市場調査レポート
商品コード
1483051
迅速検査の世界市場(2024年~2031年)Global Rapid Test Market 2024-2031 |
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迅速検査の世界市場(2024年~2031年) |
出版日: 2024年03月22日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の迅速検査の市場規模は、予測期間(2024年~2031年)に8.2%のCAGRで成長すると予測されています。 疾病の早期かつ確実な診断に関する意識の高まり、感染症の流行、技術的に進歩した製品の導入、低コストかつ正確な診断検査へのニーズなどが背景にあります。その他の利点として、迅速検査は短時間で正確な結果が得られるため、ポイント・オブ・ケア検査における迅速検査の採用が急増しており、即日結果が得られることが市場の成長を後押ししています。
用途別では、感染症サブセグメントが世界の迅速検査市場でかなりのシェアを占めると予想されます。COVID-19は迅速診断市場にプラスの影響を与えました。例えば、2021年4月、ドイツ連邦政府は、ドイツ国内の雇用主に対し、在宅勤務のみでない全従業員にCOVID-19自己検査キットを無料で提供することを義務化しました。さらに2022年3月、非営利研究機関ブレイン・ケミストリー・ラボとアーリントン・サイエンティフィックは、使いやすい迅速検査キットの開発を発表しました。このキットは、筋萎縮性側索硬化症(ALS)と呼ばれる致命的な麻痺性疾患を引き起こすシアノバクテリアの毒素であるB-メチルアミノ-L-アラニン(BMAA)の存在を検出します。したがって、このような新興国市場の開拓により、迅速診断アッセイの普及はさらに進み、市場成長を牽引すると予想されます。世界保健機関(WHO)によると、2010年~2020年に、マラリア用の迅速診断検査(RDT)は全世界で31億個がメーカーにより販売され、そのほぼ81%がサハラ以南のアフリカ諸国で販売されています。同期間に、国家マラリア計画(NMP)は22億個のRDTを配布しました。2020年には、4億1,900万個のRDTが製造業者によって販売され、2億7,500万個がNMPによって配布されました。2020年には、世界で推定2億4,100万人のマラリア患者と62万7,000人のマラリア死亡者が発生しました。これは、2019年と比較して2020年の感染者数が約1,400万人増加し、死亡者数が6万9,000人増加したことを意味します。
世界の迅速検査市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域によってさらに細分化されます。中でもアジア太平洋は、可処分所得の増加、高い人口基盤、事前迅速検査に関する認知度の向上により、世界全体で大きなシェアを占めると予想されています。さらに、インドや中国などの新興国市場における研究開発費の増加により、迅速検査市場は成長しています。
すべての地域の中で、北米は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。慢性疾患や感染症の有病率の高さ、感染症の研究や診断への投資の高さ、市場企業の最近の開発。これとは別に、効果的なヘルスケアソリューションを提供するための病院や専門クリニックの建設が増加しています。また、大衆のヘルスケア支出の増加が市場の成長に寄与しています。がんなどの病気は、早期に診断されれば容易に治療できます。がんの早期発見は、治療が成功する確率を高めます。がんの早期診断に対する多くの障害は、この迅速で手頃な価格の検査によって解決される可能性があります。特に、特定の臓器をターゲットとする調査につながるような特定の症状を持たない患者においてはそうです。アメリカがん協会によると、2022年には1,800万人以上のアメリカ人ががんに罹患していると報告されています。また、2023年には米国で新たに190万人以上ががんと診断されると推定されています。
北米におけるHIV診断の増加は、迅速検査キットの使用増加にもつながっています。迅速HIV自己検査は、口から採取した液体を用いてHIVに対する抗体を調べるものです。食品医薬品局(FDA)によると、家庭用HIV検査キットOraQuickのHIV検出精度は約92%です。HIVに感染していないのに陽性と判定される人は、5,000人に1人程度です。2021年の新規HIV診断の79%を占め、引き続き男性がHIVの影響を大きく受けています。
米国における13歳以上のHIV診断の男女差(2021年)
Rapid Test Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Laboratory Rapid Test and Over-the-counter (OTC) Rapid Test), by Technology (Immunoassay, Chromatography, Spectroscopy, and Polymerase Chain Reaction (PCR)), by Application (Infectious Disease, Pregnancy Test, Glucose Test, and Others), and by End-Users (Hospitals and Clinics, Diagnostic Laboratories, and Home Care), Forecast Period (2024-2031)
Rapid test market is anticipated to grow at a CAGR of 8.2% during the forecast period (2024-2031). The rising awareness regarding early and reliable diagnosis of disease, prevalence of infectious diseases, introduction of technologically advanced products and need for low cost as well as accurate diagnostic testing. Additionally, rapid tests provide accurate results in a short time and these benefits have led to a surge in adoption of rapid tests in point-of-care testing, wherein results are obtained on the same day which is boosting the market growth.
The global rapid test market is segmented by the product, technology, application, and end-users. Based on the product, the market is sub-segmented into laboratory rapid test and over-the-counter rapid test products. Based on the technology, the market is sub-segmented into immunoassay, chromatography, spectroscopy, and polymerase chain reaction. Based on the application, the market is sub-segmented into infectious disease, pregnancy test, glucose test and others. Further, based on end-users, the market is sub-segmented into hospitals and clinics, diagnostic laboratories, and home care. Among the product, the laboratory rapid test sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market. Rapid laboratory testing can be done at the site of care, which includes clinics, hospitals, and medical offices. They are perfect for bulk population testing because they are affordable and easy to use.
Among the application, the infectious disease sub-segment is expected to hold a considerable share of the global rapid test market. The COVID-19 positively impacted the rapid diagnostics market. For instance, in April 2021, the Federal Government of Germany made it mandatory for employers in Germany to offer free COVID-19 self-testing kits to all employees who do not exclusively work from home. Furthermore, in March 2022, Brain Chemistry Labs, a non-profit research institute, and Arlington Scientific, announced the development of an easy-to-use rapid test kit. This kit will detect the presence of B-methylamino-L-Alanine (BMAA), a toxin in cyanobacterial blooms, which causes a fatal paralytic disease called Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS). Thus, such developments, the penetration of rapid diagnostic assays is expected to increase further, driving the market's growth. According to the World Health Organization (WHO), globally, 3.1 billion rapid diagnostic tests (RDTs) for malaria were sold by manufacturers in 2010-2020, with almost 81% of these sales being in sub-Saharan African countries. In the same period, National Malaria Programme (NMPs) distributed 2.2 billion RDT. In 2020, 419 million RDTs were sold by manufacturers and 275 million were distributed by NMPs. There were an estimated 241 million malaria cases and 627,000 malaria deaths globally in 2020. This represents about 14 million more cases in 2020 compared to 2019, and 69000 more deaths.
The global Rapid test market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to increase in disposable incomes, high population base, and growth in awareness about advance rapid tests. Additionally, the rapid test market is growing due to an increase in R&D spending in developing nations such as India, and China.
Global Rapid Test Market Growth, by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
Among all regions, the North American region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The high prevalence of chronic and infectious diseases, high investments in the research and diagnosis of infectious diseases and recent development by the market players. Apart from this rising construction of hospitals and specialized clinics to offer effective healthcare solutions. And increasing healthcare expenditure among the masses is contributing to the growth of the market. Disease such as cancer if diagnosed early can be treated easily. Early cancer detection increases the probability of successful treatment. Many obstacles to the early diagnosis of cancer may be addressed by this quick and affordable test, particularly in patients who do not have specific symptoms that lead research to target a particular organ. According to American Cancer Society, over 18 million Americans were reported to have cancer in 2022. They stated that over 1.9 million new cancer cases are estimated to be diagnosed in the US in 2023.
The rise in HIV diagnosis in North America has also led to an increase in use of rapid test kits. A rapid HIV self-test uses a sample of fluid from mouth to check for antibodies to HIV. According to the Food and Drug Administration (FDA), the OraQuick in-home HIV test measured at about 92 percent accuracy at detecting HIV. About 1 out of 5,000 people test positive when they don't have HIV. Men continue to be heavily affected by HIV, accounting for 79% of new HIV diagnoses in 2021.
Differences in HIV Diagnoses by Gender in US, among people aged 13 and older, 2021
Source: Centers for Disease Control and Prevention (CDC)
The major companies serving the global rapid test market include Thermo Fisher Scientific Inc., ACON Laboratories, Inc., Abbott Laboratories, F. Hoffmann-La Roche Ltd, Alfa Scientific Designs Inc., Becton, Dickinson and Company, and BioMerieux, among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in August 2022, Becton, Dickinson and Co. (BD) Accelerate Diagnostics, announced commercial collaboration. Under the collaboration, BD will provide Accelerate's rapid testing solutions for antibiotic resistance and susceptibility. The tests are said to provide results within hours, while traditional laboratory methods take one to two days for results. BD will market the Accelerate Pheno system and Accelerate Arc module and related test kits through its global network, where the products have been approved for use.