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市場調査レポート
商品コード
1692156

英国の旅行保険:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

UK Travel Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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英国の旅行保険:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国の旅行保険市場規模(総保険料ベース)は、2025年の5億7,697万ユーロから2030年には7億3,743万ユーロに成長し、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.03%と予測されます。

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旅行保険は、財産の破損や盗難、事故時の治療、旅行のキャンセルや中断など、国内外を旅行中に発生した費用や損害をカバーできる経済的な保護の一形態です。英国は観光地として人気が高く、観光サービス、飲食品サービス、輸送用具のレンタル、スポーツやレジャー活動、旅行宿泊施設、旅行代理店など、観光・旅行業界にはさまざまなビジネスがあります。英国のウィンザー・グレート・パーク、大英博物館、英国のローマ浴場、英国のストーンヘンジなど、世界的に有名な観光名所があります。

COVID-19のパンデミックは世界を混乱に陥れ、予見できない予期せぬ影響が世界経済、人々の生活、地域社会、生計にも影響を及ぼし、解雇や世界同時不況のリスクはかつてないほど高まりました。旅行・観光業界も、世界の厳しい渡航制限や検疫規制により、深刻な景気低迷に耐えてきました。2021年には、締め出しが徐々に緩和され、市場は牽引力を増しました。

世界の旅行者は外国の細菌、食べ慣れない食べ物、時差ぼけの副作用などにさらされることが多く、これらすべてが健康上の懸念につながる可能性があるため、医療費が英国の旅行保険の大半を占めると思われます。また、慣れない土地を探検することで、何の前触れもなく怪我をする事故が発生し、健康状態を回復する旅行保険が求められることもあります。

英国の旅行保険市場の動向

観光産業の拡大

過去10年間、世界の観光産業は一貫した発展を遂げてきました。多くの国が旅行の拠点となり、ミレニアル世代の間で人気が高まっています。パッケージ・ホリデーの増加、可処分所得の増加、様々なホリデー・タイプが広くメディアに取り上げられるようになったこと、インターネットでの旅行予約が容易になったことなどが、観光産業を拡大させています。さらに、多くの学生が進学や研修のために他国へ留学しています。さらに、いくつかの大学や専門学校は奨学金制度を提供し、世界中から学生を集めています。観光産業が拡大するにつれ、重要書類の紛失、荷物の紛失、自然災害、医療問題などが多く報告されるようになりました。

英国では中流階級が増加し、他国への経済的な旅行ができるようになり、贅沢な旅行も楽しめるようになりました。また、米国、オーストラリア、ニュージーランドからの旅行者は、1ドルでも多く英国を訪れます。旅行者の増加は旅行災害の増加を招き、旅行保険への加入を増加させる。政府は、コロナウィルスの状況や旅行業界の回復次第では、旅行需要を喚起しつつ、本格的なインバウンド回復に向けた施策を展開していく方針です。

高まる旅行保険需要

旅行会社や業界の専門家は常に旅行者に海外旅行保険への加入を勧めているが、慎重さに欠ける旅行者は歴史的にこのアドバイスを無視しています。この2年間、パンデミックの波乱の旅は旅行業界を予測不可能なものにしています。旅行のキャンセルや断念は今や日常茶飯事であり、一方で医療支援を必要とする可能性は今や正真正銘のものとなっています。現在では、旅行者は休暇を予約する際に、一定の確率でこうした問題が発生し、保険金を請求する必要があることを受け入れています。

消費者心理も、旅行保険が今日のマーケットプレースにおいて「必ず加入すべきもの」であることを示唆しています。多くの旅行者がパンデミックの影響で以前の休暇計画が台無しになっている中、旅行保険はこのような問題のストレスを軽減し、旅行者が不測の事態で出費を余儀なくされないようにすることができます。パンデミック(世界的大流行)が続けば、医療費、検疫、キャンセルの請求が多くの旅行者に必要になると思われます。

英国の旅行保険業界の概要

旅行保険市場は細分化されており、多くの国際的企業が存在します。観光立国では旅行者に旅行保険の加入を義務付けている国もあります。そして、これは旅行保険業界の有機的かつ長期的な成長につながります。主な企業ーは、Chubb、Allianz、Saga PLC、Munich RE、Avivaなどです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 人口増加と観光産業の台頭が市場を牽引
    • オンラインメディアの好影響
  • 市場抑制要因
    • 規制環境の変化
    • 技術進歩の高まりへの対応が困難
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 単一旅行保険
    • 年間複数回旅行保険
  • 流通チャネル別
    • 保険会社
    • 保険仲介業者
    • 銀行
    • 保険ブローカー
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 高齢者
    • 教育旅行者
    • 家族旅行者
    • その他

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Munich RE
    • Allianz
    • Chubb
    • Aviva
    • Saga PLC
    • Prudential Guarantee
    • KBC Group
    • Europ Assistance
    • AllClear
    • ABTA*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 90978

The UK Travel Insurance Market size in terms of gross written premiums value is expected to grow from EUR 576.97 million in 2025 to EUR 737.43 million by 2030, at a CAGR of 5.03% during the forecast period (2025-2030).

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Travel insurance is a form of financial protection that can cover expenses or damages incurred while traveling domestically or internationally, such as damage to or theft of property, medical treatment in the event of an accident, and travel cancellations and interruptions. The UK is a highly sought-after tourist destination, with a variety of businesses in the tourism and travel industry, including tourism services, food and beverage servicing, rental of transportation equipment, sports and leisure activities, travel accommodation, and travel agencies. The country is home to some of the world's most renowned tourist attractions, such as the Windsor Great Park in the UK, the British Museum, the Roman Baths in the UK, and Stonehenge in the UK.

The COVID-19 pandemic brought the world to a halt, with unforeseeable and unexpected implications affecting global economies, people's lives, communities, and livelihoods, too, and the risk of layoffs and global recession was at an all-time high. The travel and tourism industry has also endured severe economic slowdowns due to harsh travel restrictions and quarantine regulations worldwide. The market gained traction in 2021 after the gradual relaxation of the lockdowns imposed.

Medical expenses are likely to dominate the UK travel insurance as global travelers are often exposed to foreign bacteria, unfamiliar foods, and side effects of jet lag -all of these may lead to health concerns. Besides, exploring unfamiliar territory may cause accidents resulting in injury without warning and demands for travel insurance, which recover health conditions.

UK Travel Insurance Market Trends

Expansion of Tourism Industry

In the last decade, the global tourist industry has seen consistent development. Many countries are becoming travel hubs and gaining more popularity among millennials. Increased package holidays, disposable income, broad media coverage of various holiday types, and easy Internet travel bookings have expanded the tourism industry. In addition, many students are shifting to other countries for further studies and programs. Additionally, several universities and colleges are also offering scholarship programs, attracting students from around the world. As the tourist industry expands, more cases of crucial documents, lost luggage, natural disasters, and medical issues are reported.

The increasing middle class in the United Kingdom can now afford economic travel to other nations and might also indulge in luxury travel. Alternatively, travelers from the United States, Australia, and New Zealand travel to the United Kingdom, where their dollar goes a lot further. Increasing travel leads to increased incidences of travel disasters, causing a rise in the purchase of travel insurance. The government intends to develop measures for a full-fledged inbound recovery while boosting travel demand, depending on the situation with the coronavirus and the recovery of the travel industry.

Increasing Demand for Travel Insurance

Travel companies and industry experts always advise travelers to purchase travel insurance, but less cautious travelers historically ignore this advice. Over the last two years, the pandemic's tumultuous journey has made the travel industry unpredictable. The cancellation and abandonment of trips are now commonplace, while a need for medical assistance is now a genuine possibility. There is now a general acceptance from travelers that when they book their holiday, there is a certain probability that they could experience these issues and will need to make a claim.

Consumer sentiment also suggests that travel insurance is a 'must-have purchase in today's marketplace. With many travelers stung by the pandemic's impact on previous holiday plans, travel insurance can alleviate the stress of such issues and ensure tourists are not left out of pocket due to unforeseen circumstances. The continuance of the pandemic will ensure that claims for medical expenses, quarantine, and cancellations will be required for many tourists.

UK Travel Insurance Industry Overview

The travel insurance market is fragmented, with many international companies. Some tourism-based countries have made travel insurance mandatory for travelers. And this will lead to the organic and long-term growth of the travel insurance industry. Some major players are Chubb, Allianz, Saga PLC, Munich RE, and Aviva.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Population Growth and the Emergence of Tourism are Driving the Market
    • 4.2.2 The Positive Impact of Online Media
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Change in Regulatory Environment
    • 4.3.2 Rising Technological Advancements are Difficult to Cope With
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Single-Trip Travel Insurance
    • 5.1.2 Annual Multi-Trip Travel Insurance
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Insurance Companies
    • 5.2.2 Insurance Intermediaries
    • 5.2.3 Banks
    • 5.2.4 Insurance Brokers
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Senior Citizens
    • 5.3.2 Education Travelers
    • 5.3.3 Family Travelers
    • 5.3.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Munich RE
    • 6.2.2 Allianz
    • 6.2.3 Chubb
    • 6.2.4 Aviva
    • 6.2.5 Saga PLC
    • 6.2.6 Prudential Guarantee
    • 6.2.7 KBC Group
    • 6.2.8 Europ Assistance
    • 6.2.9 AllClear
    • 6.2.10 ABTA*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US