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市場調査レポート
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1258833

ヘルスケアチャットボット世界市場の2028年までの予測~コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、デプロイメント別(オンプレミス、クラウドベース)、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別分析

Healthcare Chatbots Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component (Software and Services), Deployment (On-Premise and Cloud-Based), Application, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヘルスケアチャットボット世界市場の2028年までの予測~コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、デプロイメント別(オンプレミス、クラウドベース)、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のヘルスケアチャットボット市場は、2022年に2億1,268万米ドルを占め、2028年には4億9,711万米ドルに達すると予測され、予測期間中に15.20%のCAGRで成長すると予想されています。

ヘルスケアチャットボットは、症状チェック、予約スケジューリング、投薬ヘルプ、医療カウンセリングなどのサービスを提供します。ヘルスケア分野でのより広い適用範囲と、よりアプローチしやすい方法を生み出します。すべての患者の問い合わせに対応し、生命に関わる状況に集中します。ヘルスケアチャットボットは、24時間体制でメンタルヘルスサポートを提供できます。患者さんが必要とする情報やデータを効率的かつ便利に提供することができるのです。医療に関わる出費を抑え、緊急時には迅速な支援を提供することができます。

Anthem Insurance Companies, Inc.(米国)の報告によると、2017年5月、スマートフォンユーザーの約52%がモバイルアプリを使って健康情報を収集し、医師の36%がアプリは患者と関わる最も効果的な方法だと答え、医師の93%がモバイルアプリは健康を改善できると考えています。

市場力学です:

促進要因

インターネット接続環境とスマートデバイスの普及の急増

インターネット回線やスマートフォン、ノートパソコン、タブレットなどのスマートデバイスの普及に伴い、チャットボットの利用や普及が進んでいます。スマートデバイス利用者の増加により、通知やポップアップにチャットボットが求められるようになりました。ヘルスケアチャットボットは67%以上の人がよく利用しています。チャットボットを搭載したデバイスが増えたことで、顧客がヘルスケアに関するさまざまな問題に対処できるようになり、それが業界の需要を後押ししています。

抑制要因

チャットボット開発のための専門知識の欠如

AIをエコシステムに組み込む前に、大多数のヘルスケア機関は、ビジネスモデルを完全に再構築する必要があります。機能させるためには、極めて有効な知識が必要です。知識の不足により、ヘルプや返信が制限されることがあります。感情のない、あるいは人間を理解するのが苦手なチャットボットによって、劣悪なユーザー体験がもたらされることがあります。ユーザーはフラストレーションや誤解を経験するかもしれません。その結果、ブランドや製品が悪い評判を得ることになり、市場拡大の妨げとなります。

機会

バーチャルヘルスアシスタンスへのニーズの高まり

ヘルスケアチャットボットは、患者にバーチャルな医療相談やアドバイスを提供することで、患者が自宅の居心地を離れることなく、専門家のサポートを受けられるようにします。ヘルスケア専門家と患者は、チャットボットの使用により、テキストベースのオンラインチャットでコミュニケーションをとることができます。健康全般に関する情報や、特定の症状に対する治療法の選択肢を提供することができるかもしれません。記録の維持が効果的になります。バーチャルアシスタントは記録の管理も支援し、市場の成長を後押ししています。

脅威

データプライバシーに関する懸念

チャットボットはインターネットに接続されていることが多いため、ハッキングやオンライン攻撃の影響を受けやすいです。ハッキングによってチャットボットのシステムから個人データが奪われ、チャットボットがマルウェアの伝播やオンライン攻撃に利用される可能性があります。企業のシステムがマルウェアやランサムウェアに感染し、データを開示されたり、誘拐されたりする可能性があります。これらの要因が市場の成長を妨げています。

COVID-19の影響:

コビドパンデミックはチャットボットに好影響を与えています。世界保健機関(WHO)や疾病管理予防センター(CDC)などの主要組織は、チャットボットを使用して、情報の伝達、行動の推奨、患者の精神的サポートを行うようになりました。COVID-19のアウトブレイク時ほど、チャットボットが命を救う可能性が明らかになったことはありません。

予測期間中、ヘルスケアプロバイダー分野が最大になると予想される

ヘルスケアプロバイダー分野は、品質の向上とコストの削減により、有利な成長を遂げると推定されます。ヘルスケアプロバイダーは、臨床医、医師、医療機関などがその例です。重要な判断を下すために、ヘルスケア専門家は障害を検出し、膨大な量のヘルスケアデータを評価する必要があります。チャットボットは、正確な病気の発見と治療方法の改善を支援し、このセグメントの拡大を後押ししています。

予測期間中、保険会社セグメントのCAGRが最も高くなると予想される

保険会社セグメントは、ヘルスケアチャットボットとの連携が進んでいることから、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。顧客やスタッフを適切な医療行為に向かわせ、過剰な医療費の支出を防ぐために、保険会社は医療情報へのアクセスを必要としています。その結果、医療費の支払いを査定するヘルスケアチャットボットのニーズが高まっています。保険会社の販促、顧客数の増加、満たされていない顧客ニーズの充足を支援する革新的なソリューションです。

最もシェアが大きい地域

北米は、サービスの普及により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域は、ヘルスケアシステムにおけるモビリティソリューションの受け入れ拡大、バーチャルサポートへのニーズの高まり、可処分所得の増加、高度なヘルスケアチャットボットの研究開発への多額の支出により、市場を独占すると予想されています。患者の待ち時間が長いことが、世界のヘルスケアチャットボット産業の拡大を後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋は、インターネット接続とスマートデバイスの普及が進んでいることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。これにより、患者数の増加に対応するためのヘルスケアリソースの利用が制限されました。この地域には、主要な市場関係者が存在します。彼らは、ヘルスケアコストを削減するためにチャットボットの人工知能の技術的進歩を行い、バーチャルヘルスアシスタントの需要を高めています。

主な発展です:

2022年6月、AIを活用した健康プラットフォームBuoy Health(ブイ)は、ヘルスケアマーケットプレイスの正式開始を発表しました。これには、包括的な身体的、精神的、専門的な健康ニーズにわたる30数種類のケアソリューションが含まれています。この新たな提供により、ユーザーは増え続けるデジタルヘルスオプションのマーケットプレースとつながります。

2021年10月、デジタルファースト、バリューベースのケアで世界をリードするバビロンは、両社の組み合わせたAI、機械学習、クラウド技術を活用し、世界中の人々のヘルスケアへのアクセス性、手頃な価格、質を向上させる機会を探るための協業を発表しました。

当レポートが提供するもの

  • 地域および国レベルのセグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(3社まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界ヘルスケアチャットボット市場:コンポーネント別

  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 世界のヘルスケアチャットボット市場:展開別

  • オンプレミス
  • クラウドベース

第7章 世界のヘルスケアチャットボット市場:アプリケーション別

  • 診療案内
  • 投薬支援
  • 予約のスケジューリング
  • 症状チェック
  • その他のアプリケーション

第8章 世界ヘルスケアチャットボット市場:エンドユーザー別

  • 患者
  • ヘルスケア提供者
  • 保険会社
  • その他のエンドユーザー

第9章 世界のヘルスケアチャットボット市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Sense.ly Inc
  • Buoy Health, Inc
  • Your.MD
  • Infermedica Sp. z o.o
  • Ariana
  • Ada Digital Health Ltd.
  • Babylon Healthcare Service Limited
  • GYANT.Com, Inc
  • Microsoft
  • PACT Care B.V.
  • Creative Virtual
  • Nuance Communications, Inc
  • Inbenta Technologies Inc
  • Next IT Corp
  • CX Company
  • Synthetix Ltd
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Deployment (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By On-Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Cloud-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medical Guidance (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medication Assistance (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Appointment Scheduling (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Symptoms Check (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Patients (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Healthcare Providers (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Insurance Companies (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Deployment (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By On-Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Cloud-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medical Guidance (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medication Assistance (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Appointment Scheduling (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Symptoms Check (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Patients (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Healthcare Providers (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Insurance Companies (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Deployment (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By On-Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Cloud-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medical Guidance (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medication Assistance (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Appointment Scheduling (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Symptoms Check (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Patients (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Healthcare Providers (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Insurance Companies (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Europe Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Deployment (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By On-Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Cloud-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medical Guidance (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medication Assistance (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Appointment Scheduling (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Symptoms Check (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Patients (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Healthcare Providers (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Insurance Companies (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Asia Pacific Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Deployment (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By On-Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Cloud-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medical Guidance (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medication Assistance (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Appointment Scheduling (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Symptoms Check (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Patients (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Healthcare Providers (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Insurance Companies (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 South America Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Deployment (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By On-Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Cloud-Based (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medical Guidance (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Medication Assistance (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Appointment Scheduling (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Symptoms Check (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Patients (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Healthcare Providers (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Insurance Companies (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 Middle East & Africa Healthcare Chatbots Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22719

According to Stratistics MRC, the Global Healthcare Chatbots Market is accounted for $212.68 million in 2022 and is expected to reach $497.11 million by 2028 growing at a CAGR of 15.20% during the forecast period. Healthcare chatbots provide services such as symptom checks, appointment scheduling, medication help, and medical counseling. It creates broader applicability and more approachable methods for the healthcare sector. It handles all patient inquiries and concentrates on life-threatening circumstances. Healthcare chatbots can offer round-the-clock mental health support. They are a great way to provide patients with the information and data they need efficiently and conveniently. It lowers the expenses involved with medical care and offers prompt assistance in an emergency.

According to the Anthem Insurance Companies, Inc. (US) reports, in May 2017, around 52% of smartphone users gather health information using mobile apps, 36% of doctors say apps are the most effective way to engage with patients and 93% of doctors believe mobile apps can improve health.

Market Dynamics:

Driver:

Surge in internet connectivity and smart device adoption

With the proliferation of internet connections and smart devices like smart phones, laptops, and tablets, chatbot use and popularity are on the rise. The chatbots were sought for notifications and pop-ups due to the increase in smart device users. Healthcare chatbots are commonly used by over 67% of people. The availability of more devices with chatbots helps customers with a range of healthcare issues, which in turn has propelled the demand for the industry.

Restraint:

Lack of expertise for chatbots development

Before integrating AI into their ecosystem, the majority of healthcare institutions would need to completely restructure their business models. To work, it requires extremely effective knowledge. The help and replies may be limited by a lack of knowledge. Poor user experiences can be brought on by chatbots that are emotionless or have trouble comprehending humans. Users may experience frustration or misunderstanding. As a result, the brand or product gains a bad reputation, which hampers the market expansion.

Opportunity:

Raising need for virtual health assistance

Healthcare chatbots provide patients with virtual medical consultations and advices so they can avoid leaving the cosiness of their homes to get professional assistance. Healthcare professionals and patients can communicate via text-based online chat with the use of chatbots. It might provide information about overall health or treatment options for specific conditions. It makes maintaining records effective. The virtual assistants also aid in maintaining records which is fuelling the market growth.

Threat:

Concerns regarding data privacy

Chatbots are often connected to the internet, they are susceptible to hacking and online assaults. Personal data may be taken from a chatbot system through hacking, and the chatbot may then be used to propagate malware or perform online assaults. A company's systems can become infected with malware and ransomware, which can disclose data or kidnap it. These factors are hindering the market growth.

COVID-19 Impact:

The covid pandemic has a positive impact on chatbots. Major organizations like the World Health Organization (WHO) and the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) have started using chatbots to communicate information, make recommendations for behavior, and provide emotional support to the patients. The potential for chatbots to save lives has never been more apparent than during the COVID-19 outbreak.

The healthcare providers segment is expected to be the largest during the forecast period

The healthcare providers segment is estimated to have a lucrative growth, due to improved quality and reduced costs. Clinicians, physicians, and healthcare organizations are examples of healthcare providers. To make important judgments, healthcare professionals must detect disorders and evaluate a vast amount of healthcare data. Chatbots aid in accurate illness detection and improved treatment options, which are fueling the segment's expansion.

The insurance companies segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The insurance companies segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the rising collaborations with healthcare chatbots. To direct customers and staff toward the proper medical treatment and help them prevent excessive medical expenses, insurance firms need access to medical information. The need for healthcare chatbots to assess healthcare payment is growing as a result. Innovative solutions that help insurance businesses promote, increase the number of their clients, and satisfy unmet client needs.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the widespread availability of the service. This region is anticipated to dominate the market because to the increased acceptance of mobility solutions in healthcare systems, the rising need for virtual support, more disposable income, and significant expenditures in the research and development of sophisticated healthcare chatbots. The lengthy patient wait times help to fuel the expansion of the global healthcare chatbot industry.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increasing internet connectivity and smart device adoption. This limited the availability of healthcare resources to address a growing patient population. This region has the major market players. They are making technological advancements in artificial intelligence of chatbots to reduce healthcare costs and increasing demand for virtual health assistance.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Healthcare Chatbots Market include: Sense.ly Inc, Buoy Health, Inc, Your.MD, Infermedica Sp. z o.o, Ariana, Ada Digital Health Ltd., Babylon Healthcare Service Limited, GYANT.Com, Inc, Microsoft, PACT Care B.V., Creative Virtual, Nuance Communications, Inc, Inbenta Technologies Inc, Next IT Corp, CX Company and Synthetix Ltd.

Key Developments:

In June 2022, AI-powered health platform Buoy Health (Buoy) announced the official launch of its healthcare marketplace. It includes more than three dozen care solutions that span comprehensive physical, mental, and specialized health needs. This new offering connects users with an ever-growing marketplace of digital health options.

In October 2021, Babylon, a world leading digital-first, value-based care company announced a collaboration to explore opportunities to improve the accessibility, affordability and quality of healthcare for people across the world by using their combined AI, Machine Learning and Cloud technologies.

Components Covered:

  • Software
  • Services

Deployments Covered:

  • On-Premise
  • Cloud-Based

Applications Covered:

  • Medical Guidance
  • Medication Assistance
  • Appointment Scheduling
  • Symptoms Check
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Patients
  • Healthcare Providers
  • Insurance Companies
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Healthcare Chatbots Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Software
  • 5.3 Services

6 Global Healthcare Chatbots Market, By Deployment

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 On-Premise
  • 6.3 Cloud-Based

7 Global Healthcare Chatbots Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Medical Guidance
  • 7.3 Medication Assistance
  • 7.4 Appointment Scheduling
  • 7.5 Symptoms Check
  • 7.6 Other Applications

8 Global Healthcare Chatbots Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Patients
  • 8.3 Healthcare Providers
  • 8.4 Insurance Companies
  • 8.5 Other End Users

9 Global Healthcare Chatbots Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Sense.ly Inc
  • 11.2 Buoy Health, Inc
  • 11.3 Your.MD
  • 11.4 Infermedica Sp. z o.o
  • 11.5 Ariana
  • 11.6 Ada Digital Health Ltd.
  • 11.7 Babylon Healthcare Service Limited
  • 11.8 GYANT.Com, Inc
  • 11.9 Microsoft
  • 11.10 PACT Care B.V.
  • 11.11 Creative Virtual
  • 11.12 Nuance Communications, Inc
  • 11.13 Inbenta Technologies Inc
  • 11.14 Next IT Corp
  • 11.15 CX Company
  • 11.16 Synthetix Ltd