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市場調査レポート
商品コード
1159526
データマネタイゼーションの世界市場:将来展望 (手法別・コンポーネント別・展開方法別・企業規模別・エンドユーザー別・業種別)、将来予測 (2030年まで)Data Monetization Market Outlook by Method, Component, Deployment Mode, Enterprise Size, End-User Vertical - Forecast to 2030 |
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データマネタイゼーションの世界市場:将来展望 (手法別・コンポーネント別・展開方法別・企業規模別・エンドユーザー別・業種別)、将来予測 (2030年まで) |
出版日: 2022年06月01日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のデータマネタイゼーションの市場規模は、2021年に20億9,250万米ドルに達した後、2021年から2030年にかけて18.2%のCAGRで成長し、2030年には94億2,140万米ドルに達すると予測されています。市場拡大の要因としては、膨大な量のデータが作成されていることと、技術進歩の結果、データストレージの価格低下などが挙げられます。さらに、可視化技術や高度アナリティクス技術の利用が進んでいることも、市場拡大の要因となっています。
アナリティクス対応PaaSの市場シェアは40%を超えており、今後数年間はその優位性を維持し、2030年には50%を超えると予想されています。これは、ビジネスアナリティクスとインテリジェンスプラットフォームのサポートにより、リアルタイムのデータ分析が可能になったことに起因しています。
さらに、データマネタイゼーション市場の中で、Iaas (Insight as a Service) の形態が15%超のシェアを占めています。これは、ビッグデータ分析・個別化考察・クラウドコンピューティングの動向の拡大、IoT分野の活況、市場競争の激化、顧客管理のニーズの高まりが要因です。
通信・IT業界は、このような手法のエンドユーザーとして2番目に多く、市場シェアは19%以上に達し、予測期間中は約20%の割合で進展すると予測されます。この背景には、スマートフォンの普及に伴い、通信ネットワークを介したデータ転送量が増加していることがあります。
また、銀行などの金融機関では口座数が増加し、日々膨大なデータが収集されるため、BFSIセクターはデータマネタイゼーションソリューションの最大のユーザーであり、約23%のシェアを占めています。さらに、決済データのマネタイズの動向は、消費者の期待の変化、リアルタイム決済インフラへの移行、マージン圧力と競合の激化によって促進されています。
北米のデータマネタイゼーション市場は、データマネタイゼーションサービス・ソフトウェア・プラットフォームの普及が進み、多数のデータプロバイダーが存在することから、世界市場の約35%の収益を生み出しています。同地域では、カナダ市場が予測期間中に13.9%のCAGRを記録すると予測されています。
アジア太平洋は予測期間中、22.3%のCAGRでの成長が見込まれています。モバイルアプリ、IoT、クラウド、AI、オーバーザトップサービスなどのデジタルサービスの利用拡大や、技術更新に対する支出の増加が、市場拡大の原動力となっています。域内では中国が約40%のシェアを占め、大きな収益源となっています。
当レポートでは、世界のデータマネタイゼーションの市場について分析し、システムの概略や背景事情、市場の基本構造や主な市場促進・抑制要因、市場規模の実績値・予測値、手法別・コンポーネント別・展開方法別・企業規模別・業種別・地域別の詳細動向、市場競争状態、主要企業のプロファイルなどを調査しております。
According to the market research report published by P&S Intelligence, in 2021, the data monetization market was worth around $2,092.5 million, which is predicted to hit $9,421.4 million by 2030, growing at an 18.2% compound annual growth rate from 2021 to 2030. The vast volume of data created and the lowering price of data storage as a consequence of technical improvements are two significant factors credited to the market expansion. Furthermore, the market is growing due to the increasing use of visualization and advanced analytics technologies.
The analytics-enabled platform-as-a-service category has a market share of over 40%, and it is predicted to retain its dominance in the next few years, with a share of more than 50% by 2030. This is due to its adaptability, which allows for real-time data analyses with the support of business analytics and intelligence platform.
Moreover, the insight-as-a-service form of data monetization holds an over 15% share in the data monetization market. This is due to the expanding trend of big data analytics, personalized insights, and cloud computing; booming IoT sector, as well as the increasing market competition and rising need for customer management.
The telecommunications & IT industry is the second-largest end user of such methods, accounting for over 19% share in the market, and it is predicted to advance at a rate of around 20% throughout the forecast period. The growing volume of data being transmitted via telecom networks as a result of the rising count of smartphones can be credited for this.
Moreover, due to the rising number of accounts in banks and other financial institutions, which results in the daily collection of vast amounts of data, the BFSI sector is the largest user of data monetization solutions, accounting for a roughly 23% of the data monetization market share. Furthermore, the trend of monetizing payments data is fueled by the changing consumer expectations, migration to real-time payment infrastructure, and increasing margin pressure and competitiveness.
Owing to the increasing penetration of data monetization services, software, and platforms, as well as the existence of a significant number of data providers, the North American data monetization market generates around 35% of the global revenue. Within the region, the Canadian market is predicted to witness a CAGR of 13.9% over the forecast period.
During the projection period, APAC is expected to grow at a CAGR of 22.3%. The growing usage of digital services, such as mobile apps, IoT, cloud, AI, and over-the-top services, as well as the increasing expenditure on technological upgrades, is driving the market expansion. In the regional market, China is the major revenue generator, accounting for an about 40% share.