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市場調査レポート
商品コード
1686253

プロテインバー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Protein Bar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 303 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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プロテインバー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 303 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

プロテインバーの市場規模は2025年に97億3,000万米ドルと推定され、2030年には157億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.05%で成長します。

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eコマースの拡大と単品ではなくマルチパックへの嗜好がプロテインバーの売上を押し上げる

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケットは、世界のプロテインバー市場における最大の流通チャネルです。多国籍ブランドのネットワークの普及がプロテインバー市場の成長を促進しています。例えば、スーパーマーケットチェーンのLidlは11,200店舗、Aldi Sudは7,200店舗、Penny Marketは3,600店舗です。これらの小売店は通常、多種多様なプロテインバーのブランド、フレーバー、タイプを在庫しており、消費者は好みや食事の嗜好に合わせて多様なセレクションから選ぶことができます。このため、消費者は比較的手頃な価格でプロテインバーを仕入れることができます。消費者は、エネルギー、減量、睡眠サポートなどの効能を持つバーへの関心を高めており、小売店で購入することを好むようになっています。
  • オンライン小売チャネルは、世界のインターネット普及の拡大、スマートフォン利用の増加、食料品宅配チェーンの拡大ネットワークによって加速され、予測期間のCAGRは0.03%で、最も急成長する流通チャネルになると予想されます。オンラインストアでは、消費者はプライベートブランドや主流ブランドで販売されている豊富な商品群から商品を選ぶことができます。主要地域のインターネットアクセスも、予測期間中にプロテインバーのオンライン販売を促進すると予想されます。
  • コンビニエンスストアは2022年に金額ベースで2番目に高いシェアを占めました。コンビニエンスストアを通じたプロテインバーの販売は、2021年と比較して2022年には金額で7.19%増加しました。コンビニエンスストアは通常、都市中心部、ガソリンスタンド、交通量の多い交差点など、アクセスしやすい場所にあります。そのため、消費者はわざわざ大型店舗に足を運ばなくても、その場で素早くプロテインバーを購入することができます。

北米は2023年に最も高いシェアを記録し、ジム通いの50%がタンパク質の必要量を満たしたいと考えています。

  • 北米は世界のプロテインバー販売で優位を占めており、2022年には金額で前年比8.22%の増加を記録しました。体重管理、筋肉増強、健康全般への関心など、健康とフィットネスへの注目の高まりが、プロテインバーのようなタンパク質が豊富で便利なスナックの需要を牽引しています。2022年現在、アメリカ人の約49.9%が週に2回以上ジムに通っています。プロテインバーは、1日のタンパク質摂取量を増やす便利な方法として認識されており、タンパク質の必要量を満たしたい個人の間で人気があります。プロテインバーは持ち運びが簡単で、外出先でも摂取できるため、忙しいライフスタイルに便利な選択肢となっています。
  • 南米はプロテインバー市場で最も急成長している地域であり、予測期間中に11.65%の成長率を達成する見込みです。高繊維質、低カロリー、高タンパク質、天然成分配合といった健康志向の製品が、この地域全体で人気を集めています。2022年現在、ブラジルには539,710人の体育専門家がおり、ジム、スタジオ、スポーツクラブなど65,665社が登録しています。消費者のフィットネス志向がプロテインバーの売上を牽引しています。
  • アジア太平洋は、プロテインバーの消費において世界第2位の地域です。フィットネスとスポーツ栄養市場はこの地域で拡大しています。アスリートやフィットネス愛好家は、筋肉の回復と成長をサポートするために、トレーニングの前後に便利なタンパク質源としてプロテインバーをよく利用します。中国のジム数は2021年の128,900から2022年には142,900に増加しており、アクティブ人口の増加がプロテインバー市場を押し上げていることを示しています。

世界のプロテインバー市場動向

様々なスポーツやフィットネスに興じる消費者によるプロテイン強化バーの需要が高まっています。

  • 世界中で、プロテインバーは油を使ったスナックの代替品としてZ世代消費者に非常に好まれています。北米市場は世界最大のプロテインバー市場です。2023年には、アメリカ人はスナックバーを手づかみで食べられる便利な食品として消費していました。
  • プロテインバー・セグメントでは、ブランド・ロイヤルティが製品属性の第一位を獲得しています。世界のプロテインバー市場では、43%の消費者が好みのブランドからプロテインバーを選んでいます。Crunch Plus、Nature Valley、One、ProBar、MxBarなどが市場で高いシェアを持つブランドです。
  • 2023年には、プロテインバーの売上が増加しました。売上の伸びは消費者の健康的な食習慣と関連しています。COVID-19パンデミックのような経済危機は、スナックバーの利点を強調し、油っぽい詰め物をしたスナック菓子を健康的なスナックバーに置き換えることで、スナックバーの販売を促進しました。2023年、プロテインバーの価格変動は2.34米ドルと評価されました。
  • 世界中で、プロテインバーの消費は一般的に健康の観点から見られています。様々なフレーバーのプロテインバーが入手可能なため、様々な年齢層の間で健康的なスナックとなっています。世界中で、健康の観点からプロテインバーの消費について考慮すべきいくつかの追加要因があります。世界人口の約70%が、毎日の日課としてプロテインバーを好んでいます。考慮すべき要因の一つは、成分の重要性です。全粒オーツ麦、植物油、ドライフルーツ(アーモンド、レーズン、クランベリー、コーンスターチ)などの原材料が、主に製品の規格に影響を及ぼしています。これらの原材料はビタミン、エネルギー、タンパク質、ミネラル、カロリーなどを提供するため、これらは人口によって重要な原材料の一部と見なされています。

プロテインバー業界の概要

プロテインバー市場は細分化されており、上位5社で27.19%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Glanbia Plc, Kellogg Company, Mars Incorporated, PepsiCo Inc. and Simply Good Foods Co.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
  • 地域
    • アフリカ
      • 国別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 国別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • スイス
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 国別
      • バーレーン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Associated British Foods PLC
    • Caveman Foods LLC
    • Fitshit Health Solutions Pvt. Ltd
    • General Mills Inc.
    • Glanbia Plc
    • GNC Holdings LLC
    • Kellogg Company
    • Lotus Bakeries
    • Mars Incorporated
    • Naturell India Pvt. Ltd
    • PepsiCo Inc.
    • Simply Good Foods Co.
    • Stayfit Enterprize Private Limited
    • The Hershey Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 51220

The Protein Bar Market size is estimated at 9.73 billion USD in 2025, and is expected to reach 15.71 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.05% during the forecast period (2025-2030).

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Growing e-commerce and preference toward multipacks instead of singles boosting protein bar sales

  • Supermarket/hypermarket was observed to be the largest segment by distribution channel in the global protein bar market. The proliferation of the network of multinational brands promotes the growth of the protein bar market. For instance, the Lidl supermarket chain had around 11,200 outlets, Aldi Sud had 7,200 outlets, and Penny Market had 3,600 outlets as of 2022. These retail outlets typically stock a wide variety of protein bar brands, flavors, and types, allowing consumers to choose from a diverse selection to suit their taste and dietary preferences. This helps consumers to stock up on protein bars at a relatively affordable cost. Consumers are increasingly interested in bars with benefits such as energy, weight loss, or sleep support, and they prefer retail stores to buy them.
  • The online retail channel is anticipated to be the fastest-growing distribution channel with a CAGR of 0.03% by value over the forecast period, accelerated by the growing global internet penetration, increasing smartphone usage, and expansive network of grocery delivery chains. Online stores allow consumers to select from a large collection of product offerings marketed under private labels as well as mainstream brands. Internet access across key regions is also anticipated to foster online sales of protein bars during the forecast period.
  • Convenience stores occupied the second-highest share by value in 2022. The sales of protein bars through convenience stores increased by 7.19% by value in 2022 compared to 2021. Convenience stores are typically located in easily accessible areas, including urban centers, gas stations, and busy intersections. The proximity allows consumers to make quick, on-the-spot purchases of protein bars without having to travel to larger stores.

North America recorded the highest share in 2023, with 50% of gym-goers looking to meet their protein requirements

  • North America dominates the global protein bar sales, recording an increase of 8.22% by value in 2022 compared to the previous year. The increasing focus on health and fitness, including interest in weight management, muscle building, and overall well-being, has driven the demand for convenient protein-rich snacks like protein bars. Around 49.9% of Americans go to the gym at least twice a week as of 2022. Protein bars are perceived as a convenient way to increase daily protein intake, making them popular among individuals looking to meet their protein requirements. Protein bars are easy to carry and consume on the go, making them a convenient choice for busy lifestyles.
  • South America is the fastest-growing region in the protein bar market and is likely to attain a value growth of 11.65% during the forecast period. Health-oriented products, such as high-fiber, low-calorie, high-protein, and containing natural ingredients, are gaining popularity across the region. As of 2022, Brazil had 539,710 physical education professionals and 65,665 registered companies, including gyms, studios, and sports clubs. The consumer inclination toward fitness is driving the sales of protein bars.
  • Asia-Pacific is the second-largest region in the consumption of protein bars globally. The fitness and sports nutrition market is expanding in the region. Athletes and fitness enthusiasts often use protein bars as a convenient source of protein before or after workouts to support muscle recovery and growth. The number of gyms in China increased from 128,900 in 2021 to 142,900 in 2022, indicating the growth of the active population, which is boosting the protein bar market.

Global Protein Bar Market Trends

There is a rising demand for protein-enriched bars by consumers indulging in different sports and fitness activities

  • Across the globe, protein bars are highly preferred by Gen Z consumers as a replacement for oil-based snacks. The North American market is the largest market for protein bars in the world. In 2023, Americans were consuming snack bars as a grab-and-go convenience food.
  • In the protein bar segment, brand loyalty acquires the first position under product attributes. In the global protein bar market, it was observed that 43% of consumers choose protein bars from their preferred brands. Crunch Plus, Nature Valley, One, ProBar, and MxBar are some brands that hold higher shares in the market.
  • In 2023, protein bars witnessed a hike in their sales. The sales growth was linked to the healthy eating habits of consumers. Economic crises such as the COVID-19 pandemic promoted the sales of snack bars by highlighting their benefits and replacing oily stuffed snacks with healthy snack bars. In 2023, the price fluctuation of protein bars was valued at USD 2.34.
  • Around the globe, the consumption of protein bars is generally viewed from a health perspective. The availability of protein bars in different flavors makes it a healthy snack among the different age groups. Around the globe, there are a few additional factors to consider in the context of protein bar consumption from a health perspective. About 70% of the global population prefers protein bars in their daily routine. One factor to consider is ingredient significance. Ingredients such as whole grain oats, vegetable oil, and dry fruits (almonds, raisins, cranberries, corn starch) are mainly affecting the product's standards. As these ingredients provide vitamins, energy, protein, minerals, calories, etc., these are considered some of the key ingredients by the population.

Protein Bar Industry Overview

The Protein Bar Market is fragmented, with the top five companies occupying 27.19%. The major players in this market are Glanbia Plc, Kellogg Company, Mars Incorporated, PepsiCo Inc. and Simply Good Foods Co. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Convenience Store
    • 5.1.2 Online Retail Store
    • 5.1.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 Egypt
      • 5.2.1.1.2 Nigeria
      • 5.2.1.1.3 South Africa
      • 5.2.1.1.4 Rest of Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 Australia
      • 5.2.2.1.2 China
      • 5.2.2.1.3 India
      • 5.2.2.1.4 Indonesia
      • 5.2.2.1.5 Japan
      • 5.2.2.1.6 Malaysia
      • 5.2.2.1.7 New Zealand
      • 5.2.2.1.8 South Korea
      • 5.2.2.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 Belgium
      • 5.2.3.1.2 France
      • 5.2.3.1.3 Germany
      • 5.2.3.1.4 Italy
      • 5.2.3.1.5 Netherlands
      • 5.2.3.1.6 Russia
      • 5.2.3.1.7 Spain
      • 5.2.3.1.8 Switzerland
      • 5.2.3.1.9 Turkey
      • 5.2.3.1.10 United Kingdom
      • 5.2.3.1.11 Rest of Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Bahrain
      • 5.2.4.1.2 Kuwait
      • 5.2.4.1.3 Oman
      • 5.2.4.1.4 Qatar
      • 5.2.4.1.5 Saudi Arabia
      • 5.2.4.1.6 United Arab Emirates
      • 5.2.4.1.7 Rest of Middle East
    • 5.2.5 North America
      • 5.2.5.1 By Country
      • 5.2.5.1.1 Canada
      • 5.2.5.1.2 Mexico
      • 5.2.5.1.3 United States
      • 5.2.5.1.4 Rest of North America
    • 5.2.6 South America
      • 5.2.6.1 By Country
      • 5.2.6.1.1 Argentina
      • 5.2.6.1.2 Brazil
      • 5.2.6.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Associated British Foods PLC
    • 6.4.2 Caveman Foods LLC
    • 6.4.3 Fitshit Health Solutions Pvt. Ltd
    • 6.4.4 General Mills Inc.
    • 6.4.5 Glanbia Plc
    • 6.4.6 GNC Holdings LLC
    • 6.4.7 Kellogg Company
    • 6.4.8 Lotus Bakeries
    • 6.4.9 Mars Incorporated
    • 6.4.10 Naturell India Pvt. Ltd
    • 6.4.11 PepsiCo Inc.
    • 6.4.12 Simply Good Foods Co.
    • 6.4.13 Stayfit Enterprize Private Limited
    • 6.4.14 The Hershey Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms