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市場調査レポート
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1404555

クラウンキャップ-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Crown Caps - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラウンキャップ-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クラウンキャップの市場規模は2024年に17億1,000万米ドルと推定され、2029年には21億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)にCAGR 4.54%で成長する見込みです。

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主要ハイライト

  • クラウンキャップは、炭酸飲料、エナジードリンク、アルコール飲料に応用されています。アルコール飲料の中では、ビールが重要なエンドユーザーであり、主要なビールパッケージがボトルの密封にクラウンキャップを使用しています。英国のアルコール飲料会社Diageoによると、世界のビール売上高は2019年から2023年の間に1.2%の複合成長率を記録すると予想されています。ビールのガラス瓶販売の増加に伴い、同市場でもクラウンの需要拡大が見込まれています。
  • 飲食品用の持続可能な包装材料に対する需要の高まりと、連邦政府による厳しい反プラスチックガイドラインが、金属製クラウンキャップの需要に寄与する可能性があります。2023年5月に開催された最近の国連環境計画(UNEP)によると、体系的なガイドラインに従うことで、プラスチック汚染の80%を排除できるといわれています。このような新しい変化は、予測期間中の金属製クラウンキャップ市場の成長を後押しすると予想されます。
  • さらに、ワイン業界全体のクラウン用途の材料として、アルミニウムが主流になりつつあるのは、酸素からのワインの非比較的な断熱性と、コルクと比較したそのコストメリットによるものです。例えば、Aluminum Closures Groupによると、ワイン業界におけるアルミ製キャップは増加傾向にあり、世界のボトル入りスティルワインの30%以上がアルミ製で密封されていると予想されています。クラウンキャップとクロージャーのもう一つの主要嗜好は、廃棄のしやすさ、リサイクルの利点、賞味期限の延長です。
  • しかし、世界のクラウンキャップ市場は現在、環境への影響が少ないとされる革新的なリサイクルPETキャップやクロージャーが発売され、その課題に直面しています。2023年3月、コカ・コーラはボトルに取り付けられたままのプラスチック製キャップを発売しました。これは、ボトルを回収する際に、ボトルのキャップもリサイクルのために回収されるようにするためです。このような取り組みは、予測期間中、市場成長の障壁となる可能性があります。
  • さらに、飲料業界はクラウンキャップの重要なユーザーであり、清涼飲料/炭酸飲料のセグメントで同キャップの採用が増加する可能性の動向を見せています。地ビール缶詰の拡大は、調査された市場をさらに拡大すると予想されます。クラウンキャップは、クラフトビール・メーカーがグラスパイントで提供する際に、より高い品質と高級感を維持するのに役立っています。

クラウンキャップの市場動向

ノンアルコール飲料が大きなシェアを占める見込み

  • 炭酸飲料はガラス瓶で保存するのが一番おいしいです。ガラス瓶の厚い層は、飲料に含まれる炭酸ガスを外に逃がさないです。そのため、飲み物は発泡しているように見えます。ペットボトルで保存すると、ガラス瓶に比べて二酸化炭素が漏れやすいです。リサイクル性の高さから、金属製のクラウンキャップは主にガラス瓶に使われています。そのため、ソフトドリンクは世界の人気により、調査対象市場で大きなシェアを占めています。
  • 清涼飲料水は、使い捨てペットボトルの中で世界的に大きなシェアを占めています。しかしながら、様々な清涼飲料ベンダーが、政府の規制強化や包装コストの削減により、ガラス瓶への切り替えを進めており、クラウンキャップ市場も同様の動向で成長する必要があります。例えば、長年使い捨てペットボトルに注力してきた飲料メーカーCoca-Cola India Pvt.Ltd.は、2022年2月からインドで再びリターナブルのガラス瓶を販売するようになった。この変更は、同社のユーザー基盤を拡大し、インド市場全体で金属缶の需要を押し上げると同時に、包装コストを引き下げます。
  • さらに2023年10月、Coca-Cola Hellenic Bottling Company(HBC)は、オーストリアの施設に1,200万ユーロ(1,270万米ドル)を投資し、新しい高速リターナブルガラスびん製造設備を導入したことを発表しました。オーストリア市場向けに、この新しいガラス瓶ラインは、リシーリング可能な400mlのリターナブルガラス瓶を生産すると予想されています。再利用可能な包装の使用を増やすことで、容器回収が飲料配送モデルに組み込まれ、再利用可能なボトル用のクラウンの需要が高まると思われます。
  • ドイツの包装・瓶詰機メーカーであるKrones AGが発表した2022年の年次報告書によると、2022年の包装飲料の世界消費量は約1兆4,000億リットルに達しました。また、包装飲料の消費量が最も多かったのはアジア太平洋で、2022年には2,880億リットルだった。2025年には3,366億リットルに達する見込みです。予測によると、世界の主要地域はすべてパッケージ飲料の消費量の伸びを目の当たりにすると予想され、ひいてはそれがクラウンキャップ市場の成長に寄与すると予想されます。
  • 注目すべきは、いくつかの清涼飲料メーカーが、クラウンキャップ付きの持続可能でリサイクル可能なガラス瓶を発売するために、絶えず合併、買収、提携を行っていることです。2022年12月には、マルタを拠点とするペプシコのパートナーであるSimonds Farsonsから、Pepsi-Cola、Pepsi Max、7up、7up Free、Mirindaなどの主力ブランド向けに、詰め替え可能な1回分の特注ガラス瓶が発売されました。
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アジア太平洋が最速の成長を遂げる

  • 急速な都市化、中間所得層の増加、消費者の購買力の向上といった要因が、アルコール飲料とノンアルコール飲料の需要増加に寄与しています。さらに、アルコールを飲む人の数や、パーティーや社交の場を通じて社交的になりたいという欲求が劇的に増加しています。社会的・文化的要因の変化もアジア太平洋のアルコール飲料市場の潜在力を強めており、予測期間中にクラウンキャップとクロージャーの成長を促進する可能性があります。
  • アジア太平洋は、中国とインドという人口の多い2カ国の存在により、最も速い成長が見込まれています。この2カ国では、可処分所得の増加がクラウンキャップ市場の成長を補うと予想されています。同地域での需要増加を受けて、同地域で事業を展開する企業は他国の需要にも応えるべく成長しています。特に、中国国家統計局が2023年1月に発表した報告書によると、同国は2022年に世界全体で4億7,944万リットルのビールを輸出し、2021年の4億2,420万リットルから大幅に増加しました。
  • インドでは、ビールを好む若者の人口が増加しているため、ビールの消費量が大幅に増加しています。ライフスタイルと消費者の嗜好の変化が、アジア太平洋におけるビールの普及をかなり後押ししています。さらに、カナダ農業食糧省によると、インドのビール消費量は2021年の22億3,000万リットルから2025年には26億リットルに増加すると予想されています。この増加は、予測期間中のインド市場の成長を後押しすると予想されます。
  • 低アルコール飲料への嗜好は一貫して伸びており、健康志向の消費者の関心の高まりや、味を改善した新シリーズの選択肢の広がりによって、ノンアルコールビールや低アルコールビールの売上が増加しています。アルコール度数(ABV)2.8%以下の低アルコール・ビールが、高アルコール・ビールに比べて割安になったことも要因のひとつです。
  • さらに、中国ではノンアルコール飲料の生産量が増加しており、予測期間中の市場成長を支えるものと期待されています。例えば、中国国家統計局によると、同国の2023年7月のノンアルコール飲料生産量は1,891万トンを超え、2023年1月以降の数ヵ月間で最高を記録しました。この上昇傾向は予測期間中も続くと予想され、同地域におけるクラウンキャップの需要を増加させると予測されます。

クラウンキャップ産業概要

クラウンキャップ市場は、主要な国際的ベンダーの存在により半固体化しています。この市場の主要企業には、PELLICONI &C. SPA、Astir Vitogiannis Bros SA、Finn-Korkki Oy、Crown Holdings Inc.などがいます。これらの参入企業は、市場競争において優位に立つため、事業戦略の拡大に注力しています。

2022年3月-ペリコーニは、サンフランシスコのマインド・ザ・ブリッジ・イノベーション・センター内にアウトポストを開設し、飲食品業界の新たな動向と創造的なソリューションを見極めることを発表。ペリコーニは、新材料から製造、廃棄物管理、持続可能性、生態系への影響、製品やプロセスの改善まで、幅広い動向の開発に関心を寄せています。専門的で最先端のノウハウを習得するためには、これらすべてをパートナー(サプライヤー、研究機関、エンジニアリング企業、新興企業、スケールアップ企業、大学)のエコシステムの中で達成する必要があります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • アルコール飲料と炭酸飲料の需要増加
    • 製品の差別化とブランド化を支援する改良型パッケージデザインの採用拡大
  • 市場抑制要因
    • 飲料業界におけるプラスチック利用の増加
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 COVID-19が金属包装業界とクラウンキャップ市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • アルミニウム
    • スチール、錫メッキ
  • 用途別
    • 飲料
      • アルコール飲料
      • ビール
      • ワイン
      • ノンアルコール飲料
    • 食品
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings Inc.
    • Astir Vitogiannis Bros SA
    • Avon Crowncaps & Containers Nigeria Ltd
    • AMD Industries Inc.
    • Finn-Korkki Oy
    • Nippon Closures Co. Ltd
    • PELLICONI & C. SPA
    • Samhwa Crown & Closure
    • Viscose Closures Ltd
    • Evergreen Resources

第8章 市場の将来展望

目次
Product Code: 66989
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The Crown Caps Market size is estimated at USD 1.71 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.54% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Crown caps find applications across carbonated soft drinks, energy drinks, and alcoholic beverages. Among alcoholic beverages, beer is the significant end-user, with major beer packages using crown caps for sealing their bottles. According to British alcoholic beverage company Diageo, global beer sales are expected to witness a compound growth rate of 1.2% in the period between 2019 and 2023. With the rise in the sale of beer glass bottles, the market is also expected to witness a growth in demand for crowns.
  • The rising demand for sustainable packaging material for food and beverages and the strict anti-plastic guidelines by federal governments may contribute to the demand for metal crown caps. As per the recent United Nations Environment Programme (UNEP), held in May 2023, 80% of plastic pollution can be eliminated by following systematic guidelines. These new changes are expected to bolster the growth of the metal crown caps market during the forecast period.
  • Moreover, aluminum, as a material for crown applications across the wine industry, is becoming predominant due to the non-par insulation of wine from oxygen and its cost benefits compared to cork. For instance, according to the Aluminum Closures Group, aluminum closures in the wine industry show an upward trend, with more than 30% of the global bottled still wine now expected to be sealed using aluminum. Another primary preference for crown caps and closures is their ease of disposal, recycling advantages, and increased shelf life.
  • However, the global crown cap market is currently being challenged by the innovative recycled PET caps and closure closures launched, which are considered to have a lesser impact on the environment. In March 2023, Coca-Cola launched plastic caps that stay attached to the bottles. This is to ensure that the caps of the bottles will also be collected for recycling while collecting the bottles. Initiatives like this may act as barriers to market growth during the forecast period.
  • Furthermore, the beverage industry is a significant user of crown caps and is showing trends of the potential increase in adoption for the same in the soft drink/carbonated drink segment. The expansion of microbrew beer canning is expected to expand the market studied further. Crown caps are helping craft beer manufacturers maintain a higher quality and premium look when served in a glass pint.

Crown Caps Market Trends

Non-Alcoholic Beverages are Expected to Hold a Significant Share

  • Carbonated drinks taste best when stored in glass bottles. The thick layer of the glass bottle does not allow the carbon dioxide present in the drink to escape through it. This makes the drink look fizzy. When stored in a plastic bottle, the CO2 content easily leaks out of the plastic compared to a glass jar. Owing to their recyclability, metal crown caps are mainly used with glass bottles. Therefore, soft drinks hold a significant share of the market studied, owing to their popularity worldwide.
  • Soft drinks hold a prominent share of single-use plastic bottles globally. Nevertheless, various soft drink vendors are currently switching back to glass bottles owing to the increasing government regulation and reduced packaging cost, requiring the crown caps market to grow on a similar trend. For instance, after focusing on disposable plastic bottles for many years, from February 2022, beverage manufacturer Coca-Cola India Pvt. Ltd now and again marketed returnable glass bottles in India. This modification lowers the cost of packaging while expanding the company's user base and pushing the demand for metal cans across the Indian market.
  • Furthermore, in October 2023, Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) unveiled that it invested EUR 12 million (USD 12.7 million) in a new high-speed returnable glass bottle manufacturing equipment at its Austrian facility. For the Austrian market, the new glass bottles line is anticipated to produce 400 ml returnable glass bottles that can be resealable. By increasing the use of reusable packaging, container collection is integrated into the beverage delivery model, and there would be a rising demand for crowns for reusable bottles.
  • As per the 2022 annual report published by Krones AG, a German packaging and bottling machine producer, global consumption of packaged beverages amounted to nearly 1.4 trillion liters in 2022. Also, Asia-Pacific had the highest consumption of packaged beverages, which was 288 billion liters in 2022. It is expected to be escalated to reach 336.6 billion liters in 2025. According to the forecasts, all the major regions across the globe are expected to witness growth in the consumption of packaged beverages, which, in turn, is anticipated to contribute to the growth of the crown caps market.
  • Notably, several soft drink manufacturers are constantly making mergers, acquisitions, and partnerships for the launch of sustainable and recyclable glass bottles that come with crown caps. In December 2022, a new refillable, one-serve, custom-made glass bottle was launched by the Malta-based Pepsico partner, Simonds Farsons, for flagship brands, including Pepsi-Cola, Pepsi Max, 7up, 7up Free, and Mirinda.
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Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • Factors like rapid urbanization, growing middle-class income, and higher consumer purchasing power contribute to the rise in alcoholic and non-alcoholic beverage demand. In addition, the number of people who drink alcohol and the desire to socialize through partying and social gatherings have increased dramatically. Changing social and cultural factors have also strengthened the potential of the alcoholic beverage market in the Asia-Pacific region, which may propel the growth of crown caps and closures during the forecast period.
  • Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth because of the presence of two highly populated countries, i.e., China and India. In these two countries, the increase in disposable income is expected to supplement the growth of the crown caps market. Owing to the increasing demand in the region, companies operating in the region have grown to cater to the demand of other countries as well. Notably, as per the report published in January 2023 by the National Bureau of Statistics of China, the country exported 479.44 million liters of beer globally in 2022, significantly up from 424.20 million liters in 2021.
  • A considerable increase in beer consumption has been observed in India due to its growing youth population that prefers beer. Changing lifestyles and consumer preferences have considerably boosted the adoption of beer in the Asia-Pacific region. Moreover, according to Agriculture and Agri-Food Canada, beer volume consumption in India is expected to increase from 2.23 billion liters in 2021 to 2.6 billion liters in 2025. This increase is expected to bolster the market growth in India during the forecast period.
  • There has been consistent growth in preference for beverages with low levels of alcohol, and the sales of no-alcohol and low-alcohol beers have been rising with the growing interest from health-conscious consumers and a wider choice of new ranges with improved taste. Another driving factor is that beers with low levels of alcohol, those with 2.8% alcohol by volume (ABV) and less, are now cheaper than their high-alcohol equivalents.
  • Moreover, the growing production of non-alcoholic beverages in China is expected to support market growth during the projected timeframe. For instance, according to the National Bureau of Statistics of China, the country produced over 18.91 million metric tons of non-alcoholic beverages in July 2023, which represented the highest production in the few months after January 2023. This upswing is expected to continue in the forecast period, and it is anticipated to increase the demand for crown caps in the region.

Crown Caps Industry Overview

The crown caps market is semi-consolidated due to the presence of key international vendors. Some of the key players in this market are PELLICONI & C. SPA, Astir Vitogiannis Bros SA, Finn-Korkki Oy, and Crown Holdings Inc., among others. These players focus on expanding their business strategies to gain a competitive edge over the market.

March 2022 - Pelliconi announced opening an Outpost within the Mind the Bridge Innovation Center in San Francisco to identify new trends and creative solutions for the food and beverage industry. Pelliconi is interested in developing trends ranging from new materials to manufacturing, waste management, sustainability, and ecological impact, as well as product and process improvements. To acquire specialized, cutting-edge know-how, all of this must be accomplished within an ecosystem of partners (suppliers, research institutes, engineering firms, startups, scaleups, and universities).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand for Alcoholic and Carbonated Drinks
    • 4.2.2 Growing Adoption of Improved Packaging Designs to Aid Product Differentiation and Branding
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Utilization of Plastic in the Beverage Industry
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 IMPACT OF COVID-19 ON METAL PACKAGING INDUSTRY AND CROWN CAPS MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel and Tin-plated
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Beverage
      • 6.2.1.1 Alcoholic Beverages
      • 6.2.1.1.1 Beer
      • 6.2.1.1.2 Wine
      • 6.2.1.2 Non-alcoholic Beverages
    • 6.2.2 Food
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.2 Astir Vitogiannis Bros SA
    • 7.1.3 Avon Crowncaps & Containers Nigeria Ltd
    • 7.1.4 AMD Industries Inc.
    • 7.1.5 Finn-Korkki Oy
    • 7.1.6 Nippon Closures Co. Ltd
    • 7.1.7 PELLICONI & C. SPA
    • 7.1.8 Samhwa Crown & Closure
    • 7.1.9 Viscose Closures Ltd
    • 7.1.10 Evergreen Resources

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET