市場調査レポート
商品コード
1483113
行動のインターネット(IoB)の世界市場2024-2031Global Internet of Behavior Market 2024-2031 |
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行動のインターネット(IoB)の世界市場2024-2031 |
出版日: 2024年04月30日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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行動のインターネット市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR 23.2%の大幅な成長が見込まれます。行動のインターネット(IoB)とは、人間の行動を理解し影響を与えるために、複数の情報源からデータを収集・分析することを中心とした考え方です。この技術は、ビッグデータ分析、人工知能、モノのインターネット(IoT)を統合し、ウェアラブル、ソーシャルメディア、セキュリティシステムなど様々なデジタル接点からデータを収集します。
市場力学
さまざまな業界で高まる分析ツールへの需要
アナリティクス技術は、多くのデジタル広告企業が、通常の消費者行動をより深く知るために利用しています。IoBは、マーケティング担当者がプラットフォームを横断して顧客の購買パターンを追跡したり、これまでアクセスできなかったデータを取得したり、バリューチェーンを再編成したり、さらには真実味のあるPOSアラートやパーソナライズされた広告を提供したりするのに利用できます。IoBはCOVID-19の大流行で普及し、消費者とブランドとの関わり方を変え、企業に顧客支援戦略を再評価させました。IoBのコンセプトは、人間心理の観点からデータを正確に分析し、その理解を新製品の創造とマーケティングに役立てることを目的としています。
市場の需要把握に役立つIoB
IoBのコンセプトは、人間心理の観点からデータを正確に分析し、その理解を新商品の創造や販売に役立てることを目的としています。IoBは、ユーザーのインターネット上の行動から収集したデータに行動心理学を応用しようとするものです。データ分析に人間心理を活用し、新商品の創造や販売促進に役立てようというものです。この新たな戦略が質の高いインフラに与える影響としては、さまざまな企業間の結びつきが強まる可能性があります。
市場セグメンテーション
組織規模が最大のセグメントとなる見込み
中小企業(SMEs)セクターが主要な市場シェアを占めています。この成長は、デジタル化とスマート製造の結果として、これらの企業でIoTデバイスの利用が増加していることに起因しています。中小企業は成長と発展のための計画に頻繁に着手するため、効果的な実装方法を構築するためにIoBを採用することが予想されます。
大企業の場合、プロジェクトの意思決定を行うために分析する必要がある、大企業が生産する大量のデータに起因します。大企業は、ユーザーのラップトップ・デバイス、携帯電話、音声アシスタント・データなど、多くのデータ入力モードを持っているため、これらの組織でIoBの利用が増加すると予想されます。さらに、ユーザーの行動に基づいてリアルタイムにデータを通知し、ライブ機能を提供する動向が、大手企業におけるIoBの利用を促進すると予測されます。
BFSIサブセグメントが大きな市場シェアを占める
IoB分野の市場シェアで見ると、主要なカテゴリーはBFSI(銀行、金融サービス、保険)です。これは、BFSIセクターがリスク管理、テーラーメイドの金融サービス、意思決定のために顧客データに大きく依存していることなど、多くの業界特有の変数によって説明されます。この業界の企業は、取引履歴、オンラインでのやりとり、ソーシャルメディア上の感情など、さまざまなソースから膨大な量の行動データを収集し、分析することができます。これらの洞察は、BFSI組織が不正行為を特定し、顧客体験を改善し、商品オファーをカスタマイズするのに役立ちます。さらに、人工知能を搭載したチャットボットとバーチャルアシスタントの融合は、顧客エンゲージメントを高め、問い合わせの迅速な解決を促進します。
世界の行動のインターネット市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。
行動のインターネットの世界市場成長:地域別2024-2031年
北米が主要市場シェアを占める
北米はITおよび電気通信企業において重要な位置を占めており、現代技術の急速な導入と技術進歩の傾向がIoB需要を促進すると予測されています。これと同様に、企業は速度、エンジンストレス、走行距離などを含む 促進要因データを収集することができ、北米の拡大する自動車分野での需要を促進すると予測されています。自動車メーカーはこの行動データを利用して、消費者の欲求に応える自動車を設計すると予想されます。
北米が技術的に進んでいるのは、コネクテッド・デバイスの普及率の高さ、ユビキタス・インターネット・カバレッジ、デジタル・プラットフォームの普及など、さまざまな変数の結果です。そのため、多数の情報源から膨大な量の行動データを収集することが可能です。さらに、北米のIoT、ビッグデータ分析、人工知能(AI)産業は、業界リーダー、研究機関、テクノロジーベンダーからなる発展したエコシステムによって牽引されています。また、この地域では、消費者データ主導のマーケティングとパーソナライゼーションの文化が根付いているため、IoBソリューションに対するニーズも高いです。
世界の行動のインターネット市場に参入している主要企業には、Aware Inc.、Mastercard International Inc.、OpenText Corp.、Alteryx Inc.、NICE Ltd.、Koch Industries Inc.などがあります。市場競争力を維持するため、各社は提携、合併、買収などの戦略を駆使し、事業拡大や製品開拓にますます力を注いでいます。
Internet of Behavior Market Size, Share & Trends Analysis Report by Organization Size (Large Enterprises and Small and Medium Enterprises), by Application (Advertising Campaign, Digital Marketing, Content Delivery and Brand Promotion), and by Industry (BFSI, Media and Entertainment, Tourism & Travel, IT & Telecom, Retail & E-Commerce, Healthcare, Manufacturing and Others) Forecast Period (2024-2031)
Internet of behavior market is anticipated to grow at a significant CAGR of 23.2% during the forecast period (2024-2031). The internet of behaviors, or IoB, is an idea that centers on gathering and analyzing data from several sources in order to comprehend and impact human behavior. The technology integrates big data analytics, artificial intelligence, and the internet of things (IoT) to collect data from various digital touchpoints such as wearables, social media, and security systems.
Market Dynamics
Growing demand for analytical tools in different industries
Analytics technologies are being used by a number of digital advertising companies to learn more about their regular consumer behavior. The IoB can be used by marketers to track customer buying patterns across platforms, obtain data that was previously inaccessible, reorganize the value chain, and even provide truthful point-of-sale alerts and personalized advertising. IoB has become popular in the large part of COVID-19 pandemic, which has changed the way consumers interact with brands and made companies reevaluate their customer outreach strategies. The IoB concept aims to precisely analyze data from the perspective of human psychology and use that understanding to create and market new products.
IoB to help in understanding market demand
The IoB concept aims to precisely analyze data from the perspective of human psychology and use that understanding to create and market new products. The IoB makes an effort to apply behavioral psychology to data collected from users' internet activities. It aims to provide answers to queries concerning the use of human psychology in data analysis and the creation and promotion of new goods. Occasional effects of this new strategy on quality infrastructure include the possibility of increased connectivity among various businesses.
Market Segmentation
Organization Size is Projected to Emerge as the Largest Segment
The small and medium-sized business (SMEs) sector held the major market share. The growth can be attributed to these businesses' increasing IoT device usage as a result of digitalization and smart manufacturing. As SMEs frequently embark on plans for growth and development, it is anticipated that they would employ IoB to create effective implementation methods.
Large enterprises attributed to the significant amounts of data produced by major businesses, which need to be analyzed in order to make project decisions. As large firms have many data input modes, including user laptop devices, mobile phones, voice assistant data, and more, it is anticipated that the use of IoB will increase in these organizations. Furthermore, it is projected that the trend of real-time data notifications based on user behavior to provide live features would propel the use of IoB in major corporations.
BFSI Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
In terms of market share within the IoB space, the leading category is BFSI (Banking, Financial Services, and Insurance). This is explained by a number of industry-specific variables, including the BFSI sector's heavy reliance on client data for risk management, tailored financial services, and decision-making. Businesses in this industry can collect and analyze enormous volumes of behavioral data from various sources, including transaction histories, online interactions, and social media emotions. These insights help BFSI organizations identify fraudulent activity, improve client experiences, and customize product offers. Furthermore, the amalgamation of artificial intelligence-powered chatbots and virtual assistants amplifies client engagement and facilitates prompt resolution of inquiries.
The global internet of behavior market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Global Internet of Behavior Market Growth by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
North America Holds Major Market Share
North America has a significant part in IT and telecom enterprises and it is projected that the rapid uptake of contemporary technology and the tendency of technological advancement will fuel demand for IoB. Similar to this, corporations can gather driver data including speed, engine stress, distance traveled, and more, which is predicted to drive demand in North America's expanding vehicle sector. It is anticipated that automakers would use this behavioral data to design cars that cater to consumer desires.
North America is technologically advanced is a result of various variables, such as a high rate of connected device adoption, ubiquitous internet coverage, and widespread use of digital platforms. This makes it possible to gather enormous volumes of behavioral data from numerous sources. Furthermore, the IoT, big data analytics, and artificial intelligence (AI) industries in North America are driven by a developed ecosystem of industry leaders, research institutes, and technology vendors. There is also a considerable need for IoB solutions in the region due to the strong culture of consumer data-driven marketing and personalization.
Note: Major Players Sorted in No Particular Order.
The major companies serving the global internet of behavior market include Aware Inc., Mastercard International Inc., OpenText Corp, Alteryx Inc., NICE Ltd. and Koch Industries Inc., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market.