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市場調査レポート
商品コード
1527045
オート麦ベースの飲料の世界市場:2024年~2031年Global Oat-based Beverage Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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オート麦ベースの飲料の世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年07月26日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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オート麦ベース飲料市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 8.3%で成長すると予測されます。オート麦ベース飲料は、オート麦を使用して調製される植物由来の飲料です。作り方は簡単で、価格も手ごろです。この種の飲料は栄養価が高く健康的で、さまざまなフレーバーがあります。乳製品の代替品として植物性飲料の消費が伸びていることが、世界のオート麦ベース飲料市場を牽引する重要な要因です。
市場力学
肥満抑制需要の高まり
消費習慣の変化により、肥満の有病率は世界的に増加しています。WHOによると、2022年には世界の8人に1人が肥満とともに暮らしています。2022年には、18歳以上の成人の43.0%が過体重で、16.0%が肥満と共存しています。従って、体重を減らすために低脂肪飲料を求める消費者の需要の高まりが、世界のオート麦ベース飲料市場の成長を促進しています。従来の乳製品にアレルギーのある顧客や、食事に含まれる飽和脂肪酸の量を減らしたい顧客は、オートミルクを選ぶことが多く、これが世界市場の成長を促進すると思われます。
市場セグメンテーション
プレーン/オリジナル・サブセグメントが大きな市場シェアを占める
オート麦ベース飲料メーカーにとって、プレーン/オリジナル製品タイプは、その市場シェアにより収益創出の大きな機会を生み出しました。プレーン/オリジナル製品が本物の乳製品の代用品として機能することが、その優位性の理由です。この種の製品に対する需要は、レシピや飲料におけるその汎用性によって高まっています。フレーバーミルクに比べ、プレーン・オートミルクは加工度が低く、砂糖の添加量も少ないです。その結果、この飲料は、シンプルで純粋な素材を求める顧客を満足させるのに役立ちます。プレーン飲料は、フレーバー付きオートミルクのオプションよりも安価です。これらは、予算が限られており、手頃な価格の植物性ミルク代替品を探している消費者の需要を満たしています。
世界のオート麦ベース飲料市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、南米)を含む地域別にさらに細分化されます。
アジア太平洋諸国では代替乳の需要が高まっている
北米が主要市場シェアを占める
同地域全体で植物ベースの食生活が高く受け入れられていることが、同地域の市場シェアを押し上げる主な要因となっています。同地域では、国民全体が健康志向を強めているため、無乳糖飲料や乳製品代替飲料に対する需要が高いです。その結果、オート麦ベース飲料市場は米国で成長しています。米国ではオート麦ベース飲料の小売環境が確立していることも、売上を支えています。伝統的な乳業企業や独創的な新興企業は、北米で確立されたオート麦ベース飲料業界にとって深刻な脅威となると思われます。
Oat-Based Beverage Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product Type (Plain/Original, and Flavored), and by Specialty (Gluten-Free, Dairy-Alternative, and Heart-Healthy) Forecast Period (2024-2031)
Oat-based beverage market is anticipated to grow at a CAGR of 8.3% during the forecast period (2024-2031). Oat-based beverages are plant-based beverages prepared using oats. They are simple to make and reasonably priced. This sort of beverage is nutritious and healthful, and it comes in various flavors. The growing consumption of plant-based beverages as an alternative to dairy milk is a key factor driving the global oat-based beverages market.
Market Dynamics
Growing demand to curb obesity
The prevalence of obesity has increased globally, due to changing consumer habits. According to the WHO, in 2022, 1 in 8 people in the world were living with obesity. In 2022, 43.0% of adults aged 18 years and over were overweight and 16.0% were living with obesity. Therefore, the growing demand of consumers for lower-fat beverages to reduce their weight is driving the growth of the global oat-based beverages market. Customers who are allergic to traditional dairy products or who want to reduce the quantity of saturated fats in their diet are frequently choosing oat milk, which is likely to drive global market growth.
Market Segmentation
Plain/Original Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
For producers of oat-based beverages, the plain/original product type created a substantial opportunity for revenue generation due to its market share. The capacity of plain/original products to serve as a genuine dairy substitute is the reason for their supremacy. Demand for this kind of product is increased by its versatility in recipes and drinks. Compared to flavored milk, plain oat milk is less processed and has less added sugar. As a result, the beverage helps satisfy customers searching for uncomplicated and pure ingredients. A plain beverage costs less than options for flavored oat milk. These satisfy the demands of consumers on a tight budget and looking for reasonably priced plant-based milk substitutes.
The global oat-based beverage market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific countries have a rising demand for milk alternatives
North America Holds Major Market Share
The high acceptance of plant-based diets across the region is a key factor aiding the regional market share. The region exhibits a high demand for lactose-free and dairy-alternative beverages, as individuals all over the nation become more health-conscious. As a result, the oat-based beverages market is growing in the US. Sales are being also supported by the established retail environment for oat-based beverages in the US. Traditional dairy corporations and creative start-ups will pose a serious threat to established oat-based beverage industries in North America.
The major companies serving the global oat-based beverage market include Oatly AB, Califia Farms, Alpro, Pacific Foods of Orego, and Quaker Oats Company, among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive.