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市場調査レポート
商品コード
1308579
セイボリースナックの2030年までの市場予測-製品別、フレーバー別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別の世界分析Savory Snacks Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Flavour, Category, Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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セイボリースナックの2030年までの市場予測-製品別、フレーバー別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、セイボリースナックの世界市場は2023年に2,677億8,000万米ドルを占め、予測期間に6.9%のCAGRで成長し、2030年には4,271億9,000万米ドルに達すると予測されています。
セイボリースナックは、食事の合間に食べることが多い少量の食品です。甘味の代わりに塩味や胡椒が効いたものが多いです。風味調味料の代表的な原材料には、野菜、シリアル、ナッツ、でんぷん、植物油、スパイスなどがあります。香ばしいスナックには、風味豊かなビスケット、タコス、ポテトチップス、タコスサラダなど、塩分を含む焼き菓子が含まれます。時間の節約になるため、便利食品の部類に入る。これらの塩味スナックには、食物繊維、ビタミン、ミネラル、栄養素がたっぷり含まれています。
米国疾病予防管理センター(CDC)の統計によると、米国の肥満率は2017~2018年に42.4%でした。
大手メーカーは、消費者の需要に応えて便利な間食の選択肢を継続的に更新しています。多忙なライフスタイルのため、ポテトチップス、押し出しスナック、ナッツとシード、ポップコーンなどの便利なスナックは、特に国民の労働人口と新興の若い世代の顧客に非常に人気が高まっています。また、クイックスナックの人気は高まっており、社会・経済動向の変化や飲食品への支出の増加によって市場開拓が加速しています。
小麦、トウモロコシ、植物油、塩、砂糖、その他の小麦粉、化学添加物、保存料などの香ばしいスナック菓子を構成する物質は、健康に大きなリスクをもたらす可能性があります。頻繁な間食は体に余分なカロリーを与え、肥満や急激な体重増加を引き起こす可能性があります。香ばしいスナックの世界需要は、こうした深刻な健康上の懸念によって脅かされています。
セイボリースナックのメーカーは、栄養価が高く健康に良い影響を与える商品を提供するため、研究開発に資金を費やしています。消費者が多様性に惹かれているため、主要企業は製品イノベーションへの投資を増やしています。これらの食品にタンパク質が含まれることで、高タンパク質食品はおいしく栄養価が高いため、市場イメージが向上しています。業界の現在の成長を後押ししている主な要因は、メーカーによる手軽な製品のイノベーションです。
香ばしいスナック菓子の市場は非常に細分化されています。多忙な生活と生活水準の向上により、すぐに食べられるスナック菓子へのニーズが高まっています。そのため、大量のスナック菓子へのニーズが高まっています。その結果、現地のスナック菓子メーカーは手ごろな価格の機械を選び、高品質の原材料を使って製品を製造するようになり、製造コストを下げて利益を上げるようになっています。こうした低品質のスナック菓子を口にすると、深刻な健康問題につながる恐れがあるため、ブランドの市場性が低下し、市場の拡大が妨げられます。
COVID-19の発生は、世界的に深刻な公衆衛生上の緊急事態を引き起こしました。流行中は全国的に自宅待機となったため、香ばしい食品の消費が増加しました。さらに、賞味期限が延長されたため、香ばしいスナック食品は閉鎖期間中に売上を伸ばしました。さらに、こうした商品を扱うeコマースサイトは近年人気を博しており、パンデミックは消費者に多大な影響を与え、企業は健康に良いスナック菓子の代替品を各種提供せざるを得なくなっています。そのため、とりわけパンデミックはナッツ、種子、肉スナックの市場に好影響を与えました。
ポテトチップス分野は有利な成長を遂げると推定されます。消費者がポテトチップスを好む理由は、その風味、手頃な価格、入手しやすさにあります。ポテトチップスの消費量が時間とともに増加し、消費パターンが劇的に変化したため、主要市場参入企業は商品の開発を余儀なくされています。これらの製品ポートフォリオには、より新しい製品ラインも含まれるようになり、国際的に成長しています。このカテゴリーの需要は、世界的に若年人口が増加していることと、低価格でより多くの量を入手できるようになったことが後押ししています。
スパイシー分野は、その風味の強化により、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。スパイシーフレーバーカテゴリーは、調理済み食品の味、熱さ、辛味、温かさ、噛み応え、色を改善します。これらの食品には、唐辛子、タマネギ、ショウガ、ニンニク、ドライマンゴー、クミン、黒コショウ、コリアンダーなど、味や見た目を引き立てる調味料やスパイスが使われています。これらの成分は、食品製造業者向けにエキスの形で提供されることが多いです。さらに、風邪予防、代謝促進、消化改善などの特性が、市場における同セグメントの需要を加速させています。
北米は、スナックの優先順位と利便性により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。コーンチップスとトルティーヤチップスはアメリカで最も人気のあるチップスです。同地域の消費者は有機食品を食べることの特典を認識するようになっており、そのため生産者はナトリウムや塩分の含有量を減らし、人工的な添加物や保存料を使用していない商品を開発するようになっています。その結果、オーガニックスナック市場の拡大は、北米のセイボリースナックメーカーにも新たなビジネスチャンスをもたらしています。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いと予測されます。インド、日本、中国の消費者はより健康的な生活を受け入れ始めました。この地域の農業生産は資本集約的になりつつあり、農業生産性を高めています。このため、スナック事業では小麦やトウモロコシのような高品質の原材料の入手がより簡単で有利になっています。最近では、都市化した環境における顧客の簡便食品志向の高まりにより、包装スナックの利用が増加しています。
2023年3月、ペプシコは、米国全土で再生可能農業の導入を推進するため、農家を対象とする著名な3つの組織、PFI(Practical Farmers of Iowa)、SWOF(Soil and Water Outcomes Fund)、ICGA(IL Corn Growers Association)と長期的・戦略的パートナーシップ契約を結び、2億1,600万米ドルの複数年投資を行うことを発表しました。
2023年2月、世界最大の食品会社であるネスレは、カリフォルニア州アナハイムで開催されるナチュラル・プロダクツ・エキスポ・ウェスト2023トレードショーで、まったく新しい製品を紹介し、試食すると発表しました。同社はネスレUSAの1つのブースで15以上のブランドにわたる35以上の製品を展示します。
2023年1月、ITCリミテッドは「ミッション・ミレット」を発表し、ブランド全体で複数の製品を発売します。雑穀のバリューチェーン開発の一環として、ITCホテルのシェフがレシピを考案し、「雑穀の味と食感を試してみる」ことを奨励しています。
2022年10月、ケロッグ社は「ニュートリグレイン」ブランドで、フルーツと野菜のブレックファスト・バー2種と新しい「バイツ」を含む3種の新しいフレーバー・マッシュアップを発売しました。ストロベリー&スカッシュとアップル&キャロットの2種がある新しいソフトベイクド・ブレックファスト・バーは、フルーツと野菜のフレーバーで作られており、全粒穀物を8グラム含んでいます。希望小売価格は8本入りで3.99ドル。
2022年8月、ユニバーサル・ロビナ・コーポレーション(URC)とアサヒ飲料フィリピン(ABP)は、より健康的な飲料の選択肢をフィリピン人に紹介するために提携します。URCとアサヒ飲料フィリピン(ABP)の提携により、Goodday培養乳飲料は間もなく全国の店舗で販売されます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Savory Snacks Market is accounted for $267.78 billion in 2023 and is expected to reach $427.19 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. Savory snacks are a small serving of food often consumed in between meals. In lieu of sweetness, they are often salty or peppery. Typical raw ingredients used to make savory snacks include vegetables, cereals, nuts, starches, vegetable oils, and spices. Savory snacks include baked snacks that contain salt, such as flavourful biscuits, tacos, potato chips, and taco salad. They fall under the convenience food category since they save time. These salty snacks are loaded with fiber, vitamins, minerals, and nutrients.
According to the statistics provided by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the obesity prevalence in the US was 42.4% during 2017 - 2018.
Major manufacturers are continually updating handy snacking choices in response to consumer demand. Due to their busy lifestyles, convenient snacks like potato chips, extruded snacks, nuts and seeds, and popcorn are becoming very popular, especially with the working population of the nation and the emerging young generation of customers. Additionally, the popularity of quick snacks is increasing and the market development is being accelerated by changes in social and economic trends as well as increased spending on food and beverages.
The substances that make up savory snacks, such as wheat, corn, vegetable oil, salt, sugar, and other types of flour, as well as chemical additives and preservatives, might pose major health risks. Frequent snacking adds extra calories to the body, which can cause obesity and rapid weight gain. Global demand for savory snacks is being threatened by these serious health concerns.
Manufacturers of savory snacks are spending money on research and development in order to provide goods with a high nutritional value and positive effects on health. Key businesses are investing more in product innovation as consumers are drawn to diversity. The inclusion of proteins in these foods has improved the market image since foods high in protein are tasty and nourishing. The main factor propelling the industry's present growth is the manufacturers' innovation of handy products.
The market for savory snack goods is very fragmented. Because of hectic lives and an improved level of living, there is a greater need for ready-to-eat snacks. This increased the need for a huge volume of savory snack goods. As a result, local makers of snack products choose affordable machinery and produce their products using high-quality ingredients, which lowers their production costs and increases their profits. When ingested, these low-quality snacks might lead to serious health problems, which reduces the brand's marketability and impedes market expansion.
The COVID-19 outbreak created a severe public health emergency globally. Due to the nationwide lockdowns that made people stay at home during the epidemic, the consumption of savory foods increased. Additionally, due to their extended shelf lives, savory snack food products saw a boost in sales during the lockdowns. Furthermore, e-commerce sites that offer these items have gained a lot of popularity in recent years, and the pandemic has had a tremendous impact on consumers and forced businesses to offer a variety of healthful snack alternatives. So, among other things, the pandemic had a favourable impact on the market for nuts, seeds, and meat snacks.
The potato chips segment is estimated to have a lucrative growth. Consumers enjoy potato chips because of their flavor, affordability and accessibility. As potato chip consumption has increased over time and consumption patterns have changed dramatically, major market participants have been forced to develop their goods. These product portfolios now include more recent product lines and are growing internationally. The demand for the category is being fuelled by an increasing younger population worldwide and the availability of more quantities at lower prices.
The spicy segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its enhanced flavour. The spicy flavor category improves prepared meal's taste, heat, pungency, warmth, bite, and colour. These foods feature seasonings and spices that enhance the flavor and look of the treats, such as chilli pepper, onion, ginger, garlic, dried mango, cumin, black pepper, and coriander. These components frequently come in the form of an extract for food producers. Additionally, its properties such as cold prevention, metabolism stimulation, and improved digestion are accelerating the segment demand in the market.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the snack priorities and conveniences. Corn chips and tortilla chips are the American most popular chips. Consumers in the region are becoming more aware of the benefits of eating organic food, which has prompted producers to develop goods with reduced sodium or salt content and without artificial additives or preservatives. As a result, the growing market for organic snacks is also providing savory snack producers in North America with new opportunities.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Indian, Japanese, and Chinese consumers began embracing healthier lives. This area's agricultural output is becoming more capital intensive, which is raising agricultural productivity. This is making it simpler and better for the snack business to get high-quality raw materials like wheat and corn. The use of packaged snacks has increased recently due to customers' growing preference for convenience foods in an urbanized environment.
Some of the key players profiled in the Savory Snacks Market include ITC Limited, The Kellogg's Company, PepsiCo Inc, ConAgra Foods, Link Snacks Inc, Walkers, Mondelez International, Calbee Foods Co Ltd., The Kraft Heinz Company, Arca Continental, Blue Diamonds Growers, Daily Crunch, General Mills, Grupo Bimbo, Hain Celestial, Nestle SA, Universal Robina Corporation, Mars Incorporated, Intersnack Group GmbH and Future Group.
In March 2023, PepsiCo announced a $216 million multi-year investment in long-term, strategic partnership agreements with three of the well-respected farmer-facing organizations - Practical Farmers of Iowa (PFI), Soil and Water Outcomes Fund (SWOF), and the IL Corn Growers Association (ICGA) - to drive adoption of regenerative agriculture practices across the United States.
In February 2023, Nestle, the world's largest food company, announced that it will introduce and sample brand-new product offerings at the Natural Products Expo West 2023 Trade Show in Anaheim, California. The company will exhibit 35+ products across 15+ brands in one Nestle USA booth.
In January 2023, ITC Limited unveiled launches 'mission millet', to launch several products across its brands. As a part of developing millet value chains, ITC Hotel's chefs are creating recipes to help encourage "individuals experiment with the taste and texture of millets".
In October 2022, Kellogg Co. has introduced three new flavor mashups within its Nutri-Grain brand, including two new fruit and vegetable breakfast bars and new "Bites."Available in strawberry and squash and apple and carrot varieties, the new soft-baked breakfast bars are made with fruits and vegetable flavors and have 8 grams of whole grains. The bars have a suggested retail price of $3.99 for an eight-count box.
In August 2022, Universal Robina Corporation (URC) and Asahi Beverages Philippines (ABP) team up to introduce a healthier beverage choice to Filipinos. Through URC's partnership with Asahi Beverages Philippines (ABP), Goodday cultured milk drinks will soon be available in stores nationwide.