デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1304149

ヘルスケアチャットボット市場:用途別、エンドユーザー別、展開別、地域別- 市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年

Healthcare Chatbots Market, By Application, By End User, By Deployment, and By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.62円
ヘルスケアチャットボット市場:用途別、エンドユーザー別、展開別、地域別- 市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
出版日: 2023年05月26日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

チャットボットとは、人間のユーザーとの知的な会話をシミュレートするために設計された自動化ツールです。ヘルスケアチャットボットは、医療提供者、患者、保険会社が互いに簡単につながるためのAI対応ツールまたはソリューションです。チャットボットは患者に正確な情報とより良い体験を提供し、チャットボットの目標は24時間365日支援することです。

市場力学:

患者プールの増加、ヘルスケアチャットボットの採用または使用の増加、インターネットアクセスの増加とスマートフォンの普及率の増加、COVID-19(パンデミック)の発生、人々の意識の高まり、より良いヘルスケアを提供するための焦点の上昇は、予測期間にわたって世界のヘルスケアチャットボット市場の成長を促進すると予想される主な要因です。

例えば、2023年2月、YugasaBotはヘルスケアパイロットDIISHA(Digital Innovations Interventions for Sustainable Healthtech Action)に参加し、ASHAワーカーにAI対応チャットボットを提供し、それぞれの村の住民の健康政策に関する問い合わせに答える権限を与えます。ASHAは24時間365日、自分の好きな言語で質問をすることができます。

さらに、2021年5月、Sapio Analyticsとインド政府は、SUTRAスマートチャットボットの発売を発表しました。チャットボットは、小さな町の人々やデジタルプラットフォームやネットワークにアクセスできない人々のために作られています。

この調査の主な特徴

  • 本レポートは、世界のヘルスケアチャットボット市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023年~2030年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR %)を提供しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案マトリクスを説明しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などの以下のパラメータに基づいて、世界のヘルスケアチャットボット市場の主要企業をプロファイルしています。
  • この調査の一部としてカバーされている主要企業は、ADA Digital Health Ltd., Buoy Health, Inc., Gyant.com, Inc., Infermedica, Microsoft, and Babylon Healthcare Service Limited, among others.。
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にするでしょう。
  • 世界のヘルスケアチャットボット市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のヘルスケアチャットボット市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場概況

  • レポート概要
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • コヒーレント・オポチュニティ・マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • ヘルスケアチャットボットの採用・利用の増加
    • データプライバシーに関する懸念
    • COVID-19の世界的流行(パンデミック)
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品上市/承認
  • PEST分析
  • ポーターズ分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 ヘルスケアチャットボットの世界市場:コロナウイルス(COVID-19)流行の影響

  • COVID-19の疫学
  • 供給サイドと需要サイドの分析
  • 経済的影響

第5章 ヘルスケアチャットボットの世界市場:用途別、2017-2030年

  • 症状チェック
  • 医療・医薬品情報支援
  • 予約スケジューリングとモニタリング
  • その他のアプリケーション

第6章 ヘルスケアチャットボットの世界市場:エンドユーザー別、2017年~2030年

  • ヘルスケアプロバイダー
  • ヘルスケアペイヤー
  • 患者
  • その他のエンドユーザー

第7章 ヘルスケアチャットボットの世界市場:展開別、2017年~2030年

  • クラウドベース
  • オンプレミス

第8章 ヘルスケアチャットボットの世界市場:地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • ADA Digital Health Ltd.
  • Buoy Health, Inc.
  • Gyant.com, Inc.
  • Infermedica
  • Microsoft
  • Babylon Healthcare Service Limited

第10章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5758

A chatbot is an automated tool designed to simulate an intelligent conversation with human users. Healthcare chatbots are AI-enabled tool or solution that helps healthcare providers, patients, and insurance companies easily connect with each other. Chatbots provide accurate information and a better experience for patients, and the goal of a chatbot is to assist 24/7.

Market Dynamics:

Rise in patient pool, increasing adoption or use of healthcare chatbots, increasing Internet access and increase in smartphone penetration, outbreak of COVID-19 (pandemic), increasing awareness among people, and rise in focus on providing better healthcare are major factors expected to drive growth of the global healthcare chatbots market over the forecast period.

For instance, in February 2023, YugasaBot joins the healthcare pilot DIISHA (Digital Innovations Interventions for Sustainable Healthtech Action) to empower ASHA workers with an AI-enabled chatbot to answer their queries about health policies for their respective village residents. ASHAs would be able to ask their queries 24*7 in the language of their choice.

Moreover, in May 2021, Sapio Analytics and Government of India announced the launch of the SUTRA smart chatbot that helps people with COVID-19 in locating nearby verified plasma donors and healthcare centers. A chatbot is made for people from small towns and those without access to digital platforms and networks.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global healthcare chatbots market, and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global healthcare chatbots market based on the following parameters such as company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include ADA Digital Health Ltd., Buoy Health, Inc., Gyant.com, Inc., Infermedica, Microsoft, and Babylon Healthcare Service Limited, among others.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • The global healthcare chatbots market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global healthcare chatbots market.

Detailed Segmentation:

  • Global Healthcare Chatbots Market, By Application:
    • Symptoms Check
    • Medical and Drug Information Assistance
    • Appointment Scheduling and Monitoring
    • Other Applications
  • Global Healthcare Chatbots Market, By End User:
    • Healthcare Providers
    • Healthcare Payers
    • Patients
    • Other End Users
  • Global Healthcare Chatbots Market, By Deployment:
    • Cloud-based
    • On-premise
  • Global Healthcare Chatbots Market, By Geography:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • ADA Digital Health Ltd.
    • Buoy Health, Inc.
    • com, Inc.
    • Infermedica
    • Microsoft
    • Babylon Healthcare Service Limited

Table of Contents:

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Application
    • Market Snapshot, By End User
    • Market Snapshot, By Deployment
    • Market Snapshot, By Geography
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Increasing adoption or the use of healthcare chatbots
    • Concerns regarding the data privacy
    • The outbreak of COVID-19 global (pandemic)
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Healthcare Chatbots Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Healthcare Chatbots Market, By Application, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Symptoms Check
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Medical and Drug Information Assistance
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Appointment Scheduling and Monitoring
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Other Applications
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

6. Global Healthcare Chatbots Market, By End User, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Healthcare Providers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Healthcare Payers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Patients
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Other End Users
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

7. Global Healthcare Chatbots Market, By Deployment, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Cloud-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • On-premise
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

8. Global Healthcare Chatbots Market, By Geography, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Mn)

9. Competitive Landscape

  • ADA Digital Health Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Buoy Health, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Gyant.com, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Infermedica
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Microsoft
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Babylon Healthcare Service Limited
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

10. Section

  • Research Methodology
  • About us