteries, 70% of the cathode manufacturing capacity, and 85% of the anode production capacity. Additionally, Europe is in charge of roughly a quarter of the world's assembly, although it only has a small supply chain cobalt processing accounts for 20% of it. In addition, the economies of South Korea and Japan account for large portions of the supply chain downstream of raw material processing, notably in the highly technological manufacture of cathode and anode material the pandemic's sharp rise in EV sales put the supply chains' endurance to the stress. It is projected that the closure of battery production facilities during COVID-19 and political tensions between nations that are involved in the battery supply chain would lead to a lack of raw materials, further impeding market expansion.
In comparison to nickel-cadmium and lead-acid rechargeable batteries, lithium-ion batteries, a kind of rechargeable battery used in electric cars, have a greater energy density Despite not containing any lithium metal, lithium-ion batteries do contain ions. In comparison to other battery types, lithium-ion batteries are becoming more and more popular, mostly because of their advantageous capacity-to-weight ratio. Lithium-ion batteries are typically more expensive than conventional batteries; however their cost has begun to decline as a result of an increase in R&D efforts by rival companies. Because lithium-ion batteries are so much safer than other battery technologies, all battery makers make sure that they follow safety regulations and guidelines to safeguard customers in the event of a battery failure. Hence all the above factors drive the market growth.
Of all the battery raw materials, cobalt now poses the most procurement risks. This is because of the anticipated dynamic increase in demand and any ensuing supply limitations. Only a few businesses and Australia, Chile, and Argentina are now permitted to mine lithium, and only four companies have more than 60% of the global supply. The current lithium boom, however, has demonstrated that the lithium business is going through a lot of change. And the high cost of EV production has been a significant barrier to their broad acceptance. The entire cost of buying electric hatchbacks, crossovers, or SUVs is predicted to fall to reach the levels of ICE cars due to the anticipated decline in battery prices and decreased R&D expenses, which will increase demand for EVs.
Due to favourable legislative frameworks offered by governments throughout the world, the demand for e-vehicles continued to rise despite the collapse of the automobile sector during the COVID-19 pandemic. Many nations were enforcing important regulations including CO2 emissions limits and zero-emission vehicle (ZEV) requirements even before the epidemic. More than 20 nations have imposed restrictions on the sale of conventional automobiles until 2021 or requirements that all new vehicle sales be BEVs. Therefore, the COVID-19 pandemic's increased eVehicle sales fuelled the expansion of the global market.
The lithium-ion battery segment is estimated to have a lucrative growth, due to rising demand for electric car batteries that are lightweight and have high energy density for efficient operation. Furthermore, lithium-ion batteries are presently used as the primary power source in all pure electric cars as well as the majority of hybrid electric vehicles. Additionally, in the upcoming years, manufacturers' efforts to conduct research and use a variety of lithium-ion chemistries to increase the energy density of electric car batteries are projected to lead to significant revenue development prospects.
The battery electric vehicle (BEV) segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to rising demand for zero-emission cars in Europe and other emerging economies to combat climate change and lessen reliance on fossil fuels. Additionally, segment growth is anticipated to be influenced in the near future by the rising acceptance of BEVs among developing nations due to their cheap operating costs. However the rising demand for hybrid vehicles in countries without a reliable infrastructure for charging them.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the use of lithium-ion batteries is predicted to increase significantly in the area due to the rising use of electric cars in nations like China, Japan, and India, as well as the strong demand for automobiles brought on by urbanisation and rising power purchase parity. Favourable regulations, such as energy efficiency standards, rising peak demand charges, and technological advancements have caused project developers to pay more attention to the commercial and industrial (C&I) sector. This is primarily due to China's and India's robust economic growth, which is expected to fuel the demand for lithium-ion-based energy storage systems in the area.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rise in the adoption of electric cars, which will increase the need for batteries. This is due to the region's increased adherence to strict rules and pollution control standards designed to combat climate change. For instance, Europe saw the second-highest number of sales in 2021, behind China. The IEA estimates that 2.3 million units were sold in Europe in 2021. Additionally, a favourable regulatory environment together with the provided subsidies, incentives, and tax benefits for the adoption of EVs across European nations are projected to speed up market expansion in the area.
Some of the key players profiled in the Electric Vehicle Battery Market include Samsung SDI Co. Ltd, Contemporary Amperex Technology Co. Ltd, Panasonic Corporation, LG Energy Solution Ltd, Narada Power Source Co. Ltd, GS Yuasa Corporation, Hitachi Ltd, East Penn Manufacturing Company, BYD Co. Ltd, Johnson Controls International Plc, Toshiba Corporation, Tesla Motors, Inc., Automotive Energy Supply Corporation, Leoch International Technology Ltd., Crown Battery Corporation, Furukawa Electric Co., Ltd, Wanxiang Group Corporation, Tianneng Power International Co., Ltd and EnerSys
In July 2022, Samsung SDI began the construction of its second battery production facility in Seremban, Malaysia. This plant will start producing PRiMX 21700 cylindrical batteries in 2024. The company will invest USD 1.4 billion in stages till 2025. The batteries produced at the plant will be primarily used for electric vehicles (EV), micro mobility, and various other applications.
In March 2020, BYD announced the launch of a blade battery system, which consists of thin individual batteries. The thickness of a single battery is around 1.35 cm and occupies 50% less space than earlier products.
In July 2020, Panasonic Holdings Corporation announced the development of a technique to visualize lithium-ion dynamics in all-solid-state batteries on a nanometer scale in real-time, in collaboration with Japan Fine Ceramics Center (JFCC) and Institute of Materials and Systems for Sustainability, Nagoya University.