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市場調査レポート
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1431005

世界のソーシャルネットワーキング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Global Social Networking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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世界のソーシャルネットワーキング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のソーシャルネットワーキングの市場規模は、2024年に814億2,000万米ドルと推定され、2029年までには1,792億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは17.09%で成長する見込みです。

Global Social Networking-Market

ソーシャルネットワーキング/メッセージング・サイトとは、ユーザーが個人的または職業的な興味、趣味、経歴、実生活でのつながりが類似している他者とソーシャルネットワークや社会的関係を構築するオンライン・プラットフォームのことです。

主なハイライト

  • ソーシャルネットワーキング・サイト市場は猛烈な勢いで成長しています。需要の増加は、ミレニアル世代だけでなく、あらゆる年齢層に広く普及していることに起因しています。さらに、SNSは、マーケティング目的でプラットフォームを利用する企業の需要増加により、大幅に増加しています。
  • Business of Appsによると、メッセージングアプリは2021年には30億人以上に利用され、最も人気のあるアプリの1つになるといいます。ほとんどの場合、モバイルメールはFacebookとWhatsAppに限られています。25億人以上がこの2つのプラットフォームのいずれかを利用しており、市場によってはこの2つのアプリで市場の90%以上を占めています。
  • 2021年、WhatsAppのダウンロード数は最も多かったですが、全体のダウンロード数は2020年より減少しました。TelegramとSignalだけが前年よりダウンロード数が増加しました。FacebookMessengerは米国ユーザーの間で断トツの人気を誇っているにもかかわらず、ダウンロード数は2年間減少しています。iOSでしかアクセスできないため、アップルのiMessageも同様に米国で人気があり、iPhoneロックインが高いです。それでも、このアプリのセッションを追跡することはできません。
  • さらに、ソーシャルネットワーキング・プラットフォームから提供されるデータの急激な増加により、企業はマーケティングや顧客関連の選択を行うために顧客データにますます依存するようになっています。今日の商業環境では、これらのネットワーキングプラットフォームを通じて行われる分析は、重要なビジネスおよびマーケティングツールとして広く見なされています。世界中の企業は、消費者の態度に関する有意義な洞察を獲得し、サービスや製品ポートフォリオを改善するために、ソーシャルメディア分析を取り入れています。
  • ソーシャルメディアは、社会的に孤立し、他者との接触が制限される中で、コミュニケーションのための重要なプラットフォームとなりました。ソーシャルメディア・プラットフォームは、人々を結びつけるように設計されており、パンデミック中に全員が連絡を取り合うことで、利用が大幅に増加します。カナダ精神衛生協会によると、多くの人が家にいることを求められているため、人間関係を維持し、時間をつぶすための娯楽にアクセスするためにソーシャルメディアに頼っています。たとえば、Facebookのアナリティクス・チームによると、COVID-19の流行で深刻な打撃を受けた国々では、メッセージング全体がこの1ヵ月で50%以上も増加したといいます。これらの地域では、WhatsAppやMessengerでの音声通話やビデオ通話が2倍以上に増加しています。

ソーシャルネットワーキング市場の動向

eコマースプラットフォームの増加が市場を牽引する見込み

  • ソーシャルネットワーキング・プラットフォーム市場の拡大に拍車をかけているのが、さまざまな用途に利用されるeコマース・プラットフォームの増加です。ソーシャル・メディア・ビジネスは、商品やサービスの電子商取引に自社のプラットフォームを利用できるようにし、収益の拡大を図っています。これは、インターネットやスマートフォンの利用が増えたことで、顧客がeコマースやオンライン購入を受け入れるようになったためと考えられます。
  • 2021年、Instagramは476億米ドルの収益を上げ、Facebookの総収入の半分近くを占めると推定されています。Instagramは世界で4番目に人気のあるソーシャルメディアアプリで、毎月20億人以上が利用しています。Instagramは、ソーシャルメディア広告とオンライン購入からほとんどの収入を得ています。
  • Backlinkoによると、Facebookの2021年の月間アクティブユーザー数は約28億5,000万人でした。17年の歴史を持つこのプラットフォームには、世界中の新しいオーディエンスにリーチし、成長する余地がたくさんあります。2020年のパンデミックの間、中小企業のオンライン化とショッパブルショップの作成を支援するためにFacebook Shopsが立ち上げられました。Facebook Shopsはモバイルフレンドリーで無料であり、ユーザーは既存の商品カタログをインポートしたり、サイト上に新しい商品カタログを開設したりすることができます。
  • ソーシャルコマースの新参者であるTikTokは、短編動画共有ソフトの域をはるかに超えつつあります。TikTokは、買い物可能な投稿、ライブ・ストリーム・ショッピング機能、インフルエンサーマーケティングの展望を持つ、今注目すべきソーシャルコマース・プラットフォームです。ユーザーのFor Youフィードにネイティブ動画を表示する商品広告は、これまでTikTokのソーシャルコマース機能を強調してきました。ユーザーは、各広告の下にある「Shop Now」ボタンをタップすることで、販売者のeコマースサイトに直接移動し、購入を完了することができます。
  • Pinterestでは、ほとんどの人がクリエイターよりもコンテンツに関心を持っています。InstagramやFacebookのように、ユーザーやブランドのインパクトがより重要視されるサイトとは異なり、Pinterestでは、小売業者は素晴らしい商品を作ることに集中し、ブランドを確立することにはあまり集中していません。Pinterestの週間利用者の77%が、新しい商品やブランドを発見しています。

アジア太平洋が最も急成長している市場

  • アジア太平洋では、ソーシャルメディアが広く利用されています。日本のオンライン広告を専門とするデジタル・マーケティング・サービス会社、DFMA(Digital Marketing for Asia)によると、アジア太平洋は世界のユニーク・ソーシャルメディア訪問者の大部分を占め、世界の視聴者の64%を占めています。
  • Facebook、YouTube、Twitterなど、欧米で最も人気のあるプラットフォームのいくつかは中国ではブロックされているため、この国のソーシャルメディアシーンはかなり異なっています。Tencentによると、WeChatは最も人気があり、月間アクティブユーザーは12億人を超えます。WeChatはオールインワンのメッセージング・ソフトウェアで、決済、ニュースフィード、予約、フードデリバリーなどの機能を提供しています。
  • 中国のTwitterと呼ばれるSina Weiboも人気のあるプラットフォームです。China Internet Watchによると、このマイクロブログネットワークの月間アクティブユーザー数は約5億6,000万人です。また、Twitterのように文字数制限があります。
  • インドのソーシャルメディアユーザーは4億4,800万人で、国の総人口の約32%にあたります。そのほとんど(4億4,500万人/99.5%)が携帯電話でソーシャルメディアにアクセスしています。DataReportalによると、最も人気のあるプラットフォームはFacebook、Youtube、Whatsapp、Instagramです。
  • Googleによると、2021年5月にインドでYouTubeの動画をテレビで見た人は2,000万人を超え、前年比45%増となりました。Google傘下のプラットフォームによると、YouTube訪問者のうち、ヒンディー語、タミール語、テルグ語などのインド言語の視聴を選ぶ人の割合が増加しています。

ソーシャルネットワーキング業界の概要

世界のソーシャルネットワーキング市場は、各社がさまざまな競争戦略に取り組んでいるため、断片化しています。世界のソーシャルネットワーキング・プラットフォーム市場の企業は、この業界の競合他社に対する競争優位性を獲得するために、さまざまな成長方法を採用しています。

  • 2022年2月 - ドナルド・トランプ前米大統領は、彼のプラットフォーム利用を妨げてきたTwitterやFacebookのような企業に対し「ビッグ・テック企業に立ち向かう」と主張し、ソーシャルネットワーキング・プログラム「TRUTH Social」を立ち上げました。
  • 2022年4月 - Twitter, Inc.は、イーロン・マスクが全株式を管理する企業によって、1株あたり現金54.20米ドル、約440億米ドルで買収されることで最終合意に達したと発表しました。買収完了後、Twitterは非上場企業となります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が国内決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 主要事例と使用事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 広告
    • アプリ内課金
    • 有料アプリ
  • ストア別
    • Apple
    • Google
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • Meta(Facebook, WhatsApp, Instagram)
  • Alphabet Corporation(YouTube)
  • Byte Dance Ltd.(Tik Tok)
  • Twitter
  • Snapchat
  • Pinterest
  • Reddit Inc.
  • Quora
  • Tencent(WeChat)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91179

The Global Social Networking Market size is estimated at USD 81.42 billion in 2024, and is expected to reach USD 179.22 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.09% during the forecast period (2024-2029).

Global Social Networking - Market

A social networking/messaging site is an online platform where users create social networks or social relationships with others with similar personal or professional interests, hobbies, backgrounds, or real-life connections.

Key Highlights

  • The market for social networking sites has been growing at a breakneck pace. The increase in demand is not solely attributed to millennials but also widespread adoption by people of all ages. Furthermore, social networking sites have increased significantly due to increased demand from businesses that use the platforms for marketing purposes.
  • According to Business of Apps, messaging apps will be used by over three billion people in 2021, making them one of the most popular app kinds. For the most part, mobile texting is limited to Facebook and WhatsApp. Over 2.5 billion individuals use one of these two platforms; in some markets, the two applications account for over 90% of the market.
  • In 2021, WhatsApp had the most downloads, but its overall downloads were down from 2020. Only Telegram and Signal saw an increase in downloads this year compared to the previous year. Facebook Messenger has seen a two-year decline in downloads, despite being the clear favorite among US users. Because it is only accessible on iOS, Apple's iMessage is similarly popular in the country, with high levels of iPhone lock-in. Still, we are unable to track sessions for the app.
  • Furthermore, due to the exponential growth of data provided by social networking platforms, businesses are increasingly relying on customer data to make marketing and customer-related choices. In today's commercial environment, analytics performed through these networking platforms is widely regarded as an important business and marketing tool. Businesses worldwide are embracing social media analytics to acquire meaningful insights into consumer attitudes and improve their services and product portfolio.
  • Social media became a crucial platform for communication during social isolation and restricted contact with others. Social media platforms are designed to bring people together, and keeping everyone in touch during the pandemic significantly increases usage. According to the Canadian Mental Health Association, since many people are asked to stay at home, they have turned to social media to keep up their relationships and access entertainment to pass the time. For instance, overall messaging has increased by more than 50% over the past month in nations severely hit by the COVID-19 outbreak, according to Facebook's analytics team. In those areas, voice and video calls on WhatsApp and Messenger have more than doubled.

Social Networking Market Trends

Increasing e-commerce platforms are expected to drive the Market

  • The increasing number of e-commerce platforms that use these platforms for various purposes is fueling the expansion of the social networking platforms market. Social media businesses are making their platforms available for electronic commerce of goods and services to increase revenue. This can be ascribed to customers' rising acceptance of e-commerce and online buying due to increased internet and smartphone usage.
  • In 2021, an estimated Instagram generated USD 47.6 billion in revenue, accounting for nearly half of Facebook's total income. Instagram is the world's fourth most popular social media app, with over two billion individuals using it monthly. Instagram makes most of its money from social media advertising and online purchasing.
  • According to Backlinko, Facebook had almost 2.85 billion monthly active users in 2021. The 17-year-old platform has a lot of room to grow and reach new audiences worldwide. During the pandemic in 2020, Facebook Shops was launched to assist small and medium-sized companies in moving online and creating shoppable shops. Facebook Shops is mobile-friendly and free and allows users to import an existing product catalog or establish a new one on the site.
  • TikTok, a newcomer to social commerce, is becoming far more than a short-form video-sharing software. TikTok is a social commerce platform worth noticing now that it has shoppable posts, live stream shopping features, and influencer marketing prospects. Product adverts that display native videos on users' For You feeds have emphasized TikTok's social commerce capabilities thus far. Users can tap the "Shop Now" button underneath each advertisement to be taken directly to the merchant's e-commerce site to finish their purchase.
  • Most people are more concerned with the content than the creator on Pinterest. Unlike sites like Instagram and Facebook, where the user or brand's impact may be more important, Pinterest allows retailers to focus more on creating amazing products and less on establishing their brand. 77% of weekly Pinterest users have discovered a new product or brand.

Asia Pacific Account for fastest growing Market

  • In the Asia-Pacific region, social media is widely used. According to DFMA (Digital Marketing for Asia), a digital marketing services company specializing in online advertising in Japan, the Asia-Pacific area accounts for the bulk of unique social media visitors worldwide, accounting for 64% of the global audience.
  • Because several of the most popular Western platforms, such as Facebook, YouTube, and Twitter, are blocked in China, the social media scene in this nation is rather different. According to Tencent, WeChat is the most popular, with over 1.2 billion monthly active users. It's an all-in-one messaging software that offers payment, a news feed, bookings, food delivery, and other features.
  • Sina Weibo, dubbed the "Twitter of China," is another popular platform. According to China Internet Watch, this microblogging network has approximately 560 million monthly active users. It also has a character restriction, much like Twitter.
  • India has 448 million social media users or around 32% of the country's total population. Most of these (445 million/99.5%) use their mobile phones to access social media. According to DataReportal, the most popular platforms are Facebook, Youtube, Whatsapp, and Instagram.
  • According to Google, more than 20 million individuals in India watched YouTube videos on their TV screens in May 2021, up 45 percent yearly, indicating that users increasingly prefer to watch videos on the platform from their living rooms. According to the Google-owned platform, a growing proportion of YouTube visitors choose to watch material in Indian languages such as Hindi, Tamil, Telugu, and others.

Social Networking Industry Overview

The global social networking market is fragmented as the companies are involved in various competitive strategies. Firms in the global social networking platforms market employ different growth methods to acquire a competitive advantage over their competitors in this industry.

  • February 2022 - Former US President Donald Trump has launched TRUTH Social, a social networking program that he claims would "stand up to Big Tech" firms like Twitter and Facebook, which have prevented him from using their platforms.
  • April 2022 - Twitter, Inc. stated that it had reached a definitive agreement to be bought by an entity controlled entirely by Elon Musk for USD 54.20 per share in cash, in a deal worth approximately USD 44 billion. Twitter will become a privately held firm after the acquisition is completed.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Market Challenges
  • 5.3 Analysis of major case studies and use-cases

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Advertising
    • 6.1.2 In-App Purchase
    • 6.1.3 Paid Apps
  • 6.2 By Store
    • 6.2.1 Apple
    • 6.2.2 Google
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Meta (Facebook, WhatsApp, Instagram)
  • 7.2 Alphabet Corporation (YouTube)
  • 7.3 Byte Dance Ltd. (Tik Tok)
  • 7.4 Twitter
  • 7.5 Snapchat
  • 7.6 Pinterest
  • 7.7 Reddit Inc.
  • 7.8 Quora
  • 7.9 Tencent (WeChat)

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market