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市場調査レポート
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1439767

ゴミ袋:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Trash Bags - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゴミ袋:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゴミ袋市場規模は2024年に142億2,000万米ドルと推定され、2029年までに204億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.55%のCAGRで成長します。

ゴミ袋- マーケット

通常、ポリエチレンで作られたゴミ袋は丈夫で軽く、ゴミを漏れたりこぼれたりすることなくしっかりと保持できるため、小売、機関、工業などのさまざまなエンドユーザー業界で採用されています。

主なハイライト

  • 人々は衛生や周囲の環境の清潔さにますます注目しているため、予測期間中にゴミ袋の採用が増える可能性があります。
  • 急速な都市化により廃棄物の発生量が増加し、予測期間中にゴミ袋の使用が増加する可能性があります。また、年間廃棄物発生量は2016年の水準から70%増加し、2050年には34億トンになるとの見通しも述べています。このような事例は、ゴミ袋市場が予測期間中に成長することを示しています。
  • メーカーと消費者は、材料供給の課題とビニール袋の使用に対する制裁により、価格の変動に対処しています。COVID-19感染症の影響により、原材料やゴミ袋の価格が変動しております。
  • 環境への関心の高まりに伴い、環境に配慮した製品に対する消費者の意識は高まっています。したがって、オキソ生分解性バッグの需要は、従来の合成品に代わる環境に優しくクリーンな代替品を求める顧客の好みによって促進されると予想されます。食品、飲料、製薬業界の継続的な成長も、世界中でオキソ生分解性バッグの需要の増加に貢献しています。
  • ゴミ袋メーカーにとって、COVID-19ウイルス感染症の流行による影響はごくわずかで、短期間しか続かないと予想されていました。ロックダウンの影響としては、サプライチェーンの混乱、製造プロセスの原材料不足、労働力不足、最終製品の生産に影響を与える可能性のある価格変動などが挙げられます。

ゴミ袋市場動向

持続可能性に対する懸念の高まりと持続可能な解決策への需要。

  • プラスチックの排出量を削減するために、政府および関連規制機関はプラスチックの禁止を課しており、その結果、全国的にプラスチックの禁止が行われ、ゴミ袋市場に影響を与える可能性があります。
  • 2022年6月、カナダ政府は、プラスチック廃棄物と闘い、気候変動に対処するための重要な取り組みとして、2022年末までに使い捨てプラスチックの製造と輸入を禁止すると発表しました。禁止には、医療上の理由によるいくつかの例外を除き、リサイクルが難しいプラスチックで作られた、またはプラスチックを含むプラスチックを含むレジ袋、ストロー、カトラリー、食品サービスが含まれます。この禁止措置は2022年12月に発効する予定で、これらのプラスチック製品の販売は2023年12月までに禁止される予定です。
  • 2022年3月に発表されたジョージア大学の研究者による新しい分析によると、これらの政策により、地域でのレジ袋の購入が増える可能性があるといいます。使い捨てプラスチック製ショッピングバッグが課税または禁止されると、人々は小さなプラスチック製ゴミ袋を購入することを示す代替品を探します。たとえば、袋政策をとっているカリフォルニア州の地域では、8ガロンのゴミ袋の売上が87%~110%増加し、4ガロンのゴミ袋の売上が55%~75%増加したことが調査でわかりました。したがって、ビニール袋の禁止により、最終的には北米全体でもゴミ袋の売上が増加する可能性があります。
  • 住宅、商業、小売部門などのエンドユーザー全体でゴミ袋の採用が増えているため、企業は袋の使用によって発生する廃棄物を処分する代替手段を探しています。プラスチック製ゴミ袋の禁止により、メーカーは生分解性またはリサイクル可能なゴミ袋を開発し、事業活動をサポートできるようになり、市場の成長が促進されます。
  • しかし、このような禁止により、ゴミ袋メーカーは生分解性またはリサイクル可能なゴミ袋を開発し、事業活動をサポートできるようになり、それによって市場の成長が促進されます。

北米が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • 政府や規制当局によるゴミ袋の使用促進への取り組みの増加は、予測期間中に地域でのゴミ袋の普及を促進する可能性がある重要な要因の1つです。
  • 使い捨てが簡単で環境に優しいゴミ袋の需要と、環境に優しい製品に対する意識の高まりが市場の成長を促進すると予想されます。さらに、人々の衛生と清潔に対する意識の高まりが、主にそのような製品の需要を高めています。
  • さらに、世界中で住宅施設が増加することで、各家庭でのゴミ箱の消費、ひいてはゴミ袋の消費が容易になる可能性があります。米国住宅都市開発省によると、米国の住宅販売額は前月比36.3%増の79万1,000米ドルに達しました。さらに、人口増加や世界の都市化率などの他の要因により、廃棄物管理活動に関連する製品に対する長期的な需要が生じています。
  • 資源保存回収法(RCRA)は、危険および非有害な固形廃棄物を適切に管理するための枠組みを作成する公法です。この法律は、議会によって義務付けられた廃棄物管理プログラムについて説明しています。米国環境保護庁によると、プラスチックは都市固形廃棄物(MSW)の一部として急速に増加しています。プラスチックはすべての重要なMSWカテゴリに含まれています。
  • 米国は世界人口のわずか4%しか住んでいないにもかかわらず、地球上の都市固形廃棄物(MSW)の12%以上を排出しています。これとは別に、主に家庭用品製造業などの工業プロセスによって大量の廃棄物が発生します。鉱業、製造、農業などの活動は産業固形廃棄物を生み出します。これは追跡が不十分ですが、米国の廃棄物総量の最大97%を占める可能性があります(出典:米国PIRG教育基金)。
  • 米国環境保護庁は、廃棄物処理の危険から家庭廃棄物および産業廃棄物を保護するために規制しています。また、エネルギーと天然資源の節約、廃棄物の削減と排除、不適切に処分された廃棄物の浄化にも努めています。これにより、ゴミ袋市場の成長が促進されそうです。
  • 2021年7月、メイン州は米国で初めて、包装や紙製品に対する生産者の責任を定める法律を可決し、リサイクル費用の責任を納税者やそれらの製品の生産に責任を負う企業から移しました。
  • これに加えて、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生が不確実であることにより、個人衛生および保護関連製品に対する消費者の需要が急増し、それによって市場の成長を推進しています。しかし、プラスチック製ゴミ袋の使用に関する政府の規制は、市場の発展に大きな影響を与えています。
  • 米国の都市や州は、廃棄物ゼロ政策に向けて前進しています。約11の州が使い捨てビニール袋の禁止を可決し、7州が発泡ポリスチレン容器の禁止を可決しました。

ゴミ袋業界の概要

ゴミ袋市場における競争企業間の敵対関係は、 Berry Global Inc.、Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)などの主要企業の存在により激しいものとなっています。市場のプレーヤーは戦略的パートナーシップに関与しており、これにより製品開発が可能になり、市場の成長が促進されます。

  • 2022年8月- バレンシアガは「ビンバッグ」と呼ばれる新しい製品ラインを発売しました。今回、フランスのファッションハウスがゴミ箱のバッグのデザインからインスピレーションを得たポーチを発売しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 急速な都市化
    • 衛生に対する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • プラスチック禁止の拡大
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • 小売り
    • 業務
    • 産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pack-It BV
    • Kemii Garbage Bag Co. Ltd
    • Cosmoplast Industrial Company LLC(Harwal Group of Companies)
    • Luban Packing LLC
    • Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)
    • International Plastics Inc.
    • Novolex
    • Novplasta sro
    • Terdex GmbH
    • Berry Global Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68077

The Trash Bags Market size is estimated at USD 14.22 billion in 2024, and is expected to reach USD 20.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.55% during the forecast period (2024-2029).

Trash Bags - Market

Trash bags typically made of polyethylene are tough, light, and hold garbage securely without leakage or spillover, thereby finding its adoption across various end-user industries such as retail, institutional, and industrial.

Key Highlights

  • People are increasingly focusing on hygiene and the cleanliness of the surrounding environment, which could boost the adoption of trash bags over the forecast period.
  • Rapid urbanization has resulted in an increased waste generation, which could fuel the usage of trash bags over the forecast period; it also stated that annual waste generation would increase by 70% from 2016 levels to 3.40 billion tonnes in 2050. Such instances indicate that the trash bag market would grow over the forecast period.
  • Manufacturers and consumers are dealing with fluctuating prices due to material supply challenges and sanctions on using plastic bags. Raw materials and trash bag prices have been fluctuating due to the COVID-19 pandemic.
  • Consumer awareness of environmentally friendly products is increasing with the rise in environmental concerns. Thus, the demand for oxo-biodegradable bags is expected to be fueled by customer preference for eco-friendly, clean alternatives to traditional synthetic items. Continuous growth in the food, beverage, and pharmaceutical industries also contributes to increased demand for oxo-biodegradable bags around the globe.
  • For trash bag manufacturers, the COVID-19 virus outbreak had a negligible effect that was only expected to last a short time. Supply chain disruptions, a lack of raw materials for the manufacturing process, labor shortages, and price fluctuations that may affect the production of the finished product are a few effects of lockdowns.

Trash Bags Market Trends

Growing Concern Of Sustainablity and Demand for Sustainable Solution.

  • To reduce the plastic footprint, governments and related regulatory bodies are imposing bans on plastics, resulting in the countrywide prohibition of plastics that could affect the trash bag market.
  • In June 2022, the Government of Canada announced to ban on the manufacturing and import of single-use plastics by the end of 2022 in a significant effort to combat plastic waste and address climate change. The ban includes checkout bags, straws, cutlery, and food service made from or containing plastics that are difficult to recycle, with a few exceptions for medical reasons. The ban is expected to come into effect in December 2022, and the sale of these plastic items will be prohibited by December 2023.
  • According to a new analysis by a University of Georgia researcher published in March 2022, these policies may cause more plastic bags to be purchased in their regions. When single-use plastic shopping bags are taxed or banned, people look for alternatives that indicate they buy small plastic trash bags. For instance, the study found out that California communities with bag policies witnessed sales of 8-gallon trash bags increase by 87% to 110%, and sales of 4-gallon trash bags increase by 55% to 75%. Thus, the plastic bags ban can eventually result in increased sales of trash bags in North America overall as well.
  • As trash bags are increasing in adoption across end users, such as the residential, commercial, and retail sectors, companies are looking for alternatives to dispose of the waste generated by using bags. The bans on plastic trash bags allow manufacturers to develop biodegradable or recyclable trash bags that enable them to support their business activities, thereby boosting the market growth.
  • However, such bans allow the trash bag manufacturers to develop a biodegradable or recyclable trash bag that enables them to support their business activities, thereby boosting the market growth.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The increasing initiatives by the government and regulatory bodies to promote the usage of trash bags are one of the significant factors that could boost the adoption of trash bags in the region over the forecast period.
  • Increasing demand for easily disposable and eco-friendly garbage bags and awareness regarding environmentally sustainable products is expected to drive market growth. Additionally, growing awareness regarding hygiene and cleanliness among the people is mainly fuelling the demand for such products.
  • Moreover, increasing housing facilities across the globe is likely to ease the consumption of trash cans among households and, thereby, trash bags. According to the US Department of Housing and Urban Development, US housing sales value rose up to USD 791,000, a 36.3% rise over the previous month. Additionally, other factors, such as the increasing population and the global urbanization rate, provide long-term demand for the products associated with waste management activities.
  • The Resource Conservation and Recovery Act (RCRA) is the public law that creates the framework for properly managing hazardous and non-hazardous solid waste. The law describes the waste management program mandated by Congress. According to the United States Environmental Protection Agency, plastics have been a rapidly growing part of municipal solid waste (MSW). Plastic is found in all significant MSW categories.
  • The United States produces more than 12% of the planet's municipal solid waste (MSW), though it is home to only 4% of the world's population. Apart from this, a large amount of waste is created by industrial processes, mainly from the household products manufacturing industry. Activities like mining, manufacturing, and agriculture create industrial solid waste, which is poorly tracked but may account for up to 97% of America's total waste (source: US PIRG Education Fund).
  • The US Environmental Protection Agency regulates household and industrial waste to protect it from the hazards of waste disposal. It also seeks to conserve energy and natural resources, reduce and eliminate waste, and clean up the waste that has been improperly disposed of. This is likely to promote the growth of the trash bag market.
  • In July 2021, Maine became the first state in the United States to pass a law that establishes the producer's responsibility for packaging and paper products, shifting responsibility for the costs of recycling away from the taxpayer and the corporations responsible for producing those products.
  • Besides this, the uncertain occurrence of the COVID-19 outbreak has skyrocketed the consumer demand for personal hygiene and protection-related products, thereby driving the market growth. However, governmental regulations related to the usage of plastic garbage bags have significantly impacted the development of the market.
  • US cities and states are taking strides toward a zero-waste policy. Around 11 states have passed bans on single-use plastic bags, seven have passed prohibitions on expanded polystyrene containers, and more.

Trash Bags Industry Overview

The competitive rivalry in the trash bags market is high owing to the presence of some key players such as Berry Global Inc., Hefty (Reynolds Consumer Products LLC), and many more. The player in the market is involved in strategic partnerships that have enabled them to come up with product developments, fueling the market growth.\

  • August 2022 - Balenciaga launched a new line of products called 'bin bags.' This time, the French fashion house has launched a pouch inspired by the garbage bin bags' design.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rapid Urbanization
    • 4.2.2 Growing Awareness for Hygiene
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Plastic Bans
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End-user Industries
    • 5.1.1 Retail
    • 5.1.2 Institutional
    • 5.1.3 Industrial
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Pack-It BV
    • 6.1.2 Kemii Garbage Bag Co. Ltd
    • 6.1.3 Cosmoplast Industrial Company LLC( Harwal Group of Companies)
    • 6.1.4 Luban Packing LLC
    • 6.1.5 Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)
    • 6.1.6 International Plastics Inc.
    • 6.1.7 Novolex
    • 6.1.8 Novplasta s.r.o.
    • 6.1.9 Terdex GmbH
    • 6.1.10 Berry Global Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS