表紙:プロテインバー市場の2028年までの予測- ソース別、タイプ別、流通チャネル別、製品別(低タンパク、中タンパク、高タンパク)、カテゴリー別、用途別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1273571

プロテインバー市場の2028年までの予測- ソース別、タイプ別、流通チャネル別、製品別(低タンパク、中タンパク、高タンパク)、カテゴリー別、用途別、地域別の世界分析

Protein Bar Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Source, Type, Distribution Channel, Product (Low Protein, Medium Protein and High Protein ), Category, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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プロテインバー市場の2028年までの予測- ソース別、タイプ別、流通チャネル別、製品別(低タンパク、中タンパク、高タンパク)、カテゴリー別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のプロテインバー市場は、2022年に49億米ドルを占め、2028年には78億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR8.1%の成長を遂げると予想されます。

プロテイン/ニュートリションバーは、体に必要なタンパク質を余分に摂取できる健康的な食事アイテムです。すぐに食べられる(RTE)、食事の代わりになる、パッケージ化された食品に対する消費者の嗜好が拡大するにつれ、これらの製品の市場は上昇しています。国際市場におけるこれらのバーの需要増加の主な原動力は、健康・栄養バーが組織の構築や修復に役立ち、血圧を下げ、体重を減らすのに役立つなど、その利点に対する理解が深まっていることです。消費者の多忙なライフスタイルに伴い、便利で健康的なスナックとしてバーの消費量が増加しています。

メイルビジネス新聞によると、韓国では、プロテインバーを含むプロテイン製品の市場は、2021年に3,364億ウォン(約33億円)に達すると予想されています。

市場力学:

促進要因

フィットネスとプロテインダイエットへの傾倒の高まり

最近開発されたプロテインバーと呼ばれる食品カテゴリーは、栄養補助食品として広く利用されています。主成分であるタンパク質は筋肉の発達を助ける働きがあるため、このシンプルですぐに食べられるタンパク質源は、フィットネスに関心のある組織の間でますます人気が高まっています。アスリートやスポーツをする人、激しい運動が必要な仕事をする人の運動後のおやつに適しているとされています。重量挙げの選手やアスリートにとって、タンパク質の摂取はエネルギーレベルの維持とパフォーマンスの向上に不可欠です。したがって、フィットネス活動の世界の普及が製品需要を押し上げると予想されます。

抑制要因

代替製品の入手可能性、高い糖分含有量

プロテインサプリメントは、プロテインバー、プロテインパウダー、プロテインシェイクやプロテイン入り飲料など、市場で容易に入手できる幅広い代替品で構成されています。マルチビタミンバーやその他のスナックバーなど、必要な栄養を提供する競合商品が存在するため、市場拡大の妨げになると予想されます。また、製品に含まれる人工甘味料や水素添加脂肪が健康に及ぼす有害な影響に対する社会の認識も、市場の抑制要因になると予想されます。

機会

外出先での朝食/食事アイテムの増加動向

ライフスタイルの変化、移動距離の増加、仕事の多忙化などに伴い、栄養価の高い食事オプションの必要性が高まっています。その一方で、コンビニエンス・フードの市場は急速に拡大しています。栄養価の高いバーは、携帯性に優れ、瞬時にエネルギー補給ができるため、空腹感を調整することができ、食事の代わりとして有効です。国際食品情報会議(IFIC)財団が行った「食品と健康に関する調査」では、アメリカ人の10%がエネルギー源としてタンパク質を好むと回答しています。そのため、ヘルスクラブの増加による健康食品への需要の高さから、近い将来、タンパク質が豊富なバーの需要が高まると予想されます。

脅威

厳しい規則と規制

中間層の人口増加や組織小売の浸透などの要因により、プロテインサプリメントの市場は今後数年間で成長すると予測されています。しかし、オーストラリアのTherapeutic Goods Administrationは、サプリメントを治療用医薬品に再分類することを提唱しています。このため、同国の景気拡大が阻害され、地域市場の拡大に悪影響を及ぼすと予測されています。

COVID-19の影響:

バーは、素早く持ち運びができる食事として愛用されています。2020年にコロナウイルス(COVID-19)の大流行により活動が制限され、多くの人が自宅待機を余儀なくされると、栄養バーやその他のさまざまな栄養バーの売上は急激に減少しました。さらに、COVID-19の流行により、世界中のスポーツイベントの大半が中止・中断を余儀なくされました。ロックダウンのため、ヘルスクラブやフィットネスセンターの大部分も閉鎖されました。しかし、このような流行時には、免疫力を向上させる食品を好む消費者が増え、健康的でエネルギー効率の良いスナック菓子の需要が増加すると予想されます。健康に特化した商品の動向は、健康やウェルビーイングに対する関心の高まりに後押しされています。

予測期間中、植物由来のセグメントが最大になると予想される

植物性食品は、果物、ナッツバター、種子など、さまざまな健康的な天然栄養素から作られており、体がさまざまな病気と闘うのを助けるため、基本推定成長率が高いとされています。より健康的なライフスタイルを送るために、植物性の食事に切り替える人が増えており、世界中でベジタリアンが普及していることも、この製品の需要拡大に寄与しています。

予測期間中、オンラインチャネル分野が最も高いCAGRを示すと予想されます。

オンラインチャネル分野は、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されます。これは、多くの有名企業が店舗を通じてオンラインで食品サプリメントを提供しているためです。バーの販売は、単品ではなく複数パックでの購入や、消費者直結型パートナーシップの成長・発展といったeコマースの動向から、今後も恩恵を受けると考えられます。さらに、プレミアムプロテインバーの魅力的なウェブマーケティングやお得なキャンペーンが、それらの商品の購入を顧客に呼びかけています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域が予測期間中に最も大きなシェアを占めると予想されます。これは、様々なコンベンションや実店舗のためのインフラ設備が拡大し、発展途上国での市場拡大を後押ししているためです。中国やインドなどでは、プロテインバーの需要が増加し、プロテイン摂取の認知度が高まるため、地域全体の成長に影響を及ぼすと考えられます。近年、中国の消費者の健康的な生活に対する意識が伝染病により高まる中、高タンパク質というコンセプトは、ヘルシーバーの大きな可能性を示す好例となっています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、フィットネス愛好家の増加やヘルスクラブ、ジム、フィットネストレーニング施設の拡大により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。アメリカの人々は健康増進に力を注いでおり、タンパク質を多く含む食事はそのための戦略のひとつと考えられます。この地域の食間の間食の習慣が、タンパク質強化型スナックの出現につながったと考えられています。

主な発展:

2022年6月、Kellogg's Special Kは、新しいタンパク質スナックバーのシリーズを発売しました。同製品は、バー1本あたり6グラムのタンパク質と90キロカロリーを含んでいます。製品は当初、スイートベリーバニラとショコラブラウニーサンデーを含む2つのフレーバーで販売されました。

2021年6月、RXBARは植物由来のプロテインバーを発売しました。全く新しいRXBARプロテインバーは、RXBARの特徴である卵白の代わりに10グラムの植物性タンパク質を使用しており、RXBAR.comやTargetやKrogerなど複数の小売店の棚で販売されています。

2021年6月、Kelloggの子会社であるRXBARは、初の植物性製品を発売しました。RXBAR Plantは10gのタンパク質を含み、ブランドの特徴である卵白のタンパク質の代わりにエンドウ豆とアーモンドのタンパク質を使用しています。

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルセグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレーヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のプロテインバー市場:ソース別

  • 動物ベース
  • 植物由来

第6章 世界のプロテインバー市場:タイプ別

  • ミールリプレイスメントバー
  • スポーツ栄養バー
  • 女性用プロテインバー
  • 低炭水化物プロテインバー
  • エネルギープロテインバー
  • その他のタイプ

第7章 世界のプロテインバー市場:流通チャネル別

  • コンビニエンスストア
  • 量販店
  • オンラインチャネル
  • 専門店
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • その他の流通チャネル

第8章 世界のプロテインバー市場:製品別

  • 低タンパク質(0~15グラム)
  • 中程度のタンパク質(16~25グラム)
  • 高タンパク質(25グラム以上)

第9章 世界のプロテインバー市場:カテゴリー別

  • ビーガン
  • マルチクレーム
  • 無グルテンの
  • オーガニック
  • その他のカテゴリ

第10章 世界のプロテインバー市場:用途別

  • ボディービルダー
  • プロ/アマチュアアスリート
  • その他の用途

第11章 世界のプロテインバー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 会社概要

  • The Kellogg Company
  • Mondelez International
  • General Mills Inc.
  • Amway Corp.
  • The Simply Good Foods Company
  • The Bountiful Company
  • GNC Holdings Inc.
  • Glanbia Plc.
  • Clif Bar & Company
  • POST HOLDINGS INC.
  • Mars, Incorporated
  • Tom Oliver Nutrition
  • Abbott
  • The Balance Bar Company
  • Caveman Foods LLC
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Protein Bar Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Protein Bar Market Outlook, By Source (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Protein Bar Market Outlook, By Animal-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Protein Bar Market Outlook, By Plant-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Protein Bar Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Protein Bar Market Outlook, By Meal Replacement Bars (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Protein Bar Market Outlook, By Sports Nutrition Bars (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Protein Bar Market Outlook, By Women's Protein Bar (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Protein Bar Market Outlook, By Low-Carb Protein Bar (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Protein Bar Market Outlook, By Energy Protein Bar (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Protein Bar Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Protein Bar Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Protein Bar Market Outlook, By Convenience Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Protein Bar Market Outlook, By Mass Merchandisers (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Protein Bar Market Outlook, By Online Channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Protein Bar Market Outlook, By Specialty Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Protein Bar Market Outlook, By Supermarkets /Hypermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Protein Bar Market Outlook, By Other Distribution Channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Protein Bar Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Protein Bar Market Outlook, By Low Protein (0-15 grams) (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Protein Bar Market Outlook, By Medium Protein (16-25 grams) (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Protein Bar Market Outlook, By High Protein (Above 25 grams) (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Protein Bar Market Outlook, By Category (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Protein Bar Market Outlook, By Vegan (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Protein Bar Market Outlook, By Multi-Claim (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Protein Bar Market Outlook, By Gluten-Free (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Protein Bar Market Outlook, By Organic (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Protein Bar Market Outlook, By Other Categories (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Protein Bar Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Protein Bar Market Outlook, By Bodybuilders (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Protein Bar Market Outlook, By Pro/Amateur Athletes (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Protein Bar Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22868

According to Stratistics MRC, the Global Protein Bar Market is accounted for $4.90 billion in 2022 and is expected to reach $7.83 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.1% during the forecast period. Protein/nutrition bars are healthy dietary items that give the body the extra protein it needs. The market for these products is rising as consumers' preferences for ready-to-eat (RTE), meal-replacing, and packaged foods expand. A major driving force behind the rising demand for these bars in the international market is the growing understanding of the advantages of health and nutrition bars, including how they can help to build and repair tissue, lower blood pressure, help people lose weight, and other benefits. Consumption of bars as a convenient and healthful snack has increased as a result of consumers' busier lifestyles.

According to Maeil Business Newspaper, in South Korea, the market for protein products including protein bars was expected to be worth KRW 336.4 billion in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

Rising inclination toward fitness and protein diet

A recently developed food category called a protein bar has been widely used as a dietary supplement. Because its main constituent, proteins, has the capacity to help develop muscle, this simple ready-to-eat protein source is becoming more and more popular among fitness-conscious organisations. It is regarded as a suitable post-workout snack for athletes, persons active in sports, and those doing heavy-duty jobs that necessitate vigorous physical exercise. For weightlifters and athletes, consuming protein is essential to sustaining energy levels and improving performance. Therefore, it is anticipated that increased global adoption of fitness activities will boost product demand.

Restraint:

Availability of alternative products and high sugar content

Protein supplements come in a wide range of substitute items that are easily accessible on the market, including protein bars, protein powders, and protein shakes and beverages with added protein. Market expansion is anticipated to be hampered by the availability of competing goods like multivitamin bars and other snack bars that offer essential nutrition. The market for the product is also anticipated to be constrained by public awareness of the harmful health effects of artificial sweeteners and hydrogenated fats in the product.

Opportunity:

Increasing trend of on-the-go breakfast/meal items

The need for nutritious meal options is becoming more pressing as people's lifestyles change, travel distances increase, and work schedules become busier. At the same time, the market for convenience foods is expanding quickly. Because they are portable and work as an instant energy boost, nutritious bars are a viable replacement for meals because they help regulate hunger. In the 'Food & Health Survey', which was done by the International Food Information Council (IFIC) Foundation, 10% of the American population indicated that they preferred protein for energy. As a result, the demand for protein-rich bars is anticipated to increase in the near future due to the high demand for healthy foods caused by the growth in the number of health clubs.

Threat:

Strict rules and regulation

The market for protein supplements is predicted to grow in the next years as a result of factors including the rising middle-class population and the penetration of organised retail. However, the Therapeutic Goods Administration in Australia has advocated for the reclassification of supplements as therapeutic goods or medications. This development is predicted to hinder the nation's current economic expansion, which is predicted to have a negative impact on the expansion of the regional market.

COVID-19 Impact:

Bars are a go-to for quick and portable eating. When the coronavirus (COVID-19) pandemic limited activities and forced many people to stay at home in 2020, sales of nutrition bars and a variety of other nutrition bars dropped precipitously. Furthermore, the COVID-19 epidemic forced the suspension or cancellation of the majority of sporting events around the world. Due to lockdown, the bulk of health clubs and fitness centres were also closed. However, during such an outbreak, the growing consumer preference for food products that improve immunity is anticipated to increase demand for wholesome & energy-efficient snack foods. The expanding trend of goods with specialised health benefits has been driven by the increased concern for health and wellbeing.

The plant-based segment is expected to be the largest during the forecast period

The plant-based segment is estimated to have a lucrative growth, as they are prepared from a variety of healthy natural nutrients, including fruit, nut butter, seeds, and others, that assist the body fight off numerous ailments. As more individuals switch to eating a plant-based diet in order to lead healthier lifestyles, the prevalence of vegetarianism around the world contributes to the product's rising demand.

The online channels segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The online channels segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the vast number of well-known companies offering food supplements online through stores. Bar sales will continue to benefit from the e-commerce trend, which includes buying in multipacks rather than singles and the growth and development of direct-to-consumer partnerships. Additionally, enticing web marketing and deals on premium protein bars are luring customers to purchase those goods.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the expanding infrastructure facilities for various conventions and brick-and-mortar establishments that have aided the market expansion in developing nations. The demand for protein bars will increase, which will have an effect on regional growth overall as protein intake becomes more well known in areas like China and India. In recent years, as Chinese consumers' awareness of healthy living has increased as a result of the epidemic, the high protein concept has served as an excellent example of the huge potential of healthy bars.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the growing number of fitness aficionados and the expansion of health clubs, gyms, and fitness training facilities across North America. The American population is concentrating on improving their health, and a diet high in protein is one of the possible strategies to do this. The region's customs of between-meal snacking are thought to be responsible for the emergence of protein-enriched snacks.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Protein Bar Market include: The Kellogg Company, Mondelez International, General Mills Inc., Amway Corp., The Simply Good Foods Company, The Bountiful Company, GNC Holdings Inc., Glanbia Plc., Clif Bar & Company, POST HOLDINGS INC., Mars, Incorporated, Tom Oliver Nutrition, Abbott, The Balance Bar Company, Caveman Foods LLC.

Key Developments:

In June 2022, Kellogg's Special K launched a range of new protein snack bars. The products contain 6 grams of protein and 90 calories per bar. The products were initially available in two flavors including sweet berry vanilla and chocolatey brownie sundae.

In June 2021, RXBAR launched a plant-based protein bar. The all-new RXBAR protein bar is made with 10 grams of plant-based protein in place of RXBAR's signature egg whites and is available on RXBAR.com and on shelves at several retailers including Target and Kroger.

In June 2021, RXBAR, a Kellogg subsidiary, launched its first plant-based product. RXBAR Plant contains 10 grams of protein and substitutes pea and almond protein for the brand's distinctive egg white protein.

Sources Covered:

  • Animal-Based
  • Plant-Based

Types Covered:

  • Meal Replacement Bars
  • Sports Nutrition Bars
  • Women's Protein Bar
  • Low-Carb Protein Bar
  • Energy Protein Bar
  • Other Types

Distribution Channels Covered:

  • Convenience Stores
  • Mass Merchandisers
  • Online Channels
  • Specialty Stores
  • Supermarkets /Hypermarkets
  • Other Distribution Channels

Products Covered:

  • Low Protein (0-15 grams)
  • Medium Protein (16-25 grams)
  • High Protein (Above 25 grams)

Categories Covered:

  • Vegan
  • Multi-Claim
  • Gluten-Free
  • Organic
  • Other Categories

Applications Covered:

  • Bodybuilders
  • Pro/Amateur Athletes
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Protein Bar Market, By Source

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Animal-Based
  • 5.3 Plant-Based

6 Global Protein Bar Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Meal Replacement Bars
  • 6.3 Sports Nutrition Bars
  • 6.4 Women's Protein Bar
  • 6.5 Low-Carb Protein Bar
  • 6.6 Energy Protein Bar
  • 6.7 Other Types

7 Global Protein Bar Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Convenience Stores
  • 7.3 Mass Merchandisers
  • 7.4 Online Channels
  • 7.5 Specialty Stores
  • 7.6 Supermarkets /Hypermarkets
  • 7.7 Other Distribution Channels

8 Global Protein Bar Market, By Product

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Low Protein (0-15 grams)
  • 8.3 Medium Protein (16-25 grams)
  • 8.4 High Protein (Above 25 grams)

9 Global Protein Bar Market, By Category

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Vegan
  • 9.3 Multi-Claim
  • 9.4 Gluten-Free
  • 9.5 Organic
  • 9.6 Other Categories

10 Global Protein Bar Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Bodybuilders
  • 10.3 Pro/Amateur Athletes
  • 10.4 Other Applications

11 Global Protein Bar Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 The Kellogg Company
  • 13.2 Mondelez International
  • 13.3 General Mills Inc.
  • 13.4 Amway Corp.
  • 13.5 The Simply Good Foods Company
  • 13.6 The Bountiful Company
  • 13.7 GNC Holdings Inc.
  • 13.8 Glanbia Plc.
  • 13.9 Clif Bar & Company
  • 13.10 POST HOLDINGS INC.
  • 13.11 Mars, Incorporated
  • 13.12 Tom Oliver Nutrition
  • 13.13 Abbott
  • 13.14 The Balance Bar Company
  • 13.15 Caveman Foods LLC