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市場調査レポート
商品コード
1452992
セールスインテリジェンスの世界市場、2024-2031年Global Sales Intelligence Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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セールスインテリジェンスの世界市場、2024-2031年 |
出版日: 2024年02月23日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 225 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のセールスインテリジェンス市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR 11.4%の大幅な成長が見込まれます。最適化とデータエンリッチメントツールの改善によるAI、自動化、データ管理の採用拡大が、世界の市場の成長を支える主要因となっています。販売転換率を高めるためのデータエンリッチメントソフトウェアに対する需要の高まりと、消費者ターゲティングと接続率を高めるための高度なソフトウェアに対するニーズが、市場の成長を促進しています。市場参入企業は、高度なセールスインテリジェンスソリューションを導入しており、市場の成長をさらに後押ししています。
セールスインテリジェンスにおけるデータ主導の意思決定ツールへの需要の高まり
事業運営におけるデータ主導の意思決定セールスインテリジェンスツールに対する需要の高まりは、認知度を高めています。企業が販売を支援するために収集するあらゆる情報は、セールスインテリジェンスとして知られています。セールスインテリジェンスは、営業チームやマーケティングチームが意思決定を改善するためにB2Bデータを検索、評価、提示、活用するための複数の技術ソリューションで構成されます。
顧客関係管理(CRM)との統合の進展
CRMシステムを活用することで、企業はリードをより効率的に管理できます。営業チームは営業プロセスを通じてリードを追跡し、これらのソリューションを通じてコンバージョン率が最も高い見込み客を特定することができます。
リード管理が最大セグメントとして浮上
世界のセールスインテリジェンス市場は、アプリケーションに基づき、分析とレポーティング、データ管理、リード管理、その他(メッセージングとアラート)に細分化されます。このうち、リード管理サブセグメントが市場の最大シェアを占めると予想されます。このセグメントの成長を支える主な要因としては、マーケティングチームや営業チームがターゲットとする見込み客の連絡先情報を把握するためのセールスインテリジェンスツールの採用が拡大していることが挙げられます。さまざまなソリューションが、利用可能なチャネルに応じて、特定のリード管理戦略や機能を提供し、ターゲットオーディエンスの関心を引き、パイプラインへと誘導します。
市場セグメンテーションではソフトウェアが大きなシェアを占める
データの劣化率の上昇と競合の増加により、大企業は大規模なセールスインテリジェンス・ソフトウェアを使用しています。営業チームは、セールスインテリジェンス・ソフトウェアを採用することで、顧客、対象顧客、分野に対する理解を深め、有益な機会を見つけ、どのリードを確実に追うべきかを決定することができます。
世界のセールスインテリジェンス市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)など、地域によってさらに細分化されます。
増加する欧州企業と政府の投資
北米が主要市場シェアを占める
全地域の中で北米が大きなシェアを占めているのは、セールスインテリジェンスを提供するプロバイダーが膨大な数存在するためです。複数の企業が、新興企業や大手IT企業を含む多くの部門向けにセールスインテリジェンス・システムを構築しています。例えば、LinkedIn Corp.は信頼できるリード管理アプリケーションを提供しており、適切な企業や顧客をターゲットにするための個別エンゲージメントとセールス・ナビゲーター・プラットフォームを提供しています。さらに、市場分析のためのセールスインテリジェンス・ソリューション・プロバイダーとAIを重視する政府の増加が市場の成長を促進します。例えば、2024年1月、米連邦取引委員会(FTC)は、市場、競合、市場シェア、売上成長または新製品や新地域への拡大の見込みに関するアカウントデータを分析するためのジェネレーティブAI投資とパートナーシップに関する調査を開始しました。
Global Sales Intelligence Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Software and Service), by Deployment Mode (Cloud and On-Premises), by Application (Analytics and Reporting, Data Management, Lead Management and Others), and by Vertical (BFSI, IT & Telecom, Retail & E-Commerce, Healthcare, Media & Entertainment and Others) Forecast Period (2024-2031)
Global sales intelligence market is anticipated to grow at a significant CAGR of 11.4% during the forecast period (2024-2031). The growing adoption of AI, automation, and data management with improving optimization and data enrichment tools is the key factor supporting the growth of the market globally. The increasing demand for data enrichment software to increase sales conversions and the need for advanced software to boost consumer targeting and connect rates drive the growth of the market. The market players are introducing advanced sales intelligence solutions that further bolster the market growth.
Market Dynamics
Increasing demand for data-driven decision-making tools in Sales Intelligence
The increasing demand for data-driven decision-making sales intelligence tools in business operations increases recognizing. Any information that companies gather to aid in sales is known as sales intelligence. It is composed of several technological solutions that aid in locating, assessing, presenting, and utilizing B2B data by sales and marketing teams to improve their decision-making.
The growing integration of Customer Relationship Management (CRM)
Businesses can manage leads more efficiently by utilizing a CRM system. Sales teams can track leads throughout the sales process and determine which prospects have the highest conversion rates through these solutions.
Market Segmentation
Lead Management is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the application, the global sales intelligence market is sub-segmented into analytics and reporting, data management, lead management and others (messaging and alerting). Among these, the lead management sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the growing adoption of sales intelligence tools to capture the contact information of target prospects for the marketing and sales teams. Different solutions offer specific lead management strategies and features to engage the target audience and move them into the pipeline, depending on the available channels.
Software Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
Large businesses use significant sales intelligence software owing to rising data degradation rates and increased competition. With data enrichment features, sales intelligence software helps remove data flaws and gives businesses a competitive advantage.Sales teams can enhance the comprehension of their clientele, intended audience, and sector by employing sales intelligence software to find profitable opportunities and decide which leads are to be pursued with assurance.
The global sales intelligence market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
An increasing number of European companies and governments investment
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a significant share owing to presence of enormous number of providers offering sales intelligence.Several companies are creating sales intelligence systems for many sectors, including start-ups and major IT organizations.For instance, LinkedIn Corp. offer trusted lead management applications. It provides individualized engagement and the sales navigator platform to help target the appropriate businesses and clients. Furthermore, Anincreasing government emphasis on AI with sales intelligence solution providers for market analysis drives the growth of market. For instance, in January 2024, Federal Trade Commission (FTC) launched an inquiry into Generative AI investments and partnerships to analyze account data on markets, competition, market share, and prospects for sales growth or expansion into new products or geographic areas.
The major companies serving the global sales intelligence market include Dun & Bradstreet Corp., HubSpot, Inc., Oracle Corp., Salesforce, Inc., ZoomInfo Technologies Inc.,among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market.
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