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市場調査レポート
商品コード
1436010

ワイン包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Wine Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 2~3営業日

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ワイン包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ワイン包装市場規模は2024年に35億4,000万米ドルと推定され、2029年までに42億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.54%のCAGRで成長します。

ワインの包装- 市場

より小型の包装を求める消費者の需要に伴い、米国のワイン包装市場では、バッグインボックス、パウチ、缶、紙ボトルなど、ガラス瓶以外の代替品の採用が見られています。

主なハイライト

  • COVID-19感染症のパンデミックにより、米国のワイン包装市場は成長が見込まれています。また、ワイン包装メーカーには、短期的には続くと予想される問題が山積しています。ロックダウンの影響としては、製造工程で使用される原材料の入手不能、サプライチェーンの混乱、価格の変動、配送上の問題を引き起こす可能性のある労働力不足、最終製品の生産の高騰や予算超過などが挙げられます。
  • この地域におけるワインのパッケージの人気は、消費者の年齢と用途に大きく依存します。例えば、音楽フェスティバルや懇親会、スポーツ観戦などのイベント用に、缶やポーチ、小型のバッグインボックスなどが消費者の間で人気を集めています。
  • バッグインボックス(BIB)などの包装は、ガラス瓶よりも軽量です。壊れることはなく、いつでも封印できます。さらに、物流コストの低さと輸送の容易さ、マーケティング目的のための大きな印刷領域、(メーカーにとって)理想的なスタッキング容量、スペースの節約などの利点を提供します。また、大量購入者の購入コストや輸送コストも節約できます。ガラス瓶入りのワインよりも(最終消費者向けに)最大40%安価で、リサイクルやアップサイクルのオプションもあります。
  • ワイン包装市場のメーカーは、市場での競争力を高めるために、常に革新と新しい包装製品の開発を行っています。
  • Amcorは、ワインボトルをきれいなラインに沿って開けるように設計された一体型アルミニウムカプセルを使用したEasypeelを発売しました。プルタブに依存する他のテクノロジーとは異なり、EASYPEELを使用すると、消費者と専門家が従来の栓抜きを使用できるようになります。

米国のワイン包装市場の動向

包装材料としてのガラスは、ワイン包装市場で最大の収益シェアを占めています。

  • ガラス包装はワインの包装の最も主流の形式です。ガラスの特性はワインの性質によく適合しており、プラスチックや金属には適合しません。 2020年7月にBeverage Information Groupが発表した報告書によると、2019年の米国におけるテーブルワインの消費量は9リットルケースで約3億1,072万ケースに達しました。
  • 2020年1月、米国ワイン市場における国内最大のガラスボトルメーカーであるArdagh Group, Glass-北米は、6つの新しい洗練されたガラスワインボトルのデザインを発表しました。
  • 米国と中国の間で進行中の貿易戦争は、同国のガラス包装市場に影響を与える可能性があります。米国のワイン産業で使用されるガラス瓶の50%以上は中国から輸入されています。また、中国からの輸入品に課される関税率の引き上げにより、ガラス製造インフラの改善の必要性が高まり、今後数年間で製品の全体的なコストが上昇すると予想されます。
  • ワインメーカーは、パッケージで顧客を魅了するためにますます革新的になり、新しいコンセプトやデザインを生み出しています。

バッグインボックスは、ワイン包装市場で最も急速に成長

  • バッグインボックス(BIB)ワイン包装は、1995年に米国の化学技術者ウィリアムRショールによって初めて導入されました。BIB包装は、ガラス瓶の2~3日間と比較して、開封後最大8週間ワインを保存できるため、保存期間が短くなります。
  • BIBパッケージは持ち運びに便利で、施設での提供にも適用できます。たとえば、パッケージは飛散防止設計になっており、スタジアム、コンサート、遊園地などで使用できます。また、ボックスはワインの鮮度を長持ちさせるために気密性を考慮して製造されています。
  • BIBタイプの梱包は、主にパウチ、段ボール、キャップの3つの部分で構成されます。キャップとクロージャーはプラスチック製が理想的ですが、市場のベンダーはバイオベースのキャップなど、環境に優しいクロージャーに投資しています。たとえば、テトラパックインターナショナルSAは、パウチの開閉用にサトウキビ由来の再生可能なHDPE(高密度ポリエチレン)で作られたバイオベースのキャップを発注しました。
  • Smurfit Kappa氏によると、COVID-19感染症のパンデミック中、英国とフランスではこのタイプのパッケージに対する消費者の需要が急増し、同地域の約370万人の消費者を魅了しました。米国でも同様の傾向が見られたといいます。これにより、米国のベンダー向けにパッケージを輸出する必要性が高まりました。

米国のワイン包装業界の概要

主要な企業には、Ball Corporation、AMCOR PLC、Ardagh Group、Siligan Holding Inc.、Owens-Illinois Inc.などが含まれます。市場は適度に細分化されており、支配的な企業が存在せず、競争が激しいです。したがって、市場の集中度は中程度です。

2021年 1月-米国市場にサービスを提供するために、アルダーグループ SAは、ロンバウアーヴィンヤーズ向けに製造されたボトルを含む、オクラホマ州の施設でのワインボトルの生産を拡大しました。この拡張により、サプライチェーンが短縮され、複雑さが軽減され、顧客に高品質のガラスボトルを安定的に供給できるようになります。

2020年 6月- テトラ・ラバルの子会社であるテトラパックは、数々の賞を受賞した英国の新興企業ギャルソンワインと協力して、消費者が使用済みリサイクル(PCR)PETプラスチックを使用して製造した、同社の特徴的でより持続可能なフラットワインボトルを製造し、一般消費者が利用できるようにすると発表しました。米国市場。

2020年 2月-AMCOR PLCは、数々の賞を受賞した英国の新興企業Garcon Winesと協力し、同社の特徴的でより持続可能なフラットワインボトルを米国市場で入手できるようにしました。 Amcor WinesとGarcon Winesも、米国で使用済みリサイクル(PCR)PETプラスチックを使用したフラットワインボトルを製造しています。PETボトルは割れにくく、ビーチやプールに適しており、デザインは想像力によってのみ制限されます。環境上の利点もあります。ボトルは軽量で、無限にリサイクル可能で、ガラス瓶やアルミニウム缶よりも二酸化炭素排出量が低くなります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場促進要因
    • 非ガラスボトルベースの代替品の出現
    • パッケージングの革新
  • 市場の課題
    • 材料関連規制の動的な性質
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • ワインの包装における大きな革新

第5章 ワイン包装業界に対するCOVID-19症の影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料
    • プラスチック
    • ガラス
    • その他の素材
  • 製品タイプ
    • ガラスびん
    • ペットボトル
    • バッグインボックス
    • クロージャ
    • その他の製品タイプ

第7章 競合情報

  • Ball Corporation
  • AMCOR PLC
  • Scholle IPN Corporation
  • CCL Industries Inc.
  • Owens Illinois Inc.
  • Saverglass SAS
  • Plastipak Holding Inc.
  • Tetra Laval International SA
  • Ardagh Group
  • Encore Glass
  • Silgan Holding Inc.

第8章 市場の将来展望

目次
Product Code: 51297

The Wine Packaging Market size is estimated at USD 5.69 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2024-2029).

Wine Packaging - Market

Some popular emerging trends expected to become regular in wine packaging are twist-off corks, bottle wraps, thinner eco-glass, laser-cut labels, etched glass, and shrink-wrap sleeves.

Key Highlights

  • The growing wine demand and evolving consumer behavior towards packaging aid the opportunities in wine packaging. Due to the increased competitiveness in wine markets, companies are now focusing on acquiring information about their customers' requests to cater to changing customer demand. Additionally, according to the International Organisation of Vine and Wine (OIV), in 2021, the United was the most significant wine consumer in the world, with 33.1 million hectoliters, followed by France, Italy, and Germany, with 25.2, 24.2, and 19.8 million hectoliters respectively.
  • Additionally, with the rise of Italian wine production as the standard, new business opportunities are being created in this rapidly growing market. Also, Modern B2B Marketplace platform helps buyers and sellers identify new product sourcing opportunities with the best production experts from the top wine vineyards in Italy. This allows wine manufacturers to their online presence and marketing products, thus boosting their sales.
  • Also, while purchasing wine, consumers look for aspects such as a retail shelf, packaging, labeling, etc. This packaging protects and preserves the wine from within and is also used as a marketing tool. Wine packaging is a way to influence the customer's perception and, ultimately, acceptance of the product. With wine, the package appears to have a more significant influence over the consumer than other extrinsic cues such as brand name, price, etc.
  • Moreover, manufacturers are increasingly using innovative materials such as metal, cork, and rubber to make wine bottles stronger, recyclable, and resealable. Wine packaging manufacturers focus on reducing their environmental footprint and formulating highly eco-friendly and sustainable solutions for packaging.
  • However, despite its strength, cardboard can be dented, crushed, or damaged under some conditions. Also, they are not waterproof and cannot withstand weather conditions like snow or rain, and they prove ineffective while keeping the product inside the box free from water and snow molecules.
  • Covid-19 impacted many organizations and enterprises outside the medical and emergency sectors, creating a ripple effect across the globe. Many industries, like wine packaging, were sterilized by the introduction of social distancing and lockdown on a global scale. The impacts of pandemic affected wine purchases. As per the study by Wittwer and Anderson, there was a reduction in the value of domestic consumption of wine by 14% due to the insurgence of the covid-19 virus in Western Europe. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Wine Packaging Market Trends

Growing Consumption of Premium Wines

  • Alcoholic beverages dominate the glass bottles segment in the United States. A high percentage of distilled spirits and wines are packaged using glass containers, while in the beer segment, the rate of glass containers decreased significantly.
  • Also, the export value of bottled wine from Italy increased significantly between the first quarter of 2012 to the first quarter of 2022. After facing a decline slightly in 2020, the value of bottled wine exports returned to growth. It reached nearly EUR 2.6 billion (~USD 2.74 billion) in the first half of 2022, compared to EUR 1.7 billion (~USD 1.80 billion) in the first half of 2012, according to ISTAT. The growing export is expected to support the demand for the wine packaging market.
  • Alternative packaging has already seen a growing interest for several reasons, such as lighter materials, easier to ship, less likely to break, and still offering a bit of novelty for consumers. This creates an opportunity for recyclable plastic and aluminum to enter the market.
  • Additionally, the factor affecting the price of wine is the glass bottle. Reasons behind these broad price increases are equally diverse things such as labor issues, shipping issues, and since Russia's invasion of Ukraine, fuel costs. Not only does shipping heavy wine bottles require more fuel, but they're also energy-intensive. With oil prices reportedly up as much as 70% in the past year, wine manufacturers are looking for other packaging solutions for wine, such as Cans. For instance, in October 2021, Ball Corporation Argentina and Mosquita muerta wines presented Argentina's first canned sparkling wine.

North America to Account for a Major Share

  • Premiumization of wines in the United States is nearing maturity, and wine manufacturers are looking towards consumers that use the wine regularly instead of an occasional drink to toast. In addition, advances are spurred by surging disposable personal incomes and changing alcoholic beverage preferences among younger consumers. These changes include the preference for wine over beer among boomers and a larger share of boomers consuming wine daily than in other age groups. Also, according to Wine Institute, the Average wine consumption per United States resident has increased from 2.82 gallons in 2014 to 3.18 gallons in 2021.
  • Millennial and boomer demographics are already impacting the wine market, which has thrust the wine packaging market to look for new solutions. For instance, according to Silicon Valley Bank, the wine sales share of millennials in the United States was 19.8% compared to boomers, which was 47.3% in 2021. Also, to meet the demand from the US winemakers and other newcomers in the flourishing organic market, companies like Gallo Glass are investing in their facilities to service the Californian wine industry, which continues to grow steadily, and currently accounts for roughly 81% of the country's wine.
  • Due to the attractive wine market in the United States and the efforts made by the government to manufacture locally, local wine packaging providers are providing product innovations to attract customers. For instance, Ardagh Group is innovating its products, including options like its ECO Series collection, which achieves the same standards of technical and aesthetic quality as traditional bottles while resulting in transportation savings for wineries.
  • Moreover, the wine packaging is also supported by the growing sales of wine in Canada. According to StatCan, approximately 537.41 million liters of wine were sold in Canada in 2021, which increased from 527 million liters in 2020.

Wine Packaging Industry Overview

The wine packaging market is highly fragmented due to the large number of small players operating in regional markets and the mass of prominent players with a global presence."Players are introducing innovative methods of packaging that are not only attractive but also eco-friendly."Major players are Amcor Limited, Ardagh Group SA, etc. Recent key developments in the market are as below-

  • July 2022: New wine brand "Juliet" "has launched its luxury boxed wines, which come in a cylindrical container called Eco-Magnum. Debuting with a 2021 Sauvignon Blanc and 2021 Grenache Rose, Juliet hails from a Certified California Sustainable Winery in the Happy Canyon of Santa Barbara AVA. The wine is housed in a first-to-market cylindrical container named the ' co-Magnum, which holds two standard bottles of wine (1.5L). Developed by female entrepreneurs with women in mind, Juliet delivers an elevated day-to-day experience for discerning wine drinkers who prioritize sustainability.
  • June 2022: Packamama has collaborated with winemakers Accolade Wines and Taylors Wines on the Australian market launch of wine bottles made from 100% recycled and recyclable PET with a flatter profile that reportedly allows twice as many bottles to fit in a standard wine case, reducing carbon emissions linked with transit.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Innovative Packaging and Attractive Marketing
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Stringent Environmental Regulations
    • 4.5.2 Wine-related Human Health Concerns
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Wine Packaging Industry

5 GLOBAL WINE MARKET LANDSCAPE

  • 5.1 Global Wine Production (2021 - 2021) (in Million hectoliters)
  • 5.2 Global Wine Consumption (2020 - 2021) (in Million hectoliters)
  • 5.3 Global Wine Consumption, By Country, 2021 (in Million hectoliters)
  • 5.4 Major Wine Exporters (2020 - 2021) (Volume & Value)
  • 5.5 Major Wine Importers (2020- 2021) (Volume & Value)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material Type
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Plastic
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper Board
  • 6.2 Product Type
    • 6.2.1 Glass Bottles
    • 6.2.2 Plastic Bottles
    • 6.2.3 Bag in Box
    • 6.2.4 Closures (Natural Corks, Synthetic Corks,

Aluminum Screw Caps, and Others)

    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 Italy
      • 6.3.2.4 France
      • 6.3.2.5 Spain
      • 6.3.2.6 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 Australia and New Zealand
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Ardagh Group
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 Encore Glass
    • 7.1.4 G3 Enterprises
    • 7.1.5 Guala Closures
    • 7.1.6 International Paper
    • 7.1.7 Liqui-Box Corporation ( Dow Chemical Company)
    • 7.1.8 Maverick Enterprises
    • 7.1.9 Owens-Illinois Group
    • 7.1.10 Saverglass SAS
    • 7.1.11 Scholle Corporation
    • 7.1.12 Tetra Laval International
    • 7.1.13 TricorBraun Incorporated

8 FUTURE OF THE WINE PACKAGING MARKET