市場調査レポート
商品コード
1385344
ワークフォース管理(WFM)ソフトウェアの市場規模:ソフトウェアタイプ別、展開モデル別、エンドユーザー別、世界予測、2023年~2032年Workforce Management (WFM) Software Market Size-By Software Type (Workforce Scheduling and Optimization, Time and Attendance Management, Employee Performance Management, Workforce Analytics), Deployment Model, End-user & Global Forecast, 2023-2032 |
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ワークフォース管理(WFM)ソフトウェアの市場規模:ソフトウェアタイプ別、展開モデル別、エンドユーザー別、世界予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年10月26日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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ワークフォース管理(WFM)ソフトウェアの世界市場規模は、2023年から2032年にかけてCAGR 8%超を記録する見通しです。
これは、より良いリソース配分と最適化を実現するためのデータ駆動型の意思決定を可能にするデータ分析とレポーティングの重要性が組織内で高まっているためです。
また、業務効率の改善への注目の高まりも、ワークフォース関連プロセスを自動化・最適化するWFMソフトウェアの導入を企業に促しています。例えば2023年4月、大手カスタマーエクスペリエンス(CX)テクノロジープロバイダーのTTEC Holdingsは、ワークフォースパフォーマンスをリアルタイムで可視化するMicrosoft Dynamics 365 Customer Service向けWFM Adapter by TTEC Digitalの発売を発表しました。労働規制や労働関連法を遵守することの重要性が高まっていることも、法的問題や罰則のリスクを抑えつつ、変化する規制を遵守する組織を支援するWFMソフトウェアへの需要を押し上げています。
ソフトウェアタイプ別では、労働力のスケジューリングと最適化セグメントの市場規模は、2023年から2032年にかけて健全なCAGRを観察する可能性があります。この成長は、最適化された満足度の高い労働力を促進するために、業務上のニーズ、コンプライアンス要件、従業員の嗜好のバランスを取ることに、組織の関心が高まっていることに起因しています。WFMソフトウェアは、長期的な人材ニーズや動向に関する洞察を提供するため、戦略的な人員計画を確実にします。手作業によるスケジューリングに必要な時間と労力を削減するスケジューリング・プロセスの自動化も、このセグメントの成長に有利であることを証明します。
エンドユーザー別では、ヘルスケア分野の人員管理ソフトウェア市場規模は2032年まで拡大すると予測されます。残業規制、最大労働時間、休憩時間などの厳しい労働規制を医療機関が強く遵守していることが、スケジューリングプロセスを自動化するWFMソフトウェアの選好を後押ししています。このソフトウェアはまた、患者の需要、スタッフの可用性だけでなく、規制の遵守に基づいて最適化されたスタッフのスケジュールを作成するのに役立ちます。
地域的には、アジア太平洋地域のWFMソフトウェア産業規模は、クラウドコンピューティング、モバイル接続、およびIoTなどの急速な新技術の採用により、2023年から2032年に顕著なCAGRを獲得すると予測されています。リモートワークやモバイルワークの急増も、同地域におけるモバイルワークフォース管理をサポートするWFMソリューションの需要増加を後押ししています。HRソリューション企業エーオンの調査によると、2022年8月現在、インド企業の約9%が完全にリモートで機能しています。
Global Workforce Management (WFM) Software Market size is poised to record over 8% CAGR from 2023-2032, due to the rising importance of data analytics and reporting in organizations for enabling data-driven decision-making to offer better resource allocation and optimization.
The growing focus on improving operational efficiency is also compelling businesses to deploy WFM software to automate and optimize workforce-related processes. For instance, in April 2023, leading customer experience (CX) technology provider TTEC Holdings announced the launch of Workforce Management (WFM) Adapter by TTEC Digital for Microsoft Dynamics 365 Customer Service to render real-time visibility into workforce performance. The increasing criticality of complying with labor regulations and workforce-related laws is also pushing the demand for WFM software to assist organizations in staying compliant with the changing regulations whilst limiting the risk of legal issues and penalties.
The overall WFM software industry is segmented based on software type, deployment model, and end-user, and region.
In terms of software type, the market size from the workforce scheduling and optimization segment may observe healthy CAGR from 2023-2032. The growth can be attributed to the rising focus of organizations on balancing operational needs, compliance requirements as well as employee preferences to facilitate well-optimized and satisfied workforce. WFM software ensures strategic workforce planning as it provides insights into long-term staffing needs and trends. Automation of the scheduling process for reducing the time and effort required in manual scheduling will also prove favorable for the segment growth.
On the basis of end-use, the workforce management software market size from the healthcare segment is expected to expand up to 2032. The strong adherence of healthcare organizations to strict labor regulations, including overtime rules, maximum working hours, and break times is driving the preference for WFM software to automate the scheduling processes. The software also assists in creating optimized staff schedules based on patient demand, staff availability as well as regulatory compliance.
Regionally, the Asia Pacific WFM software industry size is projected to accrue notable CAGR from 2023 to 2032 due to the rapid adoption new technologies, such as cloud computing, mobile connectivity, and IoT. The surge in remote and mobile work arrangements is also driving the increased demand for WFM solutions for support mobile workforce management in the region. As per a survey by HR solutions firm Aon, nearly 9% of corporate India was functionally fully remotely as of August 2022.