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市場調査レポート
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1444427

eコマース用包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

E-Commerce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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eコマース用包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

eコマース用包装市場規模は2024年に688億7,000万米ドルと推定され、2029年までに1,316億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.83%のCAGRで成長します。

電子商取引パッケージ-マーケット

オンラインでの支出が増加し、インターネットとスマートフォンの利用が広がり、経済は急速に拡大しています。しかし、購入前に直接製品を体験することが不足していることと、世界の農村地域におけるインターネット企業の普及が限られていることが、この分野の成長を大きく阻害する要因になると予想されます。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、包装エコシステム全体に影響を与えました。

主なハイライト

  • eコマースサイトは、自宅配送、利便性、商品検索の容易さなど、さまざまな理由から消費者にとって商品購入の選択肢として人気を博しています。eコマースビジネスの世界の急速な拡大により、固体包装ソリューションの需要が劇的に増加しています。
  • 世界中の新興経済諸国においてインターネットの普及率が高まり、ほとんどの人口がインターネットにアクセスできるようになったことで、eコマースやパッケージングのプロバイダーが未開拓の市場に参入し、その過程でかなりの市場シェアを獲得するための潜在的な市場機会が膨大に生まれています。
  • プラスチック廃棄物に対する意識が高まっており、企業はプラスチック廃棄物を最小限に抑え、100%リサイクル可能で生分解性の製品を提供することに重点を置いています。
  • COVID-19感染症のパンデミック中に市場は増加しました。ほとんどの国、特に中国、米国、ドイツが人や物の移動に制限を設けた。しかし、食品、医薬品、野菜などの必要な商品に対する顧客の需要により、eコマース業界はこれらの法律から除外されました。eコマースプラットフォームは、人々の移動を制限し、戸別配達サービスを提供することでウイルスの蔓延を防ぐために不可欠です。
  • 農村部の人々の間でeコマースプラットフォームに対する理解が不足していると、市場の拡大が妨げられる可能性があります。消費者のeコマース業界への関心はますます高まっており、政府は企業の選択肢を広げる革新的なアプローチの展開を積極的に支援しています。しかし、発展途上国では成長が見られず、需要が少ないため、これらの地域への市場の開拓が制限されています。

eコマース用包装市場の動向

家庭用電化製品部門が大幅な成長を遂げる

  • 家庭用電化製品は、消費者のセキュリティ、コミュニケーション、エンターテインメントのライフスタイルを形成しています。 2021年には21億4,000万人以上がオンラインショッピングをすると推定されています。家電製品は、切り替え期間が短いセグメントです。また、家庭用電化製品の導入は毎月最高値に達しており、出荷台数は年々増加しています。
  • eコマースは、高品質の成果物とアフターサポートに対する消費者の信頼を獲得し、オンラインでの複数注文を奨励しています。梱包ソリューションは、取り扱いや物流中の損傷に耐える堅牢な梱包ソリューションを提供します。
  • モバイル市場は、家庭用電化製品の中で最も普及率が高い新しいカテゴリであり、テクノロジーによる継続的な発展により、モバイル市場の成長は倍増しています。また、この成長に対応して、eコマース企業が商品の発売や販売に関して提携しており、その結果、eコマース用包装市場の需要が高まっています。
  • 製品開発の数が増加すると、新たな市場機会が開かれ、業界の成長率が高まります。設計および製造プロセスを照らすさまざまな製品革新も市場の成長を支援します。効果的で環境に優しいeコマース包装材の開発における技術の向上により、eコマース包装材市場のメーカーに収益性の高い機会がもたらされると予測されています。
  • 多くのeコマース企業は、プラスチック廃棄物を削減し、紙ベースの包装に移行するために、持続可能な包装ソリューションに焦点を当てています。この傾向は、パッケージングをより堅牢にするためのより優れた設計により、外部からの影響に敏感な家電分野にも影響を与えると予想されています。たとえば、eコマース大手のAmazonは、追加の配送箱をなくすためにフラストレーションフリー包装ソリューションを導入しました。

アジア太平洋地域が最大のシェアを握ると予想される

  • アジア太平洋は、世界で最も急速に成長しているeコマース市場の1つです。インドや中国などの主要国での顧客ベースの拡大により、eコマースの出荷量が増加しています。その結果、この地域では包装ソリューションに対する需要が高まるでしょう。
  • デジタル化を推進する政府の試みにより、個人は常にオンライン商取引モードにさらされ、この地域でのeコマース用包装ソリューションの需要が高まっています。インドには100%という有利なFDI政策があり、アマゾンのような企業がインドでより大きな存在感を確立することを奨励しています。
  • IBEFは、インターネット普及の増加と比較的好調な経済実績により、インドのeコマース収益は2020年の462億米ドルから2025年には1,880億米ドルに増加し、世界で最も急速に成長すると述べた。
  • アジア太平洋地域は2021年に最大の市場シェアを保持しており、予測期間を通じてその地位を維持すると予想されます。インターネット普及の拡大、スマートフォンユーザーの増加、若年層の消費者層の増加はすべて、同社の優位性に貢献しています。さらに、アリババ、アマゾン、フリップカートなどのこの地域の大手eコマース企業は、この地域でのオンラインパッケージングサービスの利用を増やすと思われます。

eコマース用包装業界の概要

eコマース用包装ソリューションを提供する複数のプレーヤーが利用できるようになったことで、市場での競合が激化しました。したがって、市場は適度に細分化されており、多くの企業が拡大戦略を展開しています。市場で活動している主要企業には、Amcor PLC、Mondi PLC、International Paper Company、Smurfit Kappa Group PLCなどが含まれます。

2022年 5月、紙ベースの包装製品の総合メーカーであるSmurfit Kappa UK Limitedは、Atlas Packagingの買収を発表しました。デボン州ノースバーンスタプルに拠点を置くAtlas Packagingは、独立系の段ボール包装プロバイダーです。同社は英国での強力な市場プレゼンスに十分な投資を行っており、幅広い顧客ベースのニーズを満たし、価値を提供することができます。店頭に並べるパッケージ、ギフトボックス、eコマース分野で強力な存在感を示し、エキサイティングで幅広い革新的な製品を提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • バリューチェーン分析
  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場力学

  • 促進要因
  • 抑制要因

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 段ボール
    • その他の材料
  • エンドユーザー
    • ファッション&アパレル
    • 家電
    • 食品・飲料
    • パーソナルケア製品
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Mondi PLC
    • International Paper Company
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • DS Smith PLC
    • Klabin SA
    • Georgia-Pacific LLC
    • Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • Pacman LLC
    • Sealed Air Corporation
    • Rengo Co. Ltd
    • Shorr Packaging Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 59037

The E-Commerce Packaging Market size is estimated at USD 68.87 billion in 2024, and is expected to reach USD 131.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.83% during the forecast period (2024-2029).

E-Commerce Packaging - Market

Online spending is rising, the internet and smartphones are becoming more widely used, and the economy is expanding quickly. However, the lack of first-hand product experience prior to purchase and the limited penetration of internet enterprises in rural areas of the world are anticipated to be significant growth inhibitors for the sector. Further, the Russia-Ukraine war had an impact on the overall packaging ecosystem.

Key Highlights

  • E-commerce websites have become a popular choice among consumers for purchasing goods for various reasons, including at-home delivery, convenience, and easy product searching. The fast global expansion of the e-commerce business has dramatically increased the demand for solid packaging solutions.
  • Rising internet penetration and growing access to the internet for most of the population in developing economies across the globe have created tremendous potential market opportunities for e-commerce and packaging providers to venture into untapped markets and gain substantial market share during the process.
  • The awareness about plastic waste is growing, and companies focus on minimizing it and offering 100% recyclable and biodegradable products.
  • The market increased during the COVID-19 pandemic. Most countries, notably China, the United States, and Germany, established restrictions on the movement of people and goods. However, due to customer demand for necessary commodities such as food, pharmaceuticals, veggies, and other things, the e-commerce industry was exempted from these laws. E-commerce platforms are vital in preventing virus spread by limiting people's movement and providing door-to-door delivery services.
  • The lack of understanding of e-commerce platforms among the rural population would hamper the market's expansion. Consumers are becoming increasingly interested in the e-commerce industry, and governments are actively supporting the deployment of innovative approaches to broaden company options. However, the lack of growth in underdeveloped countries restricts the market from tapping into these regions due to fewer demands.

Ecommerce Packaging Market Trends

Consumer Electronics Segment to Witness Significant Growth

  • Consumer electronics are shaping consumers' security, communications, and entertainment lifestyles. Over 2.14 billion people were estimated to shop online in the year 2021. Consumer electronics is the segment that has a shorter changeover period. Also, the adoption of consumer electronics is reaching a new high every month, increasing shipments yearly.
  • E-Commerce has gained consumers' trust in quality deliverables and aftersales support, encouraging them for multiple orders online. Packaging solutions offer robust packaging solutions to sustain damages during handling and logistics.
  • The mobile market is the refreshed category of consumer electronics with the highest penetration, and with continuous development by the technologies, the mobile market growth is multiplying. Also, in response to this growth, e-commerce companies are partnering for their launches and distribution, resulting in the growing demand for the e-commerce packaging market.
  • The increasing number of product developments will increase the industry's growth rate by opening up new market opportunities. Various product innovations illuminating design and manufacturing processes also assist market growth. Technological improvements in developing effective and environmentally friendly e-commerce packaging are projected to generate profitable opportunities for manufacturers in the e-commerce packaging market.
  • Many e-commerce companies focus on sustainable packaging solutions to reduce plastic waste and move towards paper-based packaging. The trend is also expected to hit the consumer electronics segment, which is sensitive to external impacts with better design to make packaging more robust. For instance, e-commerce giant Amazon introduced a Frustration-Free Packaging solution to eliminate additional shipping boxes.

Asia Pacific is Expected to Hold the largest Share

  • Asia-Pacific is one of the world's fastest-growing e-commerce markets. Growing client bases in key countries such as India and China drive increased e-commerce shipments. As a result, there will be greater demand for packaging solutions in the area.
  • Government attempts to promote digitalization constantly introduce individuals to online modes of commerce, fueling demand for e-commerce packaging solutions in the region. India has a favorable FDI policy of 100 percent, which encourages corporations like Amazon to establish a greater presence in the country.
  • IBEF has said that increasing internet penetration and relatively stronger economic performance will lead India's E-commerce revenue to climb from USD 46.2 billion in 2020 to USD 188 billion in 2025, the fastest growing in the world.
  • The Asia-Pacific region held the largest market share in 2021 and is expected to hold that position throughout the forecast period. The expanding internet penetration, the growing number of smartphone users, and the rising youthful demographic consumer base all contribute to the company's dominance. Furthermore, large e-commerce companies in the region, such as Alibaba, Amazon, and Flipkart, will increase the region's usage of online packaging services.

Ecommerce Packaging Industry Overview

The availability of several players providing e-commerce packaging solutions has intensified the competition in the market. Therefore, the market is moderately fragmented, with many companies developing expansion strategies. Key players operating in the market include Amcor PLC, Mondi PLC, International Paper Company, and Smurfit Kappa Group PLC, among others.

In May 2022, Smurfit Kappa UK Limited, an integrated manufacturer of paper-based packaging products, announced the acquisition of Atlas Packaging. Based in Barnstaple, North Devon, Atlas Packaging is an independent corrugated packaging provider. The company is well invested with a strong market presence in the UK, allowing it to meet the needs of and deliver value to its broad customer base. With a powerful presence in shelf-ready packaging, gift boxing, and the e-commerce sector, they offer an exciting and wide range of innovative products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Value Chain Analysis
  • 4.2 Market Overview
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
  • 5.2 Restraints

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Corrugated
    • 6.1.3 Paper
    • 6.1.4 Other Materials
  • 6.2 End User
    • 6.2.1 Fashion & Apparel
    • 6.2.2 Consumer Electronics
    • 6.2.3 Food & Beverages
    • 6.2.4 Personal Care Products
    • 6.2.5 Other End-Users
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 US
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 India
      • 6.3.3.2 China
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa
      • 6.3.5.1 UAE
      • 6.3.5.2 Saudi Arabia
      • 6.3.5.3 South Africa
      • 6.3.5.4 Rest of Middle & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 COMPANY PROFILES
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Mondi PLC
    • 7.1.3 International Paper Company
    • 7.1.4 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Klabin SA
    • 7.1.7 Georgia-Pacific LLC
    • 7.1.8 Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • 7.1.9 Pacman LLC
    • 7.1.10 Sealed Air Corporation
    • 7.1.11 Rengo Co. Ltd
    • 7.1.12 Shorr Packaging Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS