市場調査レポート
商品コード
1466450
データ収益化市場:コンポーネント別、データタイプ別、ビジネス機能別、展開タイプ別、組織規模別、業界別 - 2024年~2030年の世界予測Data Monetization Market by Component (Services, Tools), Data Type (Customer Data, Financial Data, Product Data), Business Function, Deployment Type, Organization Size, Vertical - Global Forecast 2024-2030 |
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データ収益化市場:コンポーネント別、データタイプ別、ビジネス機能別、展開タイプ別、組織規模別、業界別 - 2024年~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
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データ収益化市場規模は2023年に38億3,000万米ドルと推計され、2024年には45億8,000万米ドルに達し、CAGR 19.75%で2030年には135億5,000万米ドルに達すると予測されます。
データ収益化市場は、貴重な資源または商品としてデータを作成、収集、共有、取引、利用する個人、企業、または事業体の相互接続ネットワークで構成されます。データ量の増加とデータストレージの低コスト化が市場成長に寄与しています。データ主導の意思決定への注目の高まりや、高度な分析と可視化の急成長も、データ収益化市場の採用を促進しています。しかし、データ構造の複雑化がデータ収益化ソリューションの採用を制限する可能性があります。また、データ収益化ソリューションに関連するセキュリティやプライバシーに関する懸念も、市場成長の懸念要因となっています。さらに、データ収益化ソリューションの進歩や新興国におけるデジタル化の進展は、市場に大きな成長の可能性をもたらすと期待されています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 38億3,000万米ドル |
予測年[2024年] | 45億8,000万米ドル |
予測年 [2030年] | 135億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 19.75% |
コンポーネントビジネス成長のためのデータ収益化コンサルティングサービスの利用増加
データ収益化市場において、コンサルティングサービスは主に専門家によるガイダンス、洞察、ソリューションを提供し、企業がデータの生成、収集、利用を最適化できるようにします。導入・統合サービスでは、データ分析ソリューションを既存のインフラにシームレスに統合し、最終的にデータ主導の意思決定と業務へのスムーズな移行を促進します。サポートとメンテナンスサービスは、データ収益化戦略の全体的な機能を維持し、適切なデータへの中断のないアクセスを保証し、データ主導型プロセスの最適な機能を可能にすることで、ビジネスの効率性と収益性を最大化します。データ収益化ツールは、未加工のデータから具体的な価値を引き出し、ビジネス戦略や収益性に影響を与える隠れた動向を明らかにする貴重な資産となります。
データの種類より良いデータ収益化のために急増する製品データの活用
顧客データは主に、既存顧客や潜在顧客の行動、嗜好、属性に関する洞察を提供します。顧客データに基づく詳細な分析により、パーソナライズされたマーケティング戦略を促進し、顧客体験を向上させ、顧客ロイヤルティと売上を促進することができます。財務データは、企業が行った金銭的取引を表すもので、損益計算書、貸借対照表、キャッシュフロー計算書、税務申告書などから構成され、経済動向の評価、過去の実績の調査、将来の予測を行う。製品データには、製品の仕様、価格、在庫状況、販売統計など、企業の在庫に関する情報が含まれます。サプライヤー・データには、企業のサプライヤーとそのパフォーマンス指標に関する情報が含まれます。サプライヤーデータの効果的な分析と収益化は、より良い交渉ポジションを確立し、サプライチェーンの効率を改善し、潜在的なリスクを軽減するのに役立ちます。
ビジネス機能:データ収益化ソリューションの強化による営業・マーケティング業務の改善
財務部門では、過去の財務データを分析し、収益動向や潜在的なリスク、成長機会を効果的に予測することで、予測的な予算編成と予測にデータ収益化が活用されています。オペレーション分野では、データ収益化を活用することで、より良いリソース配分、人材管理、費用対効果を実現するためのデータドリブンな意思決定や戦略を支援します。営業・マーケティングチームは、より効果的な広告のターゲティング、消費者行動の理解、購買パターンの予測、キャンペーンのパーソナライズ化など、データ収益化を活用しています。企業はサプライチェーンデータを収益化し、在庫レベル、資産利用を最適化し、ルート効率を向上させることで、在庫不足や過剰在庫シナリオの予測分析を実行し、不必要な支出を削減します。
展開タイプ:クラウド展開モデルの強化
クラウド展開モデルのデータ収益化は、クラウドリソースのスケーラビリティ、柔軟性、手頃な価格を活用します。組織は、データ収益化の取り組みに応じてストレージ要件を拡張できる従量課金モデルを導入できます。クラウドの導入は、データ収益化戦略において重要なリアルタイム分析もサポートします。オンプレミスのデータ収益化では、データ収集、ストレージ、分析に組織の既存のインフラを活用するため、データ環境をよりコントロールしやすくなります。オンプレミスでは、データ環境を綿密に管理・監視することができるため、データ漏洩や不正アクセスのリスクを低減することができます。
組織の規模:中小企業によるデータ収益化ソリューションの大幅な採用
大企業は、収益源を拡大し、新たなビジネスチャンスを引き出すために、データ収益化を利用するようになってきています。大企業は、自社のデータ資産を活用し、顧客向けの新しいサービスを開発したり、第三者機関にデータを売却して直接収益化することで、ビジネス成長の可能性を生み出しています。中小企業は、大企業に比べてデータエコシステムが複雑でなく、規制上のハードルも低いため、データ収益化戦略を実施する際の機動性が高いです。中小企業は通常、社内のデータ収益化に重点を置き、データから実用的な洞察を引き出してビジネスプロセスを最適化し、効率化を推進しています。
業界別:各業界でデータ収益化ソリューションの導入が進む
金融機関は、データ収益化ソリューションを通じて、顧客データを活用し、顧客行動の予測、リスク管理の改善、パーソナライズされたバンキング体験の創造、保険引受の意思決定を促進しています。小売業は、データ収益化ツールを活用して、消費者の行動、嗜好、購買パターンを理解することができます。エネルギー企業は、データ収益化戦略をより効果的に展開し、エネルギーの生産、消費、流通を管理することができます。ヘルスケア・プロバイダーは、一般的に患者データを利用して、健康上の問題が深刻化する前にそれを予測し、より良い患者の転帰をもたらす不可欠な治療を調整します。IT企業はデータをマネタイズして、新たな製品提供や既存サービスの強化、ソフトウェア・ソリューションのパーソナライズ、顧客体験の向上を実現しています。データ収益化ソリューションは、メディアやエンターテインメント企業が視聴者の嗜好、消費パターン、エンゲージメントの習慣を理解するのに役立ちます。運輸・ロジスティクス企業は、データ収益化戦略を活用して、ルート計画、車両メンテナンス、車両管理を改善し、ロジスティクス業務を最適化することができます。
地域別の洞察
南北アメリカ地域では、特に米国とカナダにおける技術革新と主要プレイヤーの強力なプレゼンスが、データ収益化市場で顕著な足跡を築いています。強固な技術インフラ、IoTデバイスの普及、ビッグデータ分析への動向の高まりが、南北アメリカ地域の市場成長に大きく寄与しています。欧州地域では、インダストリー4.0へのシフトと厳しい規制状況の存在が、データ収益化市場にプラスの影響を与えています。ドイツ、イタリア、フランスなどの国々では、AIや予測分析の導入率が高く、データ収益化のビジネスチャンスが拡大しています。特にGCC諸国における公共部門のデジタルトランスフォーメーション・イニシアチブは、中東・アフリカ地域におけるデータ収益化の重要な成長触媒となっています。アジア太平洋地域は、インドや中国を含む新興国における急速なデジタルトランスフォーメーションにより、データ収益化の急成長市場の一つとなっています。野心的な経済成長アジェンダに加え、APAC諸国ではインダストリー4.0への注目が高まっており、ハイテク規制政策が同地域のデータ収益化市場を牽引しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはデータ収益化市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、データ収益化市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.データ収益化市場の市場規模および予測は?
2.データ収益化市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.データ収益化市場の技術動向と規制枠組みは?
4.データ収益化市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.データ収益化市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[183 Pages Report] The Data Monetization Market size was estimated at USD 3.83 billion in 2023 and expected to reach USD 4.58 billion in 2024, at a CAGR 19.75% to reach USD 13.55 billion by 2030.
Data monetization market comprises the interconnected network of individuals, companies, or entities that create, collect, share, trade, and utilize data as a valuable resource or commodity. The increase in data volume and lower cost of data storage are contributing to market growth. Increasing focus on data-driven decision-making and surging growth in advanced analytics & visualization are also enhancing the adoption of the data monetization market. However, increasing data structure complexity may limit the adoption of data monetization solutions. Security and privacy concerns related to data monetization solutions are also factors of concern for market growth. Moreover, the advancements in data monetization solutions and rising digitalization in emerging economies are expected to generate significant growth potential in the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 3.83 billion |
Estimated Year [2024] | USD 4.58 billion |
Forecast Year [2030] | USD 13.55 billion |
CAGR (%) | 19.75% |
Component: Increasing utilization of data monetization consulting services for business growth
In the data monetization market, consulting services primarily offer expert guidance, insights, and solutions that equip businesses to optimize their data generation, collection, and usage. The implementation and integration services ensure seamless assimilation of data analytics solutions into your existing infrastructure, ultimately facilitating a smooth transition to data-driven decision-making and operations. Support and maintenance services upkeep the holistic functioning of data monetization strategies, ensuring uninterrupted access to pertinent data and enabling optimized functioning of data-driven processes, thereby maximizing business efficiency and profitability. Data monetization tools serve as invaluable assets in extracting tangible value from raw, unprocessed data to unveil hidden trends that can influence business strategy and profitability.
Data Type: Surging utilization of product data for better data monetization
Customer data primarily provides insights into the behavior, preferences, and demographics of existing and potential customers. Detailed analytics based on customer data can catalyze personalized marketing strategies, enhance customer experience, and drive customer loyalty and sales. Financial data represents the monetary transactions conducted by a business, comprising income statements, balance sheets, cash flow statements, and tax returns, for evaluating economic trends, studying historical performances, and making future predictions. Product data encompasses information about a company's inventory, including product specifications, pricing, availability, and sales statistics. Supplier data incorporates information about a business's suppliers and their performance metrics. Effective analysis & monetization of supplier data help to establish better negotiating positions, improve supply chain efficiencies, and reduce potential risks.
Business Function: Enhancements in data monetization solutions for improvements sales and marketing operations
In the finance sector, data monetization is utilized towards predictive budgeting and forecasting by analyzing past financial data to predict revenue trends, potential risks, and growth opportunities effectively. Data monetization in operations helps organizations make data-driven decisions and strategies for better resource allocation, management of human resources, and cost-effectiveness. Sales and marketing teams leverage data monetization by targeting ads more effectively, understanding consumer behavior, predicting buying patterns, and personalizing campaigns. Organizations monetize supply chain data to optimize inventory levels, asset usage and enhance route efficiency to perform predictive analytics for inventory shortages and overstock scenarios, thereby reducing unnecessary expenditure.
Deployment Type: Enhancements in cloud deployment models
Data monetization in cloud deployment models capitalizes on the scalability, flexibility, and affordability of cloud resources. Organizations can institute a pay-as-you-grow model, enabling them to scale their storage requirements according to their data monetization efforts. Cloud deployment also supports real-time analytics, which is crucial in data monetization strategies. On-premises data monetization involves leveraging an organization's existing infrastructure for data collection, storage, and analysis, offering greater control over the data environment. The on-premises deployment has the ability to manage and monitor the data landscape closely, reducing the risk of data leakage and unauthorized access.
Organization Size: Significant adoption of data monetization solutions by small and medium-sized enterprises
Large enterprises are increasingly turning to data monetization to amplify their revenue streams and unlock new business opportunities. Large enterprises harness their data assets to develop new offerings for their customers and monetize their data directly by selling them to third-party entities to generate business growth potential. Small and medium-sized enterprises (SMEs) have less complex data ecosystems and fewer regulatory hurdles than large enterprises, which lends them greater agility in implementing data monetization strategies. SMEs typically focus their efforts on internal data monetization, uncovering actionable insights from their data to optimize business processes and drive efficiency.
Industry Vertical: Increasing adoption of data monetization solutions across industry verticals
Through data monetization solutions, financial institutions leverage client data to predict client behavior, improve risk management, create personalized banking experiences, and facilitate decision-making in insurance underwriting. Retail businesses can utilize data monetization tools to understand consumer behavior, preferences, and purchasing patterns. Energy companies can deploy data monetization strategies better to manage energy production, consumption, and distribution. Healthcare providers generally use patient data to anticipate health issues before they become critical and tailor indispensable treatments that result in better patient outcomes. IT companies monetize data to create new product offerings, enhance existing services, personalize software solutions, and deliver improved client experiences. Data monetization solutions help media and entertainment businesses understand audience preferences, consumption patterns, and engagement habits. Transportation and logistics companies can leverage data monetization strategies to improve route planning, vehicle maintenance, fleet management, and optimize logistics operations.
Regional Insights
In the Americas region, technological innovations and strong presence of key players particularly in the United States and Canada, has established a remarkable footprint in the data monetization market. Robust technological infrastructure, the prevalence of IoT devices, and a growing trend towards big data analytics significantly contribute to the market's growth in the Americas region. In the European region, the shift towards Industry 4.0 and the presence of a stringent regulatory landscape positively influence the data monetization market. Countries such as Germany, Italy, and France have higher adoption rates of AI and predictive analytics, augmenting the data monetization opportunities. The public sector's digital transformation initiatives, especially in the GCC countries, are serving as a significant growth catalyst for data monetization in the Middle-East and Africa region. Asia-Pacific stands as one of the fastest-growing markets for data monetization due to rapid digital transformation in emerging economies including India and China. Ambitious economic growth agendas, coupled with an increased focus on Industry 4.0 and pro-tech regulatory policies, in APAC countries are driving the region's data monetization market.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Data Monetization Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Data Monetization Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Data Monetization Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Accenture PLC, Adstra, LLC, Cisco Systems, Inc., Dawex Systems, Domo, Inc., Emu Analytics Ltd., Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Narrative I/O, Inc., NetScout Systems, Inc., Optiva, Inc., Oracle Corporation, QlikTech International AB, Reltio, Inc., Revelate Data Monetization Corp., Salesforce, Inc., SAP SE, SAS Institute Inc., Sisense Inc., Tech Mahindra, ThoughtSpot, Inc., TIBCO Software Inc., and Virtusa Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Data Monetization Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Data Monetization Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Data Monetization Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Data Monetization Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Data Monetization Market?