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市場調査レポート
商品コード
1308611

消費者向け花卉市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、花の種類別、販売チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Consumer Floriculture Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Cut Flowers, Cut Foliage and Other Product Types), Flower Type (Rose, Chrysanthemum, Tulip, Lily and Other Flower Types), Sales Channel, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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消費者向け花卉市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、花の種類別、販売チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の消費者向け花卉市場は2023年に594億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.66%で成長し、2030年には1,133億4,000万米ドルに達すると予測されています。

花卉栽培は園芸の一分野であり、個人用と商業用の両方で美しい花を咲かせる植物の栽培に焦点を当てています。花卉栽培は、庭園、温室、苗床、景観で花やその他の観賞用植物を栽培する研究と実践です。花卉栽培で栽培される作物には、花壇用植物、室内用植物、フラワーガーデン、鉢植え植物、カット生産されたグリーン、切り花などがあります。花卉栽培のバリューチェーンに関わるすべての参加者は、その事業が環境に与える影響を軽減するため、総合的病害虫管理や保全型農業を含む持続可能な農法の使用を望んでいます。

Rabobankの花卉栽培に関するレポート(2017年)によると、欧州と北米の花卉購入額は2027年までに20%増加し、両地域の市場資本は370億米ドルに達すると予想されています。

市場力学:

促進要因:

消費者は様々なイベントのために花を購入しています。

近代化と西洋文化の影響拡大の結果、消費者はバレンタインデー、結婚式、記念日、誕生日、友情の日、母の日、父の日など、様々なイベントのために花を購入するようになっています。宗教的なお祭りの際には、全国で花が大量に使われます。また、市場の顧客は、持続可能な方法で栽培された花に高いお金を払うことを望んでいます。このように、これらは消費者向け花卉市場の成長を促進する要因となっています。市場での地位を高めるため、企業は認証を追求し、フェアトレードやFPPなどの認証を受けた花を顧客に届けています。

抑制要因

気候条件への過度の依存

天候は花卉産業に大きな影響を与えます。観葉植物の中には、日照時間が短く雨の日が多かったり、日照不足のためにうまく育たないものもあります。ほとんどの植物種は成長するために多くの日光を必要とするが、日陰でも生存できるものもあります。多くのナーセリーや栽培業者は、植物に最適な生育環境を提供するために、人工照明や温度管理を利用しなければならないです。さらに、花木は極端な低温や葉への氷の付着によってダメージを受けることがあります。さらに、EUの切花輸入の約40%を供給しているケニアのような主要な花卉生産国は、すでに気候変動の影響を感じています。

機会:

バイオテクノロジー産業別実施と努力

花卉栽培の市場成長は、バイオテクノロジー業界によって促進されています。花卉産業は、分子育種の研究開発にますます成功しつつあります。市場参入企業は、ミクロ増殖の急速な進歩や無病でストレス耐性のある小植物体の開拓により、作物への病害虫や菌類の侵入、気候への依存など、以前は遭遇していた障害を克服できるようになっています。予想される期間における著しい成長の兆候は、バイオテクノロジー事業者の花卉栽培分野への投資の増加、苗床や研究施設の計画的な拡大からもたらされます。

脅威

腐敗能力と壊れやすさ

花は非常に腐りやすい品目であり、品質と鮮度を維持するためには慎重な取り扱いと最適な保管条件が必要です。花はデリケートな性質を持っているため、収穫、輸送、保管中にダメージを受けやすいです。取り扱いを誤ったり、ポストハーベストの方法が不適切だったりすると、しおれや変色、病気の発生につながり、花の保存期間や全体的な価値が著しく低下してしまいます。顧客満足とリピートビジネスを確保するためには、顧客へのタイムリーな配送が不可欠であるため、市場の時間的制約が複雑さに拍車をかけています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は消費者向け花卉市場に大きな影響を与えました。パンデミックは世界のサプライチェーンに混乱をもたらし、花や花卉製品の入手に影響を与えました。輸送の制限、封鎖措置、国際貿易の減少により、物流上の課題、出荷の遅延、特定の花品種へのアクセスの制限などが発生しました。その結果、一部の地域では供給不足と価格の上昇につながっています。閉鎖措置や社会的距離を置く措置が実施されたため、消費者は花を購入するためにオンライン・チャネルを利用しました。eコマース・プラットフォームやオンライン花屋は、ギフトとして花を贈ったり、遠隔で感情を表現しようとする人々の需要急増に見舞われました。

予測期間中、切花部門が最大となる見込み:

切花分野は予測期間中最大となる見込みです。切り花は、花を咲かせるために特別に栽培された植物から収穫され、主にフラワーアレンジメントや花束、様々な装飾目的で使用されます。切り花は非常に腐りやすいため、品質と鮮度を維持するためには慎重な取り扱い、適切なポストハーベスト処理、効率的な流通が必要となります。さらに、切り花はその美しさ、鮮やかな色彩、魅力的な香りで評価されています。切り花には象徴的な意味があり、感情を伝えることができるため、愛情、感謝、お見舞い、お祝いの気持ちを伝えるのによく選ばれており、このセグメントの収益拡大に大きく貢献する可能性があります。

ギフト分野は予測期間中、最も高いCAGRが見込まれる:

ギフト分野は予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されます。特別な日を祝ったり、感動を伝えたり、思い出に残る体験を創造したりするために、心のこもった表現豊かな方法を提供します。花は贈答用として人気があり、他の補完的なアイテムと組み合わせて魅力的なギフト・アレンジメントを作ることが多いです。下層花束は、消費者向け花卉市場で最も一般的かつ定番のギフトのひとつです。花束は通常、厳選された新鮮な切り花を美しくアレンジしたものです。

最大のシェアを占める地域

予測可能な期間中、欧州が消費者向け花卉園芸分野を支配します。この地域の数多くの新興経済諸国が、主に欧州の増収の原因となっています。赤道直下の4つの切花輸出国、コロンビア、ケニア、エクアドル、エチオピアは、世界の切花貿易で大きな役割を果たし続けるオランダに追いつきつつあります。オランダは他のどの国よりも出荷量が多く、切花の世界市場を独占しています。米国、日本、その他の主要輸入国とともに、欧州は主要輸入国のひとつです。つまり、これらがこの地域の消費者向け花市場の拡大を後押ししているのです。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域の市場は、予測期間中に着実に成長すると予想されます。この地域では低価格の花の需要が大幅に増加しているため、花卉事業のプレーヤーは業務用花卉製品の生産と販売のためにアジアに注力しています。企業はまた、市場への参入を強化するため、国内企業と戦略的提携を結んでいます。最新の作物、技術、作物品種をインド市場に導入することを意図して、フローレンス・フローラ・カンパニーは、花卉栽培のトップ企業といくつかの提携や協力関係を結んでいます。このように、これらはこの地域の消費者向け花卉市場の成長を促進する要因となっています。

主な発展:

2022年5月、植物繁殖観葉植物の育種、生産、販売の大手企業であるSelecta Oneは、La Villetta s.r.l(イタリアを拠点とするカーネーションの生産者)を買収しました。この買収により、セレクタ・ワンは切り花カーネーション・カテゴリーにおける製品ポートフォリオを拡大し、同カテゴリーにおける市場での存在感を強化します。

2022年1月、ケニアを拠点とする切花生産者オセリアンが、ドイツで開催された「インターナショナル・グロワー・オブ・ザ・イヤー・アワード」において、切花のトップ生産者として表彰されました。このイベントは国際園芸生産者協会が主催しました。

レポート内容

  • 地域レベル、国レベルの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データを網羅
  • 市場動向
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 消費者向け花卉の世界市場:製品タイプ別

  • カットフラワー
  • 切り葉
  • 球根植物
  • 鉢花
  • その他の製品タイプ

第6章 消費者向け花卉の世界市場:花の種類別

  • バラ
  • チューリップ
  • ユリ
  • ガーベラ
  • カーネーション
  • テキサス・ブルーボール
  • フリージア
  • アジサイ
  • その他の花の種類

第7章 消費者向け花卉の世界市場:販売チャネル別

  • 直販
  • 専門店
  • フランチャイズ
  • 花屋・キオスク
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 独立系小規模店舗
  • オンライン小売業者
  • その他の販売チャネル

第8章 消費者向け花卉の世界市場:エンドユーザー別

  • 個人向け
  • 機関/イベント
  • ホテル、リゾート、スパ
  • 産業用
  • ギフト
  • 会議およびアクティビティ
  • その他のエンドユーザー

第9章 消費者向け花卉の世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Arcangeli Giovanni & Figlio
  • Ball Horticultural
  • Beekenkamp
  • Carzan Flowers
  • Danziger Group
  • Esmeralda Farms
  • Flamingo Horticulture Ltd.
  • Florance flora
  • Florensis Flower Seeds UK Ltd.
  • Harvest Flower
  • Karen Roses
  • Native Floral Group
  • Selecta Cut Flowers SAU.
  • Syngenta Flowers
  • Tropical Foliage Plants, Inc.
  • Verbeek Export B.V.
  • Washington Bulb
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Cut Flowers (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Cut Foliage (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Bulbous Plants (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Potted Flowers (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Other Product Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Flower Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Rose (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Chrysanthemum (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Tulip (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Lily (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Gerbera (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Carnations (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Texas Blueball (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Freesia (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Hydrangea (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Other Flower Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Sales Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Direct Sales (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Specialty Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Franchises (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Florists & Kiosks (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Supermarkets/Hypermarkets (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Independent Small Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Online Retailers (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Other Sales Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Personal Use (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Institutions/Events (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Hotels, Resorts, & Spas (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Industrial (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Gifts (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Conference and Activities (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Consumer Floriculture Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23326

According to Stratistics MRC, the Global Consumer Floriculture Market is accounted for $59.43 billion in 2023 and is expected to reach $113.34 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.66% during the forecast period. Floriculture is a sector of horticulture that focuses on growing beautiful, flowering plants for both personal and commercial use. Floriculture is the study and practice of growing flowers and other ornamental plants in gardens, greenhouses, nurseries, and landscapes. Among the crops grown in floriculture are bedding plants, indoor plants, floral gardens, potted plants, cut-produced greens, and cut flowers. All participants in the floriculture value chain want to use sustainable farming practices including integrated pest management and conservation agriculture in order to reduce the environmental impact of their operations.

According to Rabobank's report on floriculture, 2017, Europe and North America's flower and plant purchase is expected to increase by 20% by 2027 with a market capitalization of US$ 37 billion in the both regions..

Market Dynamics:

Driver:

The consumers are buying flowers for a variety of events

As a result of modernization and expanding Western cultural influences, consumers are buying flowers for a variety of events, including Valentine's Day, weddings, anniversaries, birthdays, friendship days, Mother's Day, Father's Day, and so on. During religious festivals, flowers are used in large quantities all around the country. Market customers are also willing to pay more for flowers that are grown sustainably. Thus, these are factors that drive the growth of the Consumer Floriculture Market. In order to boost their market position, companies are pursuing certifications and delivering fair trade, FPP, and other certified flowers to their customers.

Restraint:

Over-dependence on climatic conditions

Weather has a big impact on the flower and decorative plant industries. Some decorative plants may not grow properly due to shorter, wetter days or a lack of sunlight. While most plant species need a lot of sunlight to grow, others can even survive in the shade. Many nurseries and growers must utilize artificial lighting and temperature controls to provide plants with the optimal growing environment. Furthermore, flowering plants can suffer damage from extremely cold temperatures and ice buildup on their leaves. Additionally, major flower-producing nations like Kenya, which supplies about 40% of the EU's imports of cut flowers, are already feeling the consequences of climate change.

Opportunity:

Implementation and efforts by the biotechnology industry

Market growth for floriculture is being fueled by the biotechnology sector. The floriculture industry is increasingly doing successful molecular breeding research and development. The market participants are now able to overcome obstacles they previously encountered, such as the invasion of pests and fungi on the crops and dependence on the climate, thanks to rapid advancements in micro-propagation and the development of disease-free and stress-tolerant plantlets. Indications of significant growth over the anticipated period come from the biotechnology businesses' rising investments in the floriculture sector and their methodical expansion of nurseries and research facilities.

Threat:

Perish ability and fragility

Flowers are highly perishable items that require careful handling and optimal storage conditions to maintain their quality and freshness. The delicate nature of flowers makes them vulnerable to damage during harvesting, transportation, and storage. Any mishandling or inadequate post-harvest practices can lead to wilting, discoloration, or the development of diseases, significantly reducing the shelf life and overall value of the flowers. The time-sensitive nature of the market adds to the complexity, as timely delivery to customers is essential to ensure customer satisfaction and repeat business.

COVID-19 Impact::

The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the consumer floriculture market. The pandemic led to disruptions in global supply chains, affecting the availability of flowers and floral products. Restrictions on transportation, lockdown measures, and reduced international trade resulted in logistical challenges, delayed shipments, and limited access to certain flower varieties. This led to supply shortages and increased prices in some regions. With lockdowns and social distancing measures in place, consumers turned to online channels to purchase flowers. E-commerce platforms and online florists experienced a surge in demand as people sought to send flowers as gifts or express their emotions remotely.

The cut flowers segment is expected to be the largest during the forecast period:

The cut flowers segment is expected to be the largest during the forecast period. They are harvested from plants specifically cultivated for their blooms and are primarily used in floral arrangements, bouquets, and various decorative purposes. Cut flowers are highly perishable and require careful handling, proper post-harvest treatments, and efficient distribution to maintain their quality and freshness. Additionally, cut flowers are valued for their beauty, vibrant colors, and appealing fragrances. They hold symbolic meanings and can convey emotions, making them a popular choice for expressing love, appreciation, sympathy, or celebration, which could be a major contributor to this segment's revenue growth.

The gifts segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The gifts segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Offering a thoughtful and expressive way to celebrate special occasions, convey emotions, and create memorable experiences. Flowers are a popular choice for gifting purposes and are often combined with other complementary items to create attractive gift arrangements. Lower bouquets are one of the most common and classic gifts in the consumer floriculture market. They typically consist of a curated selection of fresh cut flowers arranged in an aesthetically pleasing manner.

Region with largest share:

Europe will dominate the Consumer Floriculture sector over the foreseeable period. The numerous developing economies in this area are primarily responsible for the increase in revenue in Europe. The four equatorial cut flower exporters-Colombia, Kenya, Ecuador, and Ethiopia-are catching up with the Netherlands, which continues to play a large role in the global cut flower trade. With more shipments than any other country, the Netherlands dominates the world market for cut flowers. Along with the US, Japan, and other major importers, Europe is one of the leading importers. So, these are the elements that are fueling this region's consumer flower market's expansion.

Region with highest CAGR:

The market in Asia Pacific is anticipated to rise steadily over the course of the forecast period. Due to a large increase in demand for low-cost flowers in this region, players in the floriculture business are focused on Asia for the production and sales of commercial floriculture products. Companies are also forming strategic alliances with domestic players in order to enhance their market reach. Intent on introducing the latest crops, technology, and crop varieties to the Indian market, Florence Flora Company has formed several partnerships and collaborations with top floriculture companies. Thus, these are the factors that drive the growth of the consumer floral market in this region.

Key players in the market

Some of the key players in Consumer Floriculture market include Arcangeli Giovanni & Figlio, Ball Horticultural, Beekenkamp, Carzan Flowers, Danziger Group, Esmeralda Farms, Flamingo Horticulture Ltd., Florance flora, Florensis Flower Seeds UK Ltd., Harvest Flower, Karen Roses, Native Floral Group, Selecta Cut Flowers SAU., Syngenta Flowers, Tropical Foliage Plants, Inc., Verbeek Export B.V. and Washington Bulb.

Key Developments:

In May 2022, Selecta One, one of leading company in breeding, producing, and marketing of vegetatively propagated ornamental plants, acquired La Villetta s.r.l (Italy-based producer of carnation flowers). This acquisition will help Selecta One to expand its product portfolio in cut carnation category and also strengthen its market presence in the category

In January 2022, Oserian, Kenya based producer of cut flowers, was awarded as top producer of cut flowers at International Grower of the Year Awards held in Germany. The event was organized by International Association of Horticulture Producers

Product Types Covered:

  • Cut Flowers
  • Cut Foliage
  • Bulbous Plants
  • Potted Flowers
  • Other Product Types

Flower Types Covered:

  • Rose
  • Chrysanthemum
  • Tulip
  • Lily
  • Gerbera
  • Carnations
  • Texas Blueball
  • Freesia
  • Hydrangea
  • Other Flower Types

Sales Channels Covered:

  • Direct Sales
  • Specialty Stores
  • Franchises
  • Florists & Kiosks
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Independent Small Stores
  • Online Retailers
  • Other Sales Channels

End Users Covered:

  • Personal Use
  • Institutions/Events
  • Hotels, Resorts, & Spas
  • Industrial
  • Gifts
  • Conference and Activities
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026 and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Consumer Floriculture Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Cut Flowers
  • 5.3 Cut Foliage
  • 5.4 Bulbous Plants
  • 5.5 Potted Flowers
  • 5.6 Other Product Types

6 Global Consumer Floriculture Market, By Flower Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Rose
  • 6.3 Chrysanthemum
  • 6.4 Tulip
  • 6.5 Lily
  • 6.6 Gerbera
  • 6.7 Carnations
  • 6.8 Texas Blueball
  • 6.9 Freesia
  • 6.10 Hydrangea
  • 6.11 Other Flower Types

7 Global Consumer Floriculture Market, By Sales Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Direct Sales
  • 7.3 Specialty Stores
  • 7.4 Franchises
  • 7.5 Florists & Kiosks
  • 7.6 Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.7 Independent Small Stores
  • 7.8 Online Retailers
  • 7.9 Other Sales Channel

8 Global Consumer Floriculture Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Personal Use
  • 8.3 Institutions/Events
  • 8.4 Hotels, Resorts, & Spas
  • 8.5 Industrial
  • 8.6 Gifts
  • 8.7 Conference and Activities
  • 8.8 Other End Users

9 Global Consumer Floriculture Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Arcangeli Giovanni & Figlio
  • 11.2 Ball Horticultural
  • 11.3 Beekenkamp
  • 11.4 Carzan Flowers
  • 11.5 Danziger Group
  • 11.6 Esmeralda Farms
  • 11.7 Flamingo Horticulture Ltd.
  • 11.8 Florance flora
  • 11.9 Florensis Flower Seeds UK Ltd.
  • 11.10 Harvest Flower
  • 11.11 Karen Roses
  • 11.12 Native Floral Group
  • 11.13 Selecta Cut Flowers SAU.
  • 11.14 Syngenta Flowers
  • 11.15 Tropical Foliage Plants, Inc.
  • 11.16 Verbeek Export B.V.
  • 11.17 Washington Bulb