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市場調査レポート
商品コード
1527023
ゲームストリーミングの世界市場:2024-2031年Global Game Streaming Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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ゲームストリーミングの世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年07月22日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
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ゲームストリーミング市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 10.8%で成長すると予測されます。ゲームストリーミング市場は、利便性、コスト効率、多様なゲームライブラリを提供する5Gネットワークやクラウドコンピューティングの導入などの技術的進歩によって牽引されています。また、世界のゲーム人口の増加が世界市場の需要にさらに貢献しています。
市場力学
モバイルゲームの台頭
モバイルインターネットの普及に伴い、モバイルゲームは増加傾向にあり、ゲームストリーミングサービスはこの成長市場セグメントに対応しています。GSMA Intelligenceによると、2022年の世界のモバイルインターネットユーザーは44億人で、普及率は55.0%です。過去5年間で、モバイルインターネットの利用格差は2017年の50.0%から2022年には平均41.0%へと大幅に縮小しています。この動向は、特にCOVID-19の大流行の中で、日常の様々な活動におけるインターネットへの依存度が高まっていることに起因しています。特筆すべきは、サハラ以南のアフリカが最も大きな利用格差に直面していることで、その主な原因は、経済的な余裕やデジタルスキルの制限といった課題です。対照的に、欧州と北米は利用格差が最も小さいです。
モバイルインターネット利用の増加により、モバイルゲームおよびストリーミングサービスは、モバイルデバイス上で優れたゲーム体験を提供できるようになってきています。2022年8月のEconomics of Timeによると、インドのゲーム産業は2025年までに50億米ドルに達し、2023年までに4億5,000万人以上のオンラインゲーマーが存在すると予想されています。超高速の接続速度と待ち時間の短縮を提供する5G技術は、業界に革命をもたらし、ゲームとOTTストリーミングを後押しすると期待されています。
市場セグメンテーション
Webベースが最大のセグメントと予測
クラウドコンピューティングの技術的進歩は、ウェブ技術の利用によって効率的で没入感のあるゲーム体験を可能にし、ゲーム業界に革命をもたらしました。例えば、フェイスブックは2020年10月、アンドロイドとウェブユーザー向けのクラウドゲームサービスを開始し、ユーザーはアスファルト9、WWEスーパーカードなどの重いゲームをダウンロードせずにプレイできるようになりました。このプラットフォームは、Google StadiaやAmazon Lunaのような独立したプラットフォームを作らず、ユーザーがそれぞれのプラットフォームでゲームにアクセスできるようにします。
ゲームストリーミング市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。
北米地域の経済要因と費用対効果
費用対効果が米国におけるクラウドゲーミングの成長を促進する主な要因です。高価なゲーム機やハードメディアが不要になるため、より多くのユーザーがゲームにアクセスしやすくなります。2023年10月、ネットフリックスは米国でクラウドゲームサービスを開始し、ユーザーは携帯電話をコントローラーとしてスマートテレビや接続機器でゲームをプレイできるようになりました。
アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予測される
インドではデジタル人口が増加しており、ゲームストリーミングサービスにとって大きなビジネスチャンスとなっています。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、2024年1月、インドは新興市場から新興経済諸国へと移行し、2047年にはGDPが26兆ドルに達すると予測されています。デジタル人口の増加に伴い、インドは16億4,000万人のユーザーを抱える経済大国になると予想されています。7億を超えるインターネット接続により、インドのデジタル経済は2025年までに1兆米ドルに達すると予想されています。
Game Streaming Market Size, Share & Trends Analysis Report by Solution (Web-based, and App- based), by Revenue Model (Subscription, Advertisement, and Others), by Platform (Mobile Games, PC Games, and Console Games), and by Genre (Action/Adventure Game Streaming, Strategy Game Streaming, Sports Game Streaming, Racing Game Streaming, Simulation Game Streaming, Puzzle/Trivia Game Streaming, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Game streaming market is anticipated to grow at a CAGR of 10.8% during the forecast period (2024-2031). Game streaming market is driven by technological advancements such as the deployment of 5G networks and cloud computing that offer convenience, cost efficiency, and diverse game libraries. The growing gaming population globally is further contributing to the global market demand.
Market Dynamics
Rise of Mobile Gaming
Mobile gaming is on the rise owing to the growing popularity of mobile internet, with game streaming services catering to this growing market segment. According to the GSMA Intelligence, in 2022, there were 4.4 billion mobile internet users globally, indicating a penetration rate of 55.0%. Over the past five years, the mobile internet usage gap has significantly decreased from 50.0% in 2017 to 41.0% in 2022 on average. This trend can be attributed to the growing reliance on the Internet for various daily activities, especially amidst the Covid-19 pandemic. Notably, Sub-Saharan Africa faces the widest usage gap, primarily due to challenges such as affordability and limited digital skills. In contrast, Europe and North America exhibit the smallest usage gap.
Mobile gaming and streaming services are increasingly enabled to offer superior gaming experiences on mobile devices owing to the increase in mobile internet usage. According to the Economics of Time, in August 2022, the Indian gaming industry is expected to reach $5 billion by 2025, with over 450 million online gamers by 2023. 5G technology, which offers super-fast connection speeds and reduced latency, is expected to revolutionize the industry, boosting gaming and OTT streaming.
Market Segmentation
Web-based is Projected to Emerge as the Largest Segment
The technological advancements in cloud computing have revolutionized the gaming industry by enabling efficient and immersive gaming experiences through the use of web technologies. For instance, in October 2020, Facebook launched a cloud gaming service for Android and web users, allowing users to play heavy games such as, Asphalt 9, WWE SuperCard, and more without downloading them. The platform will not create separate platforms such as Google Stadia or Amazon Luna, allowing users to access games on their platform.
The game streaming market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Economic Factors And Cost Effectiveness In North America Region
Cost-effectiveness is the primary factor driving the growth of cloud gaming in the US since it eliminates the need for expensive consoles and hard media, increasing accessibility to gaming for a larger audience. In October 2023, Netflix launched a cloud gaming service in the US, allowing users to play games on smart TVs and connected devices using their mobile phones as controllers. The service is limited to selected devices and requires a controller app. Such market developments are further aiding the high share of the regional market.
Asia-Pacific is Anticipated to Exhibit the Highest CAGR
India's growing digital population presents a significant opportunity for game streaming services, as the increasing number of internet users expands the market's reach and accessibility. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), in January 2024, India is transitioning from an emerging to a developed market economy, with a projected GDP of $26 trillion by 2047. With a growing digital population, India is expected to become an economic superpower with 1.64 billion users. With over 700 million internet connections, India's digital economy is expected to reach $1.0 trillion by 2025.
The major companies serving the game streaming market include Amazon.com, Inc., Apple Inc., Sony Interactive Entertainment Inc., NVIDIA Corp., and Twitch Interactive Inc. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in March 2023, Optus and Pentanet partnered to deliver NVIDIA GeForceNOW cloud gaming service to Optus customers. The partnership aims to provide a high-speed, low-latency gaming experience leveraging the Optus 5G network and innovative Optus Living Network features. This partnership aims to offer customers a flexible and convenient gaming solution in the home and on the go.