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市場調査レポート
商品コード
1284283
小売業向けクラウド市場の2028年までの予測- ソリューション別、サービスタイプ別、組織規模別、導入、地域別の世界分析Retail Cloud Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Solution, Service Type, Organization Size, Deployment and By Geography |
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カスタマイズ可能
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小売業向けクラウド市場の2028年までの予測- ソリューション別、サービスタイプ別、組織規模別、導入、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の小売業向けクラウド市場は、2022年に165億7,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 18.8%で成長し、2028年には465億8,000万米ドルに達すると予想されています。
小売業向けクラウドは、データ分析と人工知能(AI)を組み合わせたクラウドベースの小売ソリューションであり、小売業者は顧客のフィードバックに対応した製品を作ることができます。小売業者は、クラウドコンピューティングを利用してインターネットからデータを収集し、顧客のニーズを満たすことができます。サプライチェーンや物流を効率化し、クラウドコンピューティングによってシームレスで高品質な顧客体験を提供することができます。
インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)の報告書によると、インドのスマートフォン市場は、2011年の1,450万台の出荷から2020年には1億5,000万台へと10倍の増加を経験しました。したがって、スマートフォンの急速な普及は、小売業向けクラウド市場を推進することになります。
デジタル化された顧客体験に対する需要の急増、スマートフォンの普及、コンプライアンスとパートナーシップの重視、小売業者によるオムニチャネル・マーケティングの迅速な導入が、リテール・クラウド市場拡大の主な要因となっています。スマートフォンは、決済管理、在庫管理、位置情報管理などをサポートする効果的なPOSシステムとして、世界中で利用されていることが確認されています。また、スマートフォンとクラウドコンピューティングを組み合わせることで、小売業者はリアルタイムのデータを収集し、顧客のニーズに合わせて商品やサービスの提供を変更することができ、新たな成長機会を獲得することができます。
小売業向けクラウドコンピューティングシステムの導入の主な障害の1つは、クラウドシステムとレガシーシステムとの統合です。長年にわたり、多くの小売企業はレガシーシステムに投資してきました。レガシーシステムは、在庫管理、注文処理、支払い処理といった重要なタスクを頻繁に処理しています。これらのシステムをクラウドベースのシステムと統合するのは困難な場合があります。レガシーシステムのベースとなっている古いテクノロジーは、最新のクラウドベースのシステムと互換性がない場合があります。そのため、データ交換や移行に問題が生じ、システム全体の業務に影響を及ぼす可能性があります。このような要因が、市場の成長を制限しています。
小売業向けクラウド市場で普及が進んでいる重要な動向は、技術的な進歩です。プロセスを合理化し、ITコストを削減しながら、顧客体験を向上させるクラウドコンピューティング技術への需要が市場で見られるようになっています。市場での地位を向上させるため、小売業向けクラウド市場の主要プレーヤーは、最先端のソリューションの提供に注力しています。例えば、米国のクラウド企業であるスノーフレークは、2022年3月に、コラボレーションの促進、優れた顧客体験の提供、小売業務の合理化を目的とした小売データクラウドを発表しました。これにより、クラウドの導入が促進され、小売業向けクラウド市場の世界の拡大が促進されます。
残念ながら、小売業では多くのデータ漏洩が発生しています。クラウドインフラとサービスの動的な性質により、クラウド環境ではリスク要因が容易に複合化する可能性があります。ハイブリッド・クラウド環境の攻撃対象は、増え続けるCSPサービスにアクセスするための新しい権限のおかげで、従来のオンプレミスの枠組みを超えて拡大することができ、それがまた間違いの可能性を高めることになります。適切なデータベースやクラウドストレージシステムが侵害された場合、攻撃は非常に大きなダメージを与える可能性があり、小売業者は機密情報を保持しているため、攻撃者の格好の標的となっています。
COVID-19が広く普及したことで、消費者行動、製品需要、小売店、工場、物流サービスのオペレーションに大きな影響を及ぼしています。しかし、様々な企業の需要によって、小売業向けクラウドへの影響も様々です。例えば、エレクトロニクスやファッションの分野では需要の低迷が大きなマイナス要因となっていますが、食品、家庭用品、医薬品などでは需要の変化が大きく、オムニチャネル化が求められており、それが小売業向けクラウドの需要を押し上げています。
予測期間中、レポーティングとアナリティクスの分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。小売業向けクラウド分析ソリューションは、POSシステム、顧客ロイヤルティプログラム、ソーシャルメディアなど、さまざまなデータソースから消費者の行動や嗜好に関する情報を収集します。このデータを調査してパターンや動向を見つけ、ビジネスの意思決定に役立つ洞察を得ることができます。インターネットに接続されていれば、どこからでもリアルタイムでデータにアクセスできることは、クラウドベースのレポートおよび分析ソリューションを使用する主な利点の1つです。その結果、経営者やその他の関係者は、データや洞察に簡単かつ迅速にアクセスでき、最新の情報に基づいた意思決定が可能となり、市場の拡大に貢献します。
予測期間中、中小企業(SMEs)セグメントのCAGRが最も高くなると予測されています。中小企業(SMEs)は、大企業に比べてリソースに制約があり、ビジネスプロセスの効率化を図るために、複雑性を処理する優れた方法を必要としています。クラウドサービスは、そのアクセスの良さと適応性から、中小企業にとって事業運営の重要な要素となっており、今後数年間、その導入が進むと予想されます。中小企業は、ビジネスプロセスを効率化し、変化の激しい小売業界で競争力を維持しようとするため、小売業向けクラウドソリューションとサービスの採用を増やしています。
カナダや米国などの新興経済諸国において、小売業全体でクラウドベースのソリューションの導入が進んでいるため。ウォルマート、コストコ、クローガー、ホームデポ、ターゲットなどの小売業者が存在するため、北米の小売市場は世界最大級の規模となっています。小売業向けクラウドソリューションの需要は、北米で最も高いです。他の多くの地域と比較して、この地域は最も革新的な小売環境の1つとなっています。さらに、この地域の専門店ではクラウドソリューションの利用頻度が非常に高く、地域政府のイニシアチブの拡大が、予測期間中の市場の急成長を支援しています。
小売業向けクラウド市場は、予測期間中、アジア太平洋地域で最も速い成長を遂げると予測されています。中国、日本、インドなどの国々では、デジタルトランスフォーメーションの取り組みへの投資がアジア太平洋地域で行われると予想されます。State of the Edge」レポートによると、2020年のエッジコンピューティング機器の設置面積はアジア太平洋地域が地域の中で最も多く、合計187MWに上ります。また、多くのクラウドサービスプロバイダーは、顧客エンゲージメントの向上、オペレーションの合理化、イノベーションの促進を目的に、小売業者と協業しています。例えば、アジア太平洋地域最大のクラウドサービスプロバイダーの1つであるアリババクラウドは、地元の小売業者と協力し、サプライチェーン管理、物流、eコマース向けのクラウドベースサービスを提供しています。このような要因から、この地域では小売業向けクラウドソリューションの利用が増加すると思われます。
2022年11月、テクノロジーサービスおよびコンサルティング会社のWipro Limitedは、Microsoft CloudおよびCloud for Retailで構築された新しい小売ソリューションと、カリフォルニア州マウンテンビューの新しいRetail Innovation Experienceを発表しました。この物理的、仮想的、およびハイブリッドなExperienceは、マイクロソフトとウィプロのコラボレーションを深め、小売業者のビジネスの成長とより強固な顧客関係の構築を可能にする新しいソリューションの提供を加速させると思われます。
2022年3月、データクラウド企業であるスノーフレークは、主にスノーフレークおよびパートナーが提供するソリューション、スノーフレークのデータプラットフォーム、業界固有のデータセットを統合した「リテールデータクラウド」の導入を宣言しました。Retail Data Cloudは、主にメーカー、小売業者、消費財(CPG)ベンダー、流通業者、業界技術プロバイダーが、自社のデータを活用し、新しいデータにアクセスし、小売業界全体でシームレスにコラボレーションできるようにするものです。
According to Stratistics MRC, the Global Retail Cloud Market is accounted for $16.57 billion in 2022 and is expected to reach $46.58 billion by 2028 growing at a CAGR of 18.8% during the forecast period. Retail Cloud is a cloud-based retail solution that combines data analytics and artificial intelligence (AI), enabling retailers to create products that are responsive to customer feedback. Retailers can use cloud computing to gather data from the internet to satisfy the needs of their customers. Supply chains and logistics can be streamlined, and cloud computing enables the provision of seamless, high-quality client experiences.
According to the India Brand Equity Foundation (IBEF) report, the Indian smartphone market experienced a 10-fold increase from 14.5 million shipments in 2011 to 150 million in 2020. Therefore, the rapid adoption of smartphones will propel the retail cloud market.
The soaring demand for a digitalized customer experience, the widespread use of smartphones, the increased emphasis on compliance and partnerships, and the quick uptake of omni-channel marketing by retailers are the main drivers of the retail cloud market's expansion. The use of smartphones as effective point-of-sale (POS) systems that support the management of payments, handling of inventory, and location tracking has been observed across the globe. Additionally, by combining smartphone technology with cloud computing, retailers can gather real-time data to modify their product and service offerings to better suit the needs of their customers and seize new growth opportunities.
One of the main obstacles to the adoption of cloud computing systems in the retail sector is the integration of cloud systems with legacy systems. Over the years, many retailers have invested in legacy systems, which frequently handle crucial tasks like inventory management, order processing, and payment processing. It can be difficult to integrate these systems with cloud-based systems. Older technologies, on which legacy systems are frequently based, may not be compatible with more recent cloud-based systems. This may lead to problems with data exchange and migration, which may affect the system's work as a whole. Such factors restrict the market's growth.
A key trend that is becoming increasingly popular in the retail cloud market is technological advancement. The demand for cloud computing technology that enhances customer experiences while streamlining processes and reducing IT costs is being seen in the market. To improve their market position, major players in the retail cloud market are concentrating on offering cutting-edge solutions. For instance, a US-based cloud company called Snowflake introduced a retail data cloud in March 2022 to promote collaboration, deliver exceptional customer experiences, and streamline retail operations. This encourages cloud adoption, which fuels the expansion of the retail cloud market globally.
Unfortunately, there are many data breaches in the retail sector. Due to the dynamic nature of cloud infrastructure and services, risk factors can easily compound in a cloud environment. A hybrid cloud environment's total attack surface can be expanded beyond conventional on-premises frameworks thanks to new permissions to access the growing number of CSP services, which can also increase the potential for mistakes. Attacks can be extremely damaging if the right databases and cloud storage systems are breached, making retailers a prime target for attackers due to the sensitive information they hold.
COVID-19's widespread spread has significantly impacted consumer behavior, product demand, retail store, factory, and logistics service operations. However, depending on the demand from various businesses, the impact on the retail cloud varies. For instance, low demand has had a significant negative impact on the electronics and fashion sectors, but food, home goods, and pharmaceuticals have seen a significant shift in demand and are now looking for an omnichannel presence, which is driving up the demand for retail cloud.
During the forecast period, the reporting and analytics segment is expected to witness the largest market share. Retail cloud analytics solutions gather information on consumer behavior and preferences from a variety of data sources, including point-of-sale systems, customer loyalty programs, and social media. The data can be examined to find patterns and trends and produce insights that can help with business decisions. Accessing real-time data from any location with an internet connection is one of the main advantages of using cloud-based reporting and analytics solutions. As a result, managers and other interested parties will find it simple and quick to access data and insights and can base their decisions on the most recent information, which contributes to the expansion of the market.
Over the course of the forecast period, small and medium-sized enterprises (SMEs) segment is expected to have the highest CAGR. Small and medium-sized businesses (SMEs) are more constrained by resources than large corporations and need better ways to handle complexity in order to improve the efficiency of their business processes. Due to their accessibility and adaptability, cloud services have become a crucial component of business operations for SMEs, and in the years to come, their adoption is anticipated to increase. Small and medium-sized businesses (SMEs) are increasingly adopting retail cloud solutions and services as they try to streamline their business processes and stay competitive in the quickly changing retail sector.
Due to the growing adoption of cloud-based solutions across the retail sector in developed economies like Canada and the United States. The presence of retailers like Walmart, Costco, Kroger, The Home Depot, and Target makes North America's retail market one of the largest in the world. The demand for retail cloud solutions is strongest in North America. In comparison to many other regions, the region has one of the most innovative retail environments. Additionally, specialty stores in the area use cloud solutions very frequently, and the expansion of regional government initiatives is assisting the market's rapid growth over the course of the forecast period.
The retail cloud market is anticipated to experience the fastest growth in the Asia-Pacific region over the forecast period. Investment in digital transformation initiatives in nations like China, Japan, and India is anticipated to occur in the Asia-Pacific region. Asia Pacific had the highest edge computing equipment footprint among regions in 2020, with a total of 187 MW, according to the State of the Edge report. Many cloud service providers are also collaborating with retailers to improve customer engagement, streamline operations, and spur innovation. One of the biggest cloud service providers in Asia Pacific, for instance, is Alibaba Cloud, which has been collaborating with local retailers to offer cloud-based services for supply chain management, logistics, and e-commerce. The region's use of retail cloud solutions will probably increase as a result of these factors.
Some of the key players profiled in the Retail Cloud Market include Flux7, Infor Inc, Accenture, Alibaba Group, Amazon Web Services, Inc, Baidu, Cisco Systems Inc., Epicor Software Corporation, Fujitsu Limited, Google Inc, IBM Corporation, JDA Software Group, Microsoft Corporation, Netmagic Solutions, Nutanix, Oracle Corporation, RapidScale Inc., SAP SE, Syntel Inc. and T-Systems.
In November 2022, Wipro Limited, a technology services and consulting company, declared new retail solutions built on the Microsoft Cloud and Cloud for Retail and a new Retail Innovation Experience in Mountain View, California. This physical, virtual, and hybrid Experience would deepen collaboration between Microsoft and Wipro to accelerate the delivery of new solutions that would enable retailers to grow their business and build stronger customer relationships.
In March 2022, Snowflake, the Data Cloud company, declared the introduction of the Retail Data Cloud, which primarily unites Snowflake- and partner-delivered solutions, Snowflake's data platform, and industry-specific datasets. The Retail Data Cloud mainly empowers manufacturers, retailers, consumer packaged goods (CPG) vendors, distributors, and industry technology providers to leverage their data, access new data, and seamlessly collaborate across the entire retail industry.