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市場調査レポート
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1406232

マルチタッチアトリビューション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Multi-Touch Attribution - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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マルチタッチアトリビューション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マルチタッチアトリビューション市場規模は2024年に21億4,000万米ドルと推定され、2029年には40億5,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは13.64%で成長すると予測されます。

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企業は急速にアップグレードし、世界的に技術的破壊を受け入れているため、マーケティングマネジャーはマーケティング活動に戦略的に支出し、最新のデジタルマーケティング動向を採用するようになっています。したがって、シングルタッチアトリビューションモデルよりもマルチタッチアトリビューションモデルの採用が増加すると予想されます。

主なハイライト

  • ソーシャルメディアやその他のデジタルプラットフォームの導入が増加しているため、マーケティング・マネジャーは売上をサポートし押し上げるために多額の投資を行っています。Advertising Ageが発表した記事によると、ある金融サービス会社は2021年の78%増に加え、2022年の最初の9ヶ月間でマーケティング支出を55%増加させました。
  • 2022年5月、音声調査と分析プラットフォームのVeritonicは、音声アトリビューションソリューションのデビューを発表しました。このソリューションは、あらゆるアプリ、ホスティング・プラットフォーム、リスニング・デバイスにまたがるオーディオ広告のパフォーマンスを追跡・測定するビジネスを支援します。マーケティング担当者は、音声クリエイティブの効果をよりよく理解し、広告費のROIを高める実用的な洞察を得ることができます。
  • Eコマースサイトの大規模な成長は、マーケターがマルチタッチまたはマルチチャネルアトリビューション戦略を採用する主な要因となっています。現在、Eコマースサイトが直面する主な問題は、ユーザーがショッピングカート内の商品を放棄した場合です。コンタクトピジョンによると、Eコマースの買い物客の約70%がカートを放棄しているといいます。マーケティングオートメーションは、ユーザーに自動でメールを送り、販売中止の商品を通知するのに役立ちます。
  • 人工知能(AI)と機械学習(ML)の出現は、予測パーソナライゼーションの成長をさらに促進し、予測期間中にマーケティングアトリビューションを活用する最も多くの利点になると予想されます。AIは、管理者が顧客をより深く理解することを可能にし、チャネルの分析と予測を伴う。これは、顧客転換と顧客維持の主要な推進力として機能します。
  • COVID-19の大流行により、世界の小売業者や大手高級ブランドは、持続的な収益、健康と安全、サプライチェーン管理、労働力不足、価格設定など、短期的な課題に直面していました。COVID-19の感染を防ぐために世界各国の政府が検疫を実施する中、人々は自宅待機を余儀なくされ、オンラインショッピングや商品のまとめ買いが増加しました。その結果、サプライチェーンに大きなストレスがかかることになりました。このアウトブレイクの中、マルチタッチアトリビューションソリューションも、小売業者がポジティブな成果を達成するのを支援しました。

マルチタッチアトリビューション市場の動向

小売・Eコマース業界が最大成長を示すと予想

  • デジタルコマース市場の成長と運用予算の逼迫により、Eコマースプレーヤーは投資すべきテクノロジーとソリューションに関して賢明な選択をすることが可能になっています。それがROIの最大化につながります。小売企業は、便利で一貫性のあるショッピング体験を求める顧客とそのニーズを理解し、顧客転換率を最大化する戦略的ソリューションを採用しなければならないです。
  • さらに、小売企業の大部分は、トレード・プロモーションへの投資の3分の1以上を失っています。その主な原因は、意思決定者がROIを測定できないこと、トレード・プロモーションが効果的でないこと、データを活用することで支出を収益的に最適化できないことです。そのため、現在、市場の多くの小売業者は、シングルタッチアトリビューションモデルではなく、マルチタッチアトリビューションモデルを採用しています。これは、どのタッチポイントやマーケティングチャネルが顧客のコンバージョンを直接促進するかを分析するのに役立ちます。
  • 2023年3月、Lily AIは商品属性プラットフォームのセルフサービスモデルのデビューを発表しました。このセルフサービスソリューションにより、小売業者やブランドは、マーチャンダイジングとマーケティングの両業務で使用するために、商品カタログ全体に増加した商品アトリビューションを直接適用する柔軟性を得ることができます。
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北米が市場を独占する見込み

  • 北米市場は、主要世界ベンダーのほとんどがこの地域に拠点を置いていることから、マルチタッチアトリビューション市場を引き続き支配すると予想されます。マーケティングサービスへの投資の増加と膨大なソーシャルメディアの存在により、この地域は市場調査にとって有利な拠点となっています。
  • 米国商務省国勢調査局によると、米国の2022年第4四半期の小売Eコマース総売上高は1兆7,858億米ドルと推定されています。2022年第4四半期のEコマース推定売上高は2021年第4四半期から6.5%増加し、同時期の小売総売上高は5.7%増加しました。
  • 2022年11月、ニールセンIQはオムニセールスデータをプラットフォームユーザーに提供することを発表しました。この新しいレポート機能により、新興企業や成長企業(中小企業)は、オムニチャネルの習慣や購買の難しさを克服するために必要な情報を得ることができます。

マルチタッチアトリビューション業界の概要

マルチタッチアトリビューション市場の競合情勢は、世界中に複数の市場プレーヤーが存在するため、よりまとまりのあるものとなる可能性があります。市場プレーヤーは戦略的にパートナーシップやコラボレーションを形成し、市場拡大を推進しています。また、各社は市場でのプレゼンスと世界な足場を強化するため、イノベーションと製品開発に注力しています。

2022年6月、オムニチャネル広告のプラットフォームを提供するMediaoceanは、同社がDrishyam AIを買収したと発表しました。同社は、広告の内容を特定し、その意味を解釈し、規模に応じて最適化するプロセスを自動化するソフトウェア企業です。

2022年8月、データドリブン企業であるクラリタスは、アルゴリズムによるマルチタッチアトリビューションに対応したアトリビューションソリューションのバージョン3.0を発表しました。顧客とのインタラクションを監視し、マルチチャネルマーケティング施策の評価に比類ない精度を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ROIの最大化に対するマーケティング担当者の関心の高まり
    • マーケティングチャネルの増加とマーケティング支出最適化の必要性
    • マーケティングにおけるAI、ビッグデータ、クラウドコンピューティングなどのテクノロジーとソリューションの採用
  • 市場抑制要因
    • 既存のマーケティング慣行からの移行に対する懐疑論、トレーニングと変更管理
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 小売・Eコマース
    • BFSI
    • IT・通信
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • 旅行・観光
    • その他(ヘルスケア・ライフサイエンス、メディア・エンターテインメント)
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe, Inc.
    • Neustar, Inc.
    • Engagio Inc.
    • Conversion Logic, Inc.
    • LeanData Inc.
    • Merkle Inc.
    • The Nielsen Company
    • AppsFlyer
    • Equifax, Inc.
    • Manthan
    • Ipsos Group SA
    • LeadsRx, Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70758
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The Multi-Touch Attribution Market size is estimated at USD 2.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.05 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.64% during the forecast period (2024-2029).

Businesses are rapidly upgrading themselves and embracing technological disruptions globally, increasing the marketing managers to strategically spend on marketing activities and adopt the latest digital marketing trends. Hence, adopting the multi-touch attribution model over the single-touch attribution model is expected to increase.

Key Highlights

  • Due to the increased adoption of social media and other digital platforms, marketing managers are investing significantly to support and boost their sales. According to a published article by Advertising Age, a financial services firm boosted marketing spending by 55% in the first nine months of 2022, on top of a 78% increase in 2021.
  • In May 2022, Veritonic, an audio research and analytics platform, announced the debut of its audio attribution solution. It will assist businesses in tracking and measuring audio ad performance across any app, hosting platform, or listening device. It would allow marketers to better understand the effect of their audio creative and gain actionable insights that would increase the ROI on their advertising spend.
  • The massive growth of the e-commerce website is a major factor driving marketers' adoption of multi-touch or multi-channel attribution strategy. Nowadays, the primary issue the e-commerce website faces is when a user abandons the product in the shopping cart. According to Contact Pigeon, about 70% of e-commerce shoppers abandon their carts. Marketing automation helps in sending out automated mail to the user, notifying them about the discontinued product.
  • The advent of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) further propelled the growth of predictive personalization, expected to be the most prolific advantage of utilizing marketing attribution over the forecast period. AI allows managers to understand their customers more profoundly, which involves analyzing and predicting the channels. It acts as a major driver for customer conversion and retention.
  • Due to the COVID-19 pandemic, retailers and leading luxury brands globally were facing short-term challenges across sustained revenues, health and safety, supply chain management, labor shortages, and pricing, to name a few. With governments worldwide enforcing quarantines to curb transmission of COVID-19, people staying back at home led to increased online shopping and bulk buying of goods. It resulted in massive supply chain stress. Amidst this outbreak, multi-touch attribution solutions also assisted retailers in attaining positive outcomes.

Multi-Touch Attribution Market Trends

Retail & E-commerce Industry Expected to Show Maximum Growth

  • The growing digital commerce market and tighter operational budgets are enabling e-commerce players to make smart choices regarding the technologies and solutions to invest in. It would help them maximize their ROI. Retailers must adopt strategic solutions to maximize customer conversion to understand the customers and their needs for convenient and consistent shopping experiences.
  • Additionally, a significant portion of the retailers lose over one-third of their investment in trade promotions, primarily due to decision-makers' inability to measure ROI, trade promotion ineffectiveness, and profitably optimize spend by leveraging data. It led to many retailers in the market currently adopting a multi-touch attribution model over a single-touch attribution model. It helps them analyze which touchpoint or marketing channel directly drives customer conversion.
  • In March 2023, Lily AI announced the debut of a self-service model of its product attributes platform. This self-service solution gives retailers and brands the flexibility to directly apply increased product attribution throughout their product catalog for use by both merchandising and marketing operations.
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North America Expected to Dominate the Market

  • North American market is expected to continue to dominate the multi-touch attribution market, as most of the major global vendors are based in the region. The increasing marketing services investment and an enormous social media presence make the region a lucrative hub for the market studied.
  • According to the Census Bureau of the Department of Commerce, US retail e-commerce total sales for the fourth quarter of 2022 were estimated at USD 1,785.8 billion. The fourth quarter of 2022 e-commerce estimate increased 6.5% from the fourth quarter of 2021, while total retail sales increased 5.7% in the same period.
  • In November 2022, NielsenIQ announced the availability of Omnisales data to its platform users. The new reporting functionality gives emerging and growing (small and mid-sized) companies the information they need to overcome the difficulties of omnichannel habits and purchases.

Multi-Touch Attribution Industry Overview

The competitive landscape of the multi-touch attribution market could be more cohesive, owing to several market players worldwide. The market players are strategically forming partnerships and collaborations to drive market expansion. Also, the companies are focusing on innovations and product development to enhance their market presence and global foothold.

In June 2022, Mediaocean, a platform for omnichannel advertising, announced that the company acquired Drishyam AI. It is a software company that automates the process of identifying the content of ads, interpreting their meaning, and optimizing them at scale.

In August 2022, Claritas, a data-driven company, unveiled Version 3.0 of its attribution solution, which supports algorithmic multi-touch attribution. It monitors customer interaction and provides unmatched accuracy for evaluating multichannel marketing initiatives.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Focus of Marketers on Maximizing the ROI
    • 4.2.2 Growing Number of Marketing Channels and Need for Optimization of Marketing Expenditure
    • 4.2.3 Adoption of Technology and Solutions such as AI, Big Data, and Cloud Computing in Marketing
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Skepticism About Shifting from Existing Marketing Practices, Training and Change Management
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-user Industry
    • 5.1.1 Retail & E-commerce
    • 5.1.2 BFSI
    • 5.1.3 IT & Telecom
    • 5.1.4 Consumer Electronics
    • 5.1.5 Travel & Tourism
    • 5.1.6 Other End-user Industries (Healthcare & Life Sciences, Media & Entertainment)
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Adobe, Inc.
    • 6.1.2 Neustar, Inc.
    • 6.1.3 Engagio Inc.
    • 6.1.4 Conversion Logic, Inc.
    • 6.1.5 LeanData Inc.
    • 6.1.6 Merkle Inc.
    • 6.1.7 The Nielsen Company
    • 6.1.8 AppsFlyer
    • 6.1.9 Equifax, Inc.
    • 6.1.10 Manthan
    • 6.1.11 Ipsos Group SA
    • 6.1.12 LeadsRx, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS