市場調査レポート
商品コード
1273517
ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Virtual Reality in Gaming Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR)市場は、予測期間中に32.75%のCAGRで推移すると予想されています。
VR技術は、ここ数年で広く認知され、採用されるようになりました。この分野における最近の技術的進歩により、新たな企業も現れています。この市場では、ゲーム市場において主流になることを期待して、数多くのプレイヤーが登場しています。NewGenAppsによると、2025年までに、ARおよびVRゲームの世界のユーザー数は2億1600万人に増加すると予想されています。
VRゲームでは、コンピューティングデバイス上のユーザーが、マウスやタッチスクリーンなどのコンポーネントの助けを借りて、ゲーム設定の中で物理的な存在を感じることができる3D環境を提供します。VR技術に関連する様々なアクセサリー、例えば、バーチャルリアリティヘッドセット、ラップアラウンドディスプレイスクリーン、ウェアラブルコンピュータを備えたバーチャルリアリティルーム、感覚的なコンポーネントによって、ゲーマーはゲーム設定内のオブジェクトと対話し、眺め、移動することができます。テクノロジー企業の幹部、新興企業の創業者、投資家、コンサルタントを対象とした世界規模の調査によると、回答者の59%が、VR技術開発への投資はゲームが支配的になると考えています。
さらに、VRゲームはゲーム環境の中でゲーマーにインタラクションやコミュニケーションを提供し、より多くの子供たちやゲーマーを惹きつけ、市場の成長を促進します。3Dinsiderによると、アクティブなVRユーザーの64%以上が、VR技術の進歩から恩恵を受ける可能性が最も高いのはゲームであると考えています。
この市場は、ゲームデザイナー、プロデューサー、プログラマー、アーティスト、ビジネス、セールス、マーケティングの役割など、VRゲームに関連するさまざまな仕事を生み出しています。
VRヘッドセットは、HTC ViveやPlayStation VRなど、ゲームに特化した用途があるため、市場全体で支持を集めています。また、昨年11月には、ソニー・インタラクティブエンタテインメントがPlayStation 5プラットフォーム向けの新しいバーチャルリアリティ(VR)システム「PlayStation VR2」を発売することを発表しました。
COVID-19の発生により、ほとんどの国でロックダウンが実施され、人々はロックダウン中にVRゲームに時間を費やしていたため、VRゲームの市場は大幅な普及が見られました。
HTC Viveportのような多くのVRゲームプロバイダーは、複数の機能を備えたゲームを提供しています。例えば、Viveport Infinityの年間サブスクリプションは75%オフで、年間107.88米ドルから27米ドルに引き下げられました。
昨年10月、Metaは新しいVRヘッドセットの発売を確認しました。この製品は、「仮想現実でアイコンタクトを取る」能力のように、アイトラッキングとフェイストラッキングによって実現される新しい機能を持つことになります。
ゲームにおけるバーチャルリアリティ(VR)は、多くの大手プレイヤーの存在により、統合された市場となっています。市場は統合されており、主要企業は競合に打ち勝つために、製品革新などの戦略を採用しています。
2022年1月、任天堂はSwitch OLEDモデルを中国本土で発売すると発表しました。Switch OLEDは2021年に国際的に発売され、今回、中国での発売を予定しています。
Virtual reality (VR) in the gaming market is expected to witness a CAGR of 32.75% over the forecast period. VR technology has gained widespread recognition and adoption over the past few years. Recent technological advancements in this field have revealed new enterprises. Numerous players are emerging in this market, hoping to navigate it toward mainstream adoption in the gaming market space. According to NewGenApps, by 2025, the worldwide user base of AR and VR games is expected to increase to 216 million users.
VR gaming involves a 3D environment that enables the user on a computing device, with the help of a mouse, touch screen, and other components, to feel the physical presence in the game settings. The various accessories associated with VR technology, such as virtual reality headsets, wrap-around display screens, virtual reality rooms equipped with wearable computers, and sensory components, enable gamers to interact, view and move around the objects in the game setting. According to a worldwide survey of technology company executives, startup founders, investors, and consultants, 59% of respondents believe gaming will dominate the investment in VR technology development.
Moreover, VR gaming provides interaction and communication to gamers in the game environment, attracting more children's and gamers, thus driving the market's growth. According to 3Dinsider, more than 64% of active VR users believe that gaming has the highest potential to benefit from advances in VR technology.
The market is creating various jobs related to VR gaming, such as game designers, producers, programmers, artists, business, sales, and marketing roles.
VR headset is gaining traction across the market due to their specific application for games, such as HTC Vive and PlayStation VR. Also, in November last year, Sony Interactive Entertainment announced that PlayStation VR2, a new virtual reality (VR) system for the PlayStation 5 platform, would be released.
With the outbreak of COVID-19, the market for VR gaming witnessed a significant increase in adoption as most countries enforced lockdowns, and people were spending their time on VR gaming during the lockdown.
Many VR gaming providers, such as HTC Viveport, provide games with multiple features. For instance, Viveport Infinity's annual subscription had a 75% off, taking it down from USD 107.88 per year to USD 27.
In October last year, Meta confirmed the launch of a new VR headset. This product would have new capabilities enabled by eye tracking and face tracking, like the capacity to make 'eye contact in virtual reality.'
Virtual reality in gaming is a consolidated market, owing to the presence of many large players. The market is consolidated with the key players adopting strategies, such as product innovation, to stay ahead of the competition. Some of the players in the market are Oculus VR (Facebook Technologies LLC), HTC Vive, Nintendo Co Limited, and Microsoft Corporation.
In January 2022, Nintendo announced that the company would release its Switch OLED model in mainland China. The Switch OLED launched internationally in 2021, and now the company plans to launch it in China.