市場調査レポート
商品コード
1258833
ヘルスケアチャットボット世界市場の2028年までの予測~コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、デプロイメント別(オンプレミス、クラウドベース)、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別分析Healthcare Chatbots Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component (Software and Services), Deployment (On-Premise and Cloud-Based), Application, End User and By Geography |
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ヘルスケアチャットボット世界市場の2028年までの予測~コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、デプロイメント別(オンプレミス、クラウドベース)、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のヘルスケアチャットボット市場は、2022年に2億1,268万米ドルを占め、2028年には4億9,711万米ドルに達すると予測され、予測期間中に15.20%のCAGRで成長すると予想されています。
ヘルスケアチャットボットは、症状チェック、予約スケジューリング、投薬ヘルプ、医療カウンセリングなどのサービスを提供します。ヘルスケア分野でのより広い適用範囲と、よりアプローチしやすい方法を生み出します。すべての患者の問い合わせに対応し、生命に関わる状況に集中します。ヘルスケアチャットボットは、24時間体制でメンタルヘルスサポートを提供できます。患者さんが必要とする情報やデータを効率的かつ便利に提供することができるのです。医療に関わる出費を抑え、緊急時には迅速な支援を提供することができます。
Anthem Insurance Companies, Inc.(米国)の報告によると、2017年5月、スマートフォンユーザーの約52%がモバイルアプリを使って健康情報を収集し、医師の36%がアプリは患者と関わる最も効果的な方法だと答え、医師の93%がモバイルアプリは健康を改善できると考えています。
インターネット回線やスマートフォン、ノートパソコン、タブレットなどのスマートデバイスの普及に伴い、チャットボットの利用や普及が進んでいます。スマートデバイス利用者の増加により、通知やポップアップにチャットボットが求められるようになりました。ヘルスケアチャットボットは67%以上の人がよく利用しています。チャットボットを搭載したデバイスが増えたことで、顧客がヘルスケアに関するさまざまな問題に対処できるようになり、それが業界の需要を後押ししています。
AIをエコシステムに組み込む前に、大多数のヘルスケア機関は、ビジネスモデルを完全に再構築する必要があります。機能させるためには、極めて有効な知識が必要です。知識の不足により、ヘルプや返信が制限されることがあります。感情のない、あるいは人間を理解するのが苦手なチャットボットによって、劣悪なユーザー体験がもたらされることがあります。ユーザーはフラストレーションや誤解を経験するかもしれません。その結果、ブランドや製品が悪い評判を得ることになり、市場拡大の妨げとなります。
ヘルスケアチャットボットは、患者にバーチャルな医療相談やアドバイスを提供することで、患者が自宅の居心地を離れることなく、専門家のサポートを受けられるようにします。ヘルスケア専門家と患者は、チャットボットの使用により、テキストベースのオンラインチャットでコミュニケーションをとることができます。健康全般に関する情報や、特定の症状に対する治療法の選択肢を提供することができるかもしれません。記録の維持が効果的になります。バーチャルアシスタントは記録の管理も支援し、市場の成長を後押ししています。
チャットボットはインターネットに接続されていることが多いため、ハッキングやオンライン攻撃の影響を受けやすいです。ハッキングによってチャットボットのシステムから個人データが奪われ、チャットボットがマルウェアの伝播やオンライン攻撃に利用される可能性があります。企業のシステムがマルウェアやランサムウェアに感染し、データを開示されたり、誘拐されたりする可能性があります。これらの要因が市場の成長を妨げています。
コビドパンデミックはチャットボットに好影響を与えています。世界保健機関(WHO)や疾病管理予防センター(CDC)などの主要組織は、チャットボットを使用して、情報の伝達、行動の推奨、患者の精神的サポートを行うようになりました。COVID-19のアウトブレイク時ほど、チャットボットが命を救う可能性が明らかになったことはありません。
ヘルスケアプロバイダー分野は、品質の向上とコストの削減により、有利な成長を遂げると推定されます。ヘルスケアプロバイダーは、臨床医、医師、医療機関などがその例です。重要な判断を下すために、ヘルスケア専門家は障害を検出し、膨大な量のヘルスケアデータを評価する必要があります。チャットボットは、正確な病気の発見と治療方法の改善を支援し、このセグメントの拡大を後押ししています。
保険会社セグメントは、ヘルスケアチャットボットとの連携が進んでいることから、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。顧客やスタッフを適切な医療行為に向かわせ、過剰な医療費の支出を防ぐために、保険会社は医療情報へのアクセスを必要としています。その結果、医療費の支払いを査定するヘルスケアチャットボットのニーズが高まっています。保険会社の販促、顧客数の増加、満たされていない顧客ニーズの充足を支援する革新的なソリューションです。
北米は、サービスの普及により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域は、ヘルスケアシステムにおけるモビリティソリューションの受け入れ拡大、バーチャルサポートへのニーズの高まり、可処分所得の増加、高度なヘルスケアチャットボットの研究開発への多額の支出により、市場を独占すると予想されています。患者の待ち時間が長いことが、世界のヘルスケアチャットボット産業の拡大を後押ししています。
アジア太平洋は、インターネット接続とスマートデバイスの普及が進んでいることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。これにより、患者数の増加に対応するためのヘルスケアリソースの利用が制限されました。この地域には、主要な市場関係者が存在します。彼らは、ヘルスケアコストを削減するためにチャットボットの人工知能の技術的進歩を行い、バーチャルヘルスアシスタントの需要を高めています。
2022年6月、AIを活用した健康プラットフォームBuoy Health(ブイ)は、ヘルスケアマーケットプレイスの正式開始を発表しました。これには、包括的な身体的、精神的、専門的な健康ニーズにわたる30数種類のケアソリューションが含まれています。この新たな提供により、ユーザーは増え続けるデジタルヘルスオプションのマーケットプレースとつながります。
2021年10月、デジタルファースト、バリューベースのケアで世界をリードするバビロンは、両社の組み合わせたAI、機械学習、クラウド技術を活用し、世界中の人々のヘルスケアへのアクセス性、手頃な価格、質を向上させる機会を探るための協業を発表しました。
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According to Stratistics MRC, the Global Healthcare Chatbots Market is accounted for $212.68 million in 2022 and is expected to reach $497.11 million by 2028 growing at a CAGR of 15.20% during the forecast period. Healthcare chatbots provide services such as symptom checks, appointment scheduling, medication help, and medical counseling. It creates broader applicability and more approachable methods for the healthcare sector. It handles all patient inquiries and concentrates on life-threatening circumstances. Healthcare chatbots can offer round-the-clock mental health support. They are a great way to provide patients with the information and data they need efficiently and conveniently. It lowers the expenses involved with medical care and offers prompt assistance in an emergency.
According to the Anthem Insurance Companies, Inc. (US) reports, in May 2017, around 52% of smartphone users gather health information using mobile apps, 36% of doctors say apps are the most effective way to engage with patients and 93% of doctors believe mobile apps can improve health.
With the proliferation of internet connections and smart devices like smart phones, laptops, and tablets, chatbot use and popularity are on the rise. The chatbots were sought for notifications and pop-ups due to the increase in smart device users. Healthcare chatbots are commonly used by over 67% of people. The availability of more devices with chatbots helps customers with a range of healthcare issues, which in turn has propelled the demand for the industry.
Before integrating AI into their ecosystem, the majority of healthcare institutions would need to completely restructure their business models. To work, it requires extremely effective knowledge. The help and replies may be limited by a lack of knowledge. Poor user experiences can be brought on by chatbots that are emotionless or have trouble comprehending humans. Users may experience frustration or misunderstanding. As a result, the brand or product gains a bad reputation, which hampers the market expansion.
Healthcare chatbots provide patients with virtual medical consultations and advices so they can avoid leaving the cosiness of their homes to get professional assistance. Healthcare professionals and patients can communicate via text-based online chat with the use of chatbots. It might provide information about overall health or treatment options for specific conditions. It makes maintaining records effective. The virtual assistants also aid in maintaining records which is fuelling the market growth.
Chatbots are often connected to the internet, they are susceptible to hacking and online assaults. Personal data may be taken from a chatbot system through hacking, and the chatbot may then be used to propagate malware or perform online assaults. A company's systems can become infected with malware and ransomware, which can disclose data or kidnap it. These factors are hindering the market growth.
The covid pandemic has a positive impact on chatbots. Major organizations like the World Health Organization (WHO) and the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) have started using chatbots to communicate information, make recommendations for behavior, and provide emotional support to the patients. The potential for chatbots to save lives has never been more apparent than during the COVID-19 outbreak.
The healthcare providers segment is estimated to have a lucrative growth, due to improved quality and reduced costs. Clinicians, physicians, and healthcare organizations are examples of healthcare providers. To make important judgments, healthcare professionals must detect disorders and evaluate a vast amount of healthcare data. Chatbots aid in accurate illness detection and improved treatment options, which are fueling the segment's expansion.
The insurance companies segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the rising collaborations with healthcare chatbots. To direct customers and staff toward the proper medical treatment and help them prevent excessive medical expenses, insurance firms need access to medical information. The need for healthcare chatbots to assess healthcare payment is growing as a result. Innovative solutions that help insurance businesses promote, increase the number of their clients, and satisfy unmet client needs.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the widespread availability of the service. This region is anticipated to dominate the market because to the increased acceptance of mobility solutions in healthcare systems, the rising need for virtual support, more disposable income, and significant expenditures in the research and development of sophisticated healthcare chatbots. The lengthy patient wait times help to fuel the expansion of the global healthcare chatbot industry.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increasing internet connectivity and smart device adoption. This limited the availability of healthcare resources to address a growing patient population. This region has the major market players. They are making technological advancements in artificial intelligence of chatbots to reduce healthcare costs and increasing demand for virtual health assistance.
Some of the key players profiled in the Healthcare Chatbots Market include: Sense.ly Inc, Buoy Health, Inc, Your.MD, Infermedica Sp. z o.o, Ariana, Ada Digital Health Ltd., Babylon Healthcare Service Limited, GYANT.Com, Inc, Microsoft, PACT Care B.V., Creative Virtual, Nuance Communications, Inc, Inbenta Technologies Inc, Next IT Corp, CX Company and Synthetix Ltd.
In June 2022, AI-powered health platform Buoy Health (Buoy) announced the official launch of its healthcare marketplace. It includes more than three dozen care solutions that span comprehensive physical, mental, and specialized health needs. This new offering connects users with an ever-growing marketplace of digital health options.
In October 2021, Babylon, a world leading digital-first, value-based care company announced a collaboration to explore opportunities to improve the accessibility, affordability and quality of healthcare for people across the world by using their combined AI, Machine Learning and Cloud technologies.
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