デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1325383

スマートホームエネルギー管理システムの世界市場-2023年~2030年

Global Smart Home Energy Management Systems Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 204 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
スマートホームエネルギー管理システムの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月04日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 204 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

スマートホームエネルギー管理システムの世界市場は、2022年に12億5,000万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 19.5%で成長し、2030年には46億米ドルに達すると予測されています。商業、工業、公共部門におけるエネルギー管理の増加により、スマートホームエネルギー管理システムの需要が高まっています。

高度なエネルギー効率化技術を導入し、エネルギーの無駄を最小限に抑えることで、温室効果ガスの排出量を削減し、変動するエネルギー価格への影響を減らし、生産性を向上させることができます。2022年には、北米が世界のスマートホームエネルギー管理システム市場の1/3以上を占めると予想されています。地域政府による省エネルギーへの取り組みでは、効率性の向上が第一の目標となっています。

その結果、スマートホームエネルギー管理システムの利用によるエネルギー効率の向上が相対的に不可欠となり、地域市場を牽引しています。経費節減のため、商業ビルのオーナーは「エネルギー使用量の削減」を主目標としています。米国エネルギー情報局(U.S. Energy Information Administration)によると、米国で利用されるエネルギーの約40%は、商業施設や住宅を活性化するために使用されています。

市場力学

拡大するスマートホーム・オートメーション

スマートホーム・オートメーションシステムによって、省エネ方法を自動的に、あるいはユーザーの好みに基づいて実行することができます。居住者の不在時にサーモスタットの設定を変更したり、照明スケジュールを最適化したり、家電のスタンバイモードを作動させたりすることができます。自動化されたソリューションは、個人で継続的に関与することなく、エネルギー浪費の削減とエネルギー効率の向上に役立ちます。

例えば、アスピニティは2021年2月、窓ガラスの破損やその他の音響イベントなどの音響トリガーを常時リッスンするバッテリー駆動のスマートホームデバイス向けの音響イベント検出キット(EVK1)の発売を発表しました。このパッケージには、完全アナログの機械学習プロセッサである同社のanalogMLコアが含まれており、データをデジタル化する前に特定の音響イベントを検出することで、システムの電力効率を向上させる。

高まる技術の進歩

IoT(モノのインターネット)、人工知能、データ分析といった技術の絶え間ない進歩が、スマートホーム・エネルギー管理システムの開発を後押ししています。技術革新はエネルギー管理ソリューションの能力を向上させ、より正確なモニタリング、インテリジェントな自動化、個別化されたエネルギー最適化を可能にし、市場の成長を促進しています。

企業拡大の一環として、様々な組織が革新的なソリューションを開発しています。2022年4月、サムスン電子は、サムスン・スマートシングスの統合をより多くの住宅や建物に拡大するため、世界の技術大手ABBとの協業を発表しました。さらに、この協業の結果、サムスンは住宅および商業建築市場において、家庭向けIoTの提供を改善できる可能性があります。

標準化の欠如とプライバシーの懸念

スマートホーム市場には、相互運用性や通信プロトコルに関する統一規格が存在しません。標準化が進んでいないため、異なるデバイスやシステム間で互換性に問題が生じ、住宅所有者が複数のコンポーネントをスムーズに統合して操作することが難しくなる可能性があります。また、統一された規格がないため、消費者の選択肢が制限され、市場の断片化につながる可能性もあります。

個人のエネルギー使用データは、スマートホームのエネルギー管理システムによって収集・分析されます。このため、データの安全性や悪用の可能性を懸念する住宅所有者の間で、プライバシーに関する懸念が生じる。普及を促進するためには、業界各社はプライバシーとセキュリティの懸念に対処し、強力なデータ保護方法を開発し、顧客の信頼を確立する必要があります。

COVID-19の影響分析

COVID-19の流行は、スマートホームエネルギー管理システム市場の拡大に大きな影響を与えています。在宅勤務や社会的距離の取り方の実施に伴い、エネルギー使用を遠隔監視・制御する能力を持つことが一層重要になっています。スマートホームエネルギー管理システムにより、顧客はエネルギー消費を遠隔で調整し、ソーラーパネルの性能を監視し、エネルギー使用量を追跡することができるため、物理的に参加する必要性が減少します。

COVID-19は、再生可能エネルギー源の重要性も強調しました。多くの住宅所有者が、送電網への依存を減らし電気代を削減するために、ソーラーパネルやその他の再生可能エネルギー・システムに投資し始めました。スマートホームエネルギー管理システムは、再生可能エネルギーをより効率的に利用し、より優れたエネルギー貯蔵を可能にすることで、これらの設備を補完しています。

AIの影響

スマートホームエネルギー管理システムは、AIアルゴリズムと機械学習技術により、エネルギー消費パターンを分析し、エネルギー使用を最適化するためのスマートな決定を下すことができます。AIアルゴリズムは、過去のデータや人間の行動を利用して、省エネの機会を見つけたり、適切な設定を推奨したり、エネルギー消費機器を自動化したりすることができます。

消費者がメーカー独自のエコシステムからあらゆるアイテムを入手する可能性がいかに低いかを考慮すると、家電業界は様々な企業が使用する多くのメカニズム間の通信方法に関する合意の必要性を認識しています。音声制御はスマートスピーカーに多く見られ、他の機器でも普及する可能性が高く、世界のスマートホームエネルギー管理システム市場を牽引しています。

ロシア・ウクライナ戦争の影響分析

地政学的紛争は、影響を受ける地域がエネルギーの目的と戦略を見直すきっかけとなる可能性があります。そのような時期には、エネルギーの安全保障と多様性が重要な問題となり、その結果、化石燃料などの伝統的なエネルギー源への重点が高まり、再生可能エネルギーや関連技術への投資が遅れる可能性があります。

重点のシフトは、スマートホームエネルギー管理システムの受け入れや要望にも間接的な影響を与えるかもしれないです。より良い政策選択がもっと早くなされていれば、ロシア・ウクライナ戦争によるエネルギー価格の高騰は、これほど深刻な影響を与えなかったかもしれないです。この危機は、多くの国々を景気後退に追い込み、インフレを増大させ、世界的に脆弱な家計に大きな生活費圧迫を与えました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 成長するスマートホームオートメーション
      • エネルギー効率に対する意識の高まり
      • 技術進歩の高まり
    • 抑制要因
      • 初期コストの高さと複雑さ
      • 標準化の欠如とプライバシーへの懸念
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第8章 タイプ別

  • 照明制御
  • 自己監視システム・サービス
  • プログラマブル通信サーモスタット
  • アドバンスト・セントラル・コントローラー
  • インテリジェントHVACコントローラー

第9章 エンドユーザー別

  • 住宅用
  • 商業用
  • 産業用
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • IBM Corporation
    • 会社概要
    • 原材料ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Indesit Company
  • Honeywell International Inc
  • Schneider Electric SE
  • General Electric Co
  • Siemens AG
  • Johnson Controls International Plc
  • Intel Corp
  • Resideo Technologies Inc
  • Hitachi

第13章 付録

  • 当社とサービスについて
目次
Product Code: EP6631

Market Overview

Global Smart Home Energy Management Systems Market reached US$ 1.25 billion in 2022 and is expected to reach US$ 4.60 billion by 2030 growing with a CAGR of 19.5% during the forecast period 2023-2030. An increase in energy management across commercial, industrial and public sector organizations has driven up demand for smart home energy management systems.

Implementing advanced energy-efficient technology and minimizing energy waste will help to reduce greenhouse gas emissions, decrease exposure to fluctuating energy prices and increase productivity. In 2022, North America is expected to account for more than 1/3rd of the global smart home energy management systems market. Higher efficiency objectives are the primary goal of regional government energy-saving efforts.

As a result, increasing energy efficiency through the usage of smart home energy management systems becomes relatively essential, driving the regional market. To save money, commercial building owners made "reducing energy use" their main goal. According to U.S. Energy Information Administration, about 40% of the energy utilised in U.S. is used to boost the commercial and residential homes.

Market Dynamics

The Growing Smart Home Automation

Energy-saving methods can be implemented automatically or based on user preferences by smart home automation systems. They can modify thermostat settings as occupants are away, optimize lighting schedules or activate appliance standby modes. The automated solutions help in the reduction of energy waste and the advancement of energy efficiency without the need for ongoing personal involvement.

For example, Aspinity announced the launch of their Acoustic Event Detection Kit (EVK1) in February 2021 for battery-powered, smart home devices that are constantly listening for acoustic triggers such as window glass breaks or other acoustic events. The package includes the company's analogML core, a fully analogue machine learning processor that increases system power efficiency by detecting certain acoustic events prior to data digitization.

The Rising Technological Advancements

Continuous advances in technology, such as IoT (Internet of Things), artificial intelligence and data analytics, are propelling the development of smart home energy management systems. The innovations improve the capabilities of energy management solutions, enabling more precise monitoring, intelligent automation and personalized energy optimization, driving market growth.

As part of the company expansion, various organizations are developing innovative solutions. In April 2022, Samsung Electronics announced a collaboration with global technology giant ABB to expand Samsung SmartThings integration into more homes and buildings. Furthermore, as a result of the agreement, Samsung may be able to improve its home IoT offering in the residential and commercial construction markets.

Lack of Standardization and Privacy Concerns

There are no uniform standards for interoperability or communication protocols in the smart home market. The lack of standardization might result in compatibility concerns across different devices and systems, making it difficult for homeowners to smoothly integrate and operate multiple components. The absence of uniform standards can also limit consumer options and lead to market fragmentation.

Personal energy usage data is collected and analyzed by smart home energy management systems. This raises privacy concerns among homeowners, who may be concerned about the security and potential exploitation of their data. To encourage widespread usage, industry players must address privacy and security concerns, develop strong data protection methods and develop customer trust.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 epidemic has had a significant impact on the expansion of the smart home energy management system market. With the implementation of work-from-home arrangements and social distancing methods, having the capacity to remotely monitor and control energy usage became even more vital. Smart home energy management systems enable customers to remotely regulate their energy consumption, monitor the performance of solar panels and track energy usage, decreasing the need for physical participation.

The COVID-19 also highlighted the significance of renewable energy sources. Many homeowners began to invest in solar panels and other renewable energy systems in order to reduce their reliance on the grid and cut their electricity bills. Smart home energy management systems supplement these installations by allowing for more efficient use of renewable energy and better energy storage.

AI Impact

Smart home energy management systems can analyse energy consumption patterns and make smart decisions to optimise energy usage owing to AI algorithms and machine learning techniques. AI algorithms may utilise past data and human behaviour to find energy-saving opportunities, recommend appropriate settings and automate energy-consuming devices.

Considering how unlikely it is for consumers to acquire a full range of items from within a manufacturer's own ecosystem, the Consumer Electronics sector realises the need for agreement on how to communicate between the many mechanisms used by various companies. Voice control is mostly found in Smart Speakers and is likely to gain traction in other devices, driving the global smart home energy management systems market.

Russia-Ukraine War Impact Analysis

Geopolitical conflicts could lead affected regions to reassess their energy objectives and strategies. During such times, energy security and diversity become significant issues, which could result to a greater focus on traditional energy sources, such as fossil fuels and a potential delay in investments in renewable energy and related technologies.

The shift in emphasis may have an indirect effect on the acceptance and desire for smart home energy management systems. If better policy choices had been taken earlier, the energy price hikes caused by the Russian-Ukraine war might not have had such a severe impact. The crisis has forced a number of economies to enter recession, increased inflation and placed significant cost-of-living pressures on vulnerable households globally.

Segment Analysis

The global smart home energy management systems market is segmented based on component, type, end-user and region.

Hardware Helps to Keep a Track of Software and its Data

During the forecast period, the hardware components is expected to grow at the highest CAGR in the global smart home energy management market. It collaborates with software, data analytics and AI algorithms to create an integrated energy management solution. Hardware advancements continue to improve the efficiency, functionality and compatibility of smart home energy management systems, allowing homeowners to optimise energy consumption, decrease expenditures and contribute to sustainability.

Smart metres are improved energy metres that provide real-time consumption statistics. It makes data collecting easier for energy management systems and allows consumers to make more educated decisions regarding their energy consumption. In September 2022, the EDMI announced the brand of a new solution, MIRA, for use in smart metering systems, announcing a bag of value and choice for clients and customers in retail, distribution and metering services.

Geographical Analysis

The Rising Government Investment and Initiatives in Asia-Pacific

Asia-Pacific is anticipated to hold around 1/4th of the global smart home energy management systems market during the forecast period 2023-2030. Governments in the region are investing in a variety of projects, including renewable energy, adopting solutions to improve power grid efficiency and sanctioning the use of inefficient technologies.

54 projects worth CNY 1 billion have been signed at the ongoing Smart China Expo (SCE) 2022 in Chongqing, southwest China, under the subject of SCE, Smart Technology Empowering Economy, Enriching Life. Furthermore, the Xiaomi Mijia Smart Socket 3 was released in China in August 2022. It aids in the transformation of common household items, like as lamps and kettles, into smart gadgets that regulate energy flow. It also enables them to be operated via an app or voice commands and linked to other smart home network gadgets.

In addition, in January 2022, Samsung Electronics Co., Ltd. announced a collaboration with Oracle Corp. to create smart energy solutions for its clients, combining Oracle's contextual and behavioural energy insights with Samsung's SmartThings devices and automation services. The collaboration aims to provide new and important features in their product offerings.

Competitive Landscape

The major global players include IBM Corporation, Indesit Company, Honeywell International Inc, Schneider Electric SE, General Electric Co, Siemens AG, Johnson Controls International Plc, Intel Corp, Resideo Technologies Inc and Hitachi.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global smart home energy management systems market segmentation based on component, type, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of smart home energy management systems market level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global smart home energy management systems market report would provide approximately 61 tables, 60 figures and 204 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Component
  • 3.2. Market Snippet by Type
  • 3.3. Market Snippet by End-User
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Growing Smart Home Automation
      • 4.1.1.2. Rising Awareness of Energy Efficiency
      • 4.1.1.3. Rising Technological Advancements
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Initial Costs and Complexity
      • 4.1.2.2. Lack of Standardization and Privacy Concerns
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Component

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
  • 7.2. Hardware*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Software
  • 7.4. Services

8. By Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 8.2. Lightning controls *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Self-monitoring System and Services
  • 8.4. Programmable Communicating Thermostats
  • 8.5. Advanced Central Controllers
  • 8.6. Intelligent HVAC Controllers

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Residential*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Commercial
  • 9.4. Industrial
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. UK
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia-Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. IBM Corporation
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Raw Material Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Indesit Company
  • 12.3. Honeywell International Inc
  • 12.4. Schneider Electric SE
  • 12.5. General Electric Co
  • 12.6. Siemens AG
  • 12.7. Johnson Controls International Plc
  • 12.8. Intel Corp
  • 12.9. Resideo Technologies Inc
  • 12.10. Hitachi

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Service
  • 13.2. Contact Us