市場調査レポート
商品コード
1452945
ピックアップトラックの世界市場、2024-2031年Global Pickup Truck Market 2024-2031 |
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ピックアップトラックの世界市場、2024-2031年 |
出版日: 2024年02月05日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のピックアップトラック市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR 7.2%で成長すると予測されます。これは、ピックアップトラックへの軽量素材の採用が増加していることと、可処分所得の増加による値ごろ感の上昇によるものです。大手企業による研究開発への支出の増加は、より強力なトルク、より高い積載量、燃費の向上といった機能性を改善した新世代のピックアップトラックの製品発売を可能にしています。さらに、ピックアップトラックの優れたオフロード性能が市場の成長を後押ししています。ほとんどのピックアップトラックは、砂、泥、砂利のような人を寄せ付けない地形を克服するために、4WDまたは全輪駆動トレインと、より太いタイヤを備えています。
機能性を向上させた新世代ピックアップトラック
大手メーカーによる、改良された魅力的なピックアップトラックの製品発表の増加は、市場の顧客の間で話題を呼び、消費者の衝動的な購買を促します。例えば、トヨタ・タイは2023年11月に新型ピックアップトラックを発売し、複数の小型トラックブランドの世界の生産拠点である同国の主要販売セグメントにエントリーモデルを追加しました。新型ハイラックス・チャンプは、中小企業や消費者のニーズを満たすように設計されました。この動きは、アジア市場向けに、より手頃な価格の、飾り気のないユーティリティビークルを提供することへの大きな転換を意味します。2.0リッター・ガソリン(1TR-FE)、2.7リッター・ガソリン(2TR-FE)、2.4リッター・ターボディーゼル(2GD-FTV)、6速トルコン・オートマチックの3種類のパワートレインが用意されています。
ディーゼルが最大セグメントとなる見通し
推進力タイプに基づき、世界のピックアップトラック市場はディーゼル、ガソリン、電気、その他に細分化されます。このうち、ディーゼルのサブセグメントが市場の最大シェアを占めると予想されます。このセグメントの成長を支える主な要因としては、その設計と構造によるエンジンの長寿命化、燃費の良さなどが挙げられます。米国エネルギー省によると、ディーゼルエンジンの燃費はガソリンエンジンよりも通常25~35%優れています。高いトルクと運搬能力により、ディーゼルエンジン搭載のピックアップトラックは、個人・商用を問わずヘビーデューティ用途に適しています。さらに、ディーゼルエンジンは、建設、農業、運輸産業など、大きな重量物を移動させることが頻繁に要求される産業で特に魅力的です。
拡張キャビンサブセグメントが大きな市場シェアを占める
近年、拡張キャビンピックアップトラックはますます家族向けになってきており、大型SUVの代替車として人気を博しています。拡張キャビンピックアップトラックは商用車としても一般的になり、冒険的なオフロード旅行を計画している人々をも魅了しています。これらのピックアップトラックはまた、購入者に豪華な機能、オフロード機能、巨大なロードスペースを提供します。モデルは、強力で膨らんだボディワークが付属しています。拡張キャビンピックアップトラックの大半は、アンドロイドオート搭載インフォテインメントシステム、可変流量制御付きパワーステアリング、エレクトロクロミック室内バックカメラ、クルーズコントロール、ADAS(先進運転支援システム)、EBD(電子制御制動力配分システム)付きABS(アンチロック・ブレーキ・システム)、車両安定性制御、エアバッグ、パーキングセンサーなどの最新機能が統合されています。
世界のピックアップトラック市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。
アジア太平洋地域は予測期間中に大きな成長率で拡大する見込み
アジア太平洋諸国は、電気自動車(EV)の利用の増加、政府の重要な取り組み、中国やインドなどの発展途上国における規制の緩和により、著しい成長が見込まれています。例えば中国では、2022年5月と10月の国務院通達により、ピックアップトラックの走行規制の緩和が示されました。中央政府の指導の下、上海、重慶、天津、河北、海南、福建、広西、黒龍江、吉林、遼寧、江蘇、浙江はいずれもピックアップトラックの走行規制を緩和し、半数以上の省都は最近規制を解除しました。ピックアップトラックは現在、いくつかの大都市でピーク時の中心地区への進入が許可されており、進入プラカードと現地のナンバープレートがあれば、乗用車と同じ扱いを受けることができます。規制の撤廃と、ピックアップトラックに対する若者の見方が、日常使いの道具から活動的で自由なライフスタイルの象徴へと変化したことが、中国におけるこの分野の成長に拍車をかけています。2020年、中国は45万2,000台の販売台数を記録し、世界第2位のピックアップトラック市場となった。さらに、2021年には前年比14%増の55万台が販売され、2022年上半期には26万5,000台以上が販売されました。
北米が主要市場シェアを占める
全地域の中で北米が大きなシェアを占めているのは、大手市場プレーヤーの存在、消費者支出と可処分所得の増加、主要メーカーの製品発売数の増加によるものです。米国では、フォード・モーター・カンパニー、ゼネラル・モーターズ、FCAなどの主要企業が米国に本社を置き、同地域で強い存在感と市場浸透を誇っています。
また、北米ではeコマース産業の急速な拡大やデジタル化のニーズの高まりがオンラインショッピングプラットフォームの拡大を後押ししており、ピックアップトラックの需要にも拍車がかかると予想されます。2020年ARTSリリースによると、eコマースの売上高は2020年に2,442億米ドル(43%)増加し、2019年の5,712億米ドルから2020年には8,154億米ドルに増加します。このほか、同地域では、ヘビーデューティな商用用途から日常的な個人使用まで幅広い活動に使用されるフルサイズピックアップトラックへの強い嗜好が、市場の成長を後押ししています。
Global Pickup Truck Market Size, Share & Trends Analysis Report by Truck Type (Small Size, Medium Size, Full Size), by Cabin Type (Drivetrain, Interior, Body, Electrical & Electronics and Chassis), by Cabin Configuration (Regular Cabin, Crew Cabin, Extended Cabin and Extended Crew Cabin), and by Propulsion Type (Diesel, Petrol, Electric and Other) Forecast Period (2024-2031)
The global pickup truck market is anticipated to grow at a CAGR of 7.2% during the forecast period (2024-2031) owing to the increasing incorporation of lighter materials in pickup trucks, and rising affordability due to growing disposable income. Increasing spending on R&D by major companies enables product launches of new-generation pickup trucks with improved functionality, such as stronger torque, higher payload capacity, and increased fuel efficiency. Additionally, the superior off-road capabilities of pickup trucks have been boosting the market growth. Most pickup trucks have 4WD or all-wheel drivetrains and chunkier tires to conquer inhospitable terrain such as sand, mud, or loose gravel.
Market Dynamics
Increasing Incorporation of Lighter Materials in Pickup Truck Manufacturing
To meet fuel economy regulations, manufacturers are concentrating on making their vehicles more fuel-efficient. Most pickup trucks are constructed of steel. However, pickup trucks made with alternative materials would use less fuel and emit fewer pollutants. Furthermore, more engine power may be dedicated to pulling or towing when lighter materials are employed in the production process. For instance, Ford Motor Co. sells an aluminum-bodied F-150 pickup vehicle. The aluminum F-150 pickup truck has a weight reduction of around 700 lbs and a higher mileage compared to the steel model. Hence, the vehicle's economy has enhanced owing to the use of aluminum, all without sacrificing performance. Therefore, it is anticipated that more and more manufacturers adopting this will fuel the market's expansion during the projected period.
New-Generation Pickup Trucks with Improved Functionality
An increasing number of product launches with improved and attractive pickup trucks by the major manufacturers creates buzz among the customers in the market and encourages consumers' impulsive buying nature. For instance, in November 2023, Toyota Thailand launched a new pickup truck, adding an entry-level model in a leading selling segment in the country which is a global production hub for multiple light truck brands. The new Hilux Champ was designed to meet the needs of small businesses and consumers. This move marks a significant shift towards providing a more affordable, no-frills utility vehicle tailored for the Asian market. The pickup offers three powertrain options - a 2.0-liter petrol (1TR-FE), a 2.7-liter petrol (2TR-FE), and a 2.4-liter turbodiesel (2GD-FTV) with a 6-speed torque converter automatic.
Market Segmentation
Diesel is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the propulsion type , the global pickup truck market is sub-segmented into diesel, petrol, electric, and others. Among these, the diesel sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the segment's growth include engine longevity, due to its design and construction, and fuel economy. According to the US Department of Energy, diesels typically deliver 25% to 35 % better fuel efficiency than gasoline engines. Due to their higher torque and hauling capability, diesel-powered pickup trucks are well-suited for heavy-duty usage in both personal and commercial settings. Additionally, they appeal particularly to those in the construction, agriculture, and transportation industries, where moving large weights is frequently required.
Extended Cabin Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
In recent years, extended cabin pick-up trucks have become increasingly family-friendly, making them popular as alternatives to large SUVs. Extended Cabin pickup trucks have become more common as commercial vehicles that also attract people planning adventurous and off-road trips. These pickup truck vehicles also give the buyers luxury features, off-road capability, and huge load space. The models come with strong and bulging bodywork. The majority of extended cabin pickup trucks are integrated with modern features such as an infotainment system with android Auto, power steering with variable flow control, an electrochromic interior rearview camera, cruise control, ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), ABS (Anti-lock Braking System) with EBD (Electronic Brakeforce Distribution system), vehicle stability control, airbags, parking sensors, and others.
The global pickup truck market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific is expected to expand at a significant growth rate over the forecast period
Asia-Pacific is expected to grow at a significant rate owing to the increasing use of electric vehicles (EVs), significant government initiatives, and the easing of restrictions in developing countries such as China and India. For instance, in China, a May and October 2022 State Council notice signaled an easing of restrictions on pick-up trucks' driving regulations. Under Central Government guidance, Shanghai, Chongqing, Tianjin, Hebei, Hainan, Fujian, Guangxi, Heilongjiang, Jilin, Liaoning, Jiangsu, and Zhejiang have all eased their pick-up truck driving restriction regulations, and over half of the provincial capital cities have recently lifted their restrictions. Pick-up trucks are now permitted to enter central districts during peak hours in several large cities with access placards and local license plates, or they can be treated the same as passenger cars. The lifting of regulations and the shift in young people's perspective of pick-up trucks from a tool for daily use to a symbol of an active and free lifestyle have spurred the growth of this sector in China. In 2020, China became the second-largest pickup truck market across the globe, with a reported sales of 452,000 units. Further, the country also sold 550,000 units of pickup trucks in 2021, with a year-on-year growth of 14%, and sold over 265,000 units in the first half of 2022.
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a major share owing to the presence of major market players, increasing consumer spending & disposable income, and the rising number of product launches from key manufacturers. In the US key players have a strong presence and market penetration in the region, with leading players, such as Ford Motor Company, General Motors, and FCA, headquartered in the US.
Additionally, the rapid expansion of the e-commerce industry and the growing need for digitalization in North America are augmenting the expansion of online shopping platforms, which in turn is anticipated to fuel the demand for pickup trucks. According to the 2020 ARTS release, e-commerce sales increased by $244.2 billion or 43% in 2020, rising from $571.2 billion in 2019 to $815.4 billion in 2020. Besides this, the strong preference for full-sized pickup trucks in the region, which are used for a wide range of activities from heavy-duty commercial applications to everyday personal use, is bolstering the market growth.
The major companies serving the global pickup truck market include Ford Motor Co., STELLANTIS NV, Toyota Motor Corp., Nissan, Motor Co., LTD, Volkswagen AG, TATA Motors Ltd., General Motors, Ashok Leyland Ltd., Mahindra & Mahindra Ltd., and Hyundai Motor Co., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in April 2023, Mahindra & Mahindra Ltd. launched eight new vehicles in the city range for Bolero Maxx Pik-up trucks. With a payload capacity ranging from 1.3 tonne to 2 tonne, including a 3,050 mm cargo bed, the range is available in two series HD series (HD 2.0L, 1.7L and 1.7, 1.3) and City series (City 1.3, 1.4, 1.5 and City CNG).