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市場調査レポート
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1627739

旅行保険の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Travel Insurance Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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旅行保険の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の旅行保険の市場規模は、予測期間中にCAGR15.35%で成長し、2025年の496億5,000万米ドルから2030年には863億9,100万米ドルに達すると予測されています。

旅行保険は、旅行中の不測の損失や損害をカバーする観光客や旅行者のための保護保険です。ほとんどの旅行保険は、主に海外旅行中の緊急医療費をカバーします。しかし、包括的な保険には通常、旅行のキャンセル、荷物の紛失、航空機の遅延、公的責任、その他の費用が含まれます。旅行保険は通常、外国人旅行者と国内旅行者の両方に利用できます。

  • 欧州の観光業界は、2024年の最初の数ヵ月は、パンデミック流行前の水準と比較して力強い回復を経験しています。報告先のデータによると、今年第1四半期の外国人到着数(7.2%増)と宿泊数(6.5%増)は2019年の数字を上回りました。回復の主な要因は、ドイツ、フランス、イタリア、オランダによる地域内旅行の好調です。これは、主要な供給市場である米国からの需要と相まっています。

旅行保険市場の促進要因:

  • パンデミック後の旅行の増加

COVID-19の大流行と政府によるロックダウン措置のため、旅行業界では市場の大幅な落ち込みが見られました。しかし、世界の観光セクターはパンデミックを乗り越えて回復しており、観光セクターはかなりの増収が見込まれます。人々のリベンジ消費の増加は、観光収入を増加させる不可欠な要因と考えられてきました。パンデミック後、人々はより多く旅行するようになりました。ロックダウンと旅行制限が、長い間家の中にいた人々に外出する熱意を生み出したからです。

2022年1月、国際観光は引き続き改善し、2021年上半期を大幅に上回りました。国連世界観光機関(UNWTO)によると、2022年1月の世界の外国人観光客訪問者数は2021年1月の2倍以上(130%増)となりました。2022年最初の月に報告された1,800万人の追加訪問者数は、2021年通年の全体的な上昇に匹敵します。

旅行保険市場の地理的展望:

地域別では、旅行保険市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

インドは2022年、中国、韓国、日本を抜き、アジア最大のアウトバウンド旅行者の渡航元市場に浮上しました。ITBベルリン2024で発表された最新の報告書によると、インドの出国者数は前年比190%増という目覚ましい伸びを示しており、パンデミックのどん底から急激に回復しています。新興経済諸国であるインドと中国では、生活水準と経済支出の増加に伴い、海外旅行者が増加しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 旅行保険市場:保険プランタイプ別

  • イントロダクション
  • 旅行キャンセル保険
  • 手荷物または所持品の紛失保険
  • 医療保険
  • その他

第6章 旅行保険市場:用途別

  • イントロダクション
  • 国内
  • 海外

第7章 旅行保険市場:旅行タイプ別

  • イントロダクション
  • 仕事
  • レジャー
  • 教育

第8章 旅行保険市場:地域別

  • 世界の概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Tata AIG General Insurance Company Limited
  • Berkshire Hathaway Specialty Insurance Company
  • AXA Travel Insurance
  • Seven Corners Inc.
  • AGA Service Company
  • Aviva
  • Travel Insured International
  • Generali Global Assistance & Insurance Services
  • Travelex Insurance Services Inc.
  • USI Affinity Travel Insurance Services
目次
Product Code: KSI061613509

The travel insurance market is projected to grow at a CAGR of 15.35% during the forecast period to reach US$86.391 billion by 2030, from US$49.650 billion in 2025.

Travel insurance is a protection policy for tourists and travelers covering unforeseen losses and damages while traveling. Most travel insurance plans primarily cover emergency medical bills while traveling abroad. However, comprehensive policies usually include trip cancellation, lost luggage, aircraft delays, public liability, and other costs. Travel insurance policies are usually available for both international tourists and domestic travelers.

  • The European tourism industry is experiencing a robust recovery in the first months of 2024 compared to the pre-pandemic levels. Based on data from reporting destinations, foreign arrivals (+7.2%) and overnights (+6.5%) in the first quarter of the year surpassed 2019 figures. The recovery is largely driven by strong intra-regional travel fuelled by Germany, France, Italy, and the Netherlands. This is coupled with demand from the US, which is the major source market.

Global travel insurance market drivers:

  • Increase in travel after the pandemic

Owing to the COVID-19 outbreak and the government-imposed lockdowns, the travel industry saw a massive decline in the market. However, the global tourism sector has been recovering past the pandemic, and the tourism sector is expected to see a considerable increase in revenue generation. The increase in revenge spending among people has been considered an essential factor in increasing tourism revenue. People are traveling more after the pandemic as the lockdown and travel restrictions have created enthusiasm in people to go out after being inside for very long.

In January 2022, international tourism continued to improve, with a substantially higher performance than in the first half of 2021. Global foreign tourist visits more than doubled (+130 percent) in January 2022 compared to January 2021, according to the UNWTO; the 18 million additional visitors reported in the first month of 2022 match the overall rise for the entire year of 2021.

Global travel insurance market geographical outlook:

By geography, the travel insurance market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

India emerged as Asia's largest source market for outbound travelers in 2022, surpassing China, South Korea, and Japan. The latest report published at ITB Berlin 2024 indicates an impressive year-on-year rise of 190% for Indian outbound travelers, a sharp recovery from the depths of the pandemic. The developing economies of India and China are witnessing an increasing number of tourists outbound with increasing living standards and economic spending.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Global Travel Insurance Market is analyzed into the following segments:

By Type of Insurance Plan

  • Trip Cancellation Insurance
  • Baggage or Personal Item Loss Insurance
  • Medical Insurance
  • Others

By Application

  • Domestic
  • International

By Type of Travel

  • Business
  • Leisure
  • Education

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. TRAVEL INSURANCE MARKET BY TYPE OF INSURANCE PLAN

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Trip Cancellation Insurance
  • 5.3. Baggage or Personal Item Loss Insurance
  • 5.4. Medical Insurance
  • 5.5. Others

6. TRAVEL INSURANCE MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Domestic
  • 6.3. International

7. TRAVEL INSURANCE MARKET BY TYPE OF TRAVEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Business
  • 7.3. Leisure
  • 7.4. Education

8. TRAVEL INSURANCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Global Overview
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Rest of South America
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Rest of Europe
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 8.6. Asia-Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Rest of Asia-Pacific

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Tata AIG General Insurance Company Limited
  • 10.2. Berkshire Hathaway Specialty Insurance Company
  • 10.3. AXA Travel Insurance
  • 10.4. Seven Corners Inc.
  • 10.5. AGA Service Company
  • 10.6. Aviva
  • 10.7. Travel Insured International
  • 10.8. Generali Global Assistance & Insurance Services
  • 10.9. Travelex Insurance Services Inc.
  • 10.10. USI Affinity Travel Insurance Services