表紙:ホームエネルギーマネジメント:発電・消費・需要応答
市場調査レポート
商品コード
1469330

ホームエネルギーマネジメント:発電・消費・需要応答

Home Energy Management: Generation, Consumption, Demand Response

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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ホームエネルギーマネジメント:発電・消費・需要応答
出版日: 2024年03月31日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

エネルギーコストの上昇と送電網の信頼性に対する懸念から、消費者はエネルギー消費をより適切に管理することに関心を寄せています。電力会社やエネルギー供給会社は、需要応答プログラムへの取り組みを強化し、家庭にサービスを提供する新たな機会を模索しています。

サンプルビュー

当レポートでは、ホームエネルギーマネジメントの市場を調査し、スマートホームとスマートエネルギーデバイスがどのように主流になりつつあるのか、またこの動きが製造業者、エネルギープロバイダー、その他の参入事業者にもたらす機会について調査しています。また、エネルギー監視ソリューション、家庭用太陽光発電、蓄電池、需要応答プログラムに関する普及動向、購入意向、消費者の視点の変化も含まれています。

目次

調査手法・定義

重要用語・定義

エネルギーモニタリングの導入

エグゼクティブサマリー

  • 平均月間電気代
  • 「自宅でのエネルギー消費量削減に積極的に取り組んでいます」
  • スマートサーモスタットの所有動向
  • 需要応答への参加
  • 消費者はエネルギーに関するよりよい情報を求めている
  • 家庭のエネルギー消費管理に役立つ4つのツール
  • 他のアプリケーションを通じた家庭でのエネルギー使用量を監視
  • 主要な家庭用エネルギー機器の所有
  • 自動車購入の意向:12カ月の見通し
  • 購入希望車両の種類
  • 太陽光発電購入のインセンティブ
  • 太陽光発電の購入意向
  • 蓄電池の導入

エネルギーコストと消費

  • 平均月間支出
  • 住宅顧客向け平均電気料金
  • 月々の電気料金に対する消費者の認識
  • 月々の電気料金に対する消費者の認識:所得別
  • 月々の電気料金に対する消費者の認識:家族構成別
  • 月々の電気料金に対する消費者の認識:住宅規模別
  • 家庭のエネルギー消費に対する考え方
  • 子どもがいる家庭ではエネルギー削減のための時間や情報が足りない
  • 複数のスマートホームデバイスが連携して動作する現在の統合
  • スマートホームデバイス統合の目的

スマートサーモスタット:導入状況・導入目的・推定節約額

  • スマートサーモスタットの導入と最近の購入
  • スマートサーモスタットの全体的な購入意向
  • 今後6カ月以内に引っ越す可能性のある人々の全体的なスマートサーモスタットの購入意向
  • 今後6カ月以内に住宅改修をする可能性のある人々の全体的なスマートサーモスタットの購入意向
  • ネットプロモータースコア:スマートエネルギーデバイス
  • スマートサーモスタットNPS、トレンド

エネルギーサービスと需要応答プログラム:知識・参加

  • 提供されるエネルギープログラムに関する高い知識
  • エネルギープログラムの採用
  • エネルギープログラムの使用
  • エネルギープログラムの使用:詳細
  • 需要応答プログラムの使用:詳細
  • 需要応答プログラムに参加する主な動機
  • 需要応答プログラムへの参加インセンティブ
  • 過去12カ月間に呼び出された需要応答イベントの推定数
  • 需要応答イベントの期間
  • 需要応答イベントのエクスペリエンス
  • 需要応答プログラムに参加しない理由
  • 需要応答参加の障壁:性別
  • 需要応答参加の障壁:年齢別
  • 需要応答プログラムを変更する理由
  • 消費者がピーク時に自ら調整する製品
  • 消費者がピーク時にメーカーや電力会社に調整を許可する製品
  • 賢いプロダクトオーナーはピーク時に製品を調整する意欲がある
  • インセンティブのよりサーモスタットの調整を電力会社に許可する可能性
  • DRプログラムインセンティブへの関心:年齢・世帯収入別

エネルギー監視:好みと概念

  • エネルギープロバイダーからの電力消費の内訳の受領
  • 消費内訳の確認頻度
  • 電力消費内訳の検討方法
  • 確認情報:エネルギーの内訳確認手法別
  • 米国の全インターネット世帯における他のアプリケーションによる家庭内エネルギー使用量の監視
  • 特定デバイスの所有者間での他のアプリケーションを通じた家庭でのエネルギー使用量の監視
  • 家庭のエネルギー消費管理に役立つツール
  • エネルギー管理ツールへの関心:消費明細の現在の使用状況別
  • エネルギー管理ツールへの関心:スマートホームデバイス導入別
  • エネルギーモニターへの関心
  • 好まれるエネルギー消費ソリューション
  • 好まれるエネルギー消費ソリューション:人口層別
  • プロが設置するリアルタイムエネルギーモニターの購入可能性

家庭での電力供給:EV・太陽光発電・スマート電気パネル

  • 主要な家庭用エネルギー機器に関する高い知識
  • 主要な家庭用エネルギー機器の所有
  • 主要な家庭用エネルギー機器の高い購入意向
  • 自動車購入意向:12カ月の見通し
  • 購入希望車両の種類

太陽光発電と蓄電池の販売

  • 太陽光パネルの購入動機
  • 太陽光パネルの購入促進要因
  • 太陽光パネルの取得方法
  • 太陽光発電の購入とパフォーマンスに対する満足度
  • 太陽光発電製品を購入しない理由
  • 太陽光発電購入のインセンティブ
  • EVおよびスマートサーモスタット所有者の太陽光発電所有率
  • EVおよびスマートサーモスタット所有者の太陽光発電購入意向
  • 太陽光発電所有者による蓄電池の導入
  • 家庭用電池を家庭の電源として使用する頻度
  • 家庭用電池の購入のタイミング
目次

SYNOPSIS:

Rising energy costs and concerns about grid reliability prompt consumer interest in better managing their energy consumption. Utilities and energy providers seek to ramp up engagement in demand response programs and look for new opportunities to provide services to the home. This research examines how smart home and smart energy devices are moving into the mainstream and the opportunities that move opens for manufacturers, energy providers, and other industry players. It includes trending adoption, purchase intention, and shifting consumer perspectives on energy monitoring solutions, home solar, battery storage, and demand response programs.

SAMPLE VIEW

Key questions addressed:

  • 1. To what extent are internet households impacted by rising energy costs?
  • 2. Has familiarity with energy programs and energy devices increased?
  • 3. What is the current adoption of energy devices, including smart thermostats, home solar, home battery storage, and electric vehicles?
  • 4. How are consumer perceptions of utility programs changing? Has participation in demand response grown?
  • 5. What is the interest in next-gen solutions, such as whole-home monitoring and solar/storage systems?
  • 6. Are smart thermostats and solar systems meeting consumer expectations?

"In this push-pull environment, the most immediate opportunity lies in helping consumers make small, accessible changes that can help them save on their energy costs. Smart thermostats and demand response programs fit the bill." - Jennifer Kent, VP, Research, Parks Associates.

ABOUT THE AUTHORS:

Yilan Jiang, Senior Director of Consumer Analytics.

Yilan leads Parks Associates' Consumer Analytics team and manages numerous primary research and custom research across all areas of the consumer IoT, including consumer electronics, entertainment services, voice assistants, and connected home solutions. Yilan conducts consumer behavior analysis to understand market trends, predict consumer demand, and provide quantified market intelligence that guides strategic business decisions. Yilan leads research that provides rich insight into consumer preference and deep analysis of competitive strategies and business models.

Yilan earned her MA in economics from University of Texas at Arlington and BA in economics in Nankai University, P.R. China.

Jennifer Kent, Vice President, Research.

INDUSTRY EXPERTISE: Connected Health, Connected Home Technologies and Services, Connected Entertainment Products and Services

Jennifer manages the research department and Parks Associates' process for producing high-quality, relevant, and meaningful research. Jennifer also leads and advises on syndicated and custom research projects across all connected consumer verticals and guides questionnaire development for Parks Associates' extensive consumer analytics survey program. Jennifer is a certified focus group moderator, with training from the Burke Institute.

Jennifer earned her PhD in religion, politics, and society and an MA in church-state studies from Baylor University. She earned her BA in politics from the Catholic University of America in Washington, DC.

Sharon Jiang, Consumer Insights Manager.

Sharon Jiang is a member of the Consumer Analytics team. She analyzes different kinds of consumer data to extract critical findings of market trending and consumer behavior. She also contributes to the visualization of information to construct consumer reports. In addition, she leads the communication process with venders to provide cost estimates for custom surveys.

Sharon is currently pursuing her Dbl. BSAN MS and MBA degrees at the University of Texas at Dallas. She also earned a master's degree in Accounting at Syracuse University.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Key Terms and Definitions

Introducing Energy Monitoring

Executive Summary

  • Avg. Monthly Electricity Expenditure
  • "I actively work to reduce my energy consumption at home."
  • Smart Thermostat Ownership
  • Demand Response Participation
  • Consumer Demand for Better Energy Insights
  • Top 4 Valuable Tools of Home Energy Consumption Management
  • Monitoring Home Energy Usage Through Other Applications
  • Ownership of Major Home Energy Equipment
  • Vehicle Purchase Intentions: 12 Month Outlook
  • Type of Vehicle Intenders
  • Incentive for Solar Purchasing
  • Solar Purchase Intentions
  • Battery Storage Adoption

Energy Costs and Consumption

  • Average Monthly Expenditure
  • Average Electricity Price to Residential Customers
  • Consumer Perception of Monthly Electricity Bill
  • Consumer Perception of Monthly Electricity Bill by Income
  • Consumer Perception of Monthly Electricity Bill by Family Size
  • Consumers' Perception Regarding Electricity Bill by Home Size
  • Attitudes Towards Home Energy Consumption
  • Not Enough Time/Info to Reduce Energy By Households with Kids
  • Current Integration of Multiple Smart Home Devices Work Together
  • Purpose of Smart Home Device Integration

Smart Thermostats: Adoption, Intentions, Estimated Savings

  • Smart Thermostat Adoption and Recent Purchases
  • Overall Smart Thermostat Purchase Intention
  • Overall Smart Thermostat Purchase Intention among Those Likely to Move in the next 6 Months
  • Overall Smart Thermostat Purchase Intention among Those Likely to Start a Home Renovation in the Next 6 Months
  • Net Promoter Score: Smart Energy Devices
  • Smart Thermostat NPS, Trending

Energy Services and Demand Response Programs: Familiarity and Engagement

  • High Familiarity with Energy Programs Offered
  • Adoption of Energy Programs
  • Energy Program Use
  • Energy Program Use Details
  • Demand Response Program Use Details
  • Top Motivation to Participant in Demand Response Program
  • Incentive to Participate in Demand Response Program
  • Estimated Number of Demand Response Events Called in Past 12 Months
  • Duration of Demand Response Event
  • Demand Response Event Experience
  • Reasons for not Participating in Demand Response Program
  • Barriers to Demand Response Participation by Gender
  • Barriers to Demand Response Participation by Age
  • Reasons for Churning Demand Response Program
  • Products Consumers are Willing to Adjust Themselves During Peaks
  • Products Consumers Will Allow Manufacturer or Utility to Adjust During Peaks
  • Willingness to Adjust Products During Peaks, Among Smart Product Owners
  • Likelihood of Allowing Electricity Provider to Adjust Thermostat with Incentives
  • Interest in DR program incentives by Age and Households Income

Energy Monitoring: Preferences and Concepts

  • Receive Electricity Consumption Breakdown from Energy Provider
  • Frequency of Reviewing Consumption Breakdown
  • Electricity Consumption Breakdown Review Methods
  • Information Reviewed by Methods of Reviewing Energy Breakdown
  • Monitoring Home Energy Usage Through Other Applications among All US Internet Households
  • Monitoring Home Energy Usage Through Other Applications among Owners of Specified Devices
  • Valuable Tools of Home Energy Consumption Management
  • Interest in Energy Management Tools, by Current Use of Provided Consumption Breakdowns
  • Interest in Energy Management Tools, by Smart Home Device Adoption
  • Interest in Energy Monitors
  • Preferred Energy Consumption Solutions
  • Preferred Energy Consumption Solutions by Demographic
  • Likelihood of Purchasing Pro-Install Retail-Time Energy Monitor

Power at Home: EVs, Solar, Smart Electric Panels

  • High Familiarity with Major Home Energy Equipment
  • Ownership of Major Home Energy Equipment
  • High Intention of Purchasing Major Home Energy Equipment
  • Vehicle Purchase Intentions: 12 Month Outlook
  • Type of Vehicle Intenders

Selling Solar and Storage

  • Solar Panel Purchase Motivation
  • Purchase Drivers of Solar Panels
  • Solar Panel Acquisition Method
  • Satisfaction Level with Solar Purchase and Performance
  • Reasons for Not Purchasing Solar Power Products
  • Incentive for Solar Purchasing
  • Solar Ownership Among EV and Smart Thermostat Owners
  • Solar Purchase Intentions Among EV and Smart Thermostat Owners
  • Adoption of Battery Storage Among Solar PV Owners
  • Frequency of Using Home Battery to Power Home
  • Home Battery Purchase Timing