市場調査レポート
商品コード
1273556
ワイン用包装箱の2028年までの市場予測- 素材別(紙、木製、クラフト紙、ガラス、ポリプロピレン、その他素材)、製品タイプ別、用途別、地域別の世界分析Wine Packaging Boxes Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material (Paper, Wooden, Kraft Paper, Glass, Polypropylene and Other Materials), Product Type, Application and By Geography |
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ワイン用包装箱の2028年までの市場予測- 素材別(紙、木製、クラフト紙、ガラス、ポリプロピレン、その他素材)、製品タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のワイン用包装箱市場は、2022年に34億米ドルを占め、2028年には52億米ドルに達すると予測され、予測期間中に7.3%のCAGRで成長すると予測されています。
ワインは、より使いやすく、費用対効果が高く、製品の美観を高める様々な形状、サイズ、素材で包装することができます。この業界では、従来のガラス瓶が最も頻繁に使用されています。また、ワインメーカーでは、よりスリムなエコーガラス容器やエッチング加工を施したガラス瓶など、最新のものも好まれています。ガラス瓶に比べて利便性が高いため、1回分のワイン容器も世界的に大きな人気を集めています。市場参入企業はまた、革新的なグラフィックを活用することで、ワインパッケージの美的魅力を高め、現在の消費者ベースを拡大しています。
StatCanによると、カナダでは2021年に約5億3741万リットルのワインが販売され、2020年の5億2700万リットルから増加しました。国際ブドウ・ワイン政府間機構によると、2021年の世界のワイン生産量は247.1~253.5mhl(百万ヘクトリットル)と推定されます。
ワインの消費量の増加とワインの利点に対する認知度の向上が、市場拡大の主な要因となっています。また、色やサイズ、形状の多様化、生分解しやすい包装材の使用により、ワイン包装のニーズも拡大しています。さらに、可処分所得の増加、労働人口の増加、生活環境の改善なども、市場拡大に寄与しています。
日用品の持ち運びに使われる包装材は、プラスチック、段ボール、紙を原料とした箱や軽量袋が主流です。紙製品の原料となるパルプ材は、必ずしも同じ品質とは限りません。製造に使用される原材料の品質が悪いため、紙袋も破れやすくなっています。製造に使用する木材パルプの種類が異なると、紙袋の品質も変わってくるので、メーカーにとっては難題です。
ワインは、ボトルや缶の包装によって環境的、化学的、物理的要素から保護されています。これは、不適切な包装によってワインのバッチ全体が感染する可能性があるため、必要不可欠です。環境に優しく生分解性の高い包装材は、製造コストが低く、再利用やリサイクルが可能なため、メーカーの廃棄物排出量を最小限に抑え、成長を加速させるため、需要が高まっています。
世界市場の成長は、ガラス瓶のような原材料のコストに阻まれています。ワインは壊れやすいガラス瓶に詰められていることが多いです。ワイン包装の品質と素材を改善することで、企業はその需要を喚起しようとしています。新しい技術によって包装の品質が向上し、より軽量化されたことで、市場の成長も高まっています。
世界的に、アルコール産業はCOVID-19の影響を大きく受けています。世界のアルコール産業は、パンデミックによって深刻な影響を受けています。世界的に、アルコールビジネスは深刻な影響を受けています。すべてのバー、酒屋、レストランが閉鎖されたため、収入が減少し、売上が減少しています。また、パッケージ分野にも影響を及ぼしています。バー、リカーショップ、レストランなどの閉店により、減収・減収となりました。また、パッケージ分野にも影響を及ぼしています。アルコール飲料の輸出入は貿易規制により停止しています。しかし、一部の国ではロックダウンが解除され、企業に一定の安らぎを与え、生産量と売上を増加させました。
ガラス部門は、認知度の向上により、有利な成長を遂げると推定されます。特にワインの包装にはガラスが最も適しています。健康、風味、環境のために、ガラスは信頼と実績のある容器材料です。品質劣化の心配もなく、リサイクルも可能です。ガラスは不浸透性で多孔質であるため、ワインと相互作用して風味や香りが変化することはなく、美観と全体的な飲み心地を向上させる。
ボトル分野は、その利点から、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。ワインはガラス瓶に入れた方が保存性が高く、お客様の需要も高まります。ワインの大半は、ボトルで保存することでより美味しくなります。ボトルはさまざまなラベルや装飾でカスタマイズでき、形やサイズ、色も自由自在です。これがこのセグメントの成長を促進する大きな要因となっています。
北米は、ワインのプレミアム化により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。また、可処分所得の増加や若年層におけるアルコール飲料の嗜好の変化が、この分野に拍車をかけています。団塊の世代がビールよりもワインを好むことや、他の年齢層に比べて毎日ワインを飲む人の割合が高いことは、こうした動向の一例です。
ワインの消費量が増加していることから、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。また、ワインの販売量が増加していることも、ワイン包装を後押ししています。さらに、樽、ラック、トレイなどの二次的なワイン包装の需要は、安全な包装に対する消費者のニーズの高まりによって促進されています。これらの要素は、地域のワイン包装メーカーの間で高い需要を後押ししています。
2022年11月、Smurfit Kappaは、ワインに特化した革新的で持続可能なパッケージングソリューションを開発し、同分野の企業がeコマースでのワイン販売の継続的な成長を活用することを支援しました。
2022年3月、Ardagh Group S.A.は、Constellation Brands, Inc.と共同で、装飾性の高いワインボトルを設計・製造しました。
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According to Stratistics MRC, the Global Wine Packaging Boxes Market is accounted for $3.4 billion in 2022 and is expected to reach $5.2 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.3% during the forecast period. Wine can be packaged in a range of shapes, sizes, and materials that are more user-friendly, cost-effective, and enhance the product's aesthetic appeal. In the industry, conventional glass bottles are most frequently utilised. The wine manufacturers also favour their latest iterations, which include slimmer echo-glass containers and etched glass bottles. Due to its greater convenience compared to glass bottles, single-serve wine containers are likewise gaining significant appeal on a global scale. Market participants are also enhancing the aesthetic appeal of wine packaging and growing their current consumer base by utilising innovative graphics.
According to StatCan, approximately 537.41 million liters of wine were sold in Canada in 2021, which increased from 527 million liters in 2020. According to the International Organisation of Vine and Wine Intergovernmental Organisation, in 2021 world wine production is estimated between 247.1 and 253.5 mhl (million hectolitres).
The rise in wine consumption and increased awareness of the advantages of wine are the primary drivers driving market expansion. The need for wine packaging has also expanded due to the variety of colours, sizes, and shapes, as well as the usage of easily biodegradable packaging materials. Furthermore, an increase in disposable income, an increase in the working population, and an improvement in living conditions have all contributed to the market's expansion.
The majority of packaging materials used for carrying daily goods are made of plastic, corrugated, and paper-based boxes or lightweight bags. The pulpwood, which is used to make paper products, isn't necessarily of the same calibre as the pulp. Due to the poor quality of the raw materials used in manufacture, paper bags also rip easily. Paper bag quality will vary when different types of wood pulp are used in production, which presents a difficulty for the manufacturers.
Wine is protected from environmental, chemical, and physical elements by packaging in bottles and cans, which is essential because improper packaging could infect the entire batch of wine. The demand for eco-friendly and biodegradable packaging materials is increasing since they are low-cost to produce and can be reused and recycled, minimising the manufacturer's waste output and accelerating growth.
Growth of the global market is hampered by the cost of raw materials like glass bottles. Wine is frequently packaged in fragile glass bottles that are easy to break. By improving the quality and material of wine packaging, businesses are attempting to generate demand for it. New technologies enhance packaging quality and make it more lightweight has increased growth of the market.
Globally, the alcohol sector has been severely impacted by COVID-19. The global alcohol industry has been severely impacted by the pandemic. Globally, the alcohol business has been severely impacted. Due to the closure of all bars, liquor stores, and restaurants, revenue has decreased and sales have decreased. It has also had an impact on the packaging sector. Due to the closure of all bars, liquor stores, and restaurants, revenue has decreased and sales have decreased. It has also had an impact on the packaging sector. Alcoholic beverage import and export have been halted by trade regulations. Lockdown was, however, removed in certain nations, which provided some respite to businesses and raised output and sales.
The glass segment is estimated to have a lucrative growth, due to increase in awareness. Glass remains the best choice for wine packaging among others. For health, flavour, and the environment, glass is a trusted and established container material. It is recyclable without suffering from quality degradation. Because glass is impermeable and nonporous, it does not interact with wine to change its flavour or scent while still adding to the aesthetics and overall drinking experience.
The bottles segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its advantages. Wine is better preserved in glass bottles, which also raises customer demand for it. The majority of wine gets better during bottle preservation. Bottles can be customised with a wide range of labels and decorations and come in any shape, size, and colour. This is the major factor driving the growth of the segment.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to premiumization of wines. In addition, advances are spurred by surging disposable personal incomes and changing alcoholic beverage preferences among younger consumers. The preference for wine over beer among baby boomers and a higher proportion of boomers who drink wine everyday compared to other age groups are two examples of these trends.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increasing consumption of wine. The increasing sales of wine also boost the wine packaging. Additionally, the demand for secondary wine packaging, such as barrels, racks, and trays, is being fueled by consumers' growing need for secure packaging. These elements are fueling a high demand among regional wine packaging manufacturers.
Some of the key players profiled in the Wine Packaging Boxes Market include: DS Smith, Sealed Air, International Paper, Amcor Limited, Encore Glass Inc., Lihua Group, Ardagh Group SA, Smurfit Kappa, Cross Country Box Co. Inc, Riverside paper Co, Ball Corporation and MosPackaging.
In November 2022, Smurfit Kappa has created an innovative and sustainable packaging solution tailored explicitly for wine to help businesses in the sector capitalize on the continued growth in eCommerce wine sales.
In March 2022, Ardagh Group S.A., to design and manufacture a highly decorated wine bottle collaborated with Constellation Brands, Inc.
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