市場調査レポート
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1445762

ソーシャルメディアリスニング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Social Media Listening - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ソーシャルメディアリスニング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ソーシャルメディアリスニングの市場規模は、2024年に84億4,000万米ドルと推定され、2029年までに161億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に13.90%のCAGRで成長する見込みです。

ソーシャルメディアリスニング-マーケット

企業によるソーシャルメディアリスニングツールへの支出の増加、政府機関によるツールの採用、市場プレーヤーとしての地位を確立するためにソーシャルリスニングソリューションを組み込んださまざまなブランド、ソーシャルメディアの使用量の増加などの要因が、調査対象の市場を推進すると予想されます。さらに、競合他社に先んじたい企業は、まず顧客を理解する必要があります。顧客が誰であり、どのように行動し、何が顧客にインスピレーションを与えているのかを理解する必要があります。これを達成する1つの方法は、最新の動向に没頭し、何が起こっているかを理解していることを示すことです。ソーシャルメディアリスニングは、企業がターゲットユーザーとつながるのに役立つテクニックです。これは、業界が顧客の声に耳を傾け、顧客同士やブランドとどのようにコミュニケーションしているかを理解するのに役立ちます。

主なハイライト

  • 過去数年間のソーシャルリスニングの状況に関するMeltwaterの調査報告書によると、さまざまな業界専門家からの650を超える調査回答に基づいて、同社は企業がリスニング活動にどのようにアプローチしているか、そのような取り組みがどの程度有用であると信じているか、そしてどのような方法でリスニング活動に取り組んでいるかをより深く理解することを目的としていました。彼らは改善できると考えています。調査結果によると、61%以上の組織がソーシャルリスニングシステムを導入し、キーワード言及を監視しています。ブランドのほぼ80%がブランドへの言及を追跡することを目的としており、業界のキーワードとハッシュタグが2番目に普及している機能です。自社の分野の関連する思想的リーダーや従業員の言及をフォローしている企業はほとんどありません。これはおそらく、ほとんどの企業が自社の思想的リーダーを対外的にアピールしようとしていないことを示唆しており、自然とこの要素により多くの注目が集まることになると考えられています。
  • さらに、昨年のソーシャルインテリジェンスラボのソーシャルリスニングレポートによると、このレポートは米国、米国、欧州、アジア、中東、ラテンアメリカからの者を含む、回答者の80%以上が複数のソーシャルリスニングツールを利用していました。3分の1はソーシャルリスニングスタックに10万米ドル以上を費やしています。ほとんどの回答者(55%)は、2つまたは3つのツールを使用しているとも述べました。ソーシャルインテリジェンスのニーズに対して1つのツールのみを使用している人は20%未満です。
  • 政府機関は、状況をより迅速に分析するためにソーシャルリスニングソリューションを導入しています。たとえば、昨年9月、世界保健機関(WHO)は、インフォデミックの監視とサル痘に関する対話からの洞察の作成を支援する公衆衛生分類法を作成しました。この技術文書では、ソーシャルリスニングをサル痘の話にどのように適用して、公衆衛生上の対応のための情報洞察を得ることができるかを概説しています。タクソノミーは、特に品質や種類が多様なデータソースを結合する場合に、分析をより適切に整理および構造化するために使用されます。
  • さらに、多くの有名ブランドがすでにソーシャルリスニングを活用して製品づくりを推進しています。たとえば、L'Orealはソーシャルリスニングを使用して市場の動向を特定し、消費者が何を望んでいるのかを発見します。数百万のブランドが商品を改善するためにソーシャルリスニングに依存していますが、L'Orealではいくつかの重要なブランド選択にソーシャルリスニングを取り入れています。L'Orealは、どのヘア製品を生産するかを決定する必要に迫られたとき、最も有望な動向を見つけるためにソーシャルメディアに目を向けました。この組織はユーザーが作成したコンテンツを調査し、ソーシャルメディアで消費者の声を届けました。
  • その一方で、サイトごとにプライバシーとデータ収集のポリシーが異なるため、ソーシャルリスニングプログラムが一部のサイトからのデータにアクセスできるのは限られています。いくつかの著名なソーシャルネットワークもデータ交換を制限しています。その結果、これらのプラットフォームのツールは、収集したデータのサブセットしか表示できません。これらの発見は不十分なデータに基づいています。さらに、Discord、Clubhouse、WhatsAppなどのプライベートチャットチャネルは、ソーシャルリスニングテクノロジーにアクセスできません。これらのサイトで何が起こっているかを知る唯一の方法は、個人として参加して観察することです。さらに、昨年のSocial Intelligence Labのソーシャルリスニングレポートによると、データの正確性と品質は代理店にとってより大きな問題となる傾向があります(ブランドの19%に対して31%)。ただし、ソーシャルリスニングに対する組織全体のビジョンの必要性は、ブランドにとってはより困難であるようです(代理店の29%に対して18%)。
  • 人道的および健康上の対応、リスクコミュニケーションと地域社会への関与(RCCE)、および「インフォデミック」管理のためのソーシャルリスニングアプローチの適用は、COVID-19のパンデミック中に前例のないほど増加しました。人道的および健康上の目的のためのソーシャルリスニングは新しいものではありませんでしたが、緊急公衆衛生社会対策(PHSM)が実施されているときに直接コミュニティに参加することが困難だったため、パンデミックによってその利用が大幅に増加しました。この注目の高まりにより、人道支援機関や保健機関によってさまざまなソーシャルリスニングの成果が作成され、いくつかのリスクコミュニケーションとコミュニティエンゲージメント(RCCE)の国内、地域、および世界のスペースを通じて伝達されました。

ソーシャルリスニング市場動向

ソーシャルメディアユーザー数の増加が市場を牽引すると予想される

  • 世界中のソーシャルメディアユーザーが日常的にビデオ、メッセージ、リンクを共有しています。欧州ではパーソナライズされたフィードベースのアプリの使用が増加しており、ソーシャルメディアユーザーの数が増加する可能性があります。さらに、インドでは暗号化された自己破壊的なメッセージングベースのソーシャルアプリに対する需要が高まっており、このソーシャルメディア会社の成長を推進しています。繰り返しになりますが、サウジアラビアにおけるビデオチャットサービスの需要の高まりがビジネスの成長を促進しています。さらに、アプリ内購入ベースのソーシャルネットワーキングアプリへのアクセスの容易さにより、その世界の魅力が高まっています。さらに、DemandSageによると、今年は世界中で49億人を超えるソーシャルメディアユーザーが存在すると予想されています。一般的なソーシャルメディアユーザーは、毎月6から7のプラットフォームを切り替えます。
  • Eurostatによると、EUでは多くの企業がソーシャルメディアを使用しています。半数以上の企業(59%)が近年少なくとも1つのソーシャルメディアプラットフォームを利用していると報告しており、これは2015年(37%)から22%ポイント増加しています。ソーシャルメディアの使用が最も普及しているのはマルタ(84%)、次いでスウェーデン、オランダ(ともに80%)、フィンランド(79%)で、最も普及していなかったのはルーマニア(36%)、ブルガリア(39%)とスロバキア(45%)でした。この地域におけるソーシャルメディアユーザーのこのような増加は、ソーシャルメディアリスニングソリューションプロバイダーにとって、市場シェアを獲得するための新しいソリューションを開発する機会を生み出すと予想されています。
  • さらに、電子情報技術省(MeITY)(インド)によると、インドにはYouTubeのユーザーが約4,480万人いるのに対し、WhatsAppのユーザーは5,300万人を超えています。Facebookのユーザー数は約4億1,000万人であるのに対し、Instagramのユーザー数は約2億1,000万人です。さらに、Omnicomによると、昨年インドで最も人気のあるオンラインメディアはYouTubeであり、メディア消費者は1日平均最大108分を費やしています。短いビデオ形式のアプリであるTikTokの使用頻度は最も低く、ユーザーがこのプラットフォームに費やす時間は毎日20分強でした。
  • Meta Platformsによると、Facebookは世界で最も人気のあるオンラインソーシャルネットワークで、昨年第4四半期の時点で月間アクティブ会員数は約29億6,000万人です。2017年の第2四半期には、プラットフォームのアクティブユーザー数が20億人を超え、これは13年余りで達成された偉業です。昨年1月の時点で、Facebookで最も広範な視聴者ベースを抱えているのはインドで、約3億3,000万人のユーザーがおり、次に米国が約1億7,900万人のユーザーを抱えています。このプラットフォームはインドネシアとブラジルでも非常に人気があります。Facebookは、昨年まで米国のユーザーが毎日最も多くの時間を費やしていたプラットフォームでした。Facebookに費やされる平均時間は1日あたり33分で、TikTokが32分、Twitterが31分と続いていました。ソーシャルメディアユーザーのこのような増加は、調査対象市場の需要を促進すると考えられています。
  • さらに、Ericssonによれば、世界のスマートフォンのモバイルネットワーク加入者数は昨年で66億件以上に達し、2028年までに78億件に達すると予想されています。スマートフォンのモバイルネットワーク加入者数が最も多い国は中国、インド、米国です。モバイル契約がこのように大幅に増加すると、市場のソーシャルメディアユーザーの数が増加し、ソーシャルメディアリスニングソリューションの需要が大幅に高まる可能性があります。

北米はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 北米は、ソーシャルメディアリスニング市場の成長が顕著な地域の1つです。デジタル広告予算の増加により、北米地域のさらに重要な企業が市場を牽引すると予想されます。そして、デジタル媒体に関して言えば、ソーシャルメディアが最善の策となると考えられています。特定の調査によると、多くのブランドは、これまで依存してきた従来のディスプレイネットワークではなく、エンゲージメントを生み出すためにソーシャルチャネルを選択することが増えています。改善されたエンゲージメントデータと対象ユーザーに対するより深い洞察が利用可能になることは、この変化を推進する主要な要素の1つです。ソーシャルリスニングは、マーケティング担当者が、コンバージョンにつながる、より魅力的なソーシャル広告を作成するか、少なくとも、エンゲージメントを大幅に高める、より関連性の高いタイムリーな広告を作成するのに役立ちます。
  • たとえば、ソーシャルリスニングの入力を使用する北米のブランドは、Facebookのカスタマイズされた広告エクスペリエンスのようなツールを利用して広告を開発する可能性があります。このツールは、マーケティング担当者が、誰に配信されるかに応じてフォーマット(カルーセル、コレクション)やCTAを変更することで、ターゲットユーザーに動的にアプローチできるように支援します。ソーシャルリスニングの洞察に基づいてカスタマイズされた広告を提供するこのブランドの能力も、最近のInstagramショッピングのリリースを促しました。LinkedInも動的広告を採用しています。最終的には、すべてのソーシャルメディアネットワークがこれに参加することになります。
  • さらに、顧客により良いサービスを提供するために、さまざまな業界がソーシャルリスティング戦略を採用しています。Taco Bellは、ソーシャルメディアでの存在感を積極的に持つファストフードチェーンです。同社はソーシャルリスニング戦略でよく知られています。彼らはリアルタイムで顧客の声に耳を傾け、リアルタイムで応答し、ソーシャルメディアを通じて顧客とコミュニケーションをとります。彼らの最優先事項は顧客サービスです。また、可能な限り最高のサービスを提供するためにソーシャルリスニングも使用しています。彼らは自分たちのブランドについて肯定的に表現されたものをすべてリツイートしました。彼らはソーシャルメディアでの存在感を高めるために、ネチズンと頻繁に交流します。彼らは消費者の意見を大切にするだけでなく、彼らの問題にも対応します。例えばTaco Bell,は、ケサディーヤに入っているチーズに関してソーシャルメディア上で顧客から苦情を受けています。彼らは関係する施設に電子メールを送り、顧客満足度を確保するためのレシピに従うよう注意を促しました。
  • さらに、ソーシャルリスニングソリューションの需要の高まりに伴い、地域企業は市場シェアの獲得とプレゼンスの拡大に役立つさまざまなソリューションを提供しています。たとえば、AwariousのソーシャルメディアAPIとその検索ボットは、毎日130億のWebページをクロールして、ソーシャルネットワーク(Twitter、Facebook、Instagram、YouTube、Reddit)、ブログ、ニュース、レビュー、その他のウェブでユーザーのブランドに関する言及をすべて見つけます。Awarioは通常の検索を超えています。ユーザーは、監視アラートを構成するときに検索パラメータを利用することで、ブール検索を使用して結果を絞り込んだり広げたりできます。
  • インターネットには、ブランドがソーシャルリスニングを通じて真のイノベーションを促進している例が溢れています。ソーシャルリスニングデータに基づいた戦略を適用することで、ブランドが実現できる将来の躍進には制限がありません。たとえば、Avonはオンラインのマスカラに関する100万件を超えるコメントを調査して、そのカテゴリの究極の主力製品であると主張する製品を作成しました。Netflixは、数人のユーザーが持続的なソーシャルリスニングを通じて番組を視聴中に居眠りをしていることを発見しました。テレビを見ている間に眠ってしまうのは一般的なことですが、Netflixは、人々が視聴者であること、優れたブランドであるべきであるのと同じくらい革新的であることを実証する機会であると認識しました。

ソーシャルリスニング業界の概要

ソーシャルメディアリスニング市場は細分化されており、Talkwalker、Brandwatch、Meltwater、Digimind、その他の企業などの多くの著名な企業が、市場シェアを拡大するために戦略的パートナーシップや製品開発に継続的に投資しています。最近の市場の動向は次のとおりです。

2023年3月、Digimindは、2つの堅牢な人工知能エンジンを組み合わせて、消費者にオンラインプレゼンスに関する完全な洞察を提供する初のソーシャルリスニングソリューションを導入しました。このシステムは、Digimind AI SenseとOpenAI ChatGPTを組み合わせて、オンラインディスカッションを収集、分析し、それに基づいて行動するための合理化された方法を提供します。DigimindAI Senseはこの事業のデータサイエンティストであり、ピークを認識して消費者に必要な情報を提供します。一方、ChatGPTはビジネスアナリストとしてデータの調査結果を要約します。

2022年9月、顧客エンゲージメントソフトウェアおよびサービス会社であるKhorosと、消費者インテリジェンスおよびディープリスニングのスタートアップであるTalkwalkerは、世界クラスのソーシャルメディア管理、インテリジェンス、ディープリスニングをブランドに提供するための提携を発表しました。この戦略的パートナーシップにより、洞察から行動まで、市場の動向や視聴者の動きと同期するために必要なリソースが企業に提供されます。Khorosの消費者は、深い傾聴により詳細な洞察にアクセスできるようになりました。Talkwalkerの顧客は、大規模な洞察に基づいてアクションを実行するためのツールや、顧客が活動している場所に関係なく顧客と関わり、会う機能を含む、完全なソーシャルメディア管理システムにもアクセスできます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • テクノロジーのスナップショット
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディアユーザー数の増加
    • 顧客体験を向上させるためのソーシャルメディア測定のニーズの高まり
  • 市場の課題
    • ソーシャルメディア分析の標準的な尺度の欠如
    • 増加する非構造化データを管理する単一のソリューションの欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • 業種別
    • BFSI
    • 小売・eコマース
    • IT・テレコム
    • メディアとエンターテイメント
    • その他の業界(教育、旅行・ホスピタリティ、ヘルスケアなど)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Talkwalker
    • Brandwatch
    • Digimind
    • ListenFirst
    • Meltwater
    • NetBase Quid
    • Sprinklr
    • Synthesio
    • Zignal Labs
    • Awario
    • Keyhole
    • Mention
    • Agorapulse
    • Synthesio
    • Mentionlytics

第8章 ベンダーのポジショニング分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91616

The Social Media Listening Market size is estimated at USD 8.44 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.90% during the forecast period (2024-2029).

Social Media Listening - Market

Factors such as increased spending by firms on social media listening tools, government bodies' adoption of the tool, various brands incorporating social listening solutions to establish themselves as market players, and a rise in social media usage are some expected elements to propel the studied market. Further, any firm that wants to stay ahead of the competition must first understand its customers-who they are, how they behave, and what inspires them. One method to accomplish this is to immerse themselves in the most recent trends, demonstrating an understanding of what is happening. Social media listening is a technique that will help businesses connect with their target audience. It will assist the industry in listening to the voice of customers to understand how they communicate with one another and with brands.

Key Highlights

  • According to Meltwater's survey report on the state of social listening in the previous years, based on more than 650 survey responses from various industry professionals, the company aimed to better understand how companies approach listening activities, how useful they believe such efforts are, and how they think they could be improved. According to survey results, over 61% of organizations have implemented a social listening system and are monitoring for keyword mentions. Almost 80% of brands aim to track brand mentions, with industry keywords and hashtags as the second most prevalent features. Fewer firms follow relevant thinking leaders in their area or employee mentions; this likely suggests that most businesses do not look to display their thought leaders externally, which would naturally place more attention on this component.
  • Further, according to the social intelligence lab social listening report of the last year, which polled over 350 social listening professionals worldwide, including those from the United States, the United Kingdom, and countries in Europe, Asia, the Middle East, and Latin America, over 80% of respondents utilized multiple social listening tools. One-third spend more than USD 100,000 on their social listening stack. Most respondents (55%) also stated that they utilize two or three tools. Less than 20% of people exclusively use one tool for their social intelligence needs.
  • Government bodies are adopting social listening solutions to analyze situations much faster. For instance, in September last year, the World Health Organization (WHO) created a public health taxonomy to aid in infodemic monitoring and the creation of insights from monkeypox dialogues. The technical document outlines how social listening can be applied to monkeypox talks to yield informational insights for public health responses. Taxonomies are used to better organize and structure analytics, particularly when merging data sources of diverse quality and kind.
  • Further, many well-known brands already use social listening to fuel product creation. L'Oreal, for example, uses social listening to identify market trends and discover what consumers want. Although millions of brands rely on social listening to improve their goods, L'Oreal incorporates social listening into some essential brand choices. When L'Oreal was confronted with deciding which hair product to produce, they turned to social media to find the most promising trend. The organization investigated user-generated content and made its consumers' voices heard on social media.
  • On the flip side, as each site has different privacy and data collection policies, social listening programs have limited access to data from some. Several prominent social networks also restrict data exchange. As a result, the tools for those platforms can only display a subset of the data they collect. These findings are based on insufficient data. Furthermore, private chat channels such as Discord, Clubhouse, and WhatsApp are inaccessible to social listening technologies. The only way to find out what's going on on these sites is to join as an individual and observe. Further, according to last year's Social Intelligence Lab social listening report, data accuracy and quality tend to be more of an issue for agencies (31% vs. 19% of brands). However, the need for an organizational-wide vision for social listening appears more difficult for brands (29% vs. 18% for agencies).
  • The application of social listening approaches for humanitarian and health response, risk communication and community engagement (RCCE), and "infodemic" management increased unprecedentedly during the COVID-19 pandemic. While social listening for humanitarian and health objectives were not new, the pandemic drastically boosted its use because of the difficulties involved with in-person community participation when emergency public health and social measures (PHSM) were in effect. This increasing focus resulted in various social listening outputs created by humanitarian and health organizations and communicated through several Risk Communication and Community Engagement (RCCE) national, regional, and global spaces.

Social Listening Market Trends

Rising Number of Social Media Users is Expected to Drive the Market

  • Social media users worldwide routinely share videos, messages, and links. The increased use of personalized feed-based apps in Europe will likely drive the number of social media users. Furthermore, the growing desire in India for encrypted and self-destructive messaging-based social apps is propelling the social media company's growth. Again, the rising demand for video chat services in Saudi Arabia is boosting business growth. Furthermore, the ease of access to in-app purchase-based social networking apps is increasing their global appeal. Moreover, according to DemandSage, over 4.9 billion social media users will be worldwide in the current year. The typical social media user switches between 6 and 7 platforms every month.
  • According to Eurostat, many businesses use social media in the EU. Over half of the companies (59%) reported utilizing at least one social media platform in recent years, representing a 22% point increase from 2015 (37%). Social media use was most prevalent in Malta (84%), followed by Sweden, the Netherlands (both 80%), and Finland (79%), while it was least prevalent in Romania (36%), Bulgaria (39%), and Slovakia (45%). Such a rise in social media users in the region would create an opportunity for social media listening solution providers to develop new solutions to capture market share.
  • Additionally, YouTube has about 44.8 crore users in India, while WhatsApp has over 53 crore users, according to the Ministry of Electronics and Information Technology (MeITY) (India).Facebook has approximately 41 crore, whereas Instagram has approximately 21 crore. Further, according to Omnicom, YouTube was the most popular online medium in India last year, with media consumers spending up to 108 minutes a day on average. TikTok, a short video format app, had the least frequent usage, with users spending just over 20 minutes daily on the platform.
  • According to Meta Platforms, Facebook is the world's most popular online social network, with around 2.96 billion monthly active members as of the fourth quarter of last year. In the second quarter of 2017, the platform exceeded two billion active users, a feat accomplished in just over 13 years. As of January last year, India had the most extensive audience base on Facebook, with almost 330 million users, followed by the United States, which had approximately 179 million users. The platform is also quite popular in Indonesia and Brazil. Facebook was the platform on which US users spent the most time daily before last year. The average time spent on Facebook was 33 minutes, followed by TikTok at 32 minutes and Twitter at 31 minutes daily. Such a rise in social media users would drive demand for the studied market.
  • Moreover, Ericsson says the global number of smartphone mobile network subscriptions reached over 6.6 billion in the last year and is expected to hit 7.8 billion by 2028. The countries with the most smartphone mobile network subscriptions are China, India, and the United States. Such a huge rise in mobile subscriptions would raise the number of social media users in the market, which could significantly drive the demand for social media listening solutions.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share

  • North America is one of the prominent regions for the growth of the social media listening market; due to the rise in digital advertising budgets, even more significant corporations in the North American region are expected to drive the market. And, in terms of digital outlets, social media will be their best bet. According to specific surveys, many brands increasingly choose social channels to generate engagement over the traditional display networks they have relied on. The availability of improved engagement data and deeper insights into targeted audiences is one of the primary elements driving this shift. Social listening will assist marketers in creating more engaging social ads that convert-or, at the very least, create more relevant and timely ads that will increase engagement by a large percentage.
  • For example, brands in North America that use social listening inputs might develop ads utilizing tools like Facebook's tailored ad experiences. This tool assists marketers in dynamically reaching out to their target audience by changing formats (carousel, collection) and calls-to-action depending on who is delivered to. The brand's capacity to provide tailored advertisements based on social listening insights also prompted the recent release of Instagram shopping. LinkedIn, too, has adopted dynamic advertisements. Eventually, all social media networks would get on board.
  • Moreover, various industries are adopting social listing strategies to provide better service to their customers, for instance. Taco Bell is a fast-food chain with an active social media presence. The firm is well known for its social listening strategy. They listen to their clients in real-time, respond in real-time, and communicate with them through social media. Their foremost priority is customer service. They also use social listening to provide the finest service possible. They retweeted everything positive expressed about their brand. They frequently interact with netizens to enhance their social media presence. They not only cherish their consumers' opinions, but they also respond to their problems. Taco Bell, for example, has received complaints from customers on social media regarding the cheese in the quesadilla. They emailed the concerned establishment and reminded them to follow the recipe for ensuring customer satisfaction.
  • Further, with the rise in demand for social listening solutions, regional firms are providing various solutions that would help capture market share and expand their presence. For example, Awarious' social media APIs and its search bots crawl 13 billion web pages daily to locate all mentions of users' brands on social networks (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Reddit), blogs, news, reviews, and the rest of the web. Awario goes beyond ordinary searches. Users can use a boolean search to narrow or broaden results by utilizing search parameters when configuring a monitoring alert.
  • The internet is flooded with examples of brands fostering true innovation through social listening. There are no limitations to the future breakthroughs that brands can make by applying strategies based on social listening data. For example, Avon created a product that it claims is the ultimate flagship product in its category by studying over a million comments on mascara online. Netflix discovered several users fell asleep while viewing shows through persistent social listening. Although it is typical for people to fall asleep while watching television, Netflix recognized an opportunity to demonstrate that they listen and are as innovative as a great brand should be.

Social Listening Industry Overview

The social media listening market is fragmented, with many prominent players such as Talkwalker, Brandwatch, Meltwater, Digimind, and other corporations continually spending on strategic partnerships and product development to increase market share. The following are some recent market developments:

In March 2023, Digimind introduced the first social listening solution, which combines two robust artificial intelligence engines to provide consumers with complete insight into their online presence. The system combines Digimind AI Sense and OpenAI ChatGPT, providing a streamlined method for gathering, analyzing, and acting on online discussions. DigimindAI Sense is the operation's data scientist, recognizing peaks and supplying consumers with the required information. Meanwhile, ChatGPT summarizes the data findings as the business analyst.

In September 2022, Khoros, a customer engagement software and services firm, and Talkwalker, a consumer intelligence and deep listening startup, announced a collaboration to provide brands with world-class social media management, intelligence, and deep listening. The strategic partnership will provide businesses with the necessary resources to sync with market trends and audience movements, from insights to action. Khoros consumers now have access to in-depth insights due to deep listening. Customers of Talkwalker also have access to a complete social media management system that includes tools for taking action on insights at scale and the capability to engage with and meet customers wherever they are active.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Number of Social Media Users
    • 5.1.2 Rising Need for Social Media Measurement to Enhance the Customer Experience
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Standard Measures for Social Media Analytics
    • 5.2.2 Lack of a Single Solution to Manage the Increasing Unstructured Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Industry Vertical
    • 6.1.1 BFSI
    • 6.1.2 Retail & E-commerce
    • 6.1.3 IT & Telecom
    • 6.1.4 Media & Entertainment
    • 6.1.5 Other Industry Verticals (Education, Travel & Hospitality, Healthcare etc.)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Talkwalker
    • 7.1.2 Brandwatch
    • 7.1.3 Digimind
    • 7.1.4 ListenFirst
    • 7.1.5 Meltwater
    • 7.1.6 NetBase Quid
    • 7.1.7 Sprinklr
    • 7.1.8 Synthesio
    • 7.1.9 Zignal Labs
    • 7.1.10 Awario
    • 7.1.11 Keyhole
    • 7.1.12 Mention
    • 7.1.13 Agorapulse
    • 7.1.14 Synthesio
    • 7.1.15 Mentionlytics

8 VENDOR POSITIONING ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET