表紙:インドアロケーション市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
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1273363

インドアロケーション市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Indoor Location Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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インドアロケーション市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

インドアロケーション市場は、予測期間中に21.7%のCAGRを記録します。

主なハイライト

  • 屋内測位システムとして知られるデバイスのネットワークは、GPSやその他の衛星技術の精度が低い、またはまったく効果がない環境(高層ビル、空港、路地、駐車場、地下など)で人や物を識別するために使用されます。
  • インドアロケーションシステムの開発により、施設の規模や範囲に関係なく、さまざまな場面でより正確な位置情報を提供できるようになりました。さらに、この方法は、多くの生産施設において、フロアレベルを効果的に管理するのに役立っています。ビーコンやBluetooth low energy(BLE)タグを搭載したアプリケーションの普及や、カメラ、LED照明、POS、デジタルサイネージへのビーコン搭載の拡大が、インドアロケーション市場の成長を促進する要因となっています。
  • 企業は、クラウドコンピューティングとモノのインターネット(IoT)システムにより、業務の大半を自動化しています。ヘルスケア業界では、より多くのアプリケーションの導入が予定されています。ヘルスケアのニーズを考慮して開発されたIoTアプリケーションの増加により、ヘルスケア産業は上昇すると予想されます。
  • また、最先端のモバイルアプリケーションを搭載したスマートフォンの普及、デジタル化の進展、モバイルコマース、技術向上などにより、屋内ロケーションの市場拡大が期待されています。GSMAの調査によると、過去1年間で、全世界のおよそ41%の人がスマートフォンを利用しています。
  • エンドユーザーは、多数のインフラの非互換性と相互運用性の必要性、データおよびセキュリティ関連の問題によって阻害されているため、メンテナンスの課題が市場成長の妨げになる可能性があります。
  • 多くの企業が、職場や産業が新たな感染症の震源地になるのを阻止するために、COVID-19に対応して従業員の交流や活動の追跡を開始しています。COVID-19パンデミック時の接触追跡ソリューションの需要増加を利用するため、いくつかのインドアロケーションソリューションプロバイダーは、顧客のニーズを満たすために新製品をリリースしたり、既存製品を改良したりしています。

インドアロケーション市場の動向

運輸・物流分野が圧倒的な市場シェアを占める

  • この成長は、空港や鉄道の駅で旅行者が飲食店や小売店を探す際に、適切な場所に誘導するためのモバイルアシストの需要があることに起因していると考えられます。
  • 屋内ロケーションソリューションの使用は、交通機関が消費者行動を理解するのに役立ちます。広告キャンペーンの拡大、適切な場所の選択、サービスの最適化などに利用できる有用なデータを提供します。また、輸送業界では、インドアロケーションソリューションを選択することで、紛失した機器を追跡し、在庫を効果的に管理し、監査費用を節約することができます。
  • 物流業界におけるインドアロケーションソリューションの開発は、資産の位置を追跡・認識することで、資産の位置管理にかかる時間を短縮することが求められているためです。位置情報分析ツールを使えば、企業は複雑な計画を整理して解読することができ、洞察を集めて迅速に関与することができます。
  • 輸送・物流業界が成功するためには、複雑で継続的なオペレーションと資本集約的なプロセスが必要です。ロジスティクス業界は、保管資産の所在を確認することに関心があります。資産の所在管理にかかる無駄な時間を削減し、インテリア・ロケーション・ソリューションを推進するため、物流業界では、資産の所在を追跡・特定する要件にも変化が見られました。
  • 企業は、ロケーション分析ツールを使って複雑な計画を整理し、解釈することで、迅速に洞察を得て、顧客と対話することができるようになるかもしれません。
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予測期間中、北米が最も高い市場シェアを占める

  • スマートフォンの普及率上昇とIoT技術の発展により、北米はインドアロケーション市場で大きな割合を占めると予測されています。北米地域は、航空機の最大手メーカーであり、航空宇宙および船舶用ナビゲーション機器の主要メーカーの1つであることに加え、タブレット、スマートフォン、車載用ナビゲーションシステムの第2位の市場でもあります。
  • 北米のほぼすべてのエンドユーザー産業、特にコンシューマーエレクトロニクス市場において、米国は大きなシェアを占めています。同国では、スマートフォンの市場浸透度と売上が目覚ましいです。
  • 例えば、GSM協会は、北米のモバイル産業は2025年に3,330億米ドルの収益を上げると予測しており、アメリカは世界最大のモバイル市場であり、中国の約50%に相当する規模になると考えています。同国は5Gサービスへの移行を意図しているため、売上はさらに増加すると予測されています。今年末には、大陸での接続の24%が5Gネットワークになり、2025年には46%、つまり2億の5G接続に上昇します。
  • また、スマートフォンの普及率の上昇と消費者のモバイル購買行動の変化により、新興企業や既存企業が、地域全体の屋内ユーザーを取り込むための位置情報サービスの提供を急いでいます。小売業者は、インドアロケーション技術を導入することで、顧客体験を向上させ、商品や場所への適切なナビゲーションを提供しています。
  • 新技術の開発やインドアロケーションソリューションの活用に向けた投資が増加していることも、北米のインドアロケーション市場の成長を支える重要な要因となっています。また、各地域でインドアロケーション関連企業が増加し、市場拡大の原動力となることが予想されます。
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インドアロケーション産業の概要

屋内ロケーション市場は、よりまとまりのあるものになる可能性があります。継続的な調査と技術の進歩が、市場の主要な動向となることが予想されます。企業は、顧客ベースを増やし、市場での存在感を示すために多様な戦略を採用しています。

2023年3月、インピクソンは、鉱山安全システムおよび機器のOEMメーカーであるSchauenburg Systemsと、インピクソンのリアルタイム位置情報技術を南アフリカの鉱山会社に販売するための協業契約を締結したことを発表しました。本契約により、両者は、鉱山業界向けにリアルタイム追跡、衝突回避、近接アプリケーションを提供するnanoLOCチップおよびその他のInpixonのコア技術の数十万個の販売達成を目指すことになります。

2022年12月、Oriient Indoor Location Servicesは、Google Cloud Marketplaceでの提供を発表しました。この提供を通じて、既存のGoogle Cloud Marketplaceを利用する顧客は、単一のチャネルを通じてシームレスな調達と統合請求の恩恵を受けることができます。この提供により、小売業者は、より多くのデジタルタッチポイントとカスタマージャーニー分析によって、店舗でのショッピング体験を向上させ、業務と収益を改善することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケット洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19がインドアロケーション市場に与える影響に関する分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ビーコンやBLEタグを搭載したアプリケーションの増加
    • 屋内におけるGPS技術の非効率性
    • コネクテッドデバイス、スマートフォン、位置情報アプリケーションの成長
  • 市場抑制要因
    • データおよびセキュリティに関する問題
    • デプロイメントとメンテナンスの課題
    • 政府による厳しい規則と規制

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • アプリケーション別
    • インドアナビゲーション&マップ
    • 追跡・トレースアプリケーション
    • 遠隔監視・危機管理
    • その他アプリケーション
  • エンドユーザー産業別
    • 小売業
    • 輸送・ロジスティクス
    • ヘルスケア
    • テレコム
    • 石油・ガス・鉱業
    • 政府・公共機関
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ編

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Inpixon
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • Mist Systems Inc.
    • HID Global Corporation
    • Cisco Systems, Inc.
    • Google LLC
    • Microsoft Corporation
    • Acuity Brands, Inc.
    • Zebra Technologies Corporation
    • CenTrak
    • Ubisense Limited
    • Sonitor Technologies AS
    • Broadcom Corporation
    • HERE Global BV
    • IndoorAtlas Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 70200

The indoor location market will register a CAGR of 21.7% during the forecast period.

Key Highlights

  • A network of devices known as an indoor positioning system is used to identify people or things in environments where GPS and other satellite technologies are less accurate or completely ineffective, such as multistory buildings, airports, alleys, parking garages, and underground places.
  • The development of indoor location systems has given businesses more accuracy in various settings, irrespective of the size and scope of the facility. In addition, the method has assisted numerous production facilities in effectively managing their floor level. The proliferation of applications powered by beacons and Bluetooth low energy (BLE) tags, as well as the growing incorporation of beacons into cameras, LED lighting, point of sale (PoS), and digital signage, are the main drivers of the indoor location market's growth.
  • Businesses are automating most of their operations with cloud computing and Internet of Things (IoT) systems. A more significant number of applications are planned for the healthcare industry. The healthcare vertical is expected to rise due to the growing IoT applications developed with healthcare needs in mind.
  • Also, the market for indoor locations is expected to expand due to the rising use of smartphones with cutting-edge mobile applications, the trend toward digitization, mobile commerce, and technological improvements. In the past year, roughly 41% of people worldwide used smartphones, according to GSMA research.
  • End users are hampered by the incompatibility of numerous infrastructures and the need for interoperability along with data and security-related Issues; Maintenance Challenges might challenge the market growth.
  • Numerous businesses have started tracking employee interactions and activities in response to COVID-19 to stop workplaces and industries from developing into new infection epicenters. To take advantage of the rising demand for contact-tracing solutions during the COVID-19 pandemic, several indoor location solution providers have released new products or improved existing products to fulfill the needs of their clients.

Indoor Location Market Trends

The Transportation and Logistics Vertical to Hold a Dominant Market Share

  • The growth can be attributed to the demand for mobile assistance for travelers at airports and railway stations to direct them to the proper location for finding eateries and retailers in airports and trains.
  • Use of indoor location solutions helps the transportation sector understand consumer behavior. It provides useful data that could be used to create enlarged advertising campaigns, choose appropriate locations, and optimize services. The transportation vertical may also trace missing equipment, effectively control inventory, and save audit expenses by choosing indoor location solutions.
  • The development of indoor location solutions in the logistics vertical is driven by the requirement to track and recognize asset locations to save time lost in asset location management. With location analytics tools, a business may organize and decipher complicated plans, enabling it to gather insights and engage with them swiftly.
  • For the transportation and logistics vertical to be successful, complex, ongoing operations and capital-intensive processes are required. The logistics industry is concerned with locating storage assets. To cut down on time wasted in managing asset locations and promote interior location solutions, the logistics industry also saw a change in the requirement to track and identify asset locations.
  • A company may organize and interpret complex plans using location analytics tools, enabling it to gain insights quickly and interact with customers.
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North America to Hold the Highest Market Share During the Forecast Period

  • Due to the rising smartphone penetration and the development of IoT technology in the region, North America is predicted to account for a sizeable portion of the Indoor Location market. In addition to being the largest manufacturer of airplanes and one of the leading producers of aerospace and marine navigation equipment, the North American region is also the second-largest market for tablets, smartphones, and in-vehicle navigation systems.
  • In nearly every end-user industry in North America, especially in the consumer electronics market, the United States holds a large market share. The market penetration and sales of smartphones are impressive in the nation.
  • For instance, the GSM Association predicts that the North American mobile industry will generate USD 333 billion in revenue in 2025, making America the largest mobile market in the world - around 50% larger than China. With the country's intentions to transition to 5G services, sales are predicted to increase even higher. By the end of this year, 24% of connections on the continent will be on 5G networks, which will rise to 46% by 2025, or 200 million 5G connections.
  • Also, startups and established companies are rushing to provide location-based services to engage indoor users across the region due to rising smartphone penetration and changing consumer mobile purchasing behavior. Retailers have enhanced their customer experiences and provided appropriate navigation for products or places by implementing indoor location technology.
  • The increasing investments in creating new technologies and utilizing indoor location solutions are two other key factors supporting the growth of the indoor location market in North America. It is also projected that an increase in indoor location companies across regions will fuel market expansion.
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Indoor Location Industry Overview

The indoor location market could be more cohesive. Continuous research and technological advancements are anticipated to be the principal trends in the market. The firms are adopting diverse strategies to increase their customer base and mark their presence in the market.

In March 2023, Inpixon announced a collaboration agreement with Schauenburg Systems, an original equipment manufacturer of mine safety systems and equipment, to sell Inpixon's real-time location technologies to mining companies in South Africa. Under the agreement, the parties will aim to achieve sales of hundreds of thousands of nanoLOC chips and other core technologies of Inpixon that provide real-time tracking, collision avoidance, and proximity applications for the mining industry.

In December 2022, Oriient Indoor Location Services announced its Available on Google Cloud Marketplace; through this offering, customers with an existing Google Cloud Marketplace commitment benefit from seamless procurement and consolidated billing through a single channel. This availability will help retailers improve the in-store shopping experience with more digital touch points and customer journey analytics to improve operations and the bottom line.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Analysis on the impact of COVID-19 on the Indoor Location Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Number of Applications Powered by Beacons and BLE Tags
    • 5.1.2 Inefficiency of the GPS Technology in Indoor Premises
    • 5.1.3 Growth of Connected Devices, Smartphones, and Location-based Applications
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data and security related Issues
    • 5.2.2 Deployment and Maintenance Challenges
    • 5.2.3 Strict Rules and Regulations by Government

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Indoor Navigation & Maps
    • 6.2.2 Tracking & Tracing Application
    • 6.2.3 Remote Monitoring & Emergency Management
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By End-User Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Transportation & Logistics
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Telecom
    • 6.3.5 Oil & Gas and Mining
    • 6.3.6 Government & Public Sector
    • 6.3.7 Manufacturing
    • 6.3.8 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 South America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Inpixon
    • 7.1.2 Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • 7.1.3 Mist Systems Inc.
    • 7.1.4 HID Global Corporation
    • 7.1.5 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.6 Google LLC
    • 7.1.7 Microsoft Corporation
    • 7.1.8 Acuity Brands, Inc.
    • 7.1.9 Zebra Technologies Corporation
    • 7.1.10 CenTrak
    • 7.1.11 Ubisense Limited
    • 7.1.12 Sonitor Technologies AS
    • 7.1.13 Broadcom Corporation
    • 7.1.14 HERE Global BV
    • 7.1.15 IndoorAtlas Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS