表紙:家庭でのエネルギー管理とサービス
市場調査レポート
商品コード
1246787

家庭でのエネルギー管理とサービス

Energy Management and Services in the Home

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 80 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.70円
家庭でのエネルギー管理とサービス
出版日: 2023年03月31日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 80 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

エネルギーコストが上昇し、停電が頻発する中、消費者はエネルギー消費量の把握、使用量の削減、自家発電の方法を求めています。

当レポートでは、家庭でのエネルギー管理の状況とサービス利用の意向を調査し、電気料金に対する消費者の意識、省エネへの取り組み、エネルギー消費量管理サービス、エネルギープログラム、発電機・EV・ソーラーパネル、スマートサーモスタットなどに対する認知度、支払い意思、利用状況などをまとめています。

目次

調査手法・定義

エネルギーモニタリングの導入

エグゼクティブサマリー

料金支払者:支払い額の低減努力

  • 毎月の電気料金に対する消費者の意識
  • 電気料金に対する消費者の意識:所得別
  • 電気料金に対する消費者の意識:世帯人数別
  • 電気料金に対する消費者の意識:住宅規模別
  • 過去12か月間の省エネ行動
  • 省エネ対策
  • 省エネ行動の分類
  • 家庭でのエネルギー消費に対する態度
  • 家庭でのエネルギー消費に対する態度:消費者タイプ別

エネルギー管理の概念と支払い意思

  • 家庭のエネルギー消費管理の貴重なツール
  • 家庭のエネルギー消費管理の価値と支払い意思
  • リストされているすべての家庭向けエネルギー消費管理サービスの平均価格
  • 家庭向けエネルギー消費量管理サービスの費用
  • 家庭向けエネルギー消費量管理サービスの費用:所得別
  • 家庭向けエネルギー消費量管理サービスの費用:住宅規模別
  • エネルギーモニタリングデバイスへの高い関心
  • エネルギーソリューションを購入する可能性が最も高い
  • エネルギーモニタリングソリューションの好まれるソース
  • 好まれるエネルギー支払い方法
  • 好まれる支払い方法:家庭向けエネルギー管理サービスの支払い意思別

エネルギーサービスとプログラムに関する知識

  • 事業者が提供する電気の種類
  • エネルギープログラムの使用
  • エネルギープログラムの使用の詳細
  • 特別エネルギープログラムへの参加への関心
  • エネルギープログラムへの参加に必要なコスト削減額
  • 提供するエネルギープログラムへの高い熟知価
  • EVオーナー向けたEV特別料金プランの熟知価
  • EVオーナー向け特別プランの情報源
  • デマンドレスポンスプログラムの参加への上位の動機
  • デマンドレスポンスプログラムの参加へのインセンティブ
  • デマンドレスポンスイベントの開催期間
  • デマンドレスポンスイベントのエクスペリエンス
  • デマンドレスポンスプログラムの解約の理由
  • デマンドレスポンスプログラムに参加しない理由
  • エネルギーモニタリングサービスに対する支払い意思

家庭での電力:発電機・EV・ソーラーパネル

  • 主要な家庭向けエネルギー機器の所有
  • 蓄電池の採用
  • 主要な家庭向けエネルギー機器の所有状況:消費者タイプ別
  • 主要な家庭向けエネルギー機器の熟知価
  • 主要な家庭向けエネルギー機器の高い購入意向
  • 主要な家庭向けエネルギー機器の高い購入意向:消費者タイプ別
  • 主要な家庭向けエネルギー機器の高い購入意向:所得別
  • 主要な家庭向けエネルギー機器の高い購入意向:住宅規模別
  • 主要な家庭向けエネルギー機器の高い購入意向:家庭でのエネルギー消費に対する態度別

ソーラーおよび充電式EVの販売

  • エネルギー機器の最も魅力的な購入チャネル
  • エネルギー機器の購入で最も魅力的な支払い方法
  • ソーラーの導入を希望する人の機器のファイナンスへの関心
  • ソーラーの導入を希望する人の機器の前払い購入への関心
  • ソーラー製品を購入しない理由
  • ソーラーパネルの購入の推進因子
  • 将来プラグインEVを購入する可能性
  • EVの充電頻度:ロケーション別

スマートサーモスタットと使用状況

  • スマートサーモスタットの所有
  • スマートサーモスタットの分類
  • スマートサーモスタットの使用頻度
  • スマートサーモスタットをほとんど操作しない理由
  • スマートサーモスタットによる月間省エネ規模
  • 省エネに関する消費者の認識
  • スマートサーモスタットの所有者/ユーザーによる毎月の推定節約額
  • 引っ越しによるスマートサーモスタットの処分
  • スマートサーモスタットの時代
  • スマートサーモスタットと従来のサーモスタットの購入促進要因
  • 全体的なスマートサーモスタットの購入意向
  • 全体的なスマートサーモスタットの購入意向:今後6か月以内に引っ越す可能性が高いユーザー
  • 現在スマートサーモスタットを所有していない、または購入する予定のない世帯
  • スマートサーモスタットを購入しない理由
  • スマートサーモスタットを購入する可能性を高める要因
目次

SYNOPSIS:

As energy costs rise and outages become more common, consumers seek ways to track their energy consumption, reduce what they use, or generate their own. There is no one-size-fits-all energy solution because habits and trends differ from big families in freestanding homes to singles in apartments. This research examines how customer groups differ in their adoption of devices and programs they use to save energy, money, and avoid blackouts. It includes trending adoption, purchase intention, and shifting consumer perspectives on home solar, energy monitoring solutions, battery storage, and electric vehicles.

ANALYST INSIGHT:

"After a strong 2021, metrics around household energy technology industry dipped. The story, though, is more complex than a simple regression following a spike." - Chris White, Research Director, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Introducing Energy Monitoring

Executive Summary

  • Electricity costs are too high
  • Key demographics reporting electricity costs are too high
  • Actions Taken to Reduce Energy Consumption
  • Home Solar PV Systems
  • Demand Response Program Engagement
  • Time of Use Program Engagement
  • Smart Thermostat Ownership
  • Savings by Estimated Percentage of Bill
  • Savings vs. Expectations
  • Average Price Willing to Pay for All Listed Home Energy Consumption Management Services
  • High Interest in Energy Monitoring Devices

Ratepayers: Trying To Pay Less

  • Consumers' Perception Regarding Monthly Electricity Bill
  • Consumers' Perception Regarding Electricity Bill by Income
  • Consumers' Perception Regarding Electricity Bill by Family Size
  • Consumers' Perception Regarding Electricity Bill by Home Size
  • Energy-Saving Actions Taken Over the Past 12 Months
  • Energy Saving Actions
  • Energy Saving Action Segments
  • Attitudes Towards Home Energy Consumption
  • Attitudes Towards Home Energy Consumption by Consumer Type

Energy Management Concepts & Willingness to Pay

  • Valuable Tools of Home Energy Consumption Management
  • Home Energy Consumption Management Value and Willingness to Pay
  • Average Price Willing to Pay for All Listed Home Energy Consumption Management Services
  • Cost You Would Pay for Home Energy Consumption Management Service
  • Cost You Would Pay for Home Energy Consumption Management Service by Income
  • Cost You Would Pay for Home Energy Consumption Management Service by Home Size
  • High Interest in Energy Monitoring Devices
  • Most Likely to Buy Energy Solutions
  • Preferred Source of Energy Monitoring Solutions
  • Preferred Energy Payment Methods
  • Preferred Payment Methods by Willingness to Pay For Home Energy Management Services

Familiarity with Energy Services and Programs

  • Type of Electricity Provided by the Provider
  • Energy Program Use
  • Energy Program Use Details
  • Interest in Special Energy Program Enrollment
  • Required Cost-Saving Amount to Participate in Energy Program
  • High Familiarity with Energy Programs Offered
  • EV Owner Familiarity with Special EV Rate Plans
  • Information Source of Special Plan for EV Owners
  • Top Motivation to Participant in Demand Response Program
  • Incentive to Participate in Demand Response Program
  • Duration of Demand Response Event
  • Demand Response Event Experience
  • Reasons for Churning Demand Response Program
  • Reasons for not Participating in Demand Response Program
  • Likelihood of Paying for Energy Monitoring Service

Power at Home: Generators, EVs, and Solar Panels

  • Ownership of Major Home Energy Equipment
  • Adoption of Battery Storage
  • Major Home Energy Equipment Ownership by Consumer Type
  • High Familiarity with Major Home Energy Equipment
  • High Intention of Purchasing Major Home Energy Equipment
  • High Intention of Purchasing Major Home Energy Equipment by Consumer Type
  • High Intention of Purchasing Major Home Energy Equipment by Income
  • High Intention of Purchasing Major Home Energy Equipment by Home Size
  • High Intention of Purchasing Major Home Energy Equipment by Attitudes Towards Home Energy Consumption

Selling Solar and Charging EVs

  • Most Appealing Purchase Channel of Energy Device
  • Most Appealing Payment Method for Energy Device Purchase
  • Interest Among Solar Intenders who Prefer to Finance the Equipment (31% of all Intenders)
  • Interest Among Solar Intenders who Prefer Upfront Purchase of the Equipment (35% of all intenders)
  • Reasons for Not Purchasing Solar Power Products
  • Purchase Drivers of Solar Panels
  • Likelihood of Purchasing a Plug-in Electric Vehicle in the Future
  • Electric Vehicles Charging Frequency by Locations

Smart Thermostats and How They're Used

  • Smart Thermostat Ownership
  • Smart Thermostat Segments Q4/2022
  • Smart Thermostat Use Frequency
  • Reasons for Rarely Interacting with Smart Thermostat
  • Monthly Energy Saving by Using Smart Thermostat
  • Consumer Perception Regarding Energy Saving
  • Estimated Monthly Savings by Smart Thermostat Owner/Users
  • Smart Thermostat Disposal When Moving Home
  • Age of Smart Thermostat
  • Smart Thermostat vs. Traditional Thermostat Purchase Drivers
  • Overall Smart Thermostat Purchase Intention
  • Overall Smart Thermostat Purchase Intention Among Those Likely to Move in the next 6 months
  • Households that Don't Currently Own or Intend to Purchase a Smart Thermostat
  • Reasons for Not Purchasing a Smart Thermostat
  • Factors Increasing Likelihood of Purchasing Smart Thermostat