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市場調査レポート
商品コード
1284064
キビ市場の2028年までの予測-製品タイプ別、種類別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Millet Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Type, Distribution Channel, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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キビ市場の2028年までの予測-製品タイプ別、種類別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のキビ市場は2022年に160億3,000万米ドルを占め、2028年には233億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に6.49%のCAGRで成長すると予想されています。
キビは、高い栄養価を持つ小さな種子を持つ穀物です。キビは、淡い黄色、白、灰色、赤など、さまざまな色があります。栄養価の面では、米や小麦など一般的に食べられている穀類を凌駕しています。
食糧農業機関(FAO)によると、世界のキビ生産量は2019年に2,833万メートルトンと推定され、2021年には3,008万メートルトンに増加しました。
キビ市場を牽引する要因として、キビよりも栄養的に優れており、非酸性、非アレルギー性、消化が良く、タンパク質、抗酸化物質、食物繊維を多く含むことから、高い需要が高まっていることが挙げられます。キビは、体重の維持、ヘモグロビン値の改善、鉄分不足の解消、貧血、糖尿病、心血管疾患との闘いなどに効果があることから、生産量が増え、生産性が向上しています。有機キビの国際的な需要の主な要因の1つは、消費者のライフスタイルが変化し、より健康的な食品への志向が高まったことです。有機キビはタンパク質とミネラルを多く含み、肥満、糖尿病、心血管疾患などの病気の予防に役立つ。
キビの消費量が少ない最も大きな理由は、高品質な種子を入手できないことです。村レベルでの一次加工が不十分であることや、生産地から加工地までの距離が長いことが、キビ加工品の価格を押し上げています。民間企業家は、キビを調達し、技術を使ってすぐに食べられる/すぐに調理できる付加価値の高いキビ製品に加工するための信用やその他の支援を得ることができる既存の政府の政策やプログラムを知らないため、キビのマーケティングが制限されています。
政府は、金融、インフラ、技術など、さまざまな利害関係者に対して、さまざまな種類の支援を提供してきました。ほとんどの州では、重要なキビの最低支持価格(MSP)をすでに発表しており、キビ生産に莫大な機会が生まれています。加工ユニットは生産現場に近い場所に設置され、一次加工と品質管理チェックが行われ、その後、中央レベルで二次加工、品質管理チェック、パッケージング、ブランディングが大規模に行われています。これにより、キビ製品の工場出荷価格が下がり、キビ栽培農家にとっては農作業の機会が増え、金銭的な利益も得られるようになりました。
キビ生産の大部分はアジアとアフリカに集中しており、需要と供給の不均衡が、予測期間中の世界のキビ粉市場の成長を制限すると予想されます。さらに、キビにはゴイトロゲンが含まれており、甲状腺ホルモン産生を阻害し甲状腺腫の原因となるため、近い将来、世界のキビ粉市場の成長は制限されます。
COVID-19パンデミックは、2020年に世界中に広がりました.COVID-19パンデミックは、多数の国に影響を与えた世界のパンデミックです。ビジネスやマーケティングの分野に大混乱を引き起こしました。パンデミックの間、消費者はより長持ちし、かつ健康的に摂取できる主食を求めたため、キビ粉の需要が増加しました。メーカー各社は、原材料や労働力の不足により生産に支障をきたしています。パンデミック後は、消費者が体内の抗酸化物質を高める健康的な食品を求めるため、キビ粉の市場需要は増加すると思われます。
トウジンビエ分野は、かなりの市場シェアを占めると予想されます。トウジンビエはサウジアラビアの多くの地域で主食作物として栽培されており、この地域で最も広く栽培されているキビの品種の1つです。高タンパクで食物繊維が豊富な穀物であり、その他の必須栄養素も多く含んでいるため、健康志向の高い消費者の間で人気があります。また、トウジンビエは用途が広く、小麦粉、お粥、焼き菓子など、さまざまな製品の材料として使用できます。その汎用性の高さから、トウジンビエは食品業界で人気の高い素材となっており、国内ではトウジンビエを使った製品の需要がさらに高まると予想されます。
世界のキビ種子の市場では、専門店サブセグメントが最大の市場シェアを持ち、最も速い成長を遂げると予想されています。この市場拡大の背景には、キビ関連ブランドに対する需要の高まりがあります。キビやその他の商品の専門店は、高い顧客満足度に主眼を置き、特定のブランドの特定のアイテムを消費者に販売することができます。これらの要因はすべて、サブセグメントとキビ種子の市場需要を増加させる可能性があります。
予測期間中、アジア太平洋地域がキビ市場の最大シェアを占めると予想されます。インドは、世界有数のキビの生産国です。FAOによると、2019年の世界のキビ生産量は2,840万トンになると予想されています。世界市場の41.0%を占めるインドは、世界最大の生産国です。インドにおける主食としてのキビの人気は、収益の増加、都市化、政府の政策などさまざまな要因によって、過去20年間に低下しています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予測されています。アジア太平洋はキビ市場をリードしており、予測期間中もその優位性を維持すると思われます。個人の可処分所得の増加、都市化、政府の支援政策により、インドと中国がこの地域の主要な貢献者として台頭しています。キビの健康効果や栄養成分に対する意識の高まりは、将来的にキビの需要と供給を悪化させるでしょう。
2022年11月、インド政府は国際市場でキビを促進するための5年間の戦略計画を策定しました。この計画には、在外インド公館や、カルフール、ウォルマート、アル・ルヤ、ルル・グループなどの世界小売スーパーマーケットを巻き込んで、キビを輸出し、世界的に国内輸出キビを増加させることが含まれています。
2022年2月、インドのグルグラムを拠点とするキビベースの食品スタートアップであるWholsum foodは、キビベースの製品をさらに拡大するために、700万米ドル以上の投資を調達しました。この投資は、製品イノベーション、マーケティング、世界なフットプリントを増やすことを目的としています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Millet Market is accounted for $16.03 billion in 2022 and is expected to reach $23.38 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.49% during the forecast period. Millets are cereal crops with small seeds that have a high nutritional value. Millet comes in a variety of colors, including pale yellow, white, gray, and red. They outperform some commonly consumed cereals, such as rice and wheat, in terms of nutritional value.
According to Food and Agriculture Organization (FAO), global millet production was estimated at 28.33 million metric tons in 2019, which increased to 30.08 million metric tons in 2021.
Factors that are driving the millet market are rising in high demand as they are nutritionally superior to cereals, non-acid-forming, non-allergenic, easy to digest, and high in protein, antioxidants, and dietary fiber. Millets have increased in production and productivity due to their benefits in maintaining body weight, improving hemoglobin levels, reducing iron deficiency, and fighting anemia, diabetes, and cardiovascular disease. One of the main drivers of international demand for organic millet is a shift in consumer lifestyles, which has increased their proclivity for healthier foods. Organic millets contain high levels of protein and minerals, which help prevent diseases such as obesity, diabetes, and cardiovascular disease.
The most important reason for low millet consumption is a lack of access to high-quality seeds. Inadequate primary processing at the village level, as well as a long distance between production and processing units, have driven up the price of processed millet products. Private entrepreneurs are unaware of existing government policies and programs that allow them to obtain credit and other forms of assistance to procure and process millets using technology into ready-to-eat/ready-to-cook value-added millet products, limiting millet marketing.
The government has provided various types of assistance to various stakeholders, such as finance, infrastructure, and technology. Most states have already announced the Minimum Support Price (MSP) for significant millets, creating enormous opportunities for millet production. The processing units are located closer to the production sites, where primary processing and quality control checks are performed, followed by secondary processing, quality control checks, packaging, and branding on a larger scale at the central level. This has contributed to lower factory gate pricing for millet products as well as increased farm opportunities and monetary benefits for millet cultivators.
The majority of millet production is concentrated in Asia and Africa, and an imbalance in supply and demand is expected to limit the global millet flour market's growth over the forecast period. Furthermore, millets contain goitrogens, which disrupt thyroid hormone production and can cause goiter, limiting the global millet flour market's growth in the near future.
COVID-19 pandemic was spread across the globe in 2020.The COVID-19 pandemic is a global pandemic that has affected numerous countries. It has caused havoc in the fields of business and marketing. During the pandemic, demand for millet flour increased as consumers sought longer-lasting food staples that were also healthy to consume. Manufacturers are experiencing production difficulties due to a scarcity of raw materials and labor. Following the pandemic, there will be an increase in market demand for millet flour as consumers seek healthy food products that boost antioxidants in the body.
The pearl millet segment is expected to account for a sizable market share. Pearl millet is a staple crop in many parts of Saudi Arabia and is one of the most widely grown millet varieties in the region. It is a high-protein, fiber-rich grain that is high in other essential nutrients, making it a popular choice among health-conscious consumers. Pearl millet also has a wide range of applications and can be used to make a variety of products, such as flour, porridge, and baked goods. Because of its versatility, pearl millet has become a popular ingredient in the food industry, and demand for pearl millet-based products in the country is expected to rise further.
The specialty stores sub-segment of the global millet seed market is expected to have the largest market share and the fastest growth. This market expansion can be attributed to rising demand for millet-related brands. Specialty stores of millets or other goods can sell consumers specific items of specific brands, with a primary focus on high customer satisfaction. All of these factors may increase sub-segment and millet seed market demand.
The Asia-Pacific region is expected to hold the maximum millet market during the forecast period. India is the world's leading producer of millet. According to the FAO, global millet production in 2019 is expected to be 28.4 million metric tons. With 41.0 percent of the global market, India is the world's largest producer. Millet's popularity as a food staple in India has declined over the last two decades due to a variety of factors, such as increased earnings, urbanization, and government policy.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Asia-Pacific leads the millet market and will maintain its dominance throughout the forecast period. Because of rising personal disposable incomes, urbanization, and supportive government policies, India and China have emerged as the region's major contributors. Rising awareness of millets' health benefits and nutritional content will exacerbate millet demand and supply in the future.
Some of the key players in Millet market include Allied Seed, LLC, Archer Daniels Midland Company, Bayer Crop Science AG, Britannia, Croda International Plc, Crystal Crop Protection Pvt. Ltd., DUGAD Agro Foods, Earthon Products Pvt Ltd, Eastern Colorado Seeds, LLC, Janadhanya Farmers Producer Company Limited, Mead Johnson & Company, LLC, Premier Nutrition Corporation, Pristine Organics Pvt Ltd., RiceBran Technologies, Roundstone Native Seed Company, Sahaja Samrudha Organic Producer Company Ltd (SSOPCL), Shimla Hills Offerings Pvt. Ltd., Sresta Natural Bioproducts Pvt Ltd, Sydler India Pvt. Ltd, The Nature's Bounty Co. and Viruthai Millets Farmer Producer Company Ltd.
In November 2022, The Indian Government formulated a five-year strategic plan to promote millet in the international market. The plan includes the involvement of Indian missions abroad and global retail supermarkets such as Carrefour, Walmart, Al Ruya, Lulu Group, etc., to export millets to increase domestic export millets worldwide.
In February 2022, Wholsum food, a Gurugram-based millet-based food startup in India, has raised investments of over USD 7.0 million to expand its millet-based offerings further. The investment is aimed at increasing product innovation, marketing, and global footprint.