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市場調査レポート
商品コード
1692457

欧州の旅行保険:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Travel Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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欧州の旅行保険:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の旅行保険市場規模(総保険料ベース)は、2025年の46億6,000万ユーロから2030年には63億ユーロに拡大し、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは6.2%となる見込みです。

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2021年、旅行保険業界はパンデミックの影響、破壊的技術、気候関連リスクなど多くの課題に取り組みました。COVID-19は、必要性からデジタル・ソリューションへの移行を加速させ、保険会社がワークフォースを効果的かつ効率的に遠隔操作できるようにすることで、パンデミックの影響を管理できるようにしました。しかし、この移行に伴い、サイバー脅威も増加しました。

しかし、昨年はおそらく理想的であったよりも速いペースでの変革が必要であったとはいえ、今後、保険会社は自社の業務を保護し、マーケティングと顧客維持を促進するために、適応し続けることを望むと思われます。よりインタラクティブで効率的なデジタル・プラットフォームや商品に対する顧客の要望は今後も続くと思われ、旅行保険会社は新技術への継続的な適応を求められると思われます。それに伴い、ランサムウェアやサプライチェーンへの攻撃は増加の一途をたどっており、それに伴うサイバーリスクも発生する可能性があります。しかし、デジタル・トランスフォーメーションは、現在の市場において関連性、競争力、評判を維持したいと考える保険会社にとって、依然として重要です。

欧州の旅行保険市場の動向

保険における人工知能

人工知能(AI)の利用が旅行保険業界全体に広まるにつれ、規制当局はその利用が顧客にどのような影響を与える可能性があるかを検討しています。具体的には、欧州委員会は特定の慣行を規制し、場合によっては禁止する分野横断的規制を提案しています。顧客のプライバシー、データ・セキュリティ、AIが人間の主体性に与える潜在的な影響に対する社会的懸念が高まっていることを考えれば、ECやその他の団体が新たなガイドラインを模索しているのは当然のことです。事実上、規制的なスタンスが不可欠であり、ECの早期の立場を称賛します。しかし、特定の政策立案者による提案は、例えば、リスク評価と正確な保険料設定、顧客体験のパーソナライズ、実用的な洞察のためのデータ資産のマイニングなど、保険会社の特定の業務遂行能力を制限する可能性があります。保険業界はすでに幅広い規制要件の遵守を求められているため、賢明なステップは、保険会社が規制当局と共同で、消費者データを保護し、あらゆる形態のAIの公正で偏りのない利用を確保する方法を説明することであろう。また、規制当局に対し、保険会社が問題となりうるケースに備え、必要な予防措置を講じていることを安心させるべきです。

旅行・観光産業が保険市場を牽引

世界で最も有名な都市や国のいくつかは欧州にあります。魅力的な歴史、数多くの異なる文化、素晴らしい自然景観があるため、あらゆる観光客にとって何かがあります。国連によると、欧州には44カ国があり、そのうち27カ国が欧州連合(EU)に属しています。旅行と観光は2021年に欧州全体のGDPに1兆4,500億米ドルをもたらしました。フランスは2019年に欧州で最も訪問者数の多い国であり、8,940万人の外国人観光客を迎えています。全外国人訪問者数の50%を占める欧州全体(EUおよび非EU)は、世界で最も人気のある旅行先であり続けています。

近年、可処分所得の増加、出張の増加、オンライン旅行予約や割引パッケージ・ホリデーの利用が容易になったことに起因する旅行・観光部門の顕著な増加が、欧州の旅行保険市場の成長を後押しする重要な要因の1つとなっています。航空会社のキャンセル、荷物や重要書類の紛失、医療危機などのリスクを管理するために旅行保険を選ぶ消費者が増えており、これが旅行保険市場のシェアを伸ばしています。航空会社の直販サイトやオンライン旅行代理店(OTA)などのオンライン比較ショッピングサイト、企業のウェブサイトやアプリなど、顧客が旅行保険を取得するための便利な選択肢が欧州の旅行保険市場の開拓を支えています。

欧州の旅行保険業界の概要

欧州の旅行保険市場は、その性質上、統合されています。現在、主要な大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小の企業が新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 調査の枠組み
  • 2次調査
  • 1次調査
  • データの三角測量と洞察の生成

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競合の激しさ
  • 業界の最新技術革新と最近の動向に関する洞察
  • 業界における政府規制についての洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 保険範囲
    • 単一旅行保険
    • 年間複数回旅行保険
  • 流通チャネル別
    • 保険会社
    • 保険仲介業者
    • 銀行
    • 保険ブローカー
    • その他の流通チャネル
  • エンドユーザー別
    • 高齢者
    • 教育旅行者
    • 家族旅行者
    • その他のエンドユーザー
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Allianz
    • Assicurazioni Generali S.P.A.
    • American International Group Inc.
    • AXA
    • Aviva
    • Insure & Go Insurance Services Limited
    • Signal Iduna
    • The April Group
    • Mutuaide
    • Zurich*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 91251

The Europe Travel Insurance Market size in terms of gross written premiums value is expected to grow from EUR 4.66 billion in 2025 to EUR 6.30 billion by 2030, at a CAGR of 6.2% during the forecast period (2025-2030).

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2021 saw the Travel Insurance industry grapple with a multitude of challenges including pandemic impacts, disruptive technology, and climate-related risks. COVID-19 accelerated the transition to digital solutions because of necessity and enabled insurers to manage the pandemic's impact by allowing workforces to operate remotely effectively and efficiently. But with this shift came the rise in cyber threats.

However, whilst last year necessitated a faster pace of change than was perhaps ideal, looking forward the insurers will want to continue to adapt to protect their operations, and market and promote customer retention. Customer demand for more interactive and efficient digital platforms and products is set to continue, which will require travel insurers' ongoing adaption to new technologies. With that will possibly come associated cyber risks, with ransomware and supply chain attacks continuing to increase. However, digital transformation remains important for insurers wanting to stay relevant, competitive, and reputationally sound in the current market.

Europe Travel Insurance Market Trends

Artificial Intelligence in Insurance

As the use of artificial intelligence (AI) becomes more widespread across the travel insurance industry, regulators are examining how its use could potentially impact customers. Specifically, the European Commission is proposing cross-sectoral regulations that would control - and, in some instances, prohibit - certain practices: for example, the use of AI systems by public agencies, or on their behalf, for social scoring purposes. Given the growing societal concerns about customer privacy, data security, and the potential impact of AI on human agency, it is no surprise that the EC and other entities are exploring new guidelines. In effect, we take the view that a regulatory stance is essential and applaud the early position taken by the EC. However, proposals from certain policymakers could limit insurers' abilities to undertake certain practices: for example, to assess risk and price policies accurately, personalize customer experiences, and mine data assets for actionable insights. Since the industry is already required to adhere to a wide range of regulatory requirements, a sensible step would be for insurers to collectively engage with regulators to explain how they both protect consumer data and ensure fair, unbiased use of AI in all its forms. They should also reassure regulators that the necessary precautions are being taken by insurers to safeguard against possible problematic cases.

Travel and Tourism Industry is driving the Insurance Market

Some of the most well-known cities and nations in the world are found in Europe. There is something for every kind of tourist because of the intriguing history, numerous different cultures, and stunning natural scenery. There are 44 countries in Europe, 27 of which are designated as belonging to the European Union, according to the UN. Travel and tourism generated USD 1,450 billion for Europe's overall GDP in 2021. France is the most visited country in Europe in 2019, welcoming 89.4 million foreign visitors. With 50% of all international visitor arrivals, Europe as a whole (EU and non-EU) continues to be the most popular travel destination in the world.

The notable increase in the travel and tourism sector in recent years, which can be attributed to rising disposable incomes, an increase in business trips, and the easy accessibility of online travel bookings and discounted package holidays, is one of the key factors propelling the growth of the Europe Travel Insurance Market. Consumers are increasingly opting for Travel Insurance to manage risks such as airline cancellations, luggage and important document loss, and medical crises, which is growing the Travel Insurance Market share. Convenient choices for clients to acquire Travel Insurance via online comparison-shopping sites such as direct airline sites and online travel agents (OTAs), company websites and apps, and others support the Europe travel insurance market's development.

Europe Travel Insurance Industry Overview

Europe Travel Insurance Market is consolidated in nature. Some of the key major players operating currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are expanding their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Framework
  • 2.2 Secondary Research
  • 2.3 Primary Research
  • 2.4 Data Triangulation and Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargainning Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargainning Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competative Rivalry
  • 4.5 Insights into Latest Technological Innovations and Recent Trends in the Industry
  • 4.6 Insights on Government Regulations in the Industry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Insurance Coverage
    • 5.1.1 Single-Trip Travel Insurance
    • 5.1.2 Annual Multi-trip Travel Insurance
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Insurance Companies
    • 5.2.2 Insurance Intermediaries
    • 5.2.3 Banks
    • 5.2.4 Insurance Brokers
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Senior Citizens
    • 5.3.2 Education Travelers
    • 5.3.3 Family Travelers
    • 5.3.4 Other End Users
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Germany
    • 5.4.2 United Kingdom
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Spain
    • 5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Allianz
    • 6.2.2 Assicurazioni Generali S.P.A.
    • 6.2.3 American International Group Inc.
    • 6.2.4 AXA
    • 6.2.5 Aviva
    • 6.2.6 Insure & Go Insurance Services Limited
    • 6.2.7 Signal Iduna
    • 6.2.8 The April Group
    • 6.2.9 Mutuaide
    • 6.2.10 Zurich*

7 MARTKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US