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市場調査レポート
商品コード
1284048
電気自動車AC充電器市場の2028年までの予測- 製品タイプ(急速充電器、標準充電器)、車両タイプ(プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)、バッテリー電気自動車(BEV))、エンドユーザー、地域別に世界分析Electric Vehicle AC Charger Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product (Fast Charger and Standard Charger), Vehicle Type (Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) and Battery Electric Vehicle (BEV)), End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電気自動車AC充電器市場の2028年までの予測- 製品タイプ(急速充電器、標準充電器)、車両タイプ(プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)、バッテリー電気自動車(BEV))、エンドユーザー、地域別に世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、電気自動車AC充電器の世界市場は、2022年に49億9,000万米ドルを占め、予測期間中に35.8%のCAGRで成長し、2028年には313億4,000万米ドルに達すると予想されています。
AC充電は、電気自動車の電源として最も一般的に使用されている方法です。AC充電器は、DC充電ステーションに比べてコンパクトなサイズであるため、オフィスや住宅での使用に非常に適しています。AC充電は、世界中に建設された充電ステーションの大部分で利用可能です。しかし、系統電力が交流であるのに対し、バッテリー電力は直流です。そのため、車載のAC充電ステーションを利用するためには、ACをDCに変換して車のバッテリーに供給できる電気自動車の充電器が必要です。
国際エネルギー機関2021年によると、2021年の世界の電気自動車販売台数は2020年に比べて倍増しています。2021年には、世界で販売される自動車全体の10%近くが電気自動車となり、660万台という新記録を達成しました。
世界の電気自動車販売台数の増加は、市場成長の主要な促進要因の一つです。世界の自動車産業は、100年に一度の変革期を迎えています。排ガス規制のない自動車への需要の高まり、自動車の排ガス規制に関する政府の厳格な法律、電動化を促進するために世界中の政府が提供するインセンティブや減税措置の結果、電気自動車の販売台数は過去10年間で大幅に増加しました。その結果、世界の自動車の急速な電動化に伴う電気自動車用充電器の需要増が、予測期間を通じて電気自動車AC充電器市場を牽引するものと思われます。
市場の大半の充電ステーションは、AC充電を提供しています。しかし、AC充電は、車や充電インフラで利用可能な電力にもよりますが、およそ22kWの充電速度を提供します。AC充電器と比較すると、DC充電器はより速い充電を提供します。DC急速充電器の標準出力は50kWで、これはAC充電器の2倍以上の出力です。さらに、超高速のDC充電ステーションでは、最大150kWの電力を供給します。そのため、混雑した地域で電気自動車を急速充電することを好む国民性は、予測期間中の市場成長を妨げると予想されます。
電気自動車の充電サービスネットワークと充電インフラの拡大に対する政府の注目度の高まりは、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。世界中の政府は、EV充電インフラの改善に多額の投資を行っています。中国、インドなどの新興国も、気候変動に対抗し化石燃料への依存を減らすために、それぞれの地域で電気自動車の採用を加速させるために、電気自動車充電サービスネットワークの拡大に大きく注力しており、市場の成長をさらに後押ししています。
電気自動車用充電器の設置に伴う高額な設置費用に対する懸念と、インセンティブの不足が、業界の成長を妨げる可能性があります。しかし、先進国では、EVSE(電気自動車供給設備)に対するさまざまな施策が実施されています。例えば、イリノイ州ではCEJA(Climate and Equitable Jobs Act)の一環として、対象となる申請に対してEVSE費用の80%以上に相当する税額控除を行うことを計画しています。
COVID-19の流行により、世界中のサプライチェーンが混乱し、電気自動車用充電器ビジネスに深刻な影響を与えました。COVID-19危機はすべての指数に悪影響を及ぼしたが、回復率は様々でした。COVID-19の流行により、いくつかの国では全面的なロックダウンが実施されました。EV充電サービスプロバイダーは、すでに約80%の稼働充電器使用量の減少を報告しています。交流充電インフラは複数の半導体部品で構成されており、その大部分は中国をはじめとするアジア太平洋地域で製造され、パンデミックの深刻な影響を受けています。
バッテリー電気自動車(BEV)セグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。従来の自動車による二酸化炭素排出量を削減するために、世界的に電気自動車の販売が増加しており、予測期間を通じて市場拡大の原動力となります。BEVはPHEVよりも市場に浸透しています。電池技術のブレークスルーと電池価格の低下が、将来的にBEVの販売を促進し、EV充電器の需要を増加させると思われます。BEV市場の拡大は、電気自動車の販売台数の増加に関連しており、予測期間中に電気自動車AC充電器の需要を促進すると考えられます。
住宅用充電器分野は、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。住宅地でのACチャージャーの人気が高まっていることが、成長の要因となっています。ユーザーの大半は、夜間に自動車を充電し、日中はさまざまな機能に活用することを好みます。現代的な住宅インフラの構築に対する投資の増加や、住宅用駐車スペースにおけるBEV充電インフラの受け入れ拡大が、今後数年間、このカテゴリーの成長を促進するものと思われます。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も大きなシェアを占めると予測されます。中国などでの電気自動車充電ステーションの普及が進み、市場が拡大しています。中国政府は、この地域の充電インフラを改善するために懸命に取り組んでいます。さらに、政府はグリーンモビリティの導入に重点を置いています。中国、韓国、日本などの新興経済諸国は、それぞれの国で電気自動車の採用を促進するために、充電ステーションの数を増やす意向です。
予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されています。欧州の地方自治体や政府の取り組みは、グリーンエネルギーやグリーン自動車の採用だけでなく、地域全体に公共充電ステーションを配備することに重点を置いています。これが同地域の市場を推進しています。さらに、この地域の有力企業は、EVユーザーに急速充電ソリューションを提供するために、効率的な商品の生産に注力しています。
2022年9月、Blink Charging Co.は、UBS Asset ManagementのReal Estate along with the Private Markets事業と相互サービス契約を締結しました。この契約では、ブリンクは米国内のUBSが所有する物件に電気自動車充電ステーションの展開と関連サービスを提供します。この契約は、最新のEV充電技術による高速で安価な充電サービスをUBSのテナントに提供するために行われます。
2022年7月、ChargePointはCharge Across Townとカリフォルニア州とのパートナーシップを締結しました。このパートナーシップにおいて、両社は住宅地に100台以上のEV充電器を配備します。ChargePointは、カリフォルニア州エネルギー委員会からこのプロジェクトで425万米ドルを獲得しました。ChargePointは、同社のCPF50とCT4000の充電ポートを設置しますが、そのうち75%は低所得者や不利な立場にある建物向けに確保される予定です。
2022年4月、WallboxはUber Canadaと提携し、Uberのパートナー 促進要因にWallboxの電気自動車用充電器を提供します。この提携では、ウォールボックスはUberのパートナー 促進要因に、同社の電気自動車用充電器「パルサー・プラス」を割引価格で提供します。Pulsar Plusは、コンパクトな電気自動車用家庭用充電器です。Uber Canadaは、このイニシアチブの支援により、持続可能な車両輸送の実現を目指しています。このプロセスは3段階で行われ、第1段階ではバンクーバー、第2段階ではトロント、第3段階ではカナダの他の地域が対象となる予定です。
2021年11月、シーメンスはLightning eMotorsとパートナーシップを締結しました。Lightning eMotorsは、電気パワートレインと商用車フリートに関するリーディングプロバイダーです。このパートナーシップにおいて、同社はシーメンスのレベル2電気自動車用充電器を商用車および政府車両に供給します。同社は、シーメンスのVerciCharge AC充電システムを、Lightning eMotorsのLightning energyブランドで販売・供給する予定です。この充電ステーションは、最大11.5kWの交流電力を車両の車載充電器に供給し、安全性や耐候性にも優れ、屋内外での使用に適用されます。
2021年10月、EOチャージングは英国に拠点を置く物流企業テスコとパートナーシップを結び、テスコのフリート車両の充電に活用される電気自動車充電ステーションを設置することになりました。EOチャージングは、初期段階において、5つの拠点に200台のAC急速充電器と5台のDC充電器を設置する予定です。レイクサイド、オックスフォード、グラスゴー、エンフィールドの各充電基地では、日常的に必要な充電と故障時の緊急サービスを提供する予定です。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle AC Charger Market is accounted for $4.99 billion in 2022 and is expected to reach $31.34 billion by 2028 growing at a CAGR of 35.8% during the forecast period. AC charging is the most commonly used method for powering up electric vehicles. AC chargers are compact in size compared to DC charging stations; therefore, they are highly preferred for offices and residential use. AC charging is available at the majority of charging stations built worldwide. However, grid power is available in the form of AC, whereas battery power is available in the form of DC. Therefore, electric vehicle chargers that can convert AC to DC and then feed it into the car's battery are needed in order to make use of the onboard AC charging stations.
According to the International Energy Agency 2021, global electric vehicle sales doubled in the year 2021 compared to 2020. In 2021, nearly 10% of the total cars sold worldwide were electric, reaching a new record of 6.6 million units.
Rising global electric vehicle sales are one of the primary drivers of market growth. The global automotive industry has been undergoing once-in-a-century transformation. Electric vehicle sales have increased significantly over the last decade as a result of rising demand for emission-free vehicles, rigorous government laws for automotive emission control, and incentives and tax breaks offered by governments around the world to encourage electrification. As a result, rising demand for electric vehicle chargers as a result of rapid automobile electrification globally is expected to drive the electric vehicle AC charger market throughout the forecast period.
The majority of charging stations on the market provide AC charging. However, AC charging provides a charging speed of roughly 22kW depending on the car and power available to the charging infrastructure. In comparison to AC chargers, DC chargers provide faster charging. A fast DC charging station's standard power is 50kW, which is more than double the power of an AC charging station. Furthermore, ultra-fast DC charging stations provide up to 150kW of power. As a result, the populace's preference for fast charging of electric vehicles in congested areas is expected to hinder market growth over the forecast period.
Increased government attention on expanding electric vehicle charging service networks and charging infrastructure is expected to boost market growth during the forecast period. Governments around the world are investing heavily in improving EV charging infrastructure. Emerging economies such as China, India, and others are also heavily focused on expanding the EV charging service network in order to accelerate the adoption of electric vehicles in their respective regions in order to combat climate change and reduce reliance on fossil fuels, further propelling market growth.
Concerns about the high installation costs involved with EV charger installation, along with a lack of incentives, may hamper industry growth. However, in industrialised countries, various measures for EVSE (electric vehicle supply equipment) have been implemented. For example, as part of the CEJA (Climate and Equitable Jobs Act), Illinois planned to provide tax credits equal to more than 80% of the EVSE expenses to qualifying applications.
The COVID-19 epidemic disrupted worldwide supply chains, severely affecting the electric vehicle charger business. The COVID-19 crisis had a detrimental influence on all indexes, however recovery rates varied. Due to the COVID-19 epidemic, several countries enacted total lockdowns. EV charging service providers are already reporting drops in operational charger use of approximately 80%. The AC charging infrastructure is made up of several semiconductor components, the majority of which are manufactured in China and other Asia Pacific countries that were severely impacted by the pandemic.
The battery electric vehicle (BEV) segment is estimated to have a lucrative growth. Increasing electric vehicle sales globally to reduce carbon emissions caused by conventional vehicles will fuel market expansion throughout the forecast period. BEVs are more prevalent on the market than PHEVs. Battery technological breakthroughs and lowering battery prices are likely to promote BEV sales in the future years, increasing demand for EV chargers. The expansion of the BEV market is related to rising electric vehicle sales, which will drive demand for electric vehicle AC chargers during the forecast period.
The residential charging segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. The rising popularity of AC chargers in residential areas is attributed to the growth. The majority of users prefer to charge their automobiles at night and utilise them throughout the day for a variety of functions. Rising investments in the creation of contemporary residential infrastructures, as well as the increased acceptance of BEV charging infrastructure in residential parking spaces, are likely to drive the growth of this category in the coming years.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. The market is expanding due to an increase in the use of electric vehicle charging stations, such as in China. China's government is working hard to improve the region's charging infrastructure. Furthermore, the government is heavily focused on green mobility adoption. Developing economies such as China, South Korea, and Japan are intending to increase the number of charging stations to encourage the adoption of electric vehicles in their respective countries.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Local governments and government efforts in Europe are focusing on the deployment of public charging stations throughout the regions, as well as the adoption of green energy and green automobiles. This propels the market in the region. Furthermore, the region's dominant companies are focusing on producing efficient goods to provide rapid charging solutions for EV users.
Some of the key players profiled in the Electric Vehicle AC Charger Market include Robert Bosch GmbH, Wallbox Inc., Eaton, ABB Ltd., Blink Charging Co., Siemens AG, ChargePoint Inc., EO Charging, EVBox, Schneider Electric, Telsa Motors Inc., Delphi Automotive PLC. and Legard.
In September 2022, Blink Charging Co. signed a mutual service agreement with UBS Asset Management's Real Estate along with the Private Markets business. In the agreement, Blink will provide the deployment of electric vehicle charging stations and related services to properties owned by UBS over the U.S. The agreement is done to provide the latest EV charging technology for fast, affordable charging services to the tenants of UBS.
In July 2022, ChargePoint signed a partnership with Charge Across Town and the State of California. In the partnership, the companies will deploy more than 100 EV chargers at residential properties. ChargePoint was awarded USD 4.25 million for this project by the California Energy Commission. ChargePoint will install its CPF50 and CT4000 electric charging ports, of which 75% will be reserved for low-income or disadvantaged buildings.
In April 2022, Wallbox partnered with Uber Canada to provide Wallbox electric vehicle chargers to the partner drivers of Uber. In this partnership, Wallbox will give the Uber partner drivers discounted prices for its Pulsar Plus electric vehicle charger. The Pulsar Plus is a compact electric vehicle home charger. With this initiative's help, Uber Canada aims to achieve sustainable vehicle transportation. The process will happen in 3 phases, 1st phase will cover Vancouver, 2nd phase will cover Toronto, and in the 3rd phase, other parts of Canada will be covered.
In November 2021, Siemens signed a partnership with Lightning eMotors. Lightning eMotors is a leading provider of electric powertrains and commercial vehicles fleet. In the partnership, the company will supply Siemens' Level 2 electric vehicle chargers to commercial and government fleets. The company will sell and supply Siemens' VerciCharge AC charging systems under Lightning eMotors' Lightning energy brand. The charging station provides AC power of up to 11.5 kW to the vehicle's onboard charger, is also safe and weather resistant, and applicable for indoor and outdoor use.
In October 2021, EO Charging signed a partnership with Tesco, a logistics company based in the U.K., to install electric vehicle charging stations to be utilized for charging the fleet vehicles of Tesco. EO Charging will install its 200 AC fast chargers and 5 DC chargers across five sites in the initial phase. The Lakeside, Oxford, Glasgow, and Enfield charging depot will provide daily charging requirements and emergency services in case of a breakdown.