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市場調査レポート
商品コード
1519971
アーユルヴェーダの世界市場:2024-2031年Global Ayurveda Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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アーユルヴェーダの世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年07月02日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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アーユルヴェーダ市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 25.2%で成長すると予測されます。アーユルヴェーダはインド発祥のホリスティックヘルスケアアプローチの枠組みであり、心・体・精神のバランスに焦点を当てています。市場の成長は、天然製品やオーガニック製品に対する需要の高まり、国営団体からの十分な支援、アーユルヴェーダの利点に対する意識の高まりに大きく依存しています。
市場力学
ナチュラル・オーガニック製品に対する需要の高まり
消費者は、薬物治療に対するダイナミクスの変化、オーガニック製品や持続可能な製品へのシフト、化学薬品に基づく治療の潜在的リスクなどを背景に、従来の医薬品に代わるナチュラル・オーガニック製品を求めるようになっています。アーユルヴェーダは、薬草療法とホリスティックな健康法に重点を置いており、この増加傾向に共鳴しています。例えば、AYUSH輸出報告書2023によると、インドは生薬分野の世界貿易において着実に存在感を高めています。同分野の輸出額は2017年の8億6,000万米ドルから2021年には12億6,000万米ドルに拡大し、7.8%の堅調な伸びを記録しました。全体として、米国(34.9%)、EU(18.7%)、UAE(5.5%)がアーユルヴェーダ輸出の3カテゴリーすべての主要市場であり、2021年のアーユルヴェーダ輸出全体の59.1%に寄与しています。
アーユルヴェーダパーソナルケア・ウェルネス産業の成長
世界的に、化学薬品を使用したパーソナルケア製品の副作用に対する意識の高まり、アーユルヴェーダ製品の入手しやすさ、自然食品やオーガニック製品に対する嗜好の高まり、アジア太平洋地域における伝統的な知恵の受け入れなどが、アーユルヴェーダパーソナルケア・ウェルネス製品の需要を刺激しています。例えば、インド産業連盟(CII)によると、インドのアーユルヴェーダ美容・健康市場は2020年に15.0%の成長が見込まれています。この動きは、自然で持続可能な生活を求める世界の大きな動向に対応しています。インド人は、総合的な健康を促進する古代インドの医療行為であるアーユルヴェーダの恩恵をますます実感しています。
市場セグメンテーション
オンラインマーケットプレースセグメントは今後数年で成長が見込まれる
同セグメントの成長を支える主な要因としては、オンライン市場の利便性とアクセスのしやすさ、世界展開、ターゲットマーケティング、インターネット普及率の上昇などが挙げられます。このセグメントは、従来の小売チャネルと比較して、製品イノベーションの機会や配送方法を提供すると同時に、幅広い製品レンジで消費者に対応しているため、国際的なブランドだけでなく、現地メーカーもビジネスの成長のためにオンラインプレゼンスを登録するようになりました。
ヘルスケアが最大セグメントとなる見通し
ヘルスケアセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える主な要因としては、アーユルヴェーダ療法と伝統医学の融合、パンチャカルマ治療センターの人気、アーユルヴェーダ療法の信頼性向上、業界の標準化と規制、世界レベルのアーユルヴェーダウェルネス・予防医療システムの開発への注力などが挙げられます。例えば、2022年12月、All India Institute of Ayurveda(AIIA)はキューバのUniversity of Medical SciencesとMoUを締結し、ドイツのREAA(Rosenberg European Academy of Ayurveda)との協定をさらに5年間延長しました。
世界のアーユルヴェーダ市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋地域はアーユルヴェーダ発祥の地であるため、世界のアーユルヴェーダ市場を独占しています。同地域における近代的なアーユルヴェーダインフラの研究開発、各国政府からの支援の増加、同地域から欧米諸国へのハーブ製品の輸出の増加が、同地域の市場成長をさらに後押ししています。例えば、2024年2月、インド政府アーユシュ省傘下の国立アーユルヴェーダ研究所(ジャイプール)とタイ王国政府公衆衛生省タイ伝統代替医療局は、ニューデリーにアーユルヴェーダとタイ伝統医療の学術共同研究機関を設立する覚書に調印しました。
Ayurveda Market Size, Share & Trends Analysis Report by Form (Herbal, Mineral, and Herbo-Mineral), by Application (Medical/Therapy, and Personal), by Distribution Channel (Retail Stores, Supermarkets, and Online Marketplaces), and by End-User (Healthcare, and Academia & Research), Forecast Period (2024-2031)
Ayurveda market is anticipated to grow at a CAGR of 25.2% during the forecast period (2024-2031). Ayurveda is a framework of holistic healthcare approaches that originated in India, focusing on the balance between the mind, body, and spirit. The market growth is majorly dependent on rising demand for natural and organic products, ample support from state-run organizations, and growing awareness of the benefits of Ayurveda.
Market Dynamics
Rising Demand for Natural and Organic Products
Consumers are increasingly seeking natural and organic alternatives to conventional medicines owing to changing dynamics for medicinal treatments, a shift towards organic and sustainable products, and the potential risk of chemical-based treatment, among others. Ayurveda, with its emphasis on herbal remedies and holistic wellness practices, resonates with this growing trend, which is expected to benefit the industry. For instance, according to the AYUSH export report 2023, India has steadily increased its presence in the global trade of the herbal medicinal sector. Exports in the sector expanded from $0.86 billion in 2017 to $1.26 billion in 2021, registering a robust growth of 7.8%. Overall, the USA (34.9%), EU (18.7%), and UAE (5.5%) are the major markets for all three categories of Ayush exports, contributing to 59.1% of all Ayush exports in 2021.
Growth of Ayurvedic Personal Care & Wellness Industry
Globally, increased awareness of the side effects of chemical-based personal care products, increasing availability and accessibility of ayurvedic products, rising preference for consuming natural and organic products, and embracing traditional wisdom in the Asia-Pacific region have stimulated demand for ayurvedic personal care and wellness products. For instance, according to the Confederation of Indian Industry (CII), the Ayurvedic beauty and wellness market in India is expected to grow by 15.0% in 2020. This move corresponds to a larger global trend toward natural and sustainable living. Indians are increasingly discovering the benefits of Ayurveda, an ancient Indian medical practice that promotes total well-being.
Market Segmentation
Online Marketplace Segment Is Expected To Grow Over The Coming Years
The primary factors supporting segmental growth include the convenience and accessibility of online markets, global reach, targeted marketing, and rising internet penetration. This segment caters to consumers with a wide product range while also offering better opportunities for product innovation and delivery methods compared to traditional retail channels, which has instigated international brands as well as local manufacturers to register an online presence for business growth. For instance, in February 2022, Amazon India announced the launch of a separate storefront for Ayurvedic products on their marketplace (Amazon. in). The storefront was officially launched at a virtual event by Shri Sarbananda Sonowal, Hon'ble Union Cabinet Minister, Ministry of Ayush, and will increase the visibility of unique Ayurvedic products such as juices, skin-care supplements, immunity boosters, oils, and more from small businesses and direct-to-consumer brands.
Healthcare is Projected to Emerge as the Largest Segment
The healthcare segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the segment's growth include the integration of Ayurvedic therapies with traditional medicine, the popularity of Panchakarma treatment centers, increasing credibility of Ayurvedic treatments, standardization and regulation of the industry, and a focus on developing world-class Ayurvedic wellness and preventative care systems. For instance, in December 2022, the All India Institute of Ayurveda (AIIA) entered an MoU with the University of Medical Sciences in Cuba and extended its agreement with REAA (Rosenberg European Academy of Ayurveda) in Germany for another five years with the aim of extending traditional wellness systems at global levels.
The global ayurveda market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
The Asia-Pacific region is dominating the global Ayurveda market owing to the origination of Ayurveda in the region. The development of modern Ayurveda infrastructure studies & research in the region, increasing support from governments, and growing exports of herbal products from the region to Western countries are further aiding the regional market growth. For instance, in February 2024, the National Institute of Ayurveda, Jaipur, under the Ministry of Ayush of the Government of India and the Department of Thai Traditional and Alternative Medicine of the Ministry of Public Health of the Government of the Kingdom of Thailand signed a Memorandum of Understanding (MoU) on the establishment of an Academic Collaboration in Ayurveda and Thai Traditional Medicine in New Delhi.
The major companies serving the global ayurveda market include Patanjali Ayurveda Ltd., Kerala Ayurveda Ltd., Himalaya, Vicco Laboratories, and Dabur Ltd., among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion among others. For instance, in May 2022, the Ayurveda Company (T.A.C), a D2C company in the natural beauty and wellness space, expanded its product portfolio with the launch of T.A.C Junior, an exclusive baby care line comprised entirely of Ayurvedic goods.