![]() |
市場調査レポート
商品コード
1565762
旅行保険の世界市場:2024年~2031年Global Travel Insurance Market 2024-2031 |
||||||
カスタマイズ可能
|
旅行保険の世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年09月28日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
|
旅行保険市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(単発旅行保険、年間複数回旅行保険)、流通チャネル別(保険会社、保険仲介業者、銀行、保険ブローカー、その他)、エンドユーザー別(高齢者、教育旅行者、家族旅行者、その他)予測期間(2024年~2031年)
旅行保険市場は予測期間(2024年~2031年)にCAGR 15.4%で成長すると予測されます。旅行保険市場は、世界の観光客の増加などの要因により拡大しています。COVID-19の流行が旅行保険の需要を高めています。技術の進歩や商品の革新により、消費者は保険の比較や購入が容易になりました。人口動態の変化やプロバイダー、代理店、航空会社間の戦略的提携も市場成長に寄与しています。
市場力学
外国人旅行者の増加
海外からの旅行者の増加により、医療上の緊急事態や旅行のキャンセル、その他の旅行関連の脅威に対する保険を求める旅行者の数が大幅に増加しています。国連観光局によると、2024年1月、パンデミック流行前の水準から大幅に増加し、世界の観光産業は2023年に13億人の世界入国者数を達成する見込みです。
消費者の意識と関心の高まり
世界の出来事や健康危機により、旅行保険に対する消費者の意識は高まっており、より積極的な計画と包括的な補償の確保につながっています。例えば、2022年10月、India International Insuranceはシンガポール居住者向けの旅行保険i-Journeyを発売しました。この保険は、テロ、旅行遅延、子どもの保護、手荷物紛失、個人的な金銭、家財を包括的に補償します。また、医療費、本国送還、旅行キャンセル、検疫手当、事後治療を含むCOVID-19拡張補償も含まれています。多くの国際的な国境では、ビザや入国の際に十分な海外旅行保険の加入が義務付けられているため、国境が開かれるにつれて、シンガポールの住民は旅行に意欲的になっています。
旅行保険の需要は、旅行の中断、医療問題、キャンセルなど、旅行に伴う潜在的なリスクに対する意識の高まりも後押ししています。例えば、2024年1月、EaseMyTripは新子会社EaseMyTrip Insurance Broker Private Limitedを立ち上げ、7兆9,000億インドルピー、年率32-34%で成長すると推定される急成長中のインド保険市場に参入しました。この動きは、サービスを多様化し、完全な旅行エコシステムを提供することを目的としています。
市場セグメンテーション
保険仲介業者が大きな市場シェアを占めるサブセグメント
このモデルは、地方における保険の普及率を高め、特に旅行が増加する地方を後押しすることで経済成長に対応することができます。例えば、2023年10月、IRDAIは新たな保険仲介ビジネスモデルを導入し、Bima Vahaksが携帯型電子機器「Bima Vistaar」(デジタル・プラットフォーム)を使って農村部で生命保険や損害保険を販売できるようにしました。
旅行保険市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋地域における包括的保険への需要の高まり
包括的な医療保障を提供するインドにおける包括的保険への需要の高まりは、世界の流動性の高まりに起因しています。例えば、2023年12月、Reliance General Insurance Company Ltdは、Reliance Health Globalを発売しました。この保険は、がんやバイパス手術などの重篤な病気、航空救急車、臓器提供者の費用など、インド人が利用しやすい世界の医療を包括的にカバーするもので、宿泊代の制限はないです。
北米が主要市場シェアを占める
旅行量の増加と潜在的なリスクをカバーする旅行保険の需要により、旅行業界は回復し成長しています。米国旅行協会によると、2022年の米国旅行支出は1兆2,000億米ドルに達し、パンデミック以前の水準に匹敵します。経済的影響力は260万米ドルで、米国主要都市における国内線の平均価格は378ドル、1日あたりの費用は354.5ドルでした。この地域全体で観光業が伸びていることに加え、市民の保険サービスへの支出が多いことが、この地域の市場成長を牽引する重要な要因となっています。
Travel Insurance Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Single-Trip Travel Insurance, and Annual Multi-Trip Travel Insurance), by Distribution Channel (Insurance Companies, Insurance Intermediaries, Banks, Insurance Brokers, and Others), and by End-User (Senior Citizens, Education Travelers, Family Travelers, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Travel insurance market is anticipated to grow at a CAGR of 15.4% during the forecast period (2024-2031). The travel insurance market is expanding owing to factors like increasing global tourism. The COVID-19 pandemic has increased demand for travel insurance. Technological advancements and product innovation have made it easier for consumers to compare and purchase policies. Demographic changes and strategic partnerships among providers, agencies, and airlines also contribute to market growth.
Market Dynamics
Increase in foreign arrivals
Growing international arrivals have led to a large increase in the number of travelers seeking insurance coverage for medical emergencies, trip cancellations, and other travel-related threats. According to, UN Tourism, in January 2024, at a substantial increase from pre-pandemic levels, the global tourist industry reached in 2023 with an expected 1.3 billion global arrivals.
Increasing Consumer Awareness and Engagement
Consumer awareness of travel insurance is increasing owing to global events and health crises, leading to more proactive planning and securing comprehensive coverage. For instance, in October 2022, India International Insurance launched i-Journey, a travel insurance policy for Singapore residents. The policy offers comprehensive coverage for terrorism, travel delays, child protection, baggage loss, personal money, and home contents. It also includes COVID-19 extended coverage, including medical expenses, repatriation, travel cancellations, quarantine allowances, and follow-up treatment. As travel borders open, Singapore residents are eager to travel, as many international borders require proof of sufficient travel insurance for visas or entry.
The demand for travel insurance coverage is also driven by increasing awareness of the potential risks associated with travel, such as interruptions, medical problems, and cancellations, which encourages tourists to safeguard vacations and finances. For instance, in January 2024, EaseMyTrip launched its new subsidiary, EaseMyTrip Insurance Broker Private Limited, to enter the booming Indian insurance market, estimated at ₹7.9 trillion and growing at 32-34% annually. This move aims to diversify services and offer a complete travel ecosystem.
Market Segmentation
Insurance Intermediaries Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
This model can increase insurance penetration in rural areas and cater to economic growth by boosting rural areas, particularly as travel increases. For instance, in October 2023, IRDAI introduced a new insurance intermediary business model, allowing Bima Vahaks to distribute life and general insurance policies in rural areas using a hand-held electronic device, 'Bima Vistaar', a digital platform.
The travel insurance market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Growing Demand for Inclusive Insurance In Asia-Pacific Region
Increased demand for comprehensive insurance policies in India that provide comprehensive healthcare coverage results from increased mobility globally. For instance, in December 2023, Reliance General Insurance Company Ltd launched Reliance Health Global, a policy offering comprehensive coverage for global healthcare accessible to Indians, including critical illnesses like cancer and bypass surgery, air ambulance, and organ donor expenses, without restrictions on room rent.
North America Holds Major Market Share
The travel industry is recovering and growing owing to increased travel volumes and demand for travel insurance to cover potential risks. According to the US Travel Association, in 2022, US travel spending reached $1.2 trillion, matching pre-pandemic levels. The economic influence was $2.6 million, with average domestic flight prices of $378 and daily costs of $354.5 in major US cities. The growing tourism across the region along with the high expenditure of citizens on insurance services is a key factor driving the regional market growth.
The major companies serving the travel insurance market include Allianz SE, American International Group, Inc., AXA Group, Berkshire Hathaway Specialty Insurance Co., and Generali Global Assistance & Insurance Services among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in May 2023, Easy Trip Planners plans acquired entities in cruise and tour package services, hotel reservation services, medical and educational tourism, and other regions in North America, UAE, South Pacific, and India, subject to regulatory and shareholder approval.