市場調査レポート
商品コード
1433425
ワークフォース管理(WFM)ソフトウェアの世界市場:2023-2030年Global Workforce Management (WFM) Software Market 2023-2030 |
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ワークフォース管理(WFM)ソフトウェアの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年12月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のワークフォース管理(WFM)ソフトウェア市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 11.7%で成長すると予測されます。市場の成長は、世界中でオムニチャネルのワークフォース管理ソリューションに対する需要が高まっていることに起因しています。これは、フローが複数のチャネルにまたがるワークフォースを管理し、ワークフォース管理への一貫した統合アプローチを確保できることを示しています。これは、組織がオンライン、モバイル、対面など複数のチャネルで顧客と頻繁にコミュニケーションをとる現在の経済情勢において不可欠です。例えば、Intellicus Technologies は、2022年9月、従来のBPMをAutoML、AI、クラウド技術で装備し、従業員の予測、計画、最適化を実現するオムニチャネル・ワークフォース管理ソリューションである Flow を発表しました。
消費財・小売、自動車、エネルギー・公益、ヘルスケア・ライフサイエンス、製造、その他(運輸・物流、教育、旅行・ホスピタリティ、メディア・エンターテインメント)。エンドユーザー・セグメントでは、BFSIサブカテゴリーが市場シェアの大部分を占めると予想されます。この成長は、特にミレニアル世代の間で、労働スケジューリングと予算管理ソリューションに対する需要が高まっていることに起因しています。
モーター種類中では、直流(DC)モーターサブセグメントが世界WFMソフトウェア市場でかなりシェアを占めると予想されています。このセグメント成長は、クラウドベースソリューションに対する需要高まりに起因しています。クラウドベースソリューションに対する世界動向は重要な要因です。クラウドシステムは柔軟性、拡張性、アクセシビリティを提供するため、企業は変化するビジネスニーズに適応し、リモートワークを容易にすることができます。例えば、2023年1月、TCN, Inc.は、先進的なクラウドベースコンタクトセンター・プラットフォームであるTCN operator新しいWorkforce Engagement Suiteを発表しました。ワークフォース管理(WFM)とワークフォース最適化(WFO)を組み合わせることで、コールセンター業務最適化、非生産的なエージェント時間削減、全チャネルで顧客体験向上を実現します。
世界のWFMソフトウェア市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。なかでも、コンプライアンス強化ため労働自動化に対する需要高まりから、欧州が世界市場で突出したシェアを占めると予想されています。
全地域中で、アジア太平洋地域は予測期間中にかなりCAGRで成長すると予測されています。同地域成長背景には、同地域全体における中国で特別なプロモーション活動に対する需要増加があります。特別な販促活動を重視することは、職場復帰シーズンなど特定期間にビジネスを促進するため計画的かつ積極的な戦略を示しています。割引価格、追加機能、または専門的な支援は、すべて可能なプロモーション・イニシアチブです。例えば、2020年5月、インフォアは中国において、企業業務へ適応を支援し、企業が徐々に再開する「バック・トゥ・ワーク」フェーズを緩和するため特別なプロモーション活動を開始しました。インフォアワークフォース管理(WFM)ソリューションは、インテリジェントなスケジューリングによりスタッフ管理を簡素化し、企業が戦略的にビジネスを再開できるようにします。
Global Workforce Management (WFM) Software Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Workforce Scheduling and Workforce Analytics, Time and Attendance Management, Performance and Goal Management, Absence and Leave Management, and Others), by Deployment Mode (On-Premise and Cloud), by Enterprise Size (Large Enterprises, and Small and Medium Enterprises (SMEs)), and by End-User (BFSI, Consumer Goods and Retail, Automotive, Energy and Utilities, Healthcare and Life Sciences, Manufacturing, and Others) Forecast Period (2024-2031)
The global WFM software market is anticipated to grow at a CAGR of 11.7 % during the forecast period (2024-2031). The market's growth is attributed to the growing demand for omnichannel workforce management solutions across the globe. This indicates that Flow can manage workforces across several channels, ensuring a consistent and integrated approach to workforce management. This is essential in the current economic climate when organizations frequently communicate with customers across several channels, including online, mobile, and in-person. For instance, in September 2022, Intellicus Technologies launched Flow, an omnichannel Workforce Management Solution that arms traditional BPMs with AutoML, AI, and Cloud technologies for forecasting, planning, and optimizing workforces.
The global WFM software market is segmented on the type, deployment mode, enterprise size, and end-user. Based on the type, the market is sub-segmented into workforce scheduling and workforce analytics, time and attendance management, performance and goal management, absence and leave management, and others (fatigue management, task management, and remote workforce management). Based on the deployment mode, the market is sub-segmented into on-premise and cloud. Based on the enterprise size, the market is sub-segmented into large enterprises and small and medium enterprises. Furthermore, based on end-user, the market is sub-segmented into BFSI
consumer goods and retail, automotive, energy and utilities, healthcare and life sciences, manufacturing, and others (transportation and logistics, education, travel and hospitality, and media and entertainment). The BFSI subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the end-user segment. The growth can be attributed to the growing demand for labor scheduling and budgeting solutions, particularly among the millennial population.
Among the motor types, the direct current (DC) motor sub-segment is expected to hold a considerable share of the global WFM software market. The segmental growth is attributed to the growing demand for cloud-based solutions. The global trend toward cloud-based solutions is a significant factor. Cloud systems provide flexibility, scalability, and accessibility, allowing enterprises to adapt to changing business needs and facilitate remote work. For instance, in January 2023, TCN, Inc., launched a new Workforce Engagement Suite for its advanced, cloud-based contact center platform, TCN operator. The new preserve combines workforce management (WFM) and workforce optimization (WFO) to optimize call center operations, reduce non-productive agent hours, and improve customer experience across all channels.
The global WFM software market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Europe is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the increased demand for labor automation to enhance compliance.
Among all regions, the Asia-Pacific region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the increasing demand for specialized promotion efforts in China across the region. The emphasis on a special promotion effort demonstrates a planned and proactive strategy for promoting businesses during specific periods, such as the back-to-work season. Discounted pricing, additional features, or specialized assistance are all possible promotional initiatives. For instance, in May 2020, Infor launched a special promotion effort in China to help enterprises be operationally adaptable and ease the "back-to-work" phase as companies progressively reopen. The preconfigured Infor workforce management (WFM) solution simplifies staff management with intelligent scheduling, allowing companies to strategically reconnect their businesses.
The major companies serving the global WFM software market include IBM Corp., Mitrefinch Ltd, Sage Group plc, UKG Inc., WorkForce Software, LLC., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in March 2023, UJET and Google Cloud partnered and launched the workforce management suite 'UJET WFM'. The UJET WFM offers forecasting, scheduling, and real-time monitoring to help contact center operators work effectively. The contact center solutions are accessible through both UJET and Google Cloud Contact Center AI Platform.