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市場調査レポート
商品コード
1380417
通信における人工知能(AI)の世界市場:2023~2030年Global Artificial Intelligence (AI) in Telecommunication Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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通信における人工知能(AI)の世界市場:2023~2030年 |
出版日: 2023年09月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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通信における人工知能(AI)の世界市場は、予測期間(2023~2030年)にCAGR 40.6%で成長すると予測されています。市場の成長は、世界中の顧客サポートとサービスに起因しています。AIを搭載したバーチャルアシスタントやチャットボットは、顧客の一般的な質問に答え、問題を解決し、情報を提供するために活用されています。応答時間の短縮と顧客満足度の向上を通じて、自動化は顧客サービスとサポートを改善します。例えば、ノキアは2023年9月、スマートシティ、公益事業、鉄道の垂直市場向けに収益化機能を推進する「Enterprise Edge Charging」ソフトウェア・ソリューションを発表しました。
通信における人工知能(AI)の世界市場では、構成要素の中でもソリューションサブセグメントがかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、ネットワークの有効性とコストの最小化に起因しています。運用効率の向上は、ネットワーク・パフォーマンスを追加的に管理し、運用コストを最小化するデジタル運用技術者アプリケーションの活用によって促進されます。例えば、2023年9月、ネットクラッカー・技術は、生成型人工知能(GenAI)技術の価値を電気通信業界にもたらす新しいGenAI Telco Solutionを発表しました。通信サービス・プロバイダー(CSP)は、この新しいソリューションによって、安全かつ制御された方法で通信データと知識を活用し、顧客やビジネス・パートナー、自社の業務に利益をもたらすことができます。これには、ケア・アシスタント、エージェント・パートナー、セールス・アシスタント、カタログ・アシスタント、デジタル・オペレーション・テクニシャンなど、通信事業者中心の用途の支援が含まれます。
通信における人工知能(AI)の世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他の欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、その他世界(中東およびアフリカ、その他のラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。中でも北米は、この分野への追加投資額と、急速に拡大する需要に対応するために様々なベンダーが台頭していることから、全世界の市場で突出したシェアを占めると予想されます。
すべての地域の中で、アジア太平洋は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予想されています。同地域の成長は、同地域におけるインドの電気通信部門の増加に起因しています。5G技術に牽引されるインドの通信セクターは、国内外の投資家にとって潜在的な成長と投資機会のある地域です。インフラストラクチャー、技術開発、デジタルサービスは投資拡大が期待される分野です。2022年9月のインベスト・インディアによると、インドの通信セクターは過去7年間で驚異的な成長を遂げています。5G技術のイントロダクションはインド経済に大きな影響を与えると予想され、今後20年間で4,500億米ドルの増加が見込まれています。スマートフォンの普及率は2025年には10億台に達すると予測されており、多くの新たなビジネスチャンスが生まれると思われます。また、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)、ロボット工学、クラウド・コンピューティングなど、5G技術に関連するハードウェアやソフトウェアを操作するために、2,200万人の熟練労働者が必要となります。この分野には、さまざまな魅力的な投資機会があります。
さらに、通信事業者はチャットボットやバーチャルアシスタントの活用など、顧客サービス向上のためにAIを採用しています。2023年7月、インド電気通信規制庁(TRAI)は、電気通信における人工知能とビッグデータの活用に関する提言を発表しました。AI規制当局の設立と、スパム防止におけるTRAIの役割の拡大です。
Title: Global Artificial Intelligence (AI) in Telecommunication Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Solution and Service), by Deployment Model (On-Premise and Cloud), by Technology (Machine Learning (ML), Natural Language Processing (NLP), Data Analytics, and Others), and by Application (Customer Analytics, Network Security, Network Optimization, Self-, Diagnostics, Virtual Assistance, and Others)Forecast Period (2023-2030).
The global Artificial Intelligence (AI) in Telecommunication market is anticipated to grow at a CAGR of 40.6 % during the Forecast Period (2023-2030). The market's growth is attributed to customer support and service across the globe. Virtual assistants and chatbots powered by AI are utilized to answer common customer questions, solve problems, and offer information. Through faster response times and higher customer satisfaction, automation improves customer service and support. For instance, in September 2023, Nokia launched an 'Enterprise Edge Charging' software solution for driving monetization capabilities for smart cities, utilities, and railway verticals, as the business seeks to strategically increase its market dominance in the enterprise sector.
The global artificial intelligence (AI) in telecommunication market is segmented on the component, deployment model, technology, and application. Based on the component, the market is sub-segmented into solution, and service. Based on the deployment model, the market is sub-segmented into on-premise, and cloud. Based on the technology, the market is sub-segmented into machine learning, natural language processing, data analytics, and others. Further, on the basis of application, the market is sub-segmented into customer analytics, network security, network optimization, self-diagnostics, virtual assistance, and others. The natural language processing (NLP) subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the component segment. This is attributed to the use of natural language processing (NLP) technology to read data stored in digital format and utilized to comprehend human speech in a variety of languages, a database for the expanding telecom sector.
Among the component, the Solution sub-segment is expected to hold a considerable share of the global artificial intelligence (AI) in telecommunication market. The segmental growth is attributed to the network effectiveness and cost minimization. An increase in operational efficiency is facilitated by the utilization of the Digital Operations Technician application, that additionally manages network performance and minimizes operational costs. For instance, in September 2023, Netcracker Technology launched new GenAI Telco Solution, which brings value of generative artificial intelligence (GenAI) technology to the telecom industry. Communications service providers (CSPs) can utilize its telecom data and knowledge in a secure and controlled manner with the new solution to benefit their clients, business partners, and their own operations. It includes assistance with telco-centric applications including care assistant, agent partner, sales assistant, catalogue assistant, and digital operations technician.
The global artificial intelligence (AI) in telecommunication market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the additional amount has been invested in the sector, and a variety of vendors have emerged to serve the fast expanding demand.
Among all regions, the Asia-Pacific regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the increase in India's telecom sector in the region. India's telecommunication sector, driven by 5G technology, is a region of potential growth and investment opportunity for domestic and international investors. Infrastructure, technology development, and digital services are expected to be areas of increased investment. According to the Invest India, in September 2022, the telecommunication sector in India has seen tremendous growth over the past seven years. The introduction of 5G technology is expected to have a large impact on the Indian economy, with an estimated increase of $450 billion over the next two decades. Smartphone penetration is forecasted to reach one billion in 2025, and this will create many new business opportunities. There will also be a need for 22 million skilled workers to operate hardware and software related to 5G technology such as the Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI), robotics and cloud computing. This sector offers a range of attractive investment opportunities.
Furthermore, Telecom companies are employing AI to improve customer service, such as through the use of chatbots and virtual assistants. This can help to provide more timely responses, improve user experience, and potentially increase customer loyalty. in July 2023, The Telecom Regulatory Authority of India (TRAI) released recommendations on the use of artificial intelligence and big data in the telecom sector. The establishment of an AI regulator and a broader range of TRAI's role in preventing spam.
The major companies serving the global artificial intelligence (AI) in telecommunication market include: Google, H2O.ai, Inc., IBM Corp., Infosys Ltd., Intel, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in February 2023, Bharti Airtel launched it has built an AI-based solution, collaborated with NVIDIA that improves the overall customer experience for all in-bound calls to its contact center.