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市場調査レポート
商品コード
1269661
自動車用Bluetoothの世界市場規模調査&予測、アプリケーションタイプ別(通信、インフォテインメント、テレマティクス)、販売チャネルタイプ別(OEM、アフターマーケット)、車両タイプ別(乗用車、商用車)、地域別分析、2022-2029年Global Bluetooth in Automotive Market Size study & Forecast, by Application Type (Communication, Infotainment, Telematics) by Sales Channel Type (OEM, Aftermarket), by Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) & Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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自動車用Bluetoothの世界市場規模調査&予測、アプリケーションタイプ別(通信、インフォテインメント、テレマティクス)、販売チャネルタイプ別(OEM、アフターマーケット)、車両タイプ別(乗用車、商用車)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月02日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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自動車用Bluetoothは、車載インフォテインメントシステムを経由して携帯電話を利用することができます。
近年、世界中の主要な自動車メーカーが、Bluetoothを工場出荷時の機能として搭載しているようです。この技術をインフォテインメントシステムに実装することで、乗客や 促進要因は運転中に音楽を聴いたり情報を得たりすることができます。自動車用Bluetooth市場が拡大しているのは、可処分所得の増加や都市化の進展などの要因が、世界的に市場需要を促進しているからです。
可処分所得の増加や都市化の進展が、世界市場の拡大につながっています。世界銀行によると、2019年、裁量所得は2018年の9152ドルから一人当たり9201ドルに上昇します。2022年10月、米国の可処分所得は前月比0.4%増となりました。2022年、世界の都市化率は57%だっています。北米は最も都市化が進んでおり、人口の5分の1以上が都市に居住しています。都市」に住む人口の割合は、都市化の度合いによって特徴付けられます。都市の定義は世界の地域によって異なり、100戸以上の住居がある集落を都市とする国もあれば、一国の首都や地域の首都のみをカウントする国もあります。一方、アフリカの人口の半分以下しか住んでいないのが都市部です。世界的に見ると、中国は50万人以上の人口を抱える既成市街地の5分の1以上を占めています。世界の先進国では、2050年までに人口の86.6%が都市部に住むようになると言われています。さらに、スマートカーへの投資の増加や、運転体験を向上させる技術の進歩は、市場に有利な機会をもたらすでしょう。しかし、2022年から2029年の予測期間を通じて、カバー範囲の制限と遅いデータ転送が市場の成長を阻害しています。
自動車用Bluetoothの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカを含みます。アジア太平洋は、特に中国、日本、インドにおいて、自動車の販売台数や生産台数が多いこと、自動車における新技術の利用が早いことから、収益面で市場を独占しています。自動車メーカーは、地域の製造工場にさまざまなエンターテインメント技術や接続技術を導入することで、生産量の増加に取り組んでいます。北米は、自動車におけるスマートインフォテインメントやテレマティクスのアプリケーションシステムの導入が増加しているなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢やアプリケーションタイプの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Bluetooth in Automotive Market is valued at approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Bluetooth in automotive allows individuals to use their mobile phones via the in-car infotainment system. Apparently, in recent years, major automotive manufacturers all over the world have included Bluetooth as a factory-installed function. The implementation of this technology in the infotainment system allows passengers and drivers to listen to music and get information while driving. The Bluetooth in Automotive Market is expanding because factors such as a rise in disposable income and rising urbanization are driving market demand across the world.
The increase in disposable income and increasing urbanisation have led to the expansion of the global market. According to the World Bank, in 2019, discretionary income will rise from $9152 in 2018 to $9201 per capita. In October 2022, disposable personal income in the United States increased by 0.4% over the previous month. The global urbanisation rate was 57 per cent in 2022. North America has the highest amount of urbanisation, with more than four-fifths of the population living in cities. The proportion of the population living in "cities" is characterised by the degree of urbanisation. The definition of a city varies by region of the world; some countries classify settlements with 100 or more dwellings as urban, while others only count the capital of a country or regional capital. On the other hand, urban communities house fewer than half of Africa's population. Globally, China accounts for more than one-fifth of all built-up areas with more than 500,000 people. More developed parts of the world will have 86.6 per cent of their people living in urban areas by 2050. Moreover, the rising investment in smart vehicles and technological advancement that improves driving experience will create lucrative opportunities for the market. However, the coverage restrictions and slow data transfer stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Bluetooth in Automotive Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the high vehicle sales and production, as well as the fast use of new technology in automobiles, particularly in China, Japan, and India. Automobile manufacturers are working on increasing production by implementing various entertainment and connection technologies in regional manufacturing plants. North America is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the increased deployment of smart infotainment and telematics application systems in automobiles.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Application Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.