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市場調査レポート
商品コード
1645127

超ポータブルインターネット機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Ultra-Portable Internet Devices - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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超ポータブルインターネット機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

超ポータブルインターネット機器市場は予測期間中にCAGR 7.05%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 超ポータブルインターネット機器市場は、IoT機器の採用拡大により成長が見込まれます。スマートホーム機器の採用がポータブルインターネット機器の開発を後押ししています。IoTとコネクテッド機器の販売は、機器コストの低下と標準化に支えられた新たな用途とビジネスモデルによって成長しています。Ericsson Mobility Reportによると、2022年までに予想されるコネクテッド機器290億台のうち、180億台がIoT関連と予想されています。
  • より優れたルーターに対する基準が常に変化していることは、携帯インターネット・機器の需要を促進する要素の一つです。過去10年間、携帯インターネット機器は、米国電気電子技術者協会(Institute of Electrical and Electronics Engineers)が定めた規格の開発に合わせて着実に成長してきました。これらの規格は、最大速度やトランスミッション容量など、ネットワークのスループットを向上させるために絶えず更新されています。超ポータブルモバイル機器は、より高い携帯性とクラウドベースのコンテンツへのアクセスを記載しています。その結果、軽量で先進的な、消費者に優しいコンピュータガジェットが登場し、市場の成長を後押ししています。
  • 世界広告ラボ(WARC)がモバイル産業団体GSMAの統計を利用して実施した調査によると、2025年までに13億人以上がスマートフォンやPC経由でインターネットにアクセスするようになると予想されています。さらに、6,900万人がPCのみでインターネットにアクセスすると予測されています。WARCによると、現在スマートフォンからインターネットにアクセスしているのは約20億人で、世界のモバイルユーザー数3.9の51%を占めています。これが市場の成長を妨げると予想されます。
  • 世界金融危機とそれに伴うユーロ圏危機により、多くの国で深刻なマクロ経済の脆弱性が世間に露呈しました。この問題は、公的部門の過剰債務とは無関係な、さまざまなマクロ経済の不均衡を対象としていました。いくつかの国では、住宅価格、ローン、賃金のすべてが乱高下しました。こうした内部不均衡は、経常赤字の拡大、輸出実績の低下、継続的なコスト・価格競合の低下としばしば共存していました。同時に、施策立案者は十分な財政セーフティネットを設けなかった。加えて、構造改革が進まなかったため、これらの経済の大半は、効率的な資源配分を妨げる深刻な硬直性を抱えたままでした。これらは顧客の購買力に悪影響を及ぼし、調査された市場に影響を与えます。
  • 在宅勤務がスタンダードになりつつある昨今。大規模なリモートワークへのシフトのスピードは、携帯電話、ラップトップ、タブレット、デスクトップなどの個人用機器の使用をもたらしました。また、従業員が個人的なインターネット接続を使用して企業ネットワークにアクセスするケースも見られます。Eurostatによると、パンデミックの間、欧州では在宅勤務可能な被雇用者の割合が大幅に増加し、フランスで29.4%、ドイツで22.8%、スペインで15.1%、イタリアで13.6%に達しました。

超ポータブルインターネット機器の市場動向

携帯型ガジェットとインターネット接続性の向上に対する需要の増加

  • 国際通信連合によると、世界の帯域幅利用は2020年の719 Tbit/sから2021年には932 Tbit/sに増加します。これは30%の増加であり、前年と同様の増加です。アジア太平洋の国際帯域幅利用は地域合計で400 Tbit/s超と最も多く、これは欧州(204 Tbit/s)や南北アメリカ(180 Tbit/s)の2倍です。
  • Verizonは、開始予定の46市場で1億人が利用できる最新の周波数帯を利用した5G帯域幅の増加を見込んでいます。2022年と2023年の間に、カバレッジは1億7,500万人以上に拡大する可能性が高いです。残りのCバンドがクリアされる2024年までには、2億5,000万人以上がCバンドの周波数帯でVerizonの5G接続にアクセスできるようになると予想されます。5G接続における低遅延は、ある機器からデータがアップロードされ、対象に到達するまでの待ち時間であるため、市場を牽引します。4Gネットワークでは、ユーザーの平均待ち時間は約50ミリ秒だが、5G技術では1ミリ秒に短縮されます。
  • 2022年12月、英国政府は国内の遠隔地のインターネット接続を改善するため、衛星を使ってブロードバンド信号を地球に送るイーロン・マスクのスターリンクをテストしました。同政府によると、スターリンク衛星は多くの地域で毎秒最大200メガビットのインターネット速度を提供できることが最近のテストで示されました。政府は引き続き、このシステムの能力と、さまざまなベンダーの他のソリューションやサービスを評価しました。
  • Cisco Systems Inc.によると、2020~2023年にかけて、固定ブロードバンドインターネットの速度は50Mbps近く向上し、最終的に110.4Mbpsに達すると予測されています。2018~2023年までの全期間において、CAGRは20%に達すると予想されています。2020年の平均速度は50.8Mbpsで、2019年に比べて40%近く向上しました。2021年には58.9Mbpsと、2020年から16%上昇すると予測されています。
  • スマートフォン、ラップトップ、タブレット、ウェアラブルガジェットなどのポータブル電子機器に対する需要の高まりは、産業を前進させています。これらの機器は利便性、携帯性、接続性を高め、多くの人々の日常生活に欠かせないものとなっています。さらに、技術の向上により、より洗練されたユーザーフレンドリーな機器が開発され、ポータブルエレクトロニクスの需要が高まっています。また、クラウドコンピューティングやeコマースなどのオンラインサービスの台頭も、ユーザーがいつでもどこからでもこれらのサービスにアクセスできるモバイル機器の利用増加につながりました。

アジア太平洋が最速の成長を遂げる

  • インド政府財務省が発表したインド経済調査(Economic Survey of India 2021~22)によると、同国のインターネットユーザー数は2021年に8億3,000万人を超え、2015年からの6年間で5億3,000万人以上増加しました。インドの無線インターネット・データ利用総量は、2018年の約4,200ペタバイトから2021年には32,397ペタバイトへと7倍以上に急増します。巨大なインターネット基盤は、市場シェアを獲得するために新製品を開発することで、調査された市場にとって成長する機会を生み出すと考えられます。
  • さらに、自国の教育システムのデジタル化を推進する政府の動きは、超ポータブルインターネット・ガジェット産業に拍車をかけるものとして機能しています。例えば、インド政府は「Kaushal Bharat, Kushal Bharat」プロジェクトを立ち上げました。この取り組みにより、政府は2022年までに4億人を訓練し、彼らが就職できるようにするという目標を掲げました。こうした新たな取り組みには、Pradhan Mantri Kaushal Vikas Yojana(PMKVY)、技能開発と起業のための国家戦略2015、技能融資制度、国家技能開発ミッションなどがあります。こうした政府のイニシアチブは、教育システムのコンピュータ化を必要とし、予測期間中に超ポータブルインターネット機器の需要を生み出すと考えられます。
  • さらに、中国の超ポータブルインターネット機器市場は新製品の発売を確認しています。例えば、IoTモジュールの世界的サプライヤーであるQuectel Wireless Solutionsは最近、China MobileとDianyiと提携し、第25回GTIワークショップでQuectel 5GモジュールRG500Qをベースにした5G USBドングルのデモを行った。3GPPリリース15仕様に準拠し、5Gスタンドアロン(SA)とノンスタンドアロン(NSA)の両方の動作モードが可能なこの新発売の5G機器は、産業用IoT、スマートシティ、スマートホーム、トレーニングと教育、インテリジェント物流向けに設計されています。
  • この地域では、5Gの導入に巨額の投資が行われています。例えば、オーストラリア政府は、5G技術を統合する様々な企業を支援するため、助成金として1,430万米ドルを投資しました。また、シンガポール政府は2025年まで研究開発資金として250億SGD(181億米ドル)を投資し、デジタル化のメリットを最大化する取り組みを支援する変革技術を推進しています。これにより、予測期間中、5G超ポータブルインターネット・機器の需要が高まる可能性があります。
  • さらに、現代の教育機関では、無線接続は紙とペンと同じくらい不可欠なものとなりつつあります。信頼性が高く、高速で、安全かつ便利なインターネットは、教師がより効果的な学習と開発を促進するリソースにアクセスすることを可能にします。さらに、生徒の教育を充実させるための情報への無制限のアクセスも可能になります。このような要因により、学生や教師がインターネット経由で大量の情報にアクセスできるインターネット対応キャンパスを構築するため、教育機関における無線ルーターの需要がさらに高まっています。

超ポータブルインターネット機器産業概要

超ポータブルインターネット機器市場の競合情勢は、国際的な主要企業の存在によりセグメント化されています。世界市場で事業を展開している主要企業には、Apple、Microsoft、Intel、Samsung Electronicsなどがあります。さまざまな企業が、新しいカテゴリーの製品を発売するために、研究開発(R&D)に多額の投資を行っています。このセグメントにおける最近の動向としては、以下のようなものがあります。

  • 2022年11月、Ericssonのモノのインターネット(IoT)部門は、Thalesと共同で、あらかじめ選択されたサービスプロバイダーからバンドルされていない汎用eSIMを提供するサービス、IoTアクセラレーター機器コネクトを開始しました。これにより、企業は機器のアクティベーション時に、1つまたは複数のサービスプロバイダを簡単かつ迅速に選択できるようになります。この新しいビジネスモデルにより、企業はIoT投資の市場投入までの時間を大幅に短縮できます。
  • Vodafone Ideaは2022年3月、最大150Mbpsの通信速度をサポートし、最大10台のWiFi対応機器を接続できるポケットサイズの4Gルーター「Vi MiFi」の発売を発表しました。2,700mAhのバッテリーを搭載し、1回の充電で最大5時間使用できるとしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 市場促進要因
    • ポータブルガジェットの需要増加とインターネット接続性の向上
  • 市場抑制要因
    • スマートフォン、Wi-Fiルーター、ハブなどの代替機器の高い利用可能性

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 個人用
    • 業務用
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • D-Link Corporation
    • Google LLC
    • TP-Link Technologies Co. Limited
    • Huawei Technologies Co. Limited
    • Xiaomi Inc.
    • Netgear Inc.

第7章 投資分析

第8章 協働働ロボット市場の将来性

目次
Product Code: 52314

The Ultra-Portable Internet Devices Market is expected to register a CAGR of 7.05% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The ultra-portable internet device market is anticipated to grow with the growing adoption of IoT devices. The adoption of smart home devices has been aiding the development of portable internet devices. The growth in the sale of IoT and connected devices is driven by emerging applications and business models supported by falling device costs and standardization. According to Ericsson's mobility report, out of the projected 29 billion connected devices by 2022, 18 billion were expected to be related to IoT.
  • The constantly changing criteria for better routers is one of the elements driving the demand for portable internet devices. Throughout the last decade, portable internet devices have grown steadily, keeping up with developments in standards set by the Institute of Electrical and Electronics Engineers. These specifications are continually updated to improve network throughput in terms of maximum speeds and transmission capacities. Ultra-portable mobile devices provide greater portability and access to cloud-based content. As a result, low-weight, advanced, consumer-friendly computer gadgets have emerged, boosting the market's growth.
  • According to a survey conducted by the World Advertising Research Center (WARC) utilizing statistics from the mobile trade association GSMA, it is expected that over 1.3 billion people will access the internet via smartphone and PC by 2025. Furthermore, 69 million people are predicted to access the internet solely through a PC. According to WARC, approximately 2 billion individuals currently access the internet through smartphones, accounting for 51% of the global base of 3.9 mobile users. This is expected to hinder the market's growth.
  • Severe macroeconomic vulnerabilities were exposed to the public in many countries due to the global financial crisis and the accompanying euro area crisis. The issues covered various macroeconomic imbalances unrelated to the public sector's excessive debt. House prices, loans, and wages all grew wildly in several nations. These internal imbalances frequently coexisted with escalating current account deficits, declining export performance, and continuous cost and pricing competitiveness declines. At the same time, policymakers did not create enough fiscal safety nets. In addition, a lack of structural changes left most of these economies with severe rigidities preventing efficient resource allocation. These will show a negative effect on the customer purchase power, affecting the market studied.
  • Working from home has become standard these days. The speed of the shift to large-scale remote work has resulted in the use of personal devices, including mobile phones, laptops, tablets, and desktops. Employees are also observed using personal internet connections to access the corporate network. According to Eurostat, during the pandemic, a considerable increase was observed in the proportion of employed people in Europe who could work from home, reaching 29.4%in France, 22.8% in Germany, 15.1% in Spain, and 13.6% in Italy.

Ultra Portable Internet Devices Market Trends

Increasing Demand for Portable Gadgets and Improved Internet Connectivity

  • According to the International Telecommunication Union, global bandwidth use increased from 719 Tbit/s in 2020 to 932 Tbit/s in 2021. This represents a 30% gain and follows a rise similar to the one from the previous year. The Asia-Pacific region has the greatest regional total for the use of international bandwidth at over 400 Tbit/s, which is twice as high as that of Europe (204 Tbit/s) or the Americas (180 Tbit/s).
  • Verizon expects to have incremental 5G bandwidth via the latest spectrum available to 100 million people in the starting 46 markets. Over 2022 and 2023, coverage is likely to increase to more than 175 million people. By 2024, when the remaining C-Band is cleared, greater than 250 million people are expected to access Verizon's 5G connection on the C-Band spectrum. Low latency in 5G connection drives the market as latency is when it clutches for data from one device to be uploaded and reaches its target. With 4G networks, the user looks at an average latency of around 50 ms, dropping to 1 ms with 5G technology.
  • In December 2022, to improve internet connectivity in distant areas of the country, the UK government tested Elon Musk's Starlink, which employs satellites to beam a broadband signal to Earth. According to the government, the recent test showed that Starlink satellites could give internet rates of up to 200 megabits per second in many regions, four times faster than the UK average broadband speed of over 50 Mbps. The government continued to evaluate the system's capability and other solutions and services from various vendors.
  • According to Cisco Systems, from 2020 to 2023, fixed broadband internet speeds are predicted to improve by nearly 50 Mbps, finally reaching 110.4 Mbps. During the entire period from 2018 to 2023, the compound annual growth rate is expected to reach 20%. The average speed in 2020 was 50.8 Mbps, representing a nearly 40% increase over 2019. It was predicted to rise by 16% from 2020 to 58.9 Mbps in 2021.
  • The rising demand for portable electronics such as smartphones, laptops, tablets, and wearable gadgets propels the industry forward. These devices provide more convenience, portability, and connectivity, making them crucial to many people's everyday lives. Furthermore, technological improvements have led to the development of more sophisticated and user-friendly devices, which has increased the demand for portable electronics. The rise of online services such as cloud computing and e-commerce has also led to the increased use of mobile devices, which allow users to access these services at any time and from any location.

Asia-Pacific to Witness the Fastest Growth

  • According to the Economic Survey of India 2021-22 published by the Ministry of Finance, Government of India, the country's internet user base crossed 830 million in 2021, growing by over 530 million in the six years since 2015. India's total volume of wireless internet data usage surged over 7x to 32,397 petabytes in 2021 from around 4,200 petabytes in 2018. A huge internet base would create an opportunity for the market studied to grow by developing new products to capture the market share.
  • Furthermore, the government's drive to digitize their country's education system is functioning as a spur for the ultra-portable internet gadget industry. For example, the Indian government launched the 'Kaushal Bharat, Kushal Bharat' project. With this effort, the government has set a goal of training 400 million persons by 2022 so that they can find work. These new initiatives include the Pradhan Mantri Kaushal Vikas Yojana (PMKVY), the National Strategy for Skill Development and Entrepreneurship 2015, the Skill Loan Scheme, and the National Skill Development Mission. Such government initiatives necessitate a computerized education system, which will generate a demand for ultra-portable internet devices over the forecast period.
  • Moreover, the market for ultra-portable internet devices in China is witnessing new product launches. For instance, Quectel Wireless Solutions, a global supplier of IoT modules, recently partnered with China Mobile and Dianyi to demonstrate a 5G USB dongle based on Quectel 5G module RG500Q at the 25th GTI Workshop. Compliant with 3GPP Release 15 specifications and capable of both 5G standalone (SA) and non-standalone (NSA) modes of operation, the newly launched 5G device is designed for industrial IoT, smart city, smart home, training and education, and intelligent logistics applications.
  • The region is witnessing huge investments in 5G implementation. For instance, the Australian government invested USD 14.3 million in grants to support various enterprises integrating 5G technologies. Also, the Singaporean government invested SGD 25 billion (USD18.1 billion) in R&D funding until 2025 to drive transformative technologies supporting efforts to maximize the benefits of digitalization. This may drive the demand for 5G ultra-portable internet devices over the forecasted period.
  • In addition, in modern educational institutions, wireless connectivity is becoming as essential as pen and paper. Reliable, fast, secure, and convenient internet allows teachers to access resources that promote more effective learning and development. Moreover, it also provides students unlimited access to information to enrich their education. Such factors further boost the demand for wireless routers in education institutions to create internet-enabled campuses that allow students and teachers to access a great amount of information over the internet.

Ultra Portable Internet Devices Industry Overview

The competitive landscape of the ultra-portable internet devices market is fragmented due to the presence of major international key players. Some of the key companies operating in the global market include Apple Inc., Microsoft Corporation, Intel Corporation, and Samsung Electronics Corporation. Various companies invest heavily in research and development (R&D) to launch a new category of products. Some of the recent developments in this field are:

  • In November 2022, in collaboration with Thales, Ericsson's Internet of Things (IoT) division launched IoT Accelerator Device Connect, a service that offers generic eSIMs unbundled from pre-selected service providers. For the first time, organizations may easily and rapidly select one or more service providers during device activation. This new business model significantly reduces organizations' time to market for IoT investments.
  • In March 2022, Vodafone Idea announced the release of Vi MiFi, a pocket-size 4G router that supports speeds of up to 150 Mbps and allows users to connect up to ten WiFi-enabled devices. The company claims it has a 2700 mAh battery that may last up to 5 hours on a single charge.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing demand for Portable Gadgets and Improved Internet Connectivity
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 High availability of alternate devices such as Smartphones, Wi-Fi routers, hubs etc.

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Personal Use
    • 5.1.2 Commercial Use
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 D-Link Corporation
    • 6.1.2 Google LLC
    • 6.1.3 TP-Link Technologies Co. Limited
    • 6.1.4 Huawei Technologies Co. Limited
    • 6.1.5 Xiaomi Inc.
    • 6.1.6 Netgear Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE COLLABORATIVE ROBOT MARKET