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市場調査レポート
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1258858

ソーシャルメディア管理市場の2028年までの予測-コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Social Media Management Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, By Deployment Mode, By Organization Size, By Application, By End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ソーシャルメディア管理市場の2028年までの予測-コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のソーシャルメディアマネジメント市場は、2022年に187億1,000万米ドルを占め、2028年にはCAGR22.8%の成長率で641億7,000万米ドルに達すると予想されています。

ソーシャルメディアマネジメントとは、特定のオーディエンスやグループに特化したマーケティングや影響力のあるプランを作成するために、オーディエンスを収集し評価する行為です。Facebook、Instagram、Twitter、LinkedIn、YouTube、Pinterestなどのウェブサイトで、意図するオーディエンスとのコミュニケーションやコンテンツ発信のためのプラットフォームとして機能します。ソーシャルメディアの管理は、企業がオーディエンスや露出を広げるための新しい方法を提示する可能性を秘めています。ソーシャルメディアの管理は、様々なソーシャルメディアサイトから取得した情報を測定・管理する上で、企業を支援するものです。

ピュー・トラストの調査によると、ソーシャルメディアユーザーの80%が、企業や広告がソーシャルメディア上の投稿にアクセスし、活用することに懸念を抱いています。

市場力学:

促進要因

促進要因:業界全体におけるデータ量の増加

ソーシャルメディア管理ツールを使って顧客との交流を強化することで、企業はソーシャルメディアから得られるデータを最大限に活用し、リアルタイムの洞察を得て売上を伸ばしています。データを公開し、効果的に活用することで、企業は動向の予測、ライバル企業のプロモーションの監視、ブランドの管理、顧客体験の向上など、多くのチャンスを得ることができるのは間違いありません。さらに、インターネットユーザーが1日に生成するデータは2.5億バイトにのぼります。こうした点が、市場の成長を後押ししています。

抑制要因

データ操作とプライバシー漏洩

複数のユーザーがデータ漏洩に怯え、ソーシャルネットワークのつながりや個人データの安全性を見直すよう促されています。機密、秘密、保護されたデータへの不正アクセスや開示の危険性があるのです。ハッカーは、ソフトウェアを修正し、ソーシャルメディアネットワークに接続されたデータを抽出する能力を持っています。これらの問題は、市場の拡大を妨げています。

機会

クラウド導入の増加

ベンダーがSaaS(Software-as-a-Service)を使ってクラウド・コンピューティング・ソリューションを提供するようになったことで、クラウドの採用は非常に増えています。企業ユーザーは、最も効率的なソーシャルメディア管理ソリューションを常に探しています。クラウドコンピューティングは、クラウドによって実現可能なものであり、運用上のIT労働を別のビジネスにアウトソーシングすることができます。そのリスクとコストは、もっぱらクラウドサービスプロバイダーが引き受けます。適応性、信頼性、拡張性、手頃な価格などの利点が、市場の需要を後押ししています。

脅威

標準の欠如

ソーシャルメディアでは、テキストが主な資料であったため、評価も簡単でした。しかし、技術の進歩により、この非構造化データは、写真、ビデオ、オーディオファイル、GIFなどのマルチメディア情報を含むようになりました。評価されるデータは、本物で信頼できるものでなければなりません。データ標準の欠如の結果、誤った意思決定が行われています。独立した検証を行うことができなければ、安全な判断ができないため、市場ニーズを阻害しています。

COVID-19の影響:

COVID-19が流行している間、在宅勤務やリモートワークのポリシーに対する需要が高まり、世界のソーシャルメディア産業の拡大に拍車がかかっています。しかし、ソーシャルメディアやその他のデジタルプラットフォームにおける誤った情報の伝達は、ウイルスそのものよりも公衆衛生に対してさらに大きなリスクをもたらすと判断されています。ソーシャルメディアは、社会的に孤立し、他者との交流が制限される中で、コミュニケーションのための重要なプラットフォームとなったのです。この伝染病の流行は、市場にプラスの影響を与えました。

予測期間中、ソリューション分野が最も大きくなると予想される

ソリューション分野は、有利な成長を遂げると推定されます。ソーシャルメディア管理ソリューションは、多くの聴衆にリーチすることを容易にします。これは、様々な業界において、エンドツーエンドのソーシャルメディアデータを提供するプラットフォーム、ツール、ソフトウェアを意味するものです。市場セグメンテーションや広告主は、売上を伸ばすためにソーシャルメディアマネジメントを利用することが増えており、それがこのセグメントの需要を促進しています。

予測期間中、クラウドセグメントが最も高いCAGRを示すと予想されています。

クラウド分野は、多数のサーバーを利用できることから、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。クラウドは、異なるサーバーやデータセンターからデータを遠隔で閲覧する方法を提供します。サーバー、ネットワーク、ストレージ、データベース、分析ツール、ソフトウェアプラットフォームで構成され、サービスを提供しアクセスします。ソーシャルメディアマネジメントのベンダーは、ITインフラ、データの冗長性、データの可用性、セキュリティ対策の構築、監査、設定などに関する顧客の要望に対応し、このセグメントの拡大を後押ししています。

最もシェアの高い地域:

北米は、技術革新が進んでいることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。この地域は、ソーシャルメディアの消費者層が広く、成熟した市場です。ソーシャルメディア管理ツールの中でも高い評価を得ています。この地域の多くの主要プレーヤーは、ソーシャルメディアネットワークを主要なマーケティングおよび消費者交流戦略として採用しており、これがこの地域の市場需要を促進しています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、ソーシャルメディアアプリの人気と普及率の上昇により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域は、技術に精通した人々の増加、高いインターネット普及率、接続環境の向上により、ソーシャルメディアプラットフォームの普及に繋がっています。デジタルメディアは、この地域の中小企業や新興企業によって、企業の発展やプロモーションのための低コストなツールとして活用されています。この地域では、大きな支出をせずに多くの視聴者を獲得できることが、市場拡大の原動力となっています。

主な発展を遂げる:

2023年3月、アドビが生成型AIモデル「Firefly」を発売。この新しいAIモデルは、同社が提供するCreative Cloud、Document Cloud、Experience Cloud、Adobe Expressなどの提供する他の製品でも利用できるようになる予定です。

2022年3月、オラクルのクラウドインフラは、顧客にさらなる柔軟性を与えることに焦点を当てた新しいサービスと機能を開始します。新しいサービスは、真に柔軟なコア・インフラストラクチャ・サービスを顧客に提供し、アプリケーションの要件に合わせてリソースを自動的に最適化し、コストを大幅に削減します。

2022年3月、株式会社ゾーホーは、ローコード提供の最新版「Zoho Creator」を発表しました。ローコードとは、ほとんどコーディングすることなくアプリケーションを設計・開発する方法です。新バージョンは、ビジネスユーザー(または市民開発者)がビジネスアプリケーションを作成できる使いやすいプラットフォームへのニーズに応えるとともに、ITチームが十分なガードレールを設置して利用を管理し、セキュリティとコンプライアンスを確保できるようにするものです。

本レポートが提供するもの

  • 地域別および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(3社まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界ソーシャルメディア管理市場:コンポーネント別

  • 解決
    • ソーシャルメディアマーケティング
      • 社会的擁護
      • ソーシャル広告技術と販売
    • ソーシャルメディアのリスニング、モニタリング、分析
    • ソーシャルメディアのリスクとコンプライアンスの管理
    • ソーシャルメディアの資産とコンテンツの管理
  • サービス
    • プロフェッショナルサービス
      • トレーニングおよびサポートサービス
      • 実装およびコンサルティングサービス
    • マネージドサービス
  • その他のコンポーネント

第6章 世界ソーシャルメディア管理市場:展開モード別

  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 世界ソーシャルメディア管理市場:組織規模別

  • 大企業
  • 中規模企業
  • 中小企業

第8章 世界ソーシャルメディア管理市場:アプリケーション別

  • 販売およびマーケティング管理
  • 顧客体験管理
    • ソーシャルケアとメッセージ
    • 顧客データプラットフォーム
  • リスク管理と不正検出
  • 競合情報
  • その他のアプリケーション

第9章 世界ソーシャルメディア管理市場:エンドユーザー別

  • 小売および消費財
  • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
  • 政府および公共部門
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • メディア &エンターテイメント
  • IT &テレコム
  • 製造業
  • 旅行とホスピタリティ
  • eコマース
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界ソーシャルメディア管理市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Adobe
  • BrandWatch Technologies Ltd
  • Clarabridge
  • Digimind
  • Google
  • HubSpot
  • IBM Corporation
  • Khoros, LLC
  • Likeable Hub
  • Meltwater
  • NetBase Quid, Inc.
  • Oracle Corporation
  • Salesforce
  • Social Hub
  • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Social Media Management Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Social Media Management Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Social Media Management Market Outlook, By Solution (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Social Media Management Market Outlook, By Social Media Marketing (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Social Media Management Market Outlook, By Social Advocacy (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Social Media Management Market Outlook, By Social Ad Technology and Selling (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Social Media Management Market Outlook, By Social Media Listening, Monitoring and Analytics (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Social Media Management Market Outlook, By Social Media Risk and Compliance Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Social Media Management Market Outlook, By Social Media Asset and Content Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Social Media Management Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Social Media Management Market Outlook, By Professional Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Social Media Management Market Outlook, By Training and Support Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Social Media Management Market Outlook, By Implementation and Consulting Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Social Media Management Market Outlook, By Managed Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Social Media Management Market Outlook, By Other Components (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Social Media Management Market Outlook, By Deployment Mode (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Social Media Management Market Outlook, By Cloud (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Social Media Management Market Outlook, By On Premises (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Social Media Management Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Social Media Management Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Social Media Management Market Outlook, By Medium Sized Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Social Media Management Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Social Media Management Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Social Media Management Market Outlook, By Sales and Marketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Social Media Management Market Outlook, By Customer Experience Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Social Media Management Market Outlook, By Social Care and Messaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Social Media Management Market Outlook, By Customer Data Platform (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Social Media Management Market Outlook, By Risk Management and Fraud Detection (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Social Media Management Market Outlook, By Competitive Intelligence (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Social Media Management Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Social Media Management Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Social Media Management Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Social Media Management Market Outlook, By Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Social Media Management Market Outlook, By Government & Public Sector (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Social Media Management Market Outlook, By Healthcare & Life Sciences (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Social Media Management Market Outlook, By Media & Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Social Media Management Market Outlook, By IT & Telecom (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Social Media Management Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Social Media Management Market Outlook, By Travel & Hospitality (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Social Media Management Market Outlook, By E Commerce (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Social Media Management Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22738

According to Stratistics MRC, the Global Social Media Management Market is accounted for $18.71 billion in 2022 and is expected to reach $64.17 billion by 2028 growing at a CAGR of 22.8% during the forecast period. Social Media Management is the act of gathering and evaluating audiences in order to create marketing and influence plans that are specialized for a certain audience or group of individuals. It serves as a platform for communication with the intended audience and content dissemination on websites like Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube and Pinterest. The administration of social media has the potential to present new ways for businesses to broaden their audience and exposure. It aids businesses in measuring and managing information acquired from various social media sites.

According to a Pew Trust survey, 80% of social media users are concerned about companies and advertising accessing and utilizing their posts on social media.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing data volume across industries

Using social media management tools to strengthen client interactions, businesses are maximizing the data available from social media in order to acquire real-time insights and boost sales. Companies will certainly have a lot of chances to predict trends, monitor rival promotions, manage brands, and improve customer experience if the data is made public and used effectively. Moreover, data generated by internet users each day amounts to 2.5 quintillion bytes. These aspects are propelling the market growth.

Restraint:

Data manipulation and privacy leaks

Several users have been frightened by data breaches, prompting them to re-evaluate their social network connections and the security of their personal data. There is a risk of unauthorized access or disclosure of sensitive, confidential and protected data. Hackers have the ability to modify the software and extract data that is connected to social media networks. These issues are impeding the market expansion.

Opportunity:

Increase in cloud adoption

Cloud adoption has grown immensely as vendors are using Software-as-a-Service (SaaS) to deliver cloud computing solutions. Corporate users are constantly looking for the most efficient social media management solutions. Cloud computing is made feasible by the cloud, which enables the outsourcing of operational IT labor to a different business. The risks and costs involved are solely assumed by cloud service providers. Its benefits, including adaptability, dependability, scalability and affordability are fuelling the market demand.

Threat:

Lack of standards

As text was the primary form of material on social media, it was simple to evaluate. With the advancement of technology, this unstructured data has grown to encompass multimedia information in the form of photos, videos, audio files, and GIFs. The evaluated data must be genuine and dependable. Wrong decisions are being made as a result of the lack of data standards. The market need is being hampered since judgments cannot be made in a failsafe manner without the approach being able to be independently validated.

COVID-19 Impact:

During the COVID-19 epidemic, the demand for work-from-home and remote working policies increased, which fuelled the expansion of the worldwide social media industry. Yet, it has been determined that the transmission of false information on social media and other digital platforms poses an even greater risk to public health than the virus itself. Social media became a crucial platform for communication during a period of social isolation and restricted interaction with others. The market was positively affected by the epidemic.

The solution segment is expected to be the largest during the forecast period

The solution segment is estimated to have a lucrative growth. Social media management solutions make it easier to reach a large audience. It alludes to a platform, tools and software that give various industry verticals end-to-end social media data. Marketers and advertisers are increasingly using social media management to boost sales, which is driving the segment's demand.

The cloud segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The cloud segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to its availability of numerous servers. It offers a way to view the data from different servers or data centers remotely. It comprises of servers, networks, storage, databases, analytical tools and software platforms to supply and access services. Vendors of social media management deal with client requests for IT infrastructure, data redundancy, data availability, creating security measures, audits, and configuration, which fuel the segment's expansion.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its raising technological innovations. The region is a mature and well-established market with a widespread social media consumer base. It is well regarded among the social media management tools. Many key players in this region adopt social media networks as a key marketing and consumer interaction strategy which is driving the market demand in this region.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising popularity and higher reach of social media apps. This region comprises an increasing number of tech-savvy people, a high internet penetration rate and improved connection which has led to widespread use of social media platforms. Digital media is being used by SMEs and start-ups in the area as a low-cost tool for company development and promotion. The market's expansion is being driven by a larger audience in this area without significant expenditure.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Social Media Management Market include: Adobe, BrandWatch Technologies Ltd, Clarabridge, Digimind, Google, HubSpot, IBM Corporation, Khoros, LLC, Likeable Hub, Meltwater, NetBase Quid, Inc., Oracle Corporation, Salesforce, Social Hub and Zoho Corporation Pvt. Ltd.

Key Developments:

In March 2023, Adobe launches generative AI model Firefly. The new AI model will also be available for use in other products offered such as Creative Cloud, Document Cloud, Experience Cloud and Adobe Express offered by the company.

In March 2022, Oracle cloud infrastructure launches new services and capabilities focused on giving customers even more flexibility. New offerings provide customers with truly flexible core infrastructure services, automatically optimizing resources to match application requirements and significantly reduce costs.

In March 2022, Zoho Corporation launched its latest version of its low-code offering, Zoho Creator. Low-code is a way to design and develop applications with little to no coding. The new version addresses the need for an easy-to-use platform that enables business users (or citizen developers) to create business applications, while empowering the IT teams to place sufficient guardrails and govern usage, ensuring security and compliance.

Components Covered:

  • Solution
  • Services
  • Other Components

Deployment Modes Covered:

  • Cloud
  • On Premises

Organization Sizes Covered:

  • Large Enterprises
  • Medium Sized Enterprises
  • Small Enterprises

Applications Covered:

  • Sales and Marketing Management
  • Customer Experience Management
  • Risk Management and Fraud Detection
  • Competitive Intelligence
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Retail & Consumer Goods
  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • Government & Public Sector
  • Healthcare & Life Sciences
  • Media & Entertainment
  • IT & Telecom
  • Manufacturing
  • Travel & Hospitality
  • E Commerce
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Social Media Management Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Solution
    • 5.2.1 Social Media Marketing
      • 5.2.1.1 Social Advocacy
      • 5.2.1.2 Social Ad Technology and Selling
    • 5.2.2 Social Media Listening, Monitoring and Analytics
    • 5.2.3 Social Media Risk and Compliance Management
    • 5.2.4 Social Media Asset and Content Management
  • 5.3 Services
    • 5.3.1 Professional Services
      • 5.3.1.1 Training and Support Services
      • 5.3.1.2 Implementation and Consulting Services
    • 5.3.2 Managed Services
  • 5.4 Other Components

6 Global Social Media Management Market, By Deployment Mode

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Cloud
  • 6.3 On Premises

7 Global Social Media Management Market, By Organization Size

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Large Enterprises
  • 7.3 Medium Sized Enterprises
  • 7.4 Small Enterprises

8 Global Social Media Management Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Sales and Marketing Management
  • 8.3 Customer Experience Management
    • 8.3.1 Social Care and Messaging
    • 8.3.2 Customer Data Platform
  • 8.4 Risk Management and Fraud Detection
  • 8.5 Competitive Intelligence
  • 8.6 Other Applications

9 Global Social Media Management Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Retail & Consumer Goods
  • 9.3 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • 9.4 Government & Public Sector
  • 9.5 Healthcare & Life Sciences
  • 9.6 Media & Entertainment
  • 9.7 IT & Telecom
  • 9.8 Manufacturing
  • 9.9 Travel & Hospitality
  • 9.10 E Commerce
  • 9.11 Other End Users

10 Global Social Media Management Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Adobe
  • 12.2 BrandWatch Technologies Ltd
  • 12.3 Clarabridge
  • 12.4 Digimind
  • 12.5 Google
  • 12.6 HubSpot
  • 12.7 IBM Corporation
  • 12.8 Khoros, LLC
  • 12.9 Likeable Hub
  • 12.10 Meltwater
  • 12.11 NetBase Quid, Inc.
  • 12.12 Oracle Corporation
  • 12.13 Salesforce
  • 12.14 Social Hub
  • 12.15 Zoho Corporation Pvt. Ltd.