市場調査レポート
商品コード
1250738
IoP(Internet of Packaging)の2028年までの市場予測- パッケージングタイプ、テクノロジー、エンドユーザー、地域別の世界分析Internet Of Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Packaging Type, Technology, End User and By Geography |
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IoP(Internet of Packaging)の2028年までの市場予測- パッケージングタイプ、テクノロジー、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のIoP(Internet of Packaging)市場は、2022年に185億米ドルを占め、予測期間中にCAGR7.3%で成長し、2028年には282億米ドルに達すると予想されています。
インテリジェントパッケージングとも呼ばれるIoP(Internet of Packaging)は、製品の品質と安全性を追跡、監視、対話、制御するために使用されるパッケージング手法です。潜在的なミスの回避、腐敗した食品による病気の予防、コスト削減のために広く使用されています。その潜在的な資質と本物のアウトプットのため、市場は最速の上昇を示しました。IoP(Internet of Packaging)は、従来のパッケージを根底から覆し、消費者が企業と効率的に関わることができるようにします。
国際ロボット連盟によると、協働包装ロボットの市場は、2025年までに123億米ドルの規模に達すると予想されています。インテリジェントなロボットは作業員と一緒に働き、ほとんどの工場労働者がプログラムすることができ、最も日常的で退屈な作業を引き受け、正確に配達します。
環境に配慮したパッケージングへの需要の高まり
近年、お客様の環境に対する関心が高まる中、持続可能性が重要な市場動向となってきています。プラスチック削減、リサイクル、持続可能なパッケージングソリューションのための数多くのプログラムはすべて、環境に配慮したパッケージングへのニーズの高まりに寄与しています。携帯電話でスキャンすると、ボトルのリサイクルに関する関連情報や、自宅に最も近いリサイクル施設の情報を受け取ることができるようになりました。さらに、さまざまな最終用途産業において、スマートでインタラクティブ、環境に優しく、ユーザーフレンドリーなパッケージング・ソリューションに対する要望が高まっていることが、IoP(Internet of Packaging)に対する需要を後押ししています。
高価なハードウェアとソフトウェア・サービス
ハードウェア、ソフトウェア、トレーニングにかかる費用の高さが、業界拡大の主な障害となっています。インターネットを利用したパッケージングソリューションのコストは、従来のパッケージングソリューションのコストよりも高いです。さらに、市場の開拓、プラスチックはパッケージングビジネスで広く使用されています。顧客は、難消化性物質を含む食品を受け入れるのに苦労しています。また、市場の成長を妨げる世界の市場成長に悪影響を及ぼすと予測されています。
IoP(Internet of Packaging)がもたらす固有のメリット
パッケージのインターネットは、製品の安全性を保護し、維持し、監視し、保証します。人為的なミスやコストを削減するとともに、消費者に注意を促すことで食中毒などの病気を未然に防ぐことができます。さらに、パッケージの内部雰囲気などの品質を判断する機能も備えています。また、パッケージング・ソリューションは、エンドユーザーが適切な情報を伝達することを可能にします。また、製品保護の追跡プロセスも最適化されます。世界市場の急速な拡大には、いくつかの要素が寄与しています。栄養価や健康価値、製品の鮮度や品質を維持するための多用途包装のニーズが高まっていることが、市場の拡大に拍車をかけています。
非消化性の材料は受け入れられにくいです。
食品に含まれる難消化性素材は、包装された食品単体では受け入れられず、また、食品に直接接触するインテリジェントデバイスからの無責任な放出によるリスクへの懸念から、顧客はオンライン包装サービスの利用をためらっています。また、消費者は食品の品質情報が伝達されたことに不安と怒りを感じています。それらのスマートデバイスは、市場の成長を妨げる明らかに欺くものである可能性があります。
COVID-19の予期せぬ流行は、世界中の様々な最終用途のビジネスに損害を与えました。サプライチェーンの混乱、製造活動の鈍化、厳しい貿易制限、原材料供給の不均衡など、数多くの問題が発生し、パッケージング市場は減少傾向にありました。パンデミックの初期段階において、IoP(Internet of Packaging)でも日常的な生産活動が一時停止し、市場成長の妨げとなっています。製品の安全性と品質に対する消費者の意識の高まりも、市場の大幅な拡大をもたらすだろう
予測期間中、バーコード・QRコード分野が最も大きくなると予想される
バーコードとQRコードの市場は、持続可能なパッケージングによって消費者がお気に入りのブランドと交流できるようにするために爆発的に成長しているため、有利な成長を遂げると推定されます。これは、ブランドの認知度を飛躍的に高め、信頼を強化するものです。また、製品の透明性を高め、顧客との関係を改善し、情報や洞察を収集し、食品廃棄物を削減し、規制要件やコンプライアンスを遵守する上でも優れています。
予測期間中、飲食品分野のCAGRが最も高くなると予想されています。
飲食品分野は、予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予測されています。これは、飲食品業界でIoP(Internet of Packaging)技術を採用することで、食品安全違反の是正が可能になり、エンドユーザーに正確な製品関連情報を提供するためです。また、事象に気づくまでの時間が短く、食品の安全性を追跡し、コストを削減することができます。高品質で安全な食品に対する消費者の要求が高まっているため、パッケージのインターネット化が必要となっています。これにより、誤解が少なくなり、キャンセルが少なくなるため、市場の成長につながります。
最もシェアの高い地域
北米は、包装食品や冷凍食品の需要が増加しているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域では、飲食品業界における自己発熱・冷却パッケージ商品の需要が、魅力的な成長見通しをもたらすと考えられます。この地域では、従来のパッケージングよりもIoP(Internet of Packaging)化が進んでおり、インターネット接続も普及していることから、北米の業界における収益の伸びを牽引していると考えられます。
アジア太平洋地域は、革新的なパッケージング・ソリューションへのニーズの高まりと、製品のトレーサビリティの向上により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。ライフスタイルの変化、技術的なパッケージングソリューションに対する需要の増加、製品のトレーサビリティの向上が、アジア太平洋地域の市場促進の主な要因となっています。また、アジア太平洋地域の新興国、特に中国とインドにおけるIoP(Internet of Packaging)化を可能にする顧客層の拡大とeコマースによる出荷が、アジア太平洋市場の盛り上がりを後押ししています。
IoP(Internet of Packaging)市場で紹介されている主要なプレーヤーには、Tetra Pak、Wiliot、Sepio Products、ImpaX.io、Tapwow、RePack、Qtrust、Iungo、Unipac Corporation、Kezzler、Vesta Smart Packaging、CuePath Innovation designs、Rover、The Porch Pod、ColorSensingなどがあります。
2023年1月、WiliotはアンビエントIoTへのアクセスを加速・拡大する新しいイノベーションキットを発表しました。Wiliotイノベーションキットの発表により、あらゆる規模や予算の企業が、あらゆる業界や業種の問題に対するソリューションを解き放つアンビエントIoTテクノロジーを迅速、直感的かつ手頃な方法で発見し体験できるようになりました。
2022年10月、WiliotはIdentivと提携し、IoTピクセルタグの初期注2,500万個を製造します。Identivとのこの契約は、WiliotとアンビエントIoTの変節点です。
2022年6月、テトラパックの加工ソリューションプロバイダーは、リライアンス傘下のインド初で最大の日配マイクロデリバリーサービスMilkbasketと提携し、Milkbasketのアプリを通じて消費者の使用済み飲料カートンのリサイクルを支援しました。
2022年2月、テトラパックはWarana Dairyと初のMade in Indiaのホログラフィックパッケージを発売します。テトラパックのカートンに入ったWarana Gheeは、まずマハラシュトラ州で販売され、ムンバイ、マラスワダ、ヴィダルブに大きな焦点を当てます。
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According to Stratistics MRC, the Global Internet of Packaging Market is accounted for $18.5 billion in 2022 and is expected to reach $28.2 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.3% during the forecast period. The Internet of packaging, also known as intelligent packaging, is a packaging approach used to track, monitor, interact with, and control product quality and safety. It is widely used to avoid potential mistakes, prevent diseases from spoiled food, and cut costs. Because of its great potential qualities and genuine output, the market has seen the fastest rise. The Internet of Packaging upsets traditional packaging and allows consumers to efficiently engage with businesses.
According to the International Federation of Robotics, the market for collaborative packaging robots is expected to reach a value of USD 12.3 billion by 2025. Intelligent robots work alongside workers and can be programmed by most factory workers to take on the most routine, tedious tasks and deliver with accuracy.
Growing demand for eco-friendly packaging
As customers have become increasingly concerned about the environment in recent years, sustainability has become an important market trend. Numerous programmes for plastic reduction, recycling, and sustainable packaging solutions all contribute to the increased need for environmentally friendly packaging. It allowed customers to scan with their cell phones and receive relevant information about bottle recycling and the recycling facility closest to their home. Furthermore, the growing desire for smart, interactive, eco-friendly, and user-friendly packaging solutions for a variety of end-use industries will drive demand for the internet of packaging.
Expensive hardware and software services
The high cost of hardware, software, and training expenditures is a key impediment to industry expansion. The cost of an internet of packaging solution is higher than the cost of traditional packaging solutions. Furthermore, the market's development, plastic is widely used in the packaging business. Customers have a tough time accepting food products containing non-digestible substances. It is also projected to have a negative impact on worldwide market growth which hinders the market growth.
Inherent benefits of Internet of Packaging's
The internet of packaging protects, sustains, monitors, and ensures product safety. It reduces human error and costs while also preventing illnesses such as food poisoning by alerting consumers. Furthermore, it has the capability of determining qualities such as the package's inner atmosphere. The packaging solution also enables end-users to communicate pertinent information. They also optimise the product protection tracking process. Several elements contribute to the global market's rapid expansion. The increased need for multi-specialty wrapping to preserve nutritional and health value as well as the freshness and quality of products encourages in the market expansion.
Non-digestible materials are less likely to be accepted.
Customers are hesitant to use online packaging services due to the lower acceptance of non-digestible ingredients present in food products separately from the packaged food on its own, as well as concerns about the risks associated with the irresponsible release of elements from intelligent devices that come into direct contact with food products. Consumers are also disturbed and angry that food quality information has been communicated. Those smart devices could be clearly deceiving which hampers the growth of the market.
The unexpected development of the COVID-19 epidemic damaged a variety of end-use businesses worldwide. The packaging market had a downward trend as a result of numerous issues such as supply chain disruptions, a slowdown in manufacturing activity, severe trade restrictions, and an imbalance in raw material supply. In the early phases of the pandemic, the Internet of packaging also saw a pause in routine production activities, which hindered market growth. Increased consumer awareness of product safety and quality will also lead to significant market expansion in the market
The Barcode & QR code segment is expected to be the largest during the forecast period
The Barcode & QR code segment is estimated to have a lucrative growth, due to the barcode and QR code market is exploding for sustainable packaging allow consumers to interact with their favourite brands. It dramatically boosts brand perception and reinforces trust. They are also excellent in providing product transparency, improve the overall customer engagement, gathering information and insights, reducing food waste, and adhering to regulatory requirements and compliance.
The Food & Beverages segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The Food & Beverages segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the adoption of internet of packaging technologies in the food and beverage industry enables the correction of food safety violations and provides end-users with accurate product-related information. It is also less expensive and takes less time to notice an event, track food safety, and save money. The increasing consumer demand for high-quality, safe food items necessitate the internet of packaging. It reduces misunderstanding and necessitates fewer cancellations leading to enhanced market growth.
Region with largest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's increasing demand for packaged and frozen food goods. In this region, the demand for self-heating and cooling packaged items in the food and beverage industry will provide attractive growth prospects. The region's growing preference for Internet of Packaging over traditional packaging, as well as the availability of widespread Internet connectivity, is mostly to hold responsible for revenue growth in the North American industry.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increased need for innovative packaging solutions, and improved product traceability. The changing lifestyles, increased demand for technical packaging solutions, and improved product traceability are the primary drivers of market advancement in Asia Pacific. The rise of the Asia Pacific market is also encouraged by expanding clientele and e-commerce shipments, which enable the Internet of Packaging in the region's emerging nations, particularly China and India are driving the market.
Some of the key players profiled in the Internet of Packaging Market include Tetra Pak, Wiliot, Sepio Products, ImpaX.io, Tapwow, RePack, Qtrust, Iungo, Unipac Corporation, Kezzler, Vesta Smart Packaging, CuePath Innovation designs, Rover, The Porch Pod and ColorSensing
In Jan 2023, Wiliot Launched New Innovation Kit to accelerate and Scale Access to the Ambient IoT, The launch of the Wiliot Innovation Kit provide companies of all sizes and budgets a fast, intuitive and affordable way to discover and experience ambient IoT technology that unlocks solutions to problems that touch every industry and vertical.
In Oct 2022, Wiliot Partners with Identiv to Manufacture Initial Order of 25 Million Units of its IoT Pixel Tags, This agreement with Identiv represents an inflection point for Wiliot and the Ambient IoT.
In June 2022, Tetra Pak processing solutions provider, has partners with Reliance-owned Milkbasket, India's first and largest daily micro-delivery service to help consumers recycle their used beverage cartons through Milkbasket's app.
In Feb 2022, Tetra Pak launches the first Made in India holographic packaging with Warana Dairy. The Warana Ghee in Tetra Pak cartons will first be available in Maharashtra, with major focus on Mumbai, Marathwada and Vidarbh.
Packaging Types Covered:
Technologies Covered:
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