市場調査レポート
商品コード
1235903
オーツミルクの世界市場:2028年までの予測 - 形態別、製品別、配合別、要求別、その他Oat Milk Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Form, Product, Formulation, Claim, and others |
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オーツミルクの世界市場:2028年までの予測 - 形態別、製品別、配合別、要求別、その他 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のオーツミルク市場は、2022年に41億3400万米ドルを占め、2028年には75億2900万米ドルに達すると予測され、予測期間中に10.51%のCAGRで成長するとされています。
乳製品を使用せず、よりビーガンフレンドリーな牛乳の代替品として、オーツミルクはより健康的な選択肢となります。乳製品に敏感な顧客や同様のアレルギーをお持ちの顧客は、オーツミルクを好んで飲んでいます。グルテンフリーであることが確認されたオーツ麦で製造された場合、通常、グルテン、ナッツ、大豆、乳糖は含まれていません。
ビーガン協会が提供するデータによると、英国でビーガン食を選ぶ個人の数は、2014年から2019年にかけて4倍に増加しました。2014年の15万人(人口の0.25%)と比較して、人口の最大1.16%を占める2019年の同国におけるビーガンは60万人でした。
ビーガン食を選択する人の増加により、オーツミルクの需要が高まっています。ビーガン食が健康に良いという知識が広まった結果、ビーガン製品を購入する人の数が大幅に増加しました。さらに、dine-out誌の報告によると、英国でDeliverooを通じて注文されたビーガン料理の量は115%増加しました。予測期間中、オーツミルクの需要は、ビーガン食の消費者層が絶えず拡大していることが予想されます。
牛乳が飲めない人には、オーツミルクが最適な代替品となります。不十分な日光浴や不健康な食生活により、現在、国民の多くが、ストレスや気分の調整、骨の健康に主に関係するビタミンBとD(主にB12とD3)の不足に悩まされています。オートミールはビタミンBとDの優れた供給源であるため、人気が高まっています。その結果、予測期間中、オートミール市場は制約を受けることになります。
オーツ麦は、アーモンド、大豆、ココナッツなどの競合品よりも生分解性が高いため、オーツミルクの需要は高まっています。さらに、オーツミルクの淡白な風味と、プレバイオティクス繊維を多く含むといった健康上の利点も、消費者を惹きつける要素となっています。消費者は自分の健康を何よりも重視するため、健康増進だけでなく環境保護にもつながる商品にお金を使うようになり、業界の拡大に寄与しています。
オーツミルクは、動物由来のミルクに比べ、原材料が高いため、コストが高くなります。オーツミルクのコストは、さまざまな理由で上昇しています。そのひとつが、製造に必要な工程が追加され、コストが上がることです。オーツミルクの価格は、原材料が高価であること、製造工程に手間がかかること、初期投資が必要であることなど、さまざまな理由から上昇しています。その結果、市場参入者は限られており、オーツミルクの価格は割高な水準に達しています。オーツミルクが身近な存在でなくなると、消費者のオーツミルクに対する嗜好は低下していきます。その結果、オーツミルクの市場開拓が妨げられる可能性があります。
かつてCOVID-19のイントロダクションは、世界中のオーツミルクの販売に好影響を与えていました。複数の臓器が影響を受ける病気です。病気から回復した人たちが、乳製品の牛乳の代わりとして時々オーツミルクを選ぶことを推奨したことで、製品の需要が急増しました。最初の8~10ヶ月の間に、多くの国でCOVID-19ウイルスに感染する人が急増したことも、世界的にオーツミルクの市場拡大につながりました。このような病気に対する免疫力を高めるために、消費者の嗜好が健康的な食品へと大きく変化しているため、予測期間中、市場は同等の速度で発展すると予想されます。
フレーバー分野は、消費者の快適さと健康へのニーズを満たすフレーバー製品の人気が高まっているため、有利な成長をすると推定されます。消費者は、健康的でありながら味覚を満足させる商品への関心を高めています。生産者が多様でエスニックなフレーバーを開発していることもあり、フレーバー添加オーツミルクの需要は増加しています。
カートン分野は、高い規格と長い保存期間を持つパッケージングオプションに対する需要の高まりにより、予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予想されています。主に板紙で構成されるテトラパックのカートン包装の人気が高まっていることが、この増加にさらに拍車をかけています。その結果、このセグメントの収益は大幅に増加しました。カートン包装の成長を後押ししているのは、持続可能な包装オプションへの要求です。リサイクル可能で再生可能な材料で構成されていることから、紙ベースのカートンは最も環境に優しいパッケージングオプションの1つです。
アジア太平洋地域は、可処分所得が増加し、健康に良い製品に高価格を支払う消費者が増えていること、植物性ミルクがもたらす健康効果に関する知識が高まっていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。冠状動脈疾患の有病率の増加や体重管理プログラムの増加により、植物性ミルクの市場はこの地域で好意的に成長すると予測されます。
北米は、オーツミルクのタンパク質含有量や栄養面での利点に関する顧客の意識が高いことから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。同地域の乳製品代替品市場は、eコマースサイトが販売媒体として高く評価された結果、拡大しました。北米では、乳糖不耐症や牛乳アレルギーの症例が増加していることから、オーツミルクの消費量が増加すると予想されます。植物由来の製品を選択する消費者人口の増加にアピールするため、地域の飲食品メーカーは乳製品の代替品を製品に追加しており、これが業界のさらなる成長を後押ししています。
2021年5月、Bevryは、Original、Choc-O-Haze、Vanilla Cinnamonを含む3つのフレーバーがあるインド初のOat Milkを発売しました。コカ・コーラは2021年、同社のSimplyブランドで新しいオーツミルク製品Simply Oatを発売し、植物性飲料のポートフォリオを拡大しました。
2020年11月、Califia Farmsは新しいロングライフオート飲料を英国市場限定で発売しました。同社は、消費者に乳製品入りミルクからの切り替えを動機付け、環境フットプリントを減らすことを意図していました。
2020年5月、Pacific Foodsは、「Genuine Reduced Sugar Oat Original Plant-Based Beverage」を発売しました。この最新のバリエーションは、PacificのOrganic OriginalとVanilla Oatフレーバーと同じ一貫性で、80パーセントの砂糖が削減されています。
2020年1月、北米ダノンは新しいDHAオメガ3飲料を発売し、米国におけるシルクの植物性飲料のポートフォリオを拡大しました。無糖とバニラ味があるSilk DHA Omega-3は、エンドウタンパク、オーツミルク、アーモンドミルクを組み合わせています。
2019年2月には、ペプシコ傘下のクエーカーオーツがオーツビバレッジを発売しました。また、DanoneのSilkブランドは、オート麦ベースの飲料Oat Yeahを発売しています。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Oat Milk Market is accounted for $4,134 million in 2022 and is expected to reach $7,529 million by 2028 growing at a CAGR of 10.51% during the forecast period. As a dairy-free and more vegan-friendly alternative to milk, oat milk is a healthier choice. Customers who are sensitive to dairy products or have similar allergies have a preference for oat milk. If manufactured with oats that have been verified to be gluten-free, it is normally free of gluten, nuts, soy, and lactose.
According to the data provided by the vegan society, the number of individuals opting for a vegan diet in the UK quadrupled between 2014 and 2019. There were 600,000 vegans in the country in the year 2019 which accounts for up to 1.16% of the population as compared to 150,000 (0.25% of the population) in 2014.
The rising number of people choosing a vegan diet is boosting the demand for oat milk. The number of people buying vegan products has significantly increased as a result of growing knowledge of the health advantages of a vegan diet. Additionally, the amount of vegan food orders placed through Deliveroo in the UK increased by 115%, according to a report by the dine-out magazine. During the projected period, the demand for oat milk is anticipated to be driven by the constantly expanding vegan diet consumer base.
If people can't drink milk, oat milk is an excellent alternative. Due to inadequate sun exposure and unhealthy dietary practises, a significant portion of the population is currently suffering from shortages of the B and D vitamins (primarily B12 and D3), which also are primarily linked to regulating stress and mood as well as bone health. Oat milk is becoming more popular since it is an excellent source of vitamins B and D. As a result, during the forecasting period, the oat milk market is constrained.
Since oats are more biodegradable than their competitors, including such almonds, soy, and coconut, the demand for oat milk is rising. Additionally, oat milk's bland flavour and health benefits, like the high prebiotic fibre content of the product, are elements luring consumers to consume the product. Because they value their health more than anything else, consumers are spending more money on goods that not only improve their health but also protect the environment, which helps the industry expand.
Oat milk costs more than milk derived from animals because of the high cost of raw materials. Oat milk costs have increased for a number of reasons, one of which is that additional steps are required to produce it, raising the cost. Oat milk prices have increased for a number of reasons, including the high cost of raw materials and the labor-intensive manufacturing process, as well as the high initial investment required. As a result, there are only a limited number of significant market players, which has elevated the price of oat milk to a premium level. As oat milk is less accessible to customers, consumer preference for it declines. As a result, the development of oat milk could be hindered in the market.
The introduction of COVID-19 used to have a favourable effect on oat milk sales all around the world. Multiple organs are impacted by the illness. The recommendation to choose oat milk as an occasional substitute for dairy milk for those recovering from the illness led to a sharp rise in demand for the product. During the first 8 to 10 months, the number of people infected with the COVID-19 virus surged rapidly across a number of nations, which also led to a rise in the market for oat milk globally. Due to a significant shift in consumer preference towards healthier food options to increase immunity against such diseases, the market is anticipated to develop at a comparable rate throughout the forecast period.
The flavoured segment is estimated to have a lucrative growth, due to rising popularity of flavoured products that meet consumers' needs for comfort and health. Consumers are becoming more and more interested in goods that satisfy their palates while also being healthy. Due in large part to the diverse and ethnic flavours that producers are developing, the demand for flavor-added oat milk has increased.
The cartons segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to rising demand for packaging options with high standards and long shelf lives. The rising popularity of Tetra Pak carton packaging, which is mostly constructed of paperboard, has further spurred this increase. The segment's revenue has consequently increased significantly. The demand for sustainable packaging options is what is driving the growth of carton packaging. Given that they are comprised of recyclable and renewable materials, paper-based cartons are one of the greenest packaging options available.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to rising disposable income among consumers ready to pay a premium price for health-beneficial products and growing knowledge of the health benefits offered by plant-based milk. Due to the increased prevalence of coronary diseases and also the amount of weight control programmes, the market for plant-based milk is predicted to grow favourably in the area.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to high level of customer awareness concerning the protein content and nutritional benefits of oat milk. The market for dairy substitutes in the area has expanded as a result of the high acceptance of e-commerce websites as a selling medium. Oat milk consumption in North America is anticipated to increase as a result of an increase in cases of lactose intolerance and milk allergies. To appeal to a rising consumer population that is choosing plant-based products, regional food and beverage producers are adding dairy substitutes to their products, which is helping the industry grow even more.
Some of the key players profiled in the Oat Milk Market include: The Coca-Cola Company, Happy Plant Foods, Pacific Foods, Bevry , Quaker Oats, Califia Farms, Danone , Oatly, Rice Brewing, HP Hood LLC, Elmhurst, Earth's Own Food Company Inc, The Hain Celestial Group Inc., Thrive Market Inc.
In May 2021, Bevry launched India's First Oat Milk that comes in three flavors that include Original, Choc-O-Haze, and Vanilla Cinnamon. Coca-Cola launched a new oat milk product Simply Oat, under it's Simply brand in 2021, which has expanded its plant-based beverages portfolio.
In Nov 2020, Califia Farms introduced a new long-life oat drink exclusively in the UK market. The company intended to motivate consumers to switch from dairy milk and decrease their environmental footprint.
In May 2020, Pacific Foods launched its Genuine Reduced Sugar Oat Original Plant-Based Beverage. This latest variant has the same consistency as Pacific's Organic Original and Vanilla Oat flavors with 80 percent less sugar.
In Jan 2020, Danone North America launched a new DHA Omega-3 drink, thereby expanded Silk plant-based beverage portfolio in the US. Available in unsweetened and vanilla flavors, Silk DHA Omega-3 features a combination of pea protein, oat milk, and almond milk.
In February 2019, Quaker Oats, a Pepsico-owned Company, launched Oat Beverage. Danone's Silk brand also introduced an Oat-based beverage Oat Yeah.
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