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市場調査レポート
商品コード
1705843

ハーブ医薬品市場:製品タイプ別、剤形別、用途別、流通チャネル別、地域別

Herbal Medicinal Product Market, By Product Type, By Dosage Form, By Application, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 189 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
ハーブ医薬品市場:製品タイプ別、剤形別、用途別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年03月03日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 189 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のハーブ医薬品市場は、2025年には1,980億6,000万米ドルと推定され、2032年には3,264億6,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は7.4%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 1,980億6,000万米ドル
実績データ 2020年~2024年 予測期間 2025年~2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 7.40% 2032年の価値予測 3,264億6,000万米ドル
図.ハーブ医薬品市場シェア(%)、2025年地域別
Herbal Medicinal Product Market-IMG1

漢方薬は、薬用植物を生薬学的に利用して開発されます。世界のハーブ医薬品市場は、合成医薬品よりも植物由来の医薬品を好む消費者の増加により、過去30~40年間に大幅な成長を遂げました。ハーブ製品は、副作用のない病気に対する有効性が認識され、人気を集めています。漢方薬は植物や植物の抽出物から作られ、咳や風邪、消化器系の問題などの軽い病気から、ガンや糖尿病などの深刻な症状の治療にも広く使われています。アロパシー薬に比べて副作用が少ないと考えられているため、消費者はますますハーブ薬を好むようになっています。さらに、ハーブの薬理学的特性や治療効果に対する意識の高まりが、需要の高まりにつながっています。医薬品、化粧品、飲食品産業におけるハーブエキスの応用範囲の拡大も、ハーブ医薬品市場を後押ししています。

市場力学:

世界のハーブ医薬品市場は、天然物や植物由来の製品に対する消費者の志向の高まり、政府のイニシアティブによるハーブ医薬品の普及促進、慢性疾患や病気にかかりやすい老人人口の増加、様々な最終用途分野でのハーブエキスの用途範囲の拡大などの要因によって牽引されています。しかし、不透明な規制、気候変動などの要因による供給の一貫性の問題、生薬に設定された厳しい品質基準などが、引き続き市場の成長を抑制しています。一方、ハーブ化粧品の新たな動向は、市場プレーヤーに有利な機会を提示しています。がんのような生命を脅かす疾患の治療におけるハーブの新たな治療応用に関する調査もまた、有望な成長見通しを保持しています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートは、世界のハーブ医薬品市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR)を提供します。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のハーブ医薬品市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にするでしょう。
  • 世界の生薬製品市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の生薬製品市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • ホリスティック療法や自然療法への関心の高まり
  • ハーブや伝統医学の効能に関する意識の高まり
    • 抑制要因
  • 品質と一貫性に関する問題
    • 機会
  • 新興市場における未開拓の成長ポテンシャル
  • 教育と啓発キャンペーン
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 最近の動向
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併、買収、および提携

第4章 世界のハーブ医薬品市場- コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • COVID-19疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済への影響

第5章 世界のハーブ医薬品市場、製品タイプ別、2020年~2032年

  • アーユルヴェーダ薬
  • ホメオパシー薬
  • 漢方薬
  • アロマセラピー

第6章 世界のハーブ医薬品市場、剤形別、2020年~2032年

  • カプセル
  • 粉末
  • シロップ
  • 油と軟膏
  • その他

第7章 世界のハーブ医薬品市場、用途別、2020年~2032年

  • 医薬品
  • 栄養補助食品
  • パーソナルケア&美容製品
  • その他

第8章 世界のハーブ医薬品市場、流通チャネル別、2020年~2032年

  • 病院薬局
  • 小売店
  • 専門クリニックと店舗
  • eコマース

第9章 世界のハーブ医薬品市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Boiron
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Arkopharma Laboratories
    • Cultivator Natural Products
    • Patanjali Ayurvedic India Ltd
    • Herbalife International of America, Inc.
    • Emami Ltd
    • NUTRAMARKS, INC.
    • Arogya Formulations(P)Ltd.
    • Navayur Herbals
    • Nature's Answer Inc.
    • 21ST Century HealthCare, Inc.
    • Bio-Botanica Inc.

第11章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI1688

Global Herbal Medicinal Products Market is estimated to be valued at USD 198.06 Bn in 2025 and is expected to reach USD 326.46 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.4% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 198.06 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 7.40% 2032 Value Projection: USD 326.46 Bn
Figure. Herbal Medicinal Products Market Share (%), By Region 2025
Herbal Medicinal Product Market - IMG1

Herbal medicine is developed by using medicinal plant by pharmacognosy. Global herbal medicinal product market has witnessed substantial growth in the last 3-4 decades, due to rising consumer preference for plant-based medicines over synthetic drugs. Herbal products are gaining popularity due to perceived effectiveness against diseases without any side-effects. Herbal drugs are derived from plants and plant extracts and find widespread usage in treating minor ailments like coughs, colds, digestive issues as well as certain serious conditions like cancer and diabetes. Consumers increasingly prefer herbal medicines due to perceived lesser side effects as compared to allopathic drugs. Furthermore, growing awareness about the pharmacological properties and therapeutic benefits of herbs is translating into higher demand. Expanding application scope of herbal extracts in pharmaceuticals, cosmetics as well as food and beverage industries has also propelled the herbal medicinal product market.

Market Dynamics:

Global herbal medicinal products market is driven by factors such as increasing consumer inclination towards natural and plant-derived products, widespread promotion of herbal drugs by government initiatives, growing geriatric population base susceptible to chronic diseases and ailments, and expanding application scope of herbal extracts in various end-use sectors. However, uncertain regulations, supply consistency issues due to factors like climate change and stringent quality standards set for herbal medicines, continue to restrain the market growth. Meanwhile, emerging trend of herbal cosmetics presents a lucrative opportunity for market players. Research on new therapeutic applications of herbs in treatment of life-threatening conditions like cancer also holds promising growth prospects.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global herbal medicinal product market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global herbal medicinal product market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Boiron, Himalaya Global Holdings Ltd., Arkopharma Laboratories, Cultivator Natural Products, Patanjali Ayurvedic India Ltd, Herbalife International of America, Inc., Emami Ltd, NUTRAMARKS, INC., Arogya Formulations (P) Ltd., Navayur Herbals, Nature's Answer Inc., 21ST Century HealthCare, Inc. and Bio-Botanica Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • Global herbal medicinal product market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global herbal medicinal product market.

Detailed Segmentation:

  • Global Herbal Medicinal Product Market, By Product Type:
    • Ayurvedic Medicines
    • Homeopathic Medicines
    • Chinese Medicines
    • Aromatherapy
  • Global Herbal Medicinal Product Market, By Dosage Form:
    • Capsules
    • Powder
    • Syrups
    • Oil and Ointments
    • Others
  • Global Herbal Medicinal Product Market, By Application:
    • Pharmaceutical
    • Nutraceuticals
    • Personal Care & Beauty Products
    • Others
  • Global Herbal Medicinal Product Market, By Distribution Channel:
    • Hospital Pharmacies
    • Retail Stores
    • Specialty Clinics and Stores
    • E-commerce
  • Global Herbal Medicinal Product Market, By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East
    • Africa
  • Company Profiles
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Arkopharma Laboratories
    • Cultivator Natural Products
    • Patanjali Ayurvedic India Ltd
    • Herbalife International of America, Inc.
    • Emami Ltd
    • NUTRAMARKS, INC.
    • Arogya Formulations (P) Ltd.
    • Navayur Herbals
    • Nature's Answer Inc.
    • 21ST Century HealthCare, Inc.
    • Bio-Botanica Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet By Product Type
    • Market Snippet, By Dosage Form
    • Market Snippet, By Application
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Increasing interest in holistic and natural therapies
  • Rising awareness about benefits of herbal and traditional medicines
    • Restraints
  • Issues with quality and consistency
    • Opportunities
  • Untapped growth potential in emerging markets
  • Education and awareness campaigns
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Recent Trends
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Mergers, Acquisitions, and Collaborations

4. Global Herbal Medicinal Products Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Herbal Medicinal Products Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Ayurvedic Medicines
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Homeopathic Medicines
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Chinese Medicines
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Aromatherapy
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

6. Global Herbal Medicinal Products Market, By Dosage Form, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Capsules
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Powder
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Syrups
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Oil and Ointments
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

7. Global Herbal Medicinal Products Market, By Application, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Pharmaceutical
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Nutraceutical
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Personal Care & Beauty Products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

8. Global Herbal Medicinal Products Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Hospital Pharmacies
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Retail Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Specialty Clinics and Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • E-commerce
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2025-2032,(US$ Bn)

9. Global Herbal Medicinal Products Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Sub-region, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Sub-region, 2020 -2032
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Dosage Form, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032,(US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Dosage Form, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032,(US$ Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Dosage Form , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032,(US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Dosage Form , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032,(US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Dosage Form , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2025-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country/Sub-region, 2020-2032,(US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • North Africa
      • Central Africa
      • South Africa
      • Rest of Middle East

10. Competitive Landscape

  • Company Profile
    • Boiron
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
    • Arkopharma Laboratories
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
    • Cultivator Natural Products
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
    • Patanjali Ayurvedic India Ltd
    • Herbalife International of America, Inc.
    • Emami Ltd
    • NUTRAMARKS, INC.
    • Arogya Formulations (P) Ltd.
    • Navayur Herbals
    • Nature's Answer Inc.
    • 21ST Century HealthCare, Inc.
    • Bio-Botanica Inc.
  • Analyst Views

11. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us