市場調査レポート
商品コード
1380463

AR/VRスマートグラスの世界市場:2023-2030年

Global AR/VR Smart Glasses Market 2023-2030

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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AR/VRスマートグラスの世界市場:2023-2030年
出版日: 2023年10月02日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のAR/VRスマートグラス市場は、予測期間(2023-2030年)にCAGR 8.1%で成長すると予測されています。AR/VRスマートグラスは、デジタル世界と物理世界のギャップを埋めるヒューマンコンピュータインターフェイスとして機能するウェアラブルデバイスです。一般的な製品タイプには、光学シースルーやビデオシースルーなどがあります。AR/VRスマートグラスは、没入型のバーチャル体験を提供し、着用者が静止画像、音声、動画を遠隔で記録し、データを交換し、リアルタイムで自分の視点を共有し、ハンズフリーで情報にアクセスし、現実世界を拡張することを可能にします。また、これらのメガネを通して、周囲に関連する情報を分析することもできます。デジタルツインの設計・管理プロセスにAR/VR技術を導入することで、航空宇宙、自動車、産業など多くの産業で生産性を向上できるだけでなく、既存製品の実験や予測分析を強化し、ダウンタイムや発生コストを削減できる可能性があります。例えば、テックビズは3Dモデルの視覚化を支援するAR/VRソフトウェアを開発しています。このVRソフトウェアエディターは、「あらゆるタイプのバーチャルリアリティシステム上に、あらゆるCADモデルを1:1の縮尺で瞬時に表示する」ソフトウェアプラットフォームを構築しました。基本的にVRシステムの 促進要因として動作するTechVizは、エンジニアが仮想現実に完全に没入し、ネイティブの3Dデータをリアルタイムで操作できるようにします。

セグメント別の展望

AR/VRスマートグラスの世界市場では、ゲーム産業が大きなシェアを占めると予想される

エンドユーザーの中でも、ゲーム産業のサブセグメントが世界のAR/VRスマートグラス市場でかなりのシェアを占めると予想されています。ゲームは、拡張現実と仮想現実技術の主要なアプリケーションの1つです。このセグメントの成長は、よりリアルでより良いゲーム体験に対する需要の高まりに起因しており、世界中のゲーマーの数は近年爆発的に増加しています。これは、拡張現実および仮想現実ゲームに対する需要の高まりによるもので、市場成長を促進します。そのため、企業や研究機関は、より優れた改良型デバイスの研究や開発に力を入れています。例えば、2023年4月、スマートグラスのイノベーターであるEM3は、没入型2D、3D、VR視聴用の9mm超薄型VRグラスEtherの発売を発表しました。重量わずか65g、厚さ9mmのEtherは、外出先での映画メディアやゲームに究極の快適さとプライバシーを提供します。今、ユーザーは自宅でも旅行中でも、あらゆるコンテンツで1000インチIMAXスクリーンの素晴らしい体験を楽しむことができます。

地域別展望

世界のAR/VRスマートグラス市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、その他世界地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。これらの中で、アジア太平洋地域は、産業部門におけるスマートグラスの採用が増加しているため、世界全体で顕著な市場シェアを占めると予想されています。また、AR/VRスマートグラス技術を採用することの利点に対する一般市民の認識が高まっています。

北米地域は、世界のAR/VRスマートグラス市場において著しいCAGRで成長すると予想される

すべての地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。地域の成長は、主要な市場プレーヤーによるこれらの地域での強力な技術インフラと研究開発への高い支出に起因しています。例えば、2023年、Meta社はAR/VR技術に多額の投資と調査を行っており、Meta社は今後数年間で、洗練された、視覚的に魅力的でありながら強力なARヘッドセットの発売を目指しています。小型化、電力、バッテリー容量、廃熱の面で技術的課題が大きいため、Metaは開発において二重の戦略を追求しています。また、Meta Connect 2022では、MetaとEssilorLuxotticaがデータグラスプロジェクトと協力関係についての最新情報を発表しました。

また、2023年9月、アップルは開発者がVision Pro開発者キットの申請を開始できると発表しました。Apple Vision Proは、アップルの拡張現実と仮想現実のヘッドセットです。Vision Proは、同社が新しい製品カテゴリーに初めて参入したことを意味します。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • HTC Corp.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Google LLC
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Microsoft Corp.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • AR/VRスマートグラスの世界市場:製品タイプ別
    • 光学シースルー
    • ビデオシースルー
  • AR/VRスマートグラスの世界市場:エンドユーザー別
    • ゲーム産業
    • ヘルスケア
    • 教育
    • 軍事・防衛
    • その他(ビデオストリーミング、農業)

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Avegant Corp.
  • Epson Korea Co., Ltd.
  • Everysight Ltd.
  • Kopin Corp
  • Lumus Ltd.
  • Optinvent
  • RealWear, Inc.
  • Ricoh Company Ltd.
  • Royole Corp
  • Seiko Epson Corp
  • Sony Corp.
  • Vuzix Corp.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PRODUCT TYPE , 2022-2030 ($ MILLION)
  • 2. GLOBAL OPTICAL SEE THROUGH AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION,2022-2030 ($ MILLION)
  • 3. GLOBAL VIDEO SEE THROUGH AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 4. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 5. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR GAMING INDUSTRY MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 6. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR HEALTHCARE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 7. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR EDUCATION MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 8. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR MILITARY & DEFENSE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 9. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR OTHER END-USERS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 10. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 11. NORTH AMERICAN AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. NORTH AMERICAN AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PRODUCT TYPE , 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. NORTH AMERICAN AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. EUROPEAN AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. EUROPEAN AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PRODUCT TYPE , 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. EUROPEAN AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. ASIA- PACIFIC AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. ASIA- PACIFIC AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PRODUCT TYPE , 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. ASIA- PACIFIC AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. REST OF THE WORLD AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. REST OF THE WORLD AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PRODUCT TYPE , 2022-2030 ($ MILLION)
  • 22. REST OF THE WORLD AR/VR SMART GLASSES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END USER, 2022-2030 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES MARKET SHARE BY PRODUCT TYPE, 2022 VS 2030 (%)
  • 2. GLOBAL OPTICAL SEE THROUGH AR/VR SMART GLASSES MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 3. GLOBAL VIDEO SEE THROUGH AR/VR SMART GLASSES MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 4. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES MARKET SHARE BY END USER, 2022 VS 2030 (%)
  • 5. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR GAMING INDUSTRY MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 6. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR HEALTHCARE MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 7. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR EDUCATION MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 8. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR MILITARY & DEFENSE MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 9. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES FOR OTHER END-USERS MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 10. GLOBAL AR/VR SMART GLASSES MARKET SHARE BY REGION, 2022 VS 2030 (%)
  • 11. US AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 12. CANADA AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 13. UK AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 14. FRANCE AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 15. GERMANY AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 16. ITALY AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 17. SPAIN AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 18. REST OF EUROPE AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 19. INDIA AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 20. CHINA AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 21. JAPAN AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 22. SOUTH KOREA AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 23. REST OF ASIA-PACIFIC AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
  • 24. REST OF THE WORLD AR/VR SMART GLASSES MARKET SIZE, 2022-2030 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2027851

Title: Global AR/VR Smart Glasses Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Optical See Through and Video See Through), and by End user (Gaming Industry, Healthcare, Education, Military & Defense and Other),Forecast Period (2023-2030).

The global AR/VR smart glasses market is anticipated to grow at a CAGR of 8.1% during the Forecast Period (2023-2030). The AR/VR smart glasses are wearable devices that serve as human-computer interfaces to bridge the gap between the digital and physical worlds. Some of the common product types include optical see-through and video see-through. AR and VR smart glasses provide an immersive virtual experience and allow wearers to record still images, audio, and videos remotely, exchange data, share their point of view in real-time, access information hands-free, and augment their real-world. They even enable the users to analyze information relevant to their surroundings through these glasses. Implementing AR/VR technologies in the digital-twin design and management process, which can not only improve productivity within many industries which includes, aerospace, automotive, and industrial, it can also enhance experimentation and predictive analysis of existing products, with the potential of reducing downtime and incurred costs. For instance, TechViz, is creating AR/VR software to aid 3D model visualization. The VR software editor has built a software platform that "instantaneously displays in 1:1 scale any CAD model on any type of virtual reality system." Essentially operating as a driver for a VR system, TechViz allows engineers to fully immerse themselves in virtual reality to interact with native 3D data in real time.

Segmental Outlook

The global AR/VR Smart Glasses market is segmented on the type and end user. Based on the type, the market is sub-segmented into Optical See Through and Video See Through. And based on the end user, the market is sub-segmented into Gaming Industry, Healthcare, Education, Military & Defense and Other. Among the end user, the healthcare sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, this glasses can be used to provide patients with remote medical care, or to train medical professionals on new procedures. Also surgeons can use AR/VR glasses to see real-time data about a patient's anatomy during surgery.

The Gaming Industry Sub-Segment is Anticipated to Hold a Considerable Share of the Global AR/VR Smart Glasses Market

Among the end user, the Gaming Industry sub-segment is expected to hold a considerable share of the global AR/VR Smart Glasses market. Gaming is one of the major applications of augmented and virtual reality technology. This segmental growth is attributed to the increasing demand for more realistic and better gaming experience, the number of gamers throughout the world has exploded in recent years. This is due to the rising demand for augmented and virtual reality games, which promotes market growth. Hence the companies and research institutes are focusing more on research and trails of better and improved devices. For instance, In April 2023, Smart glasses innovator EM3 announced the launch of Ether - 9mm ultra-thin VR glasses for immersive 2D, 3D and VR viewing. At just 65g weight and 9mm thickness, Ether provides the ultimate comfort and privacy for cinematic media and gaming on the go. Now, users can enjoy a stunning 1000" IMAX-screen experience for any content at home or while traveling.

Regional Outlook

The global AR/VR Smart Glasses market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the increasing adoption of smart glasses in the industrial sectors. Also, the increasing public awareness of the benefit of adopting AR/VR smart glasses technology.

The North America Region is Expected to Grow at a Significant CAGR in the Global AR/VR Smart Glasses Market

Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to strong technological infrastructure and high expenditure in R&D in these regions by key market players. For instance, in 2023, Meta is heavily investing and researching in AR/VR technology, Meta is aiming to launch a sleek, visually appealing yet powerful AR headset in the upcoming years. Since the technical challenges in terms of miniaturization, power, battery capacity, and waste heat are great, Meta is pursuing a dual strategy in its development. Also at Meta Connect 2022, Meta and EssilorLuxottica gave an update on its data glasses project and the cooperation.

Also, in September 2023, Apple announced that developers could begin applying for Vision Pro developer kits. Apple Vision Pro is Apple's augmented and virtual reality headset, a device that has been in development for more than a decade. Vision Pro marks the company's first entrance into a new product category.

Market Players Outlook

The major companies serving the AR/VR smart glasses market include: Avegant Corp., Epson, Everysight Ltd., HTC Corp, Kopin Corp, Lumus Ltd., Optinvent, RealWear, Inc., Ricoh Company Ltd., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in September 2023, Qualcomm announced its newest chips for XR and AR platforms: the Snapdragon XR2 Gen 2 for VR and mixed-reality devices and the AR1 Gen 1, specifically designed for smart glasses.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2022 and forecast to 2030.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global AR/VR smart glasses market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Findings
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. HTC Corp.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Google LLC
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Microsoft Corp.
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global AR/VR Smart Glasses Market by Product Type
    • 4.1.1. Optical See Through
    • 4.1.2. Video See Through
  • 4.2. Global AR/VR Smart Glasses Market by End User
    • 4.2.1. Gaming Industry
    • 4.2.2. Healthcare
    • 4.2.3. Education
    • 4.2.4. Military & Defense
    • 4.2.5. Other (Video Streaming and Farming)

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World

6. Company Profiles

  • 6.1. Avegant Corp.
  • 6.2. Epson Korea Co., Ltd.
  • 6.3. Everysight Ltd.
  • 6.4. Kopin Corp
  • 6.5. Lumus Ltd.
  • 6.6. Optinvent
  • 6.7. RealWear, Inc.
  • 6.8. Ricoh Company Ltd.
  • 6.9. Royole Corp
  • 6.10. Seiko Epson Corp
  • 6.11. Sony Corp.
  • 6.12. Vuzix Corp.