デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1519971

アーユルヴェーダの世界市場:2024-2031年

Global Ayurveda Market 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.12円
アーユルヴェーダの世界市場:2024-2031年
出版日: 2024年07月02日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アーユルヴェーダ市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 25.2%で成長すると予測されます。アーユルヴェーダはインド発祥のホリスティックヘルスケアアプローチの枠組みであり、心・体・精神のバランスに焦点を当てています。市場の成長は、天然製品やオーガニック製品に対する需要の高まり、国営団体からの十分な支援、アーユルヴェーダの利点に対する意識の高まりに大きく依存しています。

市場力学

ナチュラル・オーガニック製品に対する需要の高まり

消費者は、薬物治療に対するダイナミクスの変化、オーガニック製品や持続可能な製品へのシフト、化学薬品に基づく治療の潜在的リスクなどを背景に、従来の医薬品に代わるナチュラル・オーガニック製品を求めるようになっています。アーユルヴェーダは、薬草療法とホリスティックな健康法に重点を置いており、この増加傾向に共鳴しています。例えば、AYUSH輸出報告書2023によると、インドは生薬分野の世界貿易において着実に存在感を高めています。同分野の輸出額は2017年の8億6,000万米ドルから2021年には12億6,000万米ドルに拡大し、7.8%の堅調な伸びを記録しました。全体として、米国(34.9%)、EU(18.7%)、UAE(5.5%)がアーユルヴェーダ輸出の3カテゴリーすべての主要市場であり、2021年のアーユルヴェーダ輸出全体の59.1%に寄与しています。

アーユルヴェーダパーソナルケア・ウェルネス産業の成長

世界的に、化学薬品を使用したパーソナルケア製品の副作用に対する意識の高まり、アーユルヴェーダ製品の入手しやすさ、自然食品やオーガニック製品に対する嗜好の高まり、アジア太平洋地域における伝統的な知恵の受け入れなどが、アーユルヴェーダパーソナルケア・ウェルネス製品の需要を刺激しています。例えば、インド産業連盟(CII)によると、インドのアーユルヴェーダ美容・健康市場は2020年に15.0%の成長が見込まれています。この動きは、自然で持続可能な生活を求める世界の大きな動向に対応しています。インド人は、総合的な健康を促進する古代インドの医療行為であるアーユルヴェーダの恩恵をますます実感しています。

市場セグメンテーション

  • 市場は配合によって、ハーブ、ミネラル、ハーブミネラルに区分されます。
  • 用途別では、市場はメディカル/セラピーとパーソナルケアに二分されます。
  • 流通チャネル別では、市場は小売店、スーパーマーケット、オンラインマーケットプレースに区分されます。
  • エンドユーザーに基づくと、市場はヘルスケア、学術・研究に区分されます。

オンラインマーケットプレースセグメントは今後数年で成長が見込まれる

同セグメントの成長を支える主な要因としては、オンライン市場の利便性とアクセスのしやすさ、世界展開、ターゲットマーケティング、インターネット普及率の上昇などが挙げられます。このセグメントは、従来の小売チャネルと比較して、製品イノベーションの機会や配送方法を提供すると同時に、幅広い製品レンジで消費者に対応しているため、国際的なブランドだけでなく、現地メーカーもビジネスの成長のためにオンラインプレゼンスを登録するようになりました。

ヘルスケアが最大セグメントとなる見通し

ヘルスケアセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える主な要因としては、アーユルヴェーダ療法と伝統医学の融合、パンチャカルマ治療センターの人気、アーユルヴェーダ療法の信頼性向上、業界の標準化と規制、世界レベルのアーユルヴェーダウェルネス・予防医療システムの開発への注力などが挙げられます。例えば、2022年12月、All India Institute of Ayurveda(AIIA)はキューバのUniversity of Medical SciencesとMoUを締結し、ドイツのREAA(Rosenberg European Academy of Ayurveda)との協定をさらに5年間延長しました。

地域別の展望

世界のアーユルヴェーダ市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。

アジア太平洋地域がアーユルヴェーダ市場で大きなシェアを占める

アジア太平洋地域はアーユルヴェーダ発祥の地であるため、世界のアーユルヴェーダ市場を独占しています。同地域における近代的なアーユルヴェーダインフラの研究開発、各国政府からの支援の増加、同地域から欧米諸国へのハーブ製品の輸出の増加が、同地域の市場成長をさらに後押ししています。例えば、2024年2月、インド政府アーユシュ省傘下の国立アーユルヴェーダ研究所(ジャイプール)とタイ王国政府公衆衛生省タイ伝統代替医療局は、ニューデリーにアーユルヴェーダとタイ伝統医療の学術共同研究機関を設立する覚書に調印しました。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主要市場動向
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Dabur Ltd.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Kerala Ayurveda Ltd.
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Patanjali Ayurveda Ltd.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • アーユルヴェーダの世界市場:配合別
    • ハーブ
    • ミネラル
    • ハーブミネラル
  • アーユルヴェーダの世界市場:用途別
    • メディカル/セラピー
    • パーソナルケア
  • アーユルヴェーダの世界市場:流通チャネル別
    • 小売店
    • スーパーマーケット
    • オンラインマーケットプレース
  • アーユルヴェーダの世界市場:エンドユーザー別
    • ヘルスケア
    • 学術・研究

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 企業プロファイル

  • Amrutanjan Health Care Ltd.
  • Arizone International LLP.
  • Baidyanath Ayurved
  • Bio Veda Action Research Co.
  • Cholayil Pvt. Ltd.
  • Emami Ltd.
  • Elzac Herbals India
  • Hamdard Laboratories
  • Himalaya Wellness Co.
  • Kairali Ayurvedic Group
  • Native Remedies
  • Naturally Direct
  • Nutricore Biosciences
  • Natreon Inc.
  • Patanjali Ayurveda
  • Sandu Pharmaceuticals Ltd
  • Vicco Laboratories
図表

LIST OF TABLES

  • 1. Global Ayurveda Market Research And Analysis By Formulation, 2023-2031 ($ Million)
  • 2. Global Herbal Ayurveda Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 3. Global Mineral Ayurveda Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 4. Global Herbo-Mineral Ayurveda Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 5. Global Ayurveda Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 6. Global Ayurveda For Medical/Therapy Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 7. Global Ayurveda For Personal Care Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 8. Global Ayurveda Market Research And Analysis By Distribution Channel, 2023-2031 ($ Million)
  • 9. Global Ayurveda Product Sale In Retail Stores Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 10. Global Ayurveda Product Sale In Supermarkets Industry Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 11. Global Ayurveda Online Marketplace Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 12. Global Ayurveda Market Research And Analysis By End-User, 2023-2031 ($ Million)
  • 13. Global Ayurveda For Healthcare Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 14. Global Ayurveda For Academia And Research Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 15. Global Ayurveda Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 16. North American Ayurveda Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 17. North American Ayurveda Market Research And Analysis By Formulation, 2023-2031 ($ Million)
  • 18. North American Ayurveda Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 19. North American Ayurveda Market Research And Analysis By Indication, 2023-2031 ($ Million)
  • 20. North American Ayurveda Market Research And Analysis By Distribution Channel, 2023-2031 ($ Million)
  • 21. North American Ayurveda Market Research And Analysis By End-User, 2023-2031 ($ Million)
  • 22. European Ayurveda Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 23. European Ayurveda Market Research And Analysis By Formulation, 2023-2031 ($ Million)
  • 24. European Ayurveda Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 25. European Ayurveda Market Research And Analysis By Distribution Channel, 2023-2031 ($ Million)
  • 26. European Ayurveda Market Research And Analysis By End-User, 2023-2031 ($ Million)
  • 27. Asia-Pacific Ayurveda Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 28. Asia-Pacific Ayurveda Market Research And Analysis By Formulation, 2023-2031 ($ Million)
  • 29. Asia-Pacific Ayurveda Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 30. Asia-Pacific Ayurveda Market Research And Analysis By Distribution Channel, 2023-2031 ($ Million)
  • 31. Asia-Pacific Ayurveda Market Research And Analysis By End-User, 2023-2031 ($ Million)
  • 32. Rest Of The World Ayurveda Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 33. Rest Of The World Ayurveda Market Research And Analysis By Formulation, 2023-2031 ($ Million)
  • 34. Rest Of The World Ayurveda Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 35. Rest Of The World Ayurveda Market Research And Analysis By Distribution Channel, 2023-2031 ($ Million)
  • 36. Rest Of The World Ayurveda Market Research And Analysis By End-User, 2023-2031 ($ Million)

LIST OF FIGURES

  • 1. Global Ayurveda Market Share By Formulation, 2023 Vs 2031 (%)
  • 2. Global Herbal Ayurveda Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 3. Global Mineral Ayurveda Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 4. Global Herbo-Mineral Ayurveda Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 5. Global Ayurveda Market Share By Application, 2023 Vs 2031 (%)
  • 6. Global Ayurveda For Medical/Therapy Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 7. Global Ayurveda For Personal Care Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 8. Global Ayurveda Market Share By Distribution Channel, 2023 Vs 2031 (%)
  • 9. Global Ayurveda Product Sales In Retail Stores Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 10. Global Ayurveda Product Sales In Supermarkets Industry Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 11. Global Ayurveda Online Marketplace Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 12. Global Ayurveda Market Share By End-User, 2023 Vs 2031 (%)
  • 13. Global Ayurveda For Healthcare Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 14. Global Ayurveda For Academia And Research Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 15. Global Ayurveda Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 16. US Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 17. Canada Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 18. UK Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 19. France Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 20. Germany Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 21. Italy Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 22. Spain Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 23. Rest Of Europe Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 24. India Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 25. China Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 26. Japan Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 27. South Korea Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 28. Rest Of Asia-Pacific Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 29. Latin America Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 30. Middle East And Africa Ayurveda Market Size, 2023-2031 ($ Million)
目次
Product Code: OMR2028613

Ayurveda Market Size, Share & Trends Analysis Report by Form (Herbal, Mineral, and Herbo-Mineral), by Application (Medical/Therapy, and Personal), by Distribution Channel (Retail Stores, Supermarkets, and Online Marketplaces), and by End-User (Healthcare, and Academia & Research), Forecast Period (2024-2031)

Ayurveda market is anticipated to grow at a CAGR of 25.2% during the forecast period (2024-2031). Ayurveda is a framework of holistic healthcare approaches that originated in India, focusing on the balance between the mind, body, and spirit. The market growth is majorly dependent on rising demand for natural and organic products, ample support from state-run organizations, and growing awareness of the benefits of Ayurveda.

Market Dynamics

Rising Demand for Natural and Organic Products

Consumers are increasingly seeking natural and organic alternatives to conventional medicines owing to changing dynamics for medicinal treatments, a shift towards organic and sustainable products, and the potential risk of chemical-based treatment, among others. Ayurveda, with its emphasis on herbal remedies and holistic wellness practices, resonates with this growing trend, which is expected to benefit the industry. For instance, according to the AYUSH export report 2023, India has steadily increased its presence in the global trade of the herbal medicinal sector. Exports in the sector expanded from $0.86 billion in 2017 to $1.26 billion in 2021, registering a robust growth of 7.8%. Overall, the USA (34.9%), EU (18.7%), and UAE (5.5%) are the major markets for all three categories of Ayush exports, contributing to 59.1% of all Ayush exports in 2021.

Growth of Ayurvedic Personal Care & Wellness Industry

Globally, increased awareness of the side effects of chemical-based personal care products, increasing availability and accessibility of ayurvedic products, rising preference for consuming natural and organic products, and embracing traditional wisdom in the Asia-Pacific region have stimulated demand for ayurvedic personal care and wellness products. For instance, according to the Confederation of Indian Industry (CII), the Ayurvedic beauty and wellness market in India is expected to grow by 15.0% in 2020. This move corresponds to a larger global trend toward natural and sustainable living. Indians are increasingly discovering the benefits of Ayurveda, an ancient Indian medical practice that promotes total well-being.

Market Segmentation

  • Based on formulation, the market is segmented into herbal, mineral, and herbo-mineral.
  • Based on application, the market is bifurcated into medical/therapy and personal care.
  • Based on distribution channel, the market is segmented into retail stores, supermarkets, and online marketplaces.
  • Based on end-user, the market is segmented into healthcare, and academia & research.

Online Marketplace Segment Is Expected To Grow Over The Coming Years

The primary factors supporting segmental growth include the convenience and accessibility of online markets, global reach, targeted marketing, and rising internet penetration. This segment caters to consumers with a wide product range while also offering better opportunities for product innovation and delivery methods compared to traditional retail channels, which has instigated international brands as well as local manufacturers to register an online presence for business growth. For instance, in February 2022, Amazon India announced the launch of a separate storefront for Ayurvedic products on their marketplace (Amazon. in). The storefront was officially launched at a virtual event by Shri Sarbananda Sonowal, Hon'ble Union Cabinet Minister, Ministry of Ayush, and will increase the visibility of unique Ayurvedic products such as juices, skin-care supplements, immunity boosters, oils, and more from small businesses and direct-to-consumer brands.

Healthcare is Projected to Emerge as the Largest Segment

The healthcare segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the segment's growth include the integration of Ayurvedic therapies with traditional medicine, the popularity of Panchakarma treatment centers, increasing credibility of Ayurvedic treatments, standardization and regulation of the industry, and a focus on developing world-class Ayurvedic wellness and preventative care systems. For instance, in December 2022, the All India Institute of Ayurveda (AIIA) entered an MoU with the University of Medical Sciences in Cuba and extended its agreement with REAA (Rosenberg European Academy of Ayurveda) in Germany for another five years with the aim of extending traditional wellness systems at global levels.

Regional Outlook

The global ayurveda market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Asia-Pacific Holds Substantial Market Share in Ayurveda Market

The Asia-Pacific region is dominating the global Ayurveda market owing to the origination of Ayurveda in the region. The development of modern Ayurveda infrastructure studies & research in the region, increasing support from governments, and growing exports of herbal products from the region to Western countries are further aiding the regional market growth. For instance, in February 2024, the National Institute of Ayurveda, Jaipur, under the Ministry of Ayush of the Government of India and the Department of Thai Traditional and Alternative Medicine of the Ministry of Public Health of the Government of the Kingdom of Thailand signed a Memorandum of Understanding (MoU) on the establishment of an Academic Collaboration in Ayurveda and Thai Traditional Medicine in New Delhi.

Market Players Outlook

The major companies serving the global ayurveda market include Patanjali Ayurveda Ltd., Kerala Ayurveda Ltd., Himalaya, Vicco Laboratories, and Dabur Ltd., among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion among others. For instance, in May 2022, the Ayurveda Company (T.A.C), a D2C company in the natural beauty and wellness space, expanded its product portfolio with the launch of T.A.C Junior, an exclusive baby care line comprised entirely of Ayurvedic goods.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Market Trends
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Dabur Ltd.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Kerala Ayurveda Ltd.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Patanjali Ayurveda Ltd.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Ayurveda Market by Formulation
    • 4.1.1. Herbal
    • 4.1.2. Mineral
    • 4.1.3. Herbo-Mineral
  • 4.2. Global Ayurveda Market by Application
    • 4.2.1. Medical/Therapy
    • 4.2.2. Personal Care
  • 4.3. Global Ayurveda Market by Distribution Channel
    • 4.3.1. Retail Stores
    • 4.3.2. Supermarkets
    • 4.3.3. Online Marketplaces
  • 4.4 Global Ayurveda Market by End-User
    • 4.4.1 Healthcare
    • 4.4.2 Academia and Research

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World
    • 5.4.1. Latin America
    • 5.4.2. Middle East and Africa

6. Company Profiles

  • 6.1. Amrutanjan Health Care Ltd.
  • 6.2. Arizone International LLP.
  • 6.3. Baidyanath Ayurved
  • 6.4. Bio Veda Action Research Co.
  • 6.5. Cholayil Pvt. Ltd.
  • 6.6. Emami Ltd.
  • 6.7. Elzac Herbals India
  • 6.8. Hamdard Laboratories
  • 6.9. Himalaya Wellness Co.
  • 6.10. Kairali Ayurvedic Group
  • 6.11. Native Remedies
  • 6.12. Naturally Direct
  • 6.13. Nutricore Biosciences
  • 6.14. Natreon Inc.
  • 6.15. Patanjali Ayurveda
  • 6.16. Sandu Pharmaceuticals Ltd
  • 6.17. Vicco Laboratories